Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Moderátor: Josef
Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
AHOJ všem, chystám se kupovat zánovní i3 (94Ah) v Německu poblíž Frankfurtu (cca 530 km do Prahy). Potřeboval bych poradit: s jakým reálným dojezdem můžu počítat, pokud bych jel skoro pořád po dálnici rychlostí cca 130 km/h? A hlavně, máte někdo zkušenost jak je to v Německu s dobíjením - existuje rychlé dobíjení zdarma? Neumím německy, zkoušel jsem něco hledat na netu, ale moc jsem neuspěl jaký typ nabíjení mám hledat, když chci rychlonabíjení? Budu rád i za nějaké odkazy, případně rady. Díky a omlouvám, ale zatím v tom začínám, tak prosím o shovívavost
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Kupovat něco bez znalosti jazyka není úplně ideální (kupní smlouva bude v němčině). Po dálnici bych jel max 110 km/h kvůli dojezdu, který nebude velký cca 140 km (spotřeba 18 kWh/100km), při 130 km/h bude dojezd tak 115 km (spotřeba 23 kWh/100km). Něco na nabíjení zdarma asi najdete, ale když už dáte 500 tis. za auto, neřešil bych pár set za nabíjení.... Důležitá informace bude, v jakém stavu je baterie, takže to si ověřte. Předpokládá, že budete kupovat něco takového.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Díky za reakci. Ohledně nabíjení zdarma to bylo myšleno tak, že není třeba registrace, karta, atd. A zase problém s mou němčinou... jinak samozřejmě nemám problém zaplatit, ale tak aby to bylo jednoduché i pro někoho jako já.
Jinak s tou rychlostí 110km/h jste mě překvapil...
Jinak s tou rychlostí 110km/h jste mě překvapil...
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Počítám že se ozve místní člen Havrla, který má s převozem po vlastní ose zkušenosti.
Pokud nabíjet zdarma, pak někde u Lidl apod. nebo jsou i některé nabíječky zdarma, to ale nebude u dálnice, budete muset sjíždět. Asi bych si naplánoval cestu přes https://abetterrouteplanner.com/, kde si vyberete přímo auto i3 94 Ah a on vám ukáže kolikrát budete nabíjet a nastavíte si i rychlost, kterou chcete těch cca 7 hodin cestovat. Doporučil bych v případě nabíjení placeného kartu a aplikaci Maingau.
Pokud nabíjet zdarma, pak někde u Lidl apod. nebo jsou i některé nabíječky zdarma, to ale nebude u dálnice, budete muset sjíždět. Asi bych si naplánoval cestu přes https://abetterrouteplanner.com/, kde si vyberete přímo auto i3 94 Ah a on vám ukáže kolikrát budete nabíjet a nastavíte si i rychlost, kterou chcete těch cca 7 hodin cestovat. Doporučil bych v případě nabíjení placeného kartu a aplikaci Maingau.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Josef: moc děkuji za ochotu a tipy
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Ahoj,
tak odtud vitr ze SZ vane..
Ja jsem vezl svoji a komosovu I3, po dukladnem zvazovani ma 60 i kamosova 94 I3 ma Rex. Jednak kuli ty ceste... ja to mel 900km a on 800Km, a pak ze se kolikrat stane ze clovek prijede k nabijecce a ta je obsazena, nebo jede domu vecer utahanej a nevychazi mu to o par km... , a to je prave ta chvile kdy je REx k nezapalceni. Jinak s tou 120 si dokazu predstavit i bezrex, ale minuly tyden kdyz jsem jel z Trnavy, tak mi chybelo vecer 40 km, a tak jsem to taky uz dovrcel.
Jinak REx ma vykon 22kWe a udrzi to auto v dlouhodobe rychlosti aniz by vyrazne padla baterie 110km/h pri bezvetri, pri 120 uz pada rekneme pozorovatelne.
Na nakup v nemecku doporucuji nekoho kdo vladne plynulou nemcinou. Nebo to vsechno vybavit telegraficky a jet tam jako blbej kuryr.
Pri nakupu zkontrlovat predni napravu, na vuli a ty manzety, oni Vam beztak reknou ze je to dela kazda at si trhnete, ale pokud vladnete nemecky tak Vam zadarmo prihodi pojisteni na zavady na auto v cene cca 3-400e na vaznejsi zavady. Nebo prominou treba technickou....
Budete kupovat v dilerstvi nebo bazaru ?
A mimo jine myslim, ze zde nekdo mel v planu o podobnou zkusenost to dovezt ciste elektro. Pitomy je ze se proste muze stat, ze s poslednima 10km prijedete k nabijecce ktera bude rozbita, tomu se pak rika "Tak to ses v prdeli." Nicmene predpokadam ze pojedete 2 a druhym autem, takze se da pouzit zalozni nabijeci lano.
Takze kdyz tak nad tim premyslim... kdy pro to jedete ? Odkud jste ? By moha byt celkem legrace Nemecky neumim, bral jsem s sebou kamose BMW ma aplikaci "connect drive" kde majitele mezi s sebou soutezi o nejdelsi dojezt... myslim ze by sel udelat s prehledem nejdelsi.
Smi se tahnout na nemecke dalnici ?
No a nebo hold ten podvalnik.
No takze tak
tak odtud vitr ze SZ vane..
Ja jsem vezl svoji a komosovu I3, po dukladnem zvazovani ma 60 i kamosova 94 I3 ma Rex. Jednak kuli ty ceste... ja to mel 900km a on 800Km, a pak ze se kolikrat stane ze clovek prijede k nabijecce a ta je obsazena, nebo jede domu vecer utahanej a nevychazi mu to o par km... , a to je prave ta chvile kdy je REx k nezapalceni. Jinak s tou 120 si dokazu predstavit i bezrex, ale minuly tyden kdyz jsem jel z Trnavy, tak mi chybelo vecer 40 km, a tak jsem to taky uz dovrcel.
Jinak REx ma vykon 22kWe a udrzi to auto v dlouhodobe rychlosti aniz by vyrazne padla baterie 110km/h pri bezvetri, pri 120 uz pada rekneme pozorovatelne.
Na nakup v nemecku doporucuji nekoho kdo vladne plynulou nemcinou. Nebo to vsechno vybavit telegraficky a jet tam jako blbej kuryr.
Pri nakupu zkontrlovat predni napravu, na vuli a ty manzety, oni Vam beztak reknou ze je to dela kazda at si trhnete, ale pokud vladnete nemecky tak Vam zadarmo prihodi pojisteni na zavady na auto v cene cca 3-400e na vaznejsi zavady. Nebo prominou treba technickou....
Budete kupovat v dilerstvi nebo bazaru ?
A mimo jine myslim, ze zde nekdo mel v planu o podobnou zkusenost to dovezt ciste elektro. Pitomy je ze se proste muze stat, ze s poslednima 10km prijedete k nabijecce ktera bude rozbita, tomu se pak rika "Tak to ses v prdeli." Nicmene predpokadam ze pojedete 2 a druhym autem, takze se da pouzit zalozni nabijeci lano.
Takze kdyz tak nad tim premyslim... kdy pro to jedete ? Odkud jste ? By moha byt celkem legrace Nemecky neumim, bral jsem s sebou kamose BMW ma aplikaci "connect drive" kde majitele mezi s sebou soutezi o nejdelsi dojezt... myslim ze by sel udelat s prehledem nejdelsi.
Smi se tahnout na nemecke dalnici ?
No a nebo hold ten podvalnik.
No takze tak
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Tak přivézt i3 není úplný problém s baterii 94Ah
Určitě bych nespoléhal na nabíječky zdarma, ale za sebe doporučím Maingau energie - mají jak aplikaci, tak i kartu, kterou pošlou poštou
I3 při cca 110 km/h lze počítat cca 200 km, takže pokud si naplánujete zastávky po +- 100 km tak Vás rozhodně nezaskočí případná nefunkční nabijecka
Jinak osobně jsme ji vezl cca 500 km v zimě a zcela bez problémů
P.S. Pokud jste nikdy nejezdil s EV, počítejte dojezd který tu psal Josef
Určitě bych nespoléhal na nabíječky zdarma, ale za sebe doporučím Maingau energie - mají jak aplikaci, tak i kartu, kterou pošlou poštou
I3 při cca 110 km/h lze počítat cca 200 km, takže pokud si naplánujete zastávky po +- 100 km tak Vás rozhodně nezaskočí případná nefunkční nabijecka
Jinak osobně jsme ji vezl cca 500 km v zimě a zcela bez problémů
P.S. Pokud jste nikdy nejezdil s EV, počítejte dojezd který tu psal Josef
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Dík za vaše reakce. Zkusím tedy po těch cca 100-130 km nabíjet.
Na rychlonabíječce mi to dobije vždy na max. 80%?
A jak je to s převozními značkami, stačí 5denní červené? + pojištění, že.
Na rychlonabíječce mi to dobije vždy na max. 80%?
A jak je to s převozními značkami, stačí 5denní červené? + pojištění, že.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Na nabíječce se Vám dobije kolik budete chtít ale počítejte, že od 85-ti procent se rychlost u i3 zásadně zpomaluje.
Převozky jsem měl žluté s pojistkou
Převozky jsem měl žluté s pojistkou
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
i3 nespomaluje az do cca 92% , pokud chcete doject co nejdale jedte cca 110km/h a dojezd bude minimalne 150km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Problém je, že se nedá jezdit 0-90% ale tak 15-90% kvůli rezervě (což 150 km určitě nedá), navíc neznáme degradaci baterie a pak nabíječky nejsou každých 10 km. Tedy plánovač to naplánoval zhruba po 100 kilometrech. Trasa v některých místech má poměrně velké převýšení, takže místy bude řidič vyjukaný, že mu rychle ubává baterie, místy zase překvapený, že ubývá málo (typicky na trase Frankfurt-Würzburg nebo Norimberk-Plzeň). No cesta trochu dobrodružná, měl jsem stejnou kapacitu v Soulu.
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky 2020-09-07 v 7.45.32.png (43.79 KiB) Zobrazeno 11111 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Tak myslim ze do toho mam co mluvit s najetejma 60tis km a 150 km po dalnici pri 110km/h je uplne normalni.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
A kdyby v druhym aute vezli benzínovou elektrocentrálu, čistě pro případ nouze nejvyšší ?Havrla píše:Pitomy je ze se proste muze stat, ze s poslednima 10km prijedete k nabijecce ktera bude rozbita, tomu se pak rika "Tak to ses v prdeli." Nicmene predpokadam ze pojedete 2 a druhym autem, takze se da pouzit zalozni nabijeci lano.
No a nebo hold ten podvalnik.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Jestli můžu doplnit/poradit, tak si nastavte v ABRP hodnotu Charger max SoC na 85%. Naplánovaná trasa je pak sice po kratších délkách mezi nabíječkama, ale celková doba nabíjení se tím zkrátí (protože při plánovaní se nebude nabíjet pomalu (85% až 100%)). Já ABRP používám pouze s tímto setupem.Josef píše:Asi bych si naplánoval cestu přes https://abetterrouteplanner.com/, kde si vyberete přímo auto i3 94 Ah a on vám ukáže kolikrát budete nabíjet a nastavíte si i rychlost, kterou chcete těch cca 7 hodin cestovat.
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Martin TM3 LR píše:Tak myslim ze do toho mam co mluvit s najetejma 60tis km a 150 km po dalnici pri 110km/h je uplne normalni.
Chápu, máte něco odježděno, kupec ne, ale na 75% baterie standard 150 km určitě není.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
stejk píše:Jestli můžu doplnit/poradit, tak si nastavte v ABRP hodnotu Charger max SoC na 85%. Naplánovaná trasa je pak sice po kratších délkách mezi nabíječkama, ale celková doba nabíjení se tím zkrátí (protože při plánovaní se nebude nabíjet pomalu (85% až 100%)). Já ABRP používám pouze s tímto setupem.
max_SoC.png
Já mám nastaveno v ABB pro Niro 80%, pak už je to pomalé, ideální by bylo do 74%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení zdarma v Německu a dojezd do ČR?
Jel jsem MiEVem na otočku Stuttgart po dálnici spodem na Regensburg, Mnichov, celkem tam a zpět 900 km. Každých 50 km jsou přímo na dálnici DC nabíječky (dříve Tank&Rast). Takže jízda 130 (135 na tachometru byla maximálka) a pak cca 10-15 min. nabíjení. Když jsem jednou jel za autobusem, přeskočil jsem i jedno nabíjení.
Celkem jsem to jel 3x a nebyl to žádný problém. Před první jízdou jsem si ale pečlivě naplánoval trasu a měl v záloze mimo dálnice další nabíječky.
Když jsem to jel (asi 2016), byly všechny nabíječky Tank&Rast na dálnici zdarma. V záloze jsem ale měl a stále mám jedinou kartu NewMotion.
Pak jsme jeli ještě do Mnichova se podívat na Bolta a kolega byl překvapen, jak to šlo hladce a rychle i s tímto malobaterkáčem.
Celkem jsem to jel 3x a nebyl to žádný problém. Před první jízdou jsem si ale pečlivě naplánoval trasu a měl v záloze mimo dálnice další nabíječky.
Když jsem to jel (asi 2016), byly všechny nabíječky Tank&Rast na dálnici zdarma. V záloze jsem ale měl a stále mám jedinou kartu NewMotion.
Pak jsme jeli ještě do Mnichova se podívat na Bolta a kolega byl překvapen, jak to šlo hladce a rychle i s tímto malobaterkáčem.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)