Turbo píše:Havrla píše:@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex...
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.
S tímto jsem srozuměn. Máš kompletní seznam kódů a jim odpovídající výbavy (které se editují v SALAPA)?
Havrla píše:Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).
S tímto jsem též srozuměn, ale nejsem si jist, jestli to lze jednoduše v FA editovat, protože jakýkoliv zásah do VIN mi při pokusu převodu do FP vyhodí error, pravděpodobně se to ověřuje přes checksum a možná i náhledem do psdz. Tobě se zadařilo změnit VIN a po té úspěšně kódovat?
Havrla píše:"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).
Na podvozku 1Z lze tedy udělat upgrade 60->94 kódem výbavy v SALAPA? To máš ověřeno? To je dobrá zpráva.
Havrla píše:Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacitu
Melo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.
Jseš si jist, že je tvůj problém v SME a nikoliv v EME?
Havrla píše:Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.
Dikesss
Pošlu, večer z domu.
ad1.
Jo SALAPA kompletni spupis:
neco jsen nasel zde, ale neni to zdaleka vse:
https://www.bimmerfest.com/threads/full-option-code-list-for-vo-coding-salapa-elements.966607/Co se tyce ciste I3, tak je preci v ceniku:
https://www.press.bmwgroup.com/czech/article/attachment/T0195865CS/285337 ty kody vybavy jsou primo kody SALAPA.
ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.
ad3.
Na podvozku 1Z lze kodem Type -> Typschlussel zmenit baterii 60->94 a FD se vypocte. VIN zustane, ale kod typu sasi se zmeni.
1Z2 -> 1Z6 nebo 1Z4 -> 1Z8 A esys "zkompiluje" vybavu jak ma byt, nebot neprezhazis se zakladniho sasi 1Z (stary svetla, stary media...)
Overeno to zatim neni, to se overi na nejankym dobrvolnikovi casem, ale zapada to do sebe dava to smysl. Mame tady jedhono co prodelal 60->94, sprovoznuje esys, aby overil co tam aktualne ma, i kdyz je to taky nevypovidajici protoze s tim delal vetsi kousky s usima.
ad4.
Ja problem defacto nemam, auto jezdi jak ma, a dokazu nabijecce rict at zkonci nabiet na treba 85%. Ale, vim ze SME neni zaregistrovane, a ze to muze ledascemu pomoci a pokud do toho chci sfarat dal musim SME zaregistrovat. Je mozne ba co i bych to ocekaval ze omezeni horniho napeti je dano EME, nicmeneje treba si ten kompletxni problem rozdelit ma male dilci a ty zkoumat. Ted zkoumam SME, pak budu zkoumat EME. Az to nastuduju, overim v praxi a ucinim rozhodnuti, kterak s upgradem na 120Ah lze nalozit, zda se ze reseni bude vice.
V podstate se ted nabizeji tyto testovaci a zkoumaci scenare:
1.a Overeni a znova sfarani pod auto tentokrat dovnitr baterie a osazeni puvodni SME, a otestovani zda se provozem rekalibruje na vetsi kapacitu pokud ano - to by vyresilo napeti s hora, snizilo kapacitu o 10%, zvysilo zivotnost baterie. A bylo by to asi ideal reseni pro ridice "elektro amater" .
1.b Pokud bude umet SME rekalibraci tak trba pouzit SME z 93Ah tam je kompatabilita kodu, a zaroven napeti 94Ah konci na 398V .
2. Profarat to kodovani, zdali pujde zaregistrovat SME, a zda-li pujde poresit to horni napeti nejankym rozumnym zpusobem.
3. Nechat to v "fabric default" kompatabilnim rezimu, nabijet nabijeckou na 80-90% s moznym vyuzitim pred delsi cestou naplne nabiti, a nerekuperovat pri 100% baterie - rekneme "elektro pokrocily " ridic.
No a tohle vsechno se odviji od toho , kdy se dostane do ruky vetsi HDD a kdy budu mit dostavenou svoji dilnu
A nebo zase zajedu za kamosem k nemu a znova to kuchnem u nej. Ze by se zatim testoval scenar 1.
hm jeste nevim uvidime
, tak neuvidi protoze n vlozeni SME potrebuju ISTA pro prirazeni rozlozeni BMS/teplomeru v betrii
No vono z toho neco vypadne
to chce cas. Zacinam se priklanet k te vyzve startupu a pak to delat pro lidi
protoze by to bylo skoda ty zkusenosti nepouzit.
Hezke ranko.
tady si odkladam od Misaka nabtou 94Ah