Upgrade 60REx -> 120REx
Moderátor: Josef
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Svítí tam pěkný dojezd a nabíjení na 80% je rozumné řešení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Super hračka. Jak hodně to omezuje výkon. Já bych to taky nabíjel jen na 80% , mám to na citigu nastavený v menu a je klid.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
No ve skutecnosti neomezuje, protoze pri zatizeni napeti klesne , ale vypada to blbe
Zitra zkusime na starsi ista zaregistrovat tu jednotku baterie, co to udela.
Zitra zkusime na starsi ista zaregistrovat tu jednotku baterie, co to udela.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Prodal jsem starou baterku na moduly k FVE.
Jestli se chce nekdo kouknout co je vevnitr a udelat si workshop, tak napiste do SZ.
Poprava baterie se bude konat ve ctvrtek po pracovni dobe u Benesova.
Jo a abych jeste nebyl uplne skoupy, tak se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc
Jestli se chce nekdo kouknout co je vevnitr a udelat si workshop, tak napiste do SZ.
Poprava baterie se bude konat ve ctvrtek po pracovni dobe u Benesova.
Jo a abych jeste nebyl uplne skoupy, tak se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Havrla píše:Prodal jsem starou baterku na moduly k FVE.
Jestli se chce nekdo kouknout co je vevnitr a udelat si workshop, tak napiste do SZ.
Poprava baterie se bude konat ve ctvrtek po pracovni dobe u Benesova.
Jo a abych jeste nebyl uplne skoupy, tak se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc
Tak workshop bych ocenil spíše na výměnu byť je nádherně zdokumentovaná, tak "elektrické kopyto" jako já to rozhodně nedá
P.S. není to Váš "start-up" - výmněny baterií na i3 kdyby náhodou hlásím se jako první zájemce z 94 na 120
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Havrla píše:
No nicmene to zatim narazi na jednu vec ktera se bud "sama adaptuje", nebo bude treba do ni dloubnout.
Aktualne se ta 120Ah nabiji na 4,19V clanek a celkove napeti je 402V
Stara baterka nabijela na 4,07V clanek a celkove napeti 392V :
Tady bych byl asi hodne obezretny. Podle specifikace clanku od Samsungu je max napeti na clanku 4,15V. Tak bacha aby nedochazelo k prebijeni a poskozeni clanku.
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Náklady bys taky rozepsal ?Havrla píše:se zda, ze upgrade se da sprehledem realizovat do 100tkc
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:
@Dort: - No uvidime, treba me nekdo ukeca na dalsi realizace , to abych si pak u kamose v dilne pronajal stani a nebo u sebe v nove udelal pro montazni jamu zavazeci pripravek aby to lepe odsypalo
Kazdopadne, dik na tip, mozna to zvazim .. az to dozkoumam.
@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.
@Stejk: Naklady rozepsal jasne:
Nakup Baterie(120Ah) - Prodej baterie(60Ah) < 100t kc a jak moc necham na fantazii kazdeho ctenare
Primo vydane penize na vymenu jsou aktualne 0 Kc. Baterii jsem vymenil svepomoci. Cas na studium atd... nepocitano.
A nyni novinky:
Byl jsem se cestou domu z prace stavit kdesi u Pardubic za jednim clovickem z fora mypower co ma take I3, a dela hodne do baterek. Ma rozchozenou ISTA , ale bohuzel v ni jeste nema 120Ah pro kodovani, nicmene i tak jsme o kousek moudrejsi, auto baterii nefakuje, ba co prijalo ji, baterie vyblinkla nekolik opravnenych diagnostickych informaci, ktere vznikli pri vymene, dale chyby ktere jsou vznikle patrne nedokodovanim a mimo jine hlasku ze nelze dosahnout nabijeciho targetu s aktualnim kodovanim. Takze bude stacit dokodovat Po smazani chyb si auto ani baterie (modul SME) na nic aktualne nestezuji. Blby je ze zitra rano nebudu mit nabito na 100%. S clovickem super pokec, konecne zas nekdo kdo o tom take neco vedel a dokazal me i obohatit.
Konec hlaseni.
@Dort: - No uvidime, treba me nekdo ukeca na dalsi realizace , to abych si pak u kamose v dilne pronajal stani a nebo u sebe v nove udelal pro montazni jamu zavazeci pripravek aby to lepe odsypalo
Kazdopadne, dik na tip, mozna to zvazim .. az to dozkoumam.
@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.
@Stejk: Naklady rozepsal jasne:
Nakup Baterie(120Ah) - Prodej baterie(60Ah) < 100t kc a jak moc necham na fantazii kazdeho ctenare
Primo vydane penize na vymenu jsou aktualne 0 Kc. Baterii jsem vymenil svepomoci. Cas na studium atd... nepocitano.
A nyni novinky:
Byl jsem se cestou domu z prace stavit kdesi u Pardubic za jednim clovickem z fora mypower co ma take I3, a dela hodne do baterek. Ma rozchozenou ISTA , ale bohuzel v ni jeste nema 120Ah pro kodovani, nicmene i tak jsme o kousek moudrejsi, auto baterii nefakuje, ba co prijalo ji, baterie vyblinkla nekolik opravnenych diagnostickych informaci, ktere vznikli pri vymene, dale chyby ktere jsou vznikle patrne nedokodovanim a mimo jine hlasku ze nelze dosahnout nabijeciho targetu s aktualnim kodovanim. Takze bude stacit dokodovat Po smazani chyb si auto ani baterie (modul SME) na nic aktualne nestezuji. Blby je ze zitra rano nebudu mit nabito na 100%. S clovickem super pokec, konecne zas nekdo kdo o tom take neco vedel a dokazal me i obohatit.
Konec hlaseni.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Havrla píše:Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:
@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.
Zde je pro 94Ah datasheet https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
predpokladam, ze pro 120Ah bude napeti stejne, stejne jako to maji ostatni vyrobci pro ruzne modelove rady clanku.
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Mike píše:Havrla píše:Takze aktualne dnesni porce odpovedi k veci:
@Mike: Mas prosim datasheet k 120Ah SDI Samsung ? Ano - prosim muzes ho poskytnout ? Ne - prosim nesir poplasne zpravy, ktere se nezakaldi na realnem podkladu.
Zde je pro 94Ah datasheet https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
predpokladam, ze pro 120Ah bude napeti stejne, stejne jako to maji ostatni vyrobci pro ruzne modelove rady clanku.
tak to bude mozna jeste horsi. Sice jsem nenasel primo datovy list k samsungu ale informaci kolem clanku 120Ah je na netu celkem dost.
Vypada to tedy, ze 120Ah maji max napeti 4,1V stejne jako ma iOn a spol.
Akkudaten 60Ah => Zellspannungen 2,70...4,10V, NCM 111/333
https://avt.inl.gov/sites/default/files ... yi5486.pdf
datasheet 94Ah => Zellspannungen 2,70...4,15V, NCM 111/333
https://pushevs.com/2018/04/05/samsung- ... fications/
Test am echten 120Ah => Zellspannungen 2,80...4,10V, NCM 622
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=97349
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
@Mike
Hezke ranko.
1. Neni to datasheed vyrobce na 120 Ah. Ale clanek prodejce clanku, ktery pouzil znama data o 94 Ah clanku a v nem vymenil zname data z velekho stitku auto baterie. a ktery pouze uvadi v jakych rozmezi clanek testoval. Neuvadi se nic o meznim maximalnim napeti, ani jake napeti je ve voze povazovano za maximalni a jaka mu odpovida horni hranice nenabiteho balastu.
Jedina znama fakta uvedena vyrobcem o 120 baterii jsou:
Ze stitku: Jenovite napeti 352,3 V na 96 clancich U = 3,669 V na clanek, C = 120 Ah , E = 42240Wh
Ridici jednotka autobaterie tvrdi: Ze 4,19V na clanku odpovida nabiti na 95,7%. a prestane nabijet. To je zrejmy fakt, a je zrejme ze vyrobce autobaterie ma dostatecne podklady pro to, aby toto mohl stanovit.
2. Všichni ostatní považuji nabito pri 4.2V = 100% když jsme u toho. V autech se nabiji na min, protoze horni balast - proc tam je vime.
3. Prvni poucka projektoveho rizeni zni: Nikdy nic nepredpokladej. Je tedy dulezite vychazet z overenych zdroju.
4. Neni sporu o tom, ze 4,2 V se zda hodne, a je treba bud overit ze je tak vporadku, nebo napeti uvest do radneho stavu.
Vzhledem k tomu, ze diagnotika pise ze nemoho byt dosazeno cilove napeti a vuz nema SME registrovanou, da se vyvodit ze se stav napravi po zaregistrovani jednotku SME do vozu.
5. Pokud mas rozchozenou ISTA a obsahuje data pro 120 Ah baterii a ses v dosahu, muzeme udelat registraci SME a budme chytrejsi. nebo pockat do pristiho tydne.
@Ostatni: Ma nekdo ISTA kde je uz uvedena 120Ah baterie a funguje mu to ? Me se to nepovedlo rozchodit. Protoze do budoucna to bude potreba
Hezke ranko.
1. Neni to datasheed vyrobce na 120 Ah. Ale clanek prodejce clanku, ktery pouzil znama data o 94 Ah clanku a v nem vymenil zname data z velekho stitku auto baterie. a ktery pouze uvadi v jakych rozmezi clanek testoval. Neuvadi se nic o meznim maximalnim napeti, ani jake napeti je ve voze povazovano za maximalni a jaka mu odpovida horni hranice nenabiteho balastu.
Jedina znama fakta uvedena vyrobcem o 120 baterii jsou:
Ze stitku: Jenovite napeti 352,3 V na 96 clancich U = 3,669 V na clanek, C = 120 Ah , E = 42240Wh
Ridici jednotka autobaterie tvrdi: Ze 4,19V na clanku odpovida nabiti na 95,7%. a prestane nabijet. To je zrejmy fakt, a je zrejme ze vyrobce autobaterie ma dostatecne podklady pro to, aby toto mohl stanovit.
2. Všichni ostatní považuji nabito pri 4.2V = 100% když jsme u toho. V autech se nabiji na min, protoze horni balast - proc tam je vime.
3. Prvni poucka projektoveho rizeni zni: Nikdy nic nepredpokladej. Je tedy dulezite vychazet z overenych zdroju.
4. Neni sporu o tom, ze 4,2 V se zda hodne, a je treba bud overit ze je tak vporadku, nebo napeti uvest do radneho stavu.
Vzhledem k tomu, ze diagnotika pise ze nemoho byt dosazeno cilove napeti a vuz nema SME registrovanou, da se vyvodit ze se stav napravi po zaregistrovani jednotku SME do vozu.
5. Pokud mas rozchozenou ISTA a obsahuje data pro 120 Ah baterii a ses v dosahu, muzeme udelat registraci SME a budme chytrejsi. nebo pockat do pristiho tydne.
@Ostatni: Ma nekdo ISTA kde je uz uvedena 120Ah baterie a funguje mu to ? Me se to nepovedlo rozchodit. Protoze do budoucna to bude potreba
Naposledy upravil(a) Havrla dne ned 30. srp 2020 19:56:58, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Ahoj,
no mel jsem vcera chvilku, nikdo nenapsal, tak jsem vzal golu....
Husty je, ze vodice jsou hlinikove
no mel jsem vcera chvilku, nikdo nenapsal, tak jsem vzal golu....
Husty je, ze vodice jsou hlinikove
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Pěkný co na tom stojí ty šílený peníze za novou že? ))
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Tak jsme zase o kousek moudrejsi... mala kosticka do skladanky nam rika, ze moje nabijeni je vporadku.
U 120Ah baterie je koncove napeti clanku skutecne 4.19V a odpovida to cca 95%
Dnesni navstena u jednoho majitele cerstve nove I3s 120Ah 8tkm:
U 120Ah baterie je koncove napeti clanku skutecne 4.19V a odpovida to cca 95%
Dnesni navstena u jednoho majitele cerstve nove I3s 120Ah 8tkm:
Naposledy upravil(a) Havrla dne úte 01. zář 2020 22:27:05, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Dalsi navsteva u majitele 120Ah sice zase I3s. najezd 20tkm, nicmene to potvrzuje stav nabiti 402V 4,19V na clanek. Zajmave je ze ma pomerne vetsi degradaci. jeste mi chybi cista I3 do overovaci sbirky.
Naposledy upravil(a) Havrla dne úte 01. zář 2020 22:48:43, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
Velký respekt a ještě větší gratulace. Vždycky když čtu něco takového, tak nechápu jak to někdo dokáže a je to super.
Mohl byste napsat, jak se změnil dojezd u i3 s 81 tis. na tachometru.
Mohl byste napsat, jak se změnil dojezd u i3 s 81 tis. na tachometru.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Upgrade 60REx -> 120REx
kubanec píše:Velký respekt a ještě větší gratulace. Vždycky když čtu něco takového, tak nechápu jak to někdo dokáže a je to super.
Mohl byste napsat, jak se změnil dojezd u i3 s 81 tis. na tachometru.
Pred:
Po:
Krasnych v jeden den elektickych 3x DC nabiti:
Tohle je taky pekny, uz dojedu do Drazdan, Cechy pokryte.:
Vysledek je uchvatny.... dneska jsem ujel velmi sviznych 200km, ja jeste mi zbylo na jednu cestu do Prahy. Takze REx bude fakt asi na opravdu extra vyjmecnou prilezitost.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L