Upgrade 60REx -> 120REx

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » ned 27. zář 2020 8:59:02

Že budeš mít náskok určitě nepopírám :) Ono od těch vánoc jsem měl 9měs přestávku, ale docela jsi mě motivoval to dotáhnout do konce.
Musel jsem teda ještě probudit NTB po 6ti letech spánku, upgrade SSD, WIN10 atd.

Jestli to není tajemství, tak jakou máš verzi Sysu, jaká psdzdata a jak jsi řešil tokeny?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » ned 27. zář 2020 10:32:09

Ahoj,
koukam ze s tunenim notebooku mam spozdeni zase ja :-) Ista se mi tam uz nevlezla :-(
Esys jsem dostal s tokenem kdyz jsem koupil kabel
Launcher 2.8.1.155
Esys 3.27.1
PSDZData lite 4.19.40
Kdyz pripojim auto tak mam k dispozici "projekt/integracni_verzi" vozu max 2019-07, ja mam v aute 2019-11 :-(
No a byl jsem u clovicka co se zivi diagnostikou, rikal ze si specialne kuli me stahl nejnovejsi pzdzdata, nevim jakej mel dostupnej projekt, ale novu baterii tam nemel stajne jako ja :-(
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » ned 27. zář 2020 11:54:52

Tak s datama jsem na tom líp (viz foto), a nemám problém to poskytnout ;) Ale je toho skoro 60Gb, možná z toho lze vytáhnout jen i3, nezkoušel jsem.

Sys i launcher máme stejnou verzi, ale mám zásek na tokenech. Předpokládám, že to taky spouštíš přes redatování systému. Launcher mi to spustí, ale následně Sys vyžaduje PIN.

Ještě jsem našel verzi 3.30 i s generátorem, ale defender mi to blokuje jako trojského koně, tak jsem si říkal jestli jsi měl větší odvahu si to nainstalovat.
Přílohy
20200927_113502.jpg
20200927_112504.jpg
20200927_113142.jpg
20200927_112520.jpg
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » ned 27. zář 2020 16:03:28

Tak hlásím plně funkční sys 3.30 a nejnovější data 4.25 8-)
Přílohy
sys.jpg
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » ned 27. zář 2020 18:47:16

Ahojda, cumim na drat :-) Tys me predjel a to vo dost :-)
Tak to se budu muset taky zase hecnout, a trochu s tim pohnout :-)
Napisu SZ.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » úte 29. zář 2020 18:10:28

Jen takova poznamka, zasvedceni v Esys pochopi spis :)
Vyvozuje to i plne kompatabille autogenerovanekodovatelne vozy, nevim jak bych to nazval, proste predpisy pro kodovani kombinaci jednotek kodu sestav atd...
Zda se ze v automatickem rezimu kodovani nelze jednoduse krizit vybavy z 45 polozky, nebot nakodujete treba baterku, ale rozbijete svetla... :-)
Tzn BMW nekeca kdyz reklamuje ze lze upgradovat 60 na 94Ah a v SW je na to sestava - pouha zmena vybavy (retrofit jak se to nazve). Facelift uz je vybava 7Z, ale zase ma stary multimedium cetrum, takze take 120Ah baterku po SW strance jednoduse nepozere nebot prikodujete naterku le rozbijete multimedium.... Toto kodovani je soucasti predpisu FA ktery urcje sestaveni vozu vybavy a nasledne kodovani.

napr:
WBY1Z2C53GV557008
c je pretecena 10 a b c = 3
1Z prvni verze 60 a 94 Ah
7Z facelift kouzelna svetla 94Ah
8P facelift kouzelna svetla 120AH nove multimedia

456 baterka/motor/rex
1Z2 60/125/ne
1Z4 60/125/ano
1Z6 94/125/ne
1Z8 94/125/ano

7Z4 94/125/ano
7Z2 94/125/ne

8P2 120/125/ne
8P4 120/125/ano
8P6 120/135/ne
8P8 120/135/ano

7 TRH
1 EU
3,C USA
Naposledy upravil(a) Havrla dne čtv 18. bře 2021 18:02:18, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » úte 29. zář 2020 23:26:34

Četl jsem to asi 6x, ale stejně mi dává zabrat to dobře pochopit :)

Nicméně asi bych to přeložil tak, že kapacita baterky/výkon/REX je kódovaná VINkem a to bude asi ten hlavní důvod, proč s tím autorizák Havrlovi neuměl pomoci, protože VIN přepsat už dost dobře nelze.

Nicméně cesta se stále hledá...

Máš seznam kódování výbavy? Předpokládal jsem, že to v sysu někde bude, ale zatím jsem pátral marně.
Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120).
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 30. zář 2020 1:11:51

@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex... :-)
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.

Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).

Seznam kodovani vybavy je "FA v hrubem stylu" prepoctene na "FD v citelnejsim stylu." tento FA kod koduje jednotky, aby vedeli v jakem rezimu vybavy funguji a jak komunikuji s ostatnima jednotkama. Toto kodovani nerika, jestli se asistent muze pouzit mimo dalnici to je FDL kod.

Jo uz mi to jezdi mimo dalnici :) celkem bzunda :-) Cekam, kdy me zastavi ze jsem chlastal :-)

"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).

Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacitu :-) Melo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.

No je jeste dost cest :-)

Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.

Dikesss
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » stř 30. zář 2020 8:19:32

Havrla píše:@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex... :-)
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.


S tímto jsem srozuměn. Máš kompletní seznam kódů a jim odpovídající výbavy (které se editují v SALAPA)?

Havrla píše:Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).


S tímto jsem též srozuměn, ale nejsem si jist, jestli to lze jednoduše v FA editovat, protože jakýkoliv zásah do VIN mi při pokusu převodu do FP vyhodí error, pravděpodobně se to ověřuje přes checksum a možná i náhledem do psdz. Tobě se zadařilo změnit VIN a po té úspěšně kódovat?

Havrla píše:"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).


Na podvozku 1Z lze tedy udělat upgrade 60->94 kódem výbavy v SALAPA? To máš ověřeno? To je dobrá zpráva.

Havrla píše:Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacitu :-) Melo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.


Jseš si jist, že je tvůj problém v SME a nikoliv v EME?

Havrla píše:Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.

Dikesss


Pošlu, večer z domu.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 30. zář 2020 9:18:17

Turbo píše:
Havrla píše:@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex... :-)
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.


S tímto jsem srozuměn. Máš kompletní seznam kódů a jim odpovídající výbavy (které se editují v SALAPA)?

Havrla píše:Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).


S tímto jsem též srozuměn, ale nejsem si jist, jestli to lze jednoduše v FA editovat, protože jakýkoliv zásah do VIN mi při pokusu převodu do FP vyhodí error, pravděpodobně se to ověřuje přes checksum a možná i náhledem do psdz. Tobě se zadařilo změnit VIN a po té úspěšně kódovat?

Havrla píše:"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).


Na podvozku 1Z lze tedy udělat upgrade 60->94 kódem výbavy v SALAPA? To máš ověřeno? To je dobrá zpráva.

Havrla píše:Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacitu :-) Melo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.


Jseš si jist, že je tvůj problém v SME a nikoliv v EME?

Havrla píše:Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.

Dikesss


Pošlu, večer z domu.


ad1.
Jo SALAPA kompletni spupis:
neco jsen nasel zde, ale neni to zdaleka vse:
https://www.bimmerfest.com/threads/full-option-code-list-for-vo-coding-salapa-elements.966607/
Co se tyce ciste I3, tak je preci v ceniku:
https://www.press.bmwgroup.com/czech/article/attachment/T0195865CS/285337 ty kody vybavy jsou primo kody SALAPA.

ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.

ad3.
Na podvozku 1Z lze kodem Type -> Typschlussel zmenit baterii 60->94 a FD se vypocte. VIN zustane, ale kod typu sasi se zmeni.
1Z2 -> 1Z6 nebo 1Z4 -> 1Z8 A esys "zkompiluje" vybavu jak ma byt, nebot neprezhazis se zakladniho sasi 1Z (stary svetla, stary media...)
Overeno to zatim neni, to se overi na nejankym dobrvolnikovi casem, ale zapada to do sebe dava to smysl. Mame tady jedhono co prodelal 60->94, sprovoznuje esys, aby overil co tam aktualne ma, i kdyz je to taky nevypovidajici protoze s tim delal vetsi kousky s usima.

ad4.
Ja problem defacto nemam, auto jezdi jak ma, a dokazu nabijecce rict at zkonci nabiet na treba 85%. Ale, vim ze SME neni zaregistrovane, a ze to muze ledascemu pomoci a pokud do toho chci sfarat dal musim SME zaregistrovat. Je mozne ba co i bych to ocekaval ze omezeni horniho napeti je dano EME, nicmeneje treba si ten kompletxni problem rozdelit ma male dilci a ty zkoumat. Ted zkoumam SME, pak budu zkoumat EME. Az to nastuduju, overim v praxi a ucinim rozhodnuti, kterak s upgradem na 120Ah lze nalozit, zda se ze reseni bude vice.


V podstate se ted nabizeji tyto testovaci a zkoumaci scenare:
1.a Overeni a znova sfarani pod auto tentokrat dovnitr baterie a osazeni puvodni SME, a otestovani zda se provozem rekalibruje na vetsi kapacitu pokud ano - to by vyresilo napeti s hora, snizilo kapacitu o 10%, zvysilo zivotnost baterie. A bylo by to asi ideal reseni pro ridice "elektro amater" .
1.b Pokud bude umet SME rekalibraci tak trba pouzit SME z 93Ah tam je kompatabilita kodu, a zaroven napeti 94Ah konci na 398V .
2. Profarat to kodovani, zdali pujde zaregistrovat SME, a zda-li pujde poresit to horni napeti nejankym rozumnym zpusobem.
3. Nechat to v "fabric default" kompatabilnim rezimu, nabijet nabijeckou na 80-90% s moznym vyuzitim pred delsi cestou naplne nabiti, a nerekuperovat pri 100% baterie - rekneme "elektro pokrocily " ridic.

No a tohle vsechno se odviji od toho , kdy se dostane do ruky vetsi HDD a kdy budu mit dostavenou svoji dilnu :-) A nebo zase zajedu za kamosem k nemu a znova to kuchnem u nej. Ze by se zatim testoval scenar 1. :-) hm jeste nevim uvidime :-), tak neuvidi protoze n vlozeni SME potrebuju ISTA pro prirazeni rozlozeni BMS/teplomeru v betrii :-)

No vono z toho neco vypadne :-) to chce cas. Zacinam se priklanet k te vyzve startupu a pak to delat pro lidi :) protoze by to bylo skoda ty zkusenosti nepouzit.

Hezke ranko.

tady si odkladam od Misaka nabtou 94Ah
IMG_1459.jpg
Naposledy upravil(a) Havrla dne stř 30. zář 2020 11:33:32, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » stř 30. zář 2020 9:29:06

Havrla píše:ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.


To jsem též zkoušel -> převod do FP = error
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 30. zář 2020 10:04:25

Turbo píše:
Havrla píše:ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.


To jsem též zkoušel -> převod do FP = error


Video za 1000 radek textu...

https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/KxXw8MMBByxPapi
https://cloud.itnaklic.cz/itnaklic/index.php/s/gndAkdeT46JbErN
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » stř 30. zář 2020 21:51:31

FA máš v mailu.

Teď jsem se vrátil z dílny a upgrade na i3s vypadá velmi nadějně, ale...

Ještě jsem nic nekódoval, protože jednak je auto pořád na špalkách ale hlavně bych rád měl jistotu, že postup je 100% ok.

Poskládal jsem SVT s aktuálním targetem (19/03) na upgrade (20/7) - tam jsou dotčeny úplně všechny jednotky a následně upgrade na "s"ko se jedná pouze o EME + EDME.

Při verifikaci je tam ale nějaká kolize u DSC2, což by asi měl být tedy nejdřív flash z ISTA P?

No, otázek je ještě spousta...
star63
Příspěvky: 2
Registrován: stř 30. zář 2020 21:48:46

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod star63 » stř 30. zář 2020 22:06:31

This is a very interesting discussion! I apologize for writing in English.

My question:
Why is the battery swap from 60Ah Rex => 120Ah Rex more problematic than 60Ah BEV => 120Ah BEV?

The swap in BEV did not seem to have any issues:
https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=120
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 01. říj 2020 0:57:28

Turbo píše:FA máš v mailu.

Teď jsem se vrátil z dílny a upgrade na i3s vypadá velmi nadějně, ale...

Ještě jsem nic nekódoval, protože jednak je auto pořád na špalkách ale hlavně bych rád měl jistotu, že postup je 100% ok.

Poskládal jsem SVT s aktuálním targetem (19/03) na upgrade (20/7) - tam jsou dotčeny úplně všechny jednotky a následně upgrade na "s"ko se jedná pouze o EME + EDME.

Při verifikaci je tam ale nějaká kolize u DSC2, což by asi měl být tedy nejdřív flash z ISTA P?

No, otázek je ještě spousta...


Nepodlozeny zdroj tvrdi ze i3s ma na motoru jine loziska... asi zivotnejsi.... jinak je motor identicky :-) vykon motoru je stitkovy udaj.... ale jak rikas stale spousta otazek :-)

Je to bude prdel, ja znicim EDME kuli baterce a ty kuli S vybave :-) Co jde bych delal prez ISTA, a teprve kdyz selze tak Esys, esys ve me nebudi moc duveru mozna pro to ze v ISTA je to krasne vse schovane -)
Naposledy upravil(a) Havrla dne čtv 01. říj 2020 1:23:09, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 01. říj 2020 1:19:19

star63 píše:This is a very interesting discussion! I apologize for writing in English.

My question:
Why is the battery swap from 60Ah Rex => 120Ah Rex more problematic than 60Ah BEV => 120Ah BEV?

The swap in BEV did not seem to have any issues:
https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=120



Hello

1. Even with BEV, replacing the 60 -> 120Ah battery is not easy. Just because someone writes it simple doesn't mean it's true.
Physical exchange is simple - relatively yes.
However, it is a problem to find a combination of car coding, if any.
Explanation:
60Ah battery max voltage 392V.
94Ah battery max voltage 398 V.
120Ah battery max voltage 402V.
The car coded on version 60 BEV-REX has a maximum voltage for the 400V motor, above this voltage the motor limits the power. We are currently working on whether the maximum motor voltage will be higher after the official recoding to 94 BEV-REX. Whether from 60BEV-REX and before facelift 94BEV-REX do not have the ability to encode to 120Ah, because older versions of the engine-ECU. There is also a problem with the registration of SME (battery ecu) in the car, the car works in the default encoding mode. Today's knowledge of the 120Ah battery and SME Ecu has significantly expanded functionality in coding. It's a miracle that it works together without coding.

2. There is no 120Ah REX version for the European market, it is only the USA version.


next qestion ?


Um, if that were easy, a German citizen wouldn't go to Lithuania to replace the battery there. :) :) :)
Naposledy upravil(a) Havrla dne čtv 01. říj 2020 2:31:19, celkem upraveno 1 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 01. říj 2020 1:34:38

A nejanke obrazky z dnesniho sezeni za pocitacem.. uz mam FD z SME jednotky. :-)
ti co umi s Esys asi budou tusit, ti co si corruptly SME modul se v tom take najdou.

IMG_20200930_231636.jpg

IMG_20200930_231827.jpg


A tady je videt, jak by Esys bez zkrupuli do ni nalil obsah ktery je pro 60Ah baterku...
IMG_20200930_231530.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » čtv 01. říj 2020 8:04:13

Ty už to tam zkoušíš posílat (koduješ), nebo jedeš zatím jen offline?
star63
Příspěvky: 2
Registrován: stř 30. zář 2020 21:48:46

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod star63 » čtv 01. říj 2020 8:41:15

Havrla píše:Hello

1. Even with BEV, replacing the 60 -> 120Ah battery is not easy. Just because someone writes it simple doesn't mean it's true.
Physical exchange is simple - relatively yes.
However, it is a problem to find a combination of car coding, if any.
Explanation:
60Ah battery max voltage 392V.
94Ah battery max voltage 398 V.
120Ah battery max voltage 402V.
The car coded on version 60 BEV-REX has a maximum voltage for the 400V motor, above this voltage the motor limits the power. We are currently working on whether the maximum motor voltage will be higher after the official recoding to 94 BEV-REX. Whether from 60BEV-REX and before facelift 94BEV-REX do not have the ability to encode to 120Ah, because older versions of the engine-ECU. There is also a problem with the registration of SME (battery ecu) in the car, the car works in the default encoding mode. Today's knowledge of the 120Ah battery and SME Ecu has significantly expanded functionality in coding. It's a miracle that it works together without coding.

2. There is no 120Ah REX version for the European market, it is only the USA version.


next qestion ?


Um, if that were easy, a German citizen wouldn't go to Lithuania to replace the battery there. :) :) :)


Moc děkuji za vysvětlení!
Budu sledovat tuto diskusi. :) :) :)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 01. říj 2020 9:36:58

Turbo píše:Ty už to tam zkoušíš posílat (koduješ), nebo jedeš zatím jen offline?


Zatim online v rezimu pouze pro cteni. Nektere funkce vypoctu nejdou delat pokud ses ofline.
Write provedu az budu mi zazemi na resuscitaci a po dobu alespon 14 dnu neprijdu na vec ktera by mi to mela rozmluvit :-)
Nehlede na to, ze az dorazi velky HDD tak jeste udelam verifikaci s ISTA a kouknu co umi ta... takze do zapisu je jeste daleko.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L