
Musel jsem teda ještě probudit NTB po 6ti letech spánku, upgrade SSD, WIN10 atd.
Jestli to není tajemství, tak jakou máš verzi Sysu, jaká psdzdata a jak jsi řešil tokeny?
Moderátor: Josef
Havrla píše:@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex...
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.
Havrla píše:Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).
Havrla píše:"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).
Havrla píše:Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacituMelo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.
Havrla píše:Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.
Dikesss
Turbo píše:Havrla píše:@Turbo
Esys koduje vybavu z "FA" ta se da prepocist na citelnejsi "FD".
FA obsahuje standartni kody vybavy napr 5PD, 5AF, teply sedacky, okna, parkovaci asistent atd... kazde ma sve cislo kod tyto kody jsou v chlivku "SALAPA-Element" a jsou plne editovatelne.nicmene vsimavy clovek zjisti ze v tech kodech neni baterka, motor, rex...
Kodovani motoru je v chlivku "Type" polozka typschlussel (chasis), jsou to 4 znaky a koduji prave ksicht/baterku/motor/rex/trh viz muj prizpevek nahore, a tyto kody jsou "soucasti" vin opet viz prispevek. I tyto kody jsou editovatelne. To vsak hrozi tim, ze pokud v budoucnu bude kodovat nekdo podle VIN a ne podle skutecneho FA z vozu, tak to auto zrusi, nebo pokud nekdo sestavi komponenty nvzajem si na tomto kodu odporujici tak zrusi kus toho nebo toho.
S tímto jsem srozuměn. Máš kompletní seznam kódů a jim odpovídající výbavy (které se editují v SALAPA)?Havrla píše:Tzn kapacita motor rex je obsazena v cisle VIN respektive se z nej odvozuje. 4567 cislo z leva. Pro ucely Esys lze tento kod v "FA" zmenit na jiny, ale problem pak vyvstava viz co jsem napsal, ty kody si pak vybavama odporuji, bud svetla, nebo multimedia, popr i verze kodovani motoru je jina pro 1Z a (7Z a 8P).
S tímto jsem též srozuměn, ale nejsem si jist, jestli to lze jednoduše v FA editovat, protože jakýkoliv zásah do VIN mi při pokusu převodu do FP vyhodí error, pravděpodobně se to ověřuje přes checksum a možná i náhledem do psdz. Tobě se zadařilo změnit VIN a po té úspěšně kódovat?Havrla píše:"Chápu tedy dobře, že u AFL je tedy 60/94Ah definované kódováním výbavy? Pak to možná bude i u FL (94/120)." tomuhle nerozumim.
Jedine kde nevznika kolize kodovani pri upgradu baterie 60->94 je pokud VIN obsahuje 1Z protoze 1Z je spolecna "prvni generace prvni chasis" jak pro 60 tak pro 94Ah - ruzne baterky zbytek auto nemlich stejnej, faceliftem se ta kodovaci kompatabilita rozbila, to vsak neznamena ze komponenty nejsou do jiste miry kompatabilni. Pak je druha chasis - 7Z pro 94Ah (nova svetla starej multimedium) a treti chasis 8P pro 120Ah (nova svetla nove multimedium).
Na podvozku 1Z lze tedy udělat upgrade 60->94 kódem výbavy v SALAPA? To máš ověřeno? To je dobrá zpráva.Havrla píše:Cim vic to kodovani rozkyvam, tim si rikam ze tu baterku jeste jednou vyndam, strcim do ni puvodni SME modul a kouknu jestli se neprekalibruje na vetsi kapacituMelo by to ze shora o 10% vetsi balast coz by prispelo delsi zivotnosti.
Jseš si jist, že je tvůj problém v SME a nikoliv v EME?Havrla píše:Turbiku prosim posles mi tvuj ulozenej FA ? chtel bych ho porovnat, ne ze by me melo neco prekvapit, ale pro verifikaci.
Dikesss
Pošlu, večer z domu.
Havrla píše:ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.
Turbo píše:Havrla píše:ad2.
Needitujes VIN, to je nemene, ale editujes Type -> Typschlussel tam na stejnem VIN muzes zmenit sasi vozu.
To jsem též zkoušel -> převod do FP = error
Turbo píše:FA máš v mailu.
Teď jsem se vrátil z dílny a upgrade na i3s vypadá velmi nadějně, ale...
Ještě jsem nic nekódoval, protože jednak je auto pořád na špalkách ale hlavně bych rád měl jistotu, že postup je 100% ok.
Poskládal jsem SVT s aktuálním targetem (19/03) na upgrade (20/7) - tam jsou dotčeny úplně všechny jednotky a následně upgrade na "s"ko se jedná pouze o EME + EDME.
Při verifikaci je tam ale nějaká kolize u DSC2, což by asi měl být tedy nejdřív flash z ISTA P?
No, otázek je ještě spousta...
star63 píše:This is a very interesting discussion! I apologize for writing in English.
My question:
Why is the battery swap from 60Ah Rex => 120Ah Rex more problematic than 60Ah BEV => 120Ah BEV?
The swap in BEV did not seem to have any issues:
https://www.goingelectric.de/forum/view ... &start=120
Havrla píše:Hello
1. Even with BEV, replacing the 60 -> 120Ah battery is not easy. Just because someone writes it simple doesn't mean it's true.
Physical exchange is simple - relatively yes.
However, it is a problem to find a combination of car coding, if any.
Explanation:
60Ah battery max voltage 392V.
94Ah battery max voltage 398 V.
120Ah battery max voltage 402V.
The car coded on version 60 BEV-REX has a maximum voltage for the 400V motor, above this voltage the motor limits the power. We are currently working on whether the maximum motor voltage will be higher after the official recoding to 94 BEV-REX. Whether from 60BEV-REX and before facelift 94BEV-REX do not have the ability to encode to 120Ah, because older versions of the engine-ECU. There is also a problem with the registration of SME (battery ecu) in the car, the car works in the default encoding mode. Today's knowledge of the 120Ah battery and SME Ecu has significantly expanded functionality in coding. It's a miracle that it works together without coding.
2. There is no 120Ah REX version for the European market, it is only the USA version.
next qestion ?
Um, if that were easy, a German citizen wouldn't go to Lithuania to replace the battery there.![]()
![]()
Turbo píše:Ty už to tam zkoušíš posílat (koduješ), nebo jedeš zatím jen offline?