Upgrade 60REx -> 120REx

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 28. led 2021 8:35:22

No, protoze ty 60Ah I3 moralne ani technicky s tou degradaci baterie skutecne daleko nedojedou. Nota bene ne ted v zime. A ostatni na tom nebudou lepe.
Coz mi propomina, kontaktoval me jeden clovek z Finska. Uz i Leaf se dozil upgradu.
https://dalasevrepair.fi/#services

Jeste by ty ceny mohli padnou, koupim dalsi I3 pro zenu a upgradnu baterku a bude to zas nove auto. :)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » čtv 28. led 2021 10:56:45

Ty upgrady Leaf baterie je taky jen pro nadšence, který Leafa koupí za 150 tis. Kč a dají za upgrade 150-250 tis. Kč s roční zárukou apod. Já jsem jezdil 3 roky se Soulem , který v zimě dojel max 150 km a po dálnici jsem byl rád, že jsem dojel z Prahy do Humpolce rychlostí 110 km/h a zbylo mi 20 km dojezdu. Nadšenci už pomalu došli a kupující chtějí normální auto s normálním dojezdem, nebo pokud to má dojezd 70-100 km, pak ojeté BEV musí stát 150 tis.

Vaše řešení je fajn, pokud vyjde na řekněme 100 tis. a koupí se i3 60 Ah za 250 tis. Každopádně obdivuji, jak jste se do toho pustil a předpokládám vyřešil veškeré problémy s konfigurací auta pro novou baterii. Řada současných majitelů podle mě do toho půjde, udělejte si na to web prezentaci, sežeňte kontakty na dodávky baterií a bude to mít úspěch.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » čtv 28. led 2021 11:19:10

Ahoj,
jo jo tak jest, kdyz uz jsem si to musel nastudovat pro sebe protoze me vsude vyhodili, tak proc to nenabidnout dalsim .... .
Zdroj na baterky uz mam, dokonce je k mani dalsi kousek :-) no a prezentace vse jde .. ale je to na dlouho :-) http://www.i3upgrade.cz
Snad nepohorsim nekoho z moderatoru o "reklamu" v foru.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Mishaczech » čtv 28. led 2021 20:18:22

Jak už jsem kolegovi psal, upgrade z 60 na 120 je podle mého názoru naprosto jasná volba, obzvláště pak pro ty, co potřebují občas vyrazit někam dál a za těch +-100kk prostě lepší EV nekoupíš. Bohužel pro mě upgrade z 94 na 120 je finančně naprosto nesmysl (cena skoro shodná jako kdybych měl 60Ah verzi a 23KWh baterie už u elektrárny mám a rozšířit to nejde).
S ohledem na to, že jsem prozatím s i3 dost spokojen tak tajně doufám v nějaký battery upgrade na >=60KWh kde by to pak dávalo smysl i pro novější model za tyhle peníze :-)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » sob 30. led 2021 18:39:31

A pro ty co umi anglicky:
https://youtu.be/EH02scyrCaE

Jinak je to povidani jednoho sikovneho pana z finska co dela upgrade na Leafech, proc se do upgrade baterie na I3 na rozdil od Leafa rozhodne nepoustet doma. :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » sob 30. led 2021 19:45:56

Mohl jsi nás na tom YT alespoň pozdravit :)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 03. úno 2021 1:32:46

Asi jsem neco uplne nevyhmatl ..... mam cerstve zrizenou hospodu na mitince, a prazdny sud. :-)

https://hackaday.com/2021/02/01/upgrading-the-batteries-in-a-bmw-i3/
https://insideevs.com/news/484717/upgrade-bmw-i3-battery-pack-120-ah/

A email schranku mam vytapetovanou odshora dolu :-)
No jestli jste nekdo ocut vahali, tak jste to asi prokoucovali, protoze uz mame poradnik, a nebo baterku svoji ;)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » stř 03. úno 2021 7:06:11

Pěkná práce, za tímhle se skrývá zajímavý business i do budoucna, kdy budou lidé kupovat tyhle auta za 200 tis. s tím že vrazí desítky tisíc do práce kolem výměn jednotlivých článků, nebo rovnou baterií, různých úprav apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod dracekvo » stř 03. úno 2021 7:44:42

BMW má jednu úžasnou výhodu a to je právě ten postupný vývoj článků, které jsou kompatibilní.
Třeba pro IMIEV je problém, že neexistují nové články, které by šli bez problému vyměnit za starší.
A u takového auta custom stavbu nikdo nezaplatí. Nehledě na to, že najít články, které zvládnou nabíjení proudem 2C je taky problém.
V zahraničí sleduji dvě přestavby. Jednu s 60Ah a druhou s 90Ah. Oba zatím nějak bojují, ale nevyhráli. Navíc ta přestavba s 60Ah nebude mít asi dlouhou životnost. Ty články mají max nabíjecí proud jen 60A. Při rekuperaci, nebo nejde bože DC nabíjení tam poteče 2x tolik.
Navíc tato custom výroba článků je časově náročná a nikdo by to nezaplatil.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Lama » stř 03. úno 2021 9:24:21

Havrla: Nu, máte pěkně našlápnuto 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Turbo » pát 05. úno 2021 12:30:42

dracekvo píše:BMW má jednu úžasnou výhodu a to je právě ten postupný vývoj článků, které jsou kompatibilní.


A nemá na tom autě co reznout, jsou na to bez problémů dostupné díly a hlavně je to radost z jízdy :).

Kdyby to mělo komfortnější podvozek a o trochu víc místa vzadu včetně kufru, tak bych to auto považoval za dokonalé.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 13:46:30

Mě by se to taky líbilo, kdy tam byl větší kufr, standardní zadní dveře, standardní palubka s kůží, širší kola a tvar jako X3 :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » pát 05. úno 2021 13:49:45

Josef píše:Mě by se to taky líbilo, kdy tam byl větší kufr, standardní zadní dveře, standardní palubka s kůží, širší kola a tvar jako X3 :D

iX3 je a je to technologicka sracka :)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » pát 05. úno 2021 13:58:27

To se říká dnes o všech BMW a lidi to pořád nevím proč kupují. ;)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Radovan » pát 05. úno 2021 16:44:07

No ono pro takovou sociální sondu není špatné sem tam zajít do prodejny BMW, když tam dojdou kupci :D
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » úte 23. úno 2021 9:30:47

Je k mani 94Ah baterka za super cenu :-)
Kdytzak piste, pokud si do konce tydne nevyzvednu popravi ji pro elektrarnu. :-( prijde mi to jako spoda, lepsu pouzit na upgrade :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » stř 24. úno 2021 10:35:20

A uz mame zajemce :-) dalsi leda do fronty :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Havrla » ned 28. úno 2021 23:47:24

IMG_20210228_082208.jpg


Ale to neni BMW i3 sraz :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod Josef » pon 01. bře 2021 7:25:17

Ideální věc, práce doma, člověk si vydělá více než v zaměstnání a nemusí řešit nějaké dojíždění :) Už se poohlídněte pro pozemek na stavbu servisního střediska na výměnu baterií pro EV!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Upgrade 60REx -> 120REx

Příspěvekod kubanec » úte 02. bře 2021 11:03:43

Havrla píše:IMG_20210228_082208.jpg

Ale to neni BMW i3 sraz :-)

Pro tátu, pro mámu a pro synka.
A já si doteď myslel, že když jsme měli 2 Multiply, tak jsme divný.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018