Pneumatiky
Moderátor: Josef
Re: Pneumatiky
Je to jak po kolejích i ve 150km/h, nevím do jaké míry tomu ještě pomůže podvozek -20mm u Sportpaketu, ale zásadní vliv budou mít spíš ta kola. Hlavně přechod z letních na zimní, to byl fakt šok. Ty galusky schopnosti podvozku značně degradují.
Re: Pneumatiky
Teď ještě koukám, že pneu na 20" standart (430) je 155/175 a pro Sportpaket a s-ko (431) je to 175/195, plus ještě nižší ET o 10mm (20mm na nápravu), takže ideálně 20" 431 style.
Re: Pneumatiky
Zvolil jsem nové 19" Continental EcoContact 6 155/70 R19 84Q
Směrová stabilita při rychlostech nad 110 km/h velmi podobná zimním 19" Nokianům.
- 20" letní
- podvozek -20mm Sportpaket
- podložky
Přitom podložky zvyšují rozchod kol,tj. podložka by měla teoreticky směrovou stabilitu spíš zlepšovat. Přemýšlím, že je ale sundám.
Směrová stabilita při rychlostech nad 110 km/h velmi podobná zimním 19" Nokianům.
Né že bych nevěřil, ale nejraději bych auto řídil, abych si to zkusil. Takže možné rozdíly:Turbo píše:Je to jak po kolejích i ve 150km/h
- 20" letní
- podvozek -20mm Sportpaket
- podložky
Přitom podložky zvyšují rozchod kol,tj. podložka by měla teoreticky směrovou stabilitu spíš zlepšovat. Přemýšlím, že je ale sundám.
Re: Pneumatiky
Trochu se v tom nevyznám. Dají se na normální i3 - nikoliv s - dát širší pneu?
Ty galusky nejsou nic moc na vzhled i chování.
Kupuji totiž novou i3, od eska mne zrazovali, že je ještě víc tvrdé na běžné ježdění.
Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?
Zatím to řeším na stávající i3 (r. v. 2016+, 48000), kterou prodávám tak, že mám zimní i letní 19" palců a hustím na 2,0 vpředu a 2,1 vzadu. Pak je to na Prahu krásně měkké. Vím, že pneu trpí, ale jízda je super.
Ty galusky nejsou nic moc na vzhled i chování.
Kupuji totiž novou i3, od eska mne zrazovali, že je ještě víc tvrdé na běžné ježdění.
Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?
Zatím to řeším na stávající i3 (r. v. 2016+, 48000), kterou prodávám tak, že mám zimní i letní 19" palců a hustím na 2,0 vpředu a 2,1 vzadu. Pak je to na Prahu krásně měkké. Vím, že pneu trpí, ale jízda je super.
Re: Pneumatiky
hobbyi3 píše:Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?
A nevadí Vám, že dojezd bude o hodně menší?
A jezdit na podhuštěných pneu...? Obecně se pneu u EV hustí více.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Pneumatiky
hobbyi3 píše:Trochu se v tom nevyznám. Dají se na normální i3 - nikoliv s - dát širší pneu?
Ty galusky nejsou nic moc na vzhled i chování.
Kupuji totiž novou i3, od eska mne zrazovali, že je ještě víc tvrdé na běžné ježdění.
Ideálně bych rád širší - měkká kola. A musí být i jiné disky na ty širší? Nebo jsou stejné disky i pro esko se širšími koly?
Zatím to řeším na stávající i3 (r. v. 2016+, 48000), kterou prodávám tak, že mám zimní i letní 19" palců a hustím na 2,0 vpředu a 2,1 vzadu. Pak je to na Prahu krásně měkké. Vím, že pneu trpí, ale jízda je super.
Dá se dát širší pneu dozadu, ale podmínkou je širší disk. Pokud vzadu je 5,5 šíře, pak se tam může dát širší pneu 175.
Já musím říci po 3 měsících ježdění na Conti, že jsou skvělé. Ta směrová nestabilita co se tady pořád zmiňuje nevím co je upřímně. Měl jsem jen BMW, poslední 135i a nevnímám nějakou nestabilitu. Spíše bych to co se tady zmiňuje přisuzoval zadnímu náhonu a vlastnosti zadokolky jako takové…
Co je blbé je přilnavost na limitu, který přichází relativně brzy s těmi CDčky (vypůjčuji si přirovnání od Havrly) vpředu. Ale s tím se nedá nic dělat… Minulý týden jsem měl namále, jezdí to strašně rychle a když je člověk zvyklý na přilnavost v zatáčce a ona tam moc není, pak má namále
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Re: Pneumatiky
Díky za vysvětlení, takže nejlepší na stabilitu jsou 20" a disk vpředu 5J a vzadu 5,5 J, tj. 155 šíře pneu vpředu a 175 šíře vzadu.
Platí pro obyčejnou i3.
Ještě - dá se na obyčejnou i3 dát 175 vpředu a 195 vzadu jako u "s", když nemá sportpaket? Co tomu brání? A pak musí být zase jiné disky - vpředu 5,5 a vzadu kolik?
Už mám na dvě auta tři sady kol /všechny 5J, 19"/, tak abych konečně pořídit to správné, tj. letní šiřší vzadu.
Platí pro obyčejnou i3.
Ještě - dá se na obyčejnou i3 dát 175 vpředu a 195 vzadu jako u "s", když nemá sportpaket? Co tomu brání? A pak musí být zase jiné disky - vpředu 5,5 a vzadu kolik?
Už mám na dvě auta tři sady kol /všechny 5J, 19"/, tak abych konečně pořídit to správné, tj. letní šiřší vzadu.
Re: Pneumatiky
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Pneumatiky
Podle jména bych řekl, že je to typický Maďar
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř 12. dub 2023 12:35:17
Re: Pneumatiky
Turbo píše:Pokud chcete od i3 solidní jízdní vlastnosti, tak si na to pořiďte 20" kola, já už se nemohl dočkat až sundám zimáky, to je fakt úplně jiné auto.
Volně navážu na svůj dotaz ohledně pneu Gripmax v jiném vlákně. Tu větší stabilitu 20´může někdo další potvrdit? Já bych čekal jen to, že 19´budou pohodlnější a podle všeho úspornější. O větším výběru pneu nemluvě.
Re: Pneumatiky
Asi je ten pohled na věc silně individuální a bude zřejmě záležet i na autě, ze kterého jsem přesedl a se kterým to porovnávám.
Já mám Sportpaket a jízda na zimních 19" je mnohem horší. Auto se pohupuje, houbovitě reaguje na každou nerovnost, je náchylnější na vyjeté koleje i boční vítr.
Jakmile přezuji 20", cítím znatelné zpevnění, ano, auto "ztvrdne", ale v dobrém slova smyslu, nerovnosti překonává stejně tlumeně, ale bez dodatečného houpání, chová se velmi stabilně.
Za mě také jednoznačně 20", jak píše Turbo, je to jiné auto, ale je třeba vzít v úvahu, že pokud se jedná o Sportpaket a nebo model S, který má trochu jiný na 20" uzpůsobený podvozek.
V každém případě jsou ale 20" včetně pneu těžší kola, s vyšší rotační hmotností, a s měkčím klasickým tlumením se mohou chovat jinak, to nedokážu posoudit, ale určitě vyšší spotřeba.
Já mám Sportpaket a jízda na zimních 19" je mnohem horší. Auto se pohupuje, houbovitě reaguje na každou nerovnost, je náchylnější na vyjeté koleje i boční vítr.
Jakmile přezuji 20", cítím znatelné zpevnění, ano, auto "ztvrdne", ale v dobrém slova smyslu, nerovnosti překonává stejně tlumeně, ale bez dodatečného houpání, chová se velmi stabilně.
Za mě také jednoznačně 20", jak píše Turbo, je to jiné auto, ale je třeba vzít v úvahu, že pokud se jedná o Sportpaket a nebo model S, který má trochu jiný na 20" uzpůsobený podvozek.
V každém případě jsou ale 20" včetně pneu těžší kola, s vyšší rotační hmotností, a s měkčím klasickým tlumením se mohou chovat jinak, to nedokážu posoudit, ale určitě vyšší spotřeba.