Neodůvodněný pokles SoC ze 100% na 93%
Napsal: ned 05. led 2020 18:37:39
Dnes 5.1.2020 jsem u své i3ky 2015, 60 Ah, najeto 33t km byl svědkem následujího chování.
- ve 8:40 jsem vůz nechal nabíjet na veřejné nabíječce (KEBA, typ 2, 32Amp, 22 kW) SoC byl cca 50%
- ve 10:40 jsem ukončil nabíjení (SoC cca 96%) a vůz přesunul cca 2km (došlo k poklesu SoC na 93% (teplota vzduchu cca -1°C))
- ve 10:45 jsem pomocí BMW aplikace v telefonu nastavil:
1) Nabíjení s nízkým tarifem - časovač nízkého tarifu od 12:30 do 21:10
2) Čas odjezdu od 21:00
3) Klimatizace zapnuto
Toto nastavení jsem pomocí appky odeslal do vozu. Počkal až aplikace odešle hodnoty do vozu.
- ve 10:50 jsem vůz připojil pomocí dodávané nabíječky (schuko) na 16Amp přívod.
Přibližně v 11:30 jsem si (díky přicházejícím emailům z mého monitoringu) všiml, že se vůz nabíjí. Což bylo v rozporu s tím co jsem očekával. Nastavil jsem totiž časovač + čas odjezdu. A moje zkušenost je taková, že s tímto nastavením, by se vůz měl začít nabíjet nejdříve ve 18h a to tak, aby se do 100% doplnil někdy okolo 20:00 a ve 20:40 začne s vytápěním kabiny, protože mám stanoven čas odjezdu na 21:00.
Vše dosud zde popsané ilustruje následující obrázek (červená je SoC, oranžová dojezd v kilometrech, a modrá SoC max)
-ve 14:20 jsem si povšimnul další zajímavosti, kdy mi přišel email s informací, že vůz je 100% nabitý a nenabíjí se. Což jsem si ale původně myslel, že k tomu mělo dojít někdy okolo 12:15 (viz předchozí obrázek). Zde jsem si tedy říkal, že asi v časovém okně 12:15 až 14:20 docházelo k balancování článků.
- ve 16:15 jsem pomoc BMW aplikace odeslal do vozu pokyn se změnou. Změny které jsem udělal: Nabíjeni: ihned. Tím jsem zrušil časovač pro nabíjení s nízkým tarifem. Předpokládal jsem že vůz mám nabitý na 100%. Dále jsem změnil čas odjezdu z 21:00 na 20:50. Takto upravenou sadu nastavení jsem odeslal do vozu pomocí BMW appky.
- ve 16:20 přišel email, že vůz se nabíjí a SoC je 93% Nemám pro pokles ze 100% na 93% žádné rozumné vysvětlení. S vozem jsem nijak nemanipuloval. Nechápu to.
Následně se vůz nabil z 93% do 100% (od 16:20 do 17:30).
Máte pro toto chování nějaké vysvětlení? Především tedy ten pokles SoC na 93% ve 16:20.
- ve 8:40 jsem vůz nechal nabíjet na veřejné nabíječce (KEBA, typ 2, 32Amp, 22 kW) SoC byl cca 50%
- ve 10:40 jsem ukončil nabíjení (SoC cca 96%) a vůz přesunul cca 2km (došlo k poklesu SoC na 93% (teplota vzduchu cca -1°C))
- ve 10:45 jsem pomocí BMW aplikace v telefonu nastavil:
1) Nabíjení s nízkým tarifem - časovač nízkého tarifu od 12:30 do 21:10
2) Čas odjezdu od 21:00
3) Klimatizace zapnuto
Toto nastavení jsem pomocí appky odeslal do vozu. Počkal až aplikace odešle hodnoty do vozu.
- ve 10:50 jsem vůz připojil pomocí dodávané nabíječky (schuko) na 16Amp přívod.
Přibližně v 11:30 jsem si (díky přicházejícím emailům z mého monitoringu) všiml, že se vůz nabíjí. Což bylo v rozporu s tím co jsem očekával. Nastavil jsem totiž časovač + čas odjezdu. A moje zkušenost je taková, že s tímto nastavením, by se vůz měl začít nabíjet nejdříve ve 18h a to tak, aby se do 100% doplnil někdy okolo 20:00 a ve 20:40 začne s vytápěním kabiny, protože mám stanoven čas odjezdu na 21:00.
Vše dosud zde popsané ilustruje následující obrázek (červená je SoC, oranžová dojezd v kilometrech, a modrá SoC max)
-ve 14:20 jsem si povšimnul další zajímavosti, kdy mi přišel email s informací, že vůz je 100% nabitý a nenabíjí se. Což jsem si ale původně myslel, že k tomu mělo dojít někdy okolo 12:15 (viz předchozí obrázek). Zde jsem si tedy říkal, že asi v časovém okně 12:15 až 14:20 docházelo k balancování článků.
- ve 16:15 jsem pomoc BMW aplikace odeslal do vozu pokyn se změnou. Změny které jsem udělal: Nabíjeni: ihned. Tím jsem zrušil časovač pro nabíjení s nízkým tarifem. Předpokládal jsem že vůz mám nabitý na 100%. Dále jsem změnil čas odjezdu z 21:00 na 20:50. Takto upravenou sadu nastavení jsem odeslal do vozu pomocí BMW appky.
- ve 16:20 přišel email, že vůz se nabíjí a SoC je 93% Nemám pro pokles ze 100% na 93% žádné rozumné vysvětlení. S vozem jsem nijak nemanipuloval. Nechápu to.
Následně se vůz nabil z 93% do 100% (od 16:20 do 17:30).
Máte pro toto chování nějaké vysvětlení? Především tedy ten pokles SoC na 93% ve 16:20.