Volne predni kola, loziska predni napravy.

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Turbo » úte 20. říj 2020 23:40:16

Je pravda, že ta náprava je asi největší slabina toho auta. Zadní dveře už jsem celkem vstřebal, ale ten předek mě občas taky rozčiluje, hlavně v chladnějším počasí, já dost podezírám tlumiče. Osobně nemám problém s tuhostí toho podvozku jako spíš s hlučností.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Mishaczech » stř 21. říj 2020 9:39:26

Havrla píše:Misaczech a pojedeš reklamovat ocividnou prachovku plus druhý pokus o nápravu? :) pochybuji že se ke kolu vůbec ohli, když nezjistili prachovku.


A co jim mám asi tak říct? Že to jsou pěkní lumpové a vůbec ten můj požadavek neřešili? To si pomůžu...
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Havrla » stř 21. říj 2020 13:08:06

Mishaczech píše:
Havrla píše:Misaczech a pojedeš reklamovat ocividnou prachovku plus druhý pokus o nápravu? :) pochybuji že se ke kolu vůbec ohli, když nezjistili prachovku.


A co jim mám asi tak říct? Že to jsou pěkní lumpové a vůbec ten můj požadavek neřešili? To si pomůžu...


Ano plus dobrý den, Reklamace.
Pokud reklamace nepomůže tak institut stížnosti k zastoupení BMW.

Od toho institut reklamace a případně stížnosti existuje.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod stejk » ned 08. lis 2020 2:55:49

i3rex píše:smerova stabilita polepsena ve vsech rychlostech.
Směrová stabilita u dálničních rychlostí vyšších jak 110 km/h mě hodně trápí. Pokud jedu 130km/h, tak se s vozem cítím docela nekomfortně. Na dálnici D2 je jeden dlouhý rovný úsek, a i když jedu po dálnici téměř sám (neděle ráno v 7h) v levém pruhu (abych snížil vliv případných nerovnosti vozovky od kamionů) rychlostí 130 km/h, žádný vítr, tak se cítím nekomfortně co se směrové stability týče. A zdá se, že nejsem sám

Ložiska jsem si kontroloval čistě pocitově dle návodu z videa co zde dával kolega Havrla, a nemyslím si že je mám ve špatné stavu. Nicméně jsem v tomhle noob, tak to prosím berte s rezervou.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod mp1 » ned 08. lis 2020 9:04:53

musí byť rozdiel medzi "dlhým" autom na cestovanie a mestským "krátkym", naviac ľahkým. je to podobne ako spartak, trabi, w353w oproti gaz (zavody imeni molotova) m20/21. i3 odvezie, ale hltanie stá kilometrov a klubovky vnútri nečakajte.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Josef » ned 08. lis 2020 9:16:41

stejk píše:
i3rex píše:smerova stabilita polepsena ve vsech rychlostech.
Směrová stabilita u dálničních rychlostí vyšších jak 110 km/h mě hodně trápí. Pokud jedu 130km/h, tak se s vozem cítím docela nekomfortně.


Tohle přesně popisoval kolega, který chtěl koupit novou i3s 120, nakonec šel raději do Tesla 3, za podobné peníze.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Lama » ned 08. lis 2020 10:12:48

mp1 píše:musí byť rozdiel medzi "dlhým" autom na cestovanie a mestským "krátkym", naviac ľahkým. je to podobne ako spartak, trabi, w353w oproti gaz (zavody imeni molotova) m20/21. i3 odvezie, ale hltanie stá kilometrov a klubovky vnútri nečakajte.

Souhlas. Když jsem jezdil 135 tachometrových s MiEVem, tak každé boční fouknutí je znát. Po několika stech km je obava menší. S Trabantem jsem měl horší pocit už nad 80 km/h. 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Havrla » ned 08. lis 2020 20:06:23

stejk píše:
i3rex píše:smerova stabilita polepsena ve vsech rychlostech.
Směrová stabilita u dálničních rychlostí vyšších jak 110 km/h mě hodně trápí. Pokud jedu 130km/h, tak se s vozem cítím docela nekomfortně. Na dálnici D2 je jeden dlouhý rovný úsek, a i když jedu po dálnici téměř sám (neděle ráno v 7h) v levém pruhu (abych snížil vliv případných nerovnosti vozovky od kamionů) rychlostí 130 km/h, žádný vítr, tak se cítím nekomfortně co se směrové stability týče. A zdá se, že nejsem sám

Ložiska jsem si kontroloval čistě pocitově dle návodu z videa co zde dával kolega Havrla, a nemyslím si že je mám ve špatné stavu. Nicméně jsem v tomhle noob, tak to prosím berte s rezervou.


Za poslednich 10 let, vzdy kdyz jsem sedl po zime do osobni Tatry , bal jsem se s ni jet vice jak 130km/h , proto ze jsem si odvykl na jistou volnost kterou se ji musi nechat, kdyz se ji clovek pokusi krotit velmi rychle nechtene opusti jizdni pruh.
Od te doby co mam I3, tak uz se tolik po zime nebojim, a mezupulecny sval se zacina svirat az kolem 180- 200km/h. :-) I3 ma podobne jizdni vlastnosti co se tyce stability, sice ne tak koncentrovane, ale je to podobne.
Kdyz nekomu pujcim I3 tak mi prijde ze ridi strasne digitalne :-). Ale je to jasne, je to mestske auto , kde na otoceni volantem se ocekava ze se vuz otoci na petniku, coz je protipolem dalnicni jizdy. Proste je to auto do mesta, ne na dalnicni stihani a osobne v tomto pohledu to tomu nemuze byt kaldeno na vrub. Nicmene spatny stav predni napravy u takovehoto vozu (zadohrab) s mocninou umocnuje nestabilitu. Stejny jako Tatra, kladivo letici nasadou dopredu.
Snad proto to auto mam, je jine... a i v tomto :-)
Zkontrolujte napravu a rizeni , pripadne opravit, budete mit zas 20-40tkm klid.

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Citigo e IV » ned 08. lis 2020 22:20:14

Podobný pocity nestability jsem měl i v MiEVu a před lety i Š1203, octavia ročník 1963. Oproti tomu je Citigo na dálnici jak vlak se ani nehne.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Havrla » ned 08. lis 2020 22:29:56

Presne jak pises to auto sedi, jenom mas spatny pocit, kteremu nesmis podlehnout, a snazit se to napravit. :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Havrla » ned 24. led 2021 13:46:10

Tak mam dalsi poznatek ...
IMG_20210124_115418.jpg


video:
http://elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=665&start=40

Zkoumal jsem prisel na to ze v tomto pripade 3/4 vule jsou v tlumici a 1/4 v lozisku :-)
A BMW k tomu pise:
IMG_20210123_235424.jpg


Neco jako ze je to normalni, a pak se tam pise ze se tlumic meni az teprve po te co se ohne pistnice :D :D :D

Vtipalci.

Nicmene, pokud chce mit clovek chvili napravu bez vule a auto bez rambajzu tak Tlumice + Loziska.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Turbo » ned 24. led 2021 14:10:15

Já ty tlumiče podezírám už dlouho, teda dneska už to hraničí s jistotou :)
Je to podle mě nejslabší článek toho podvozku co se hlučnosti týče. Jenže měnit to za origo v ceně 7500Kč/ks nedává moc smysl, na aktuálním povozu mám najeto 15tkm a ty tlumiče jsou prostě hlučné, hlavně jak se víc ochladí, tak je to hodně otravné. Vůli v uložení jsem nikde nezaznamenal.
Na standartní podvozek to nabízí i Bilstein, ale nemám s tím zkušenost.
Docela vážně uvažuju nechat si něco postavit (HP), malinko jim povolit na kompresi by určitě hlučnost snížilo a přidalo na komfortu, ty origa mi přijdou nesmyslně utažené.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Volne predni kola, loziska predni napravy.

Příspěvekod Turbo » ned 24. led 2021 14:15:49

Jinak pokud jde o směrovou stabilitu, tak po kontrole zjevných vůlí na podvozku bych se zaměřil hlavně na obutí. Nebo přechod na 20" kola, ten rozdíl zimní 19" a letní 20" je naprosto šokující, takovou propast jsem u jiného auta doposud nezaznamenal.