Degradace baterie

Moderátor: Josef

janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Degradace baterie

Příspěvekod janvlk » pon 29. led 2024 14:26:10

Děkuji Zdeňku za rozsáhlou úvahu, trochu jsem celou záležitost studoval a zcela s Tebou souhlasím, že celý problém, s vytápěním baterie v i3, je spíše v parametrické rovině. Parametrů je hodně, některé jsem mezi tím objevil, jiné zůstávají skryté. Pokusím se to shrnout, třeba to někomu pomůže, jiný může opravit či doplnit. Už mi to připadá celé mnohem jednodušší, zvláště po shlédnutí videa Bjørna Nylanda.

Energie pro vyhřívání baterie je poskytována samotnou baterií, která musí mít při spuštění vyhřívání, více než 12%. Z tohoto důvodu je dovoleno spustit vyhřívání baterie pouze při nabíjení (jakémkoliv) za těchto podmínek:
Vyhřívání se spouští buď nastavením k času odjezdu, v aplikaci nebo v autě, kdy auto zajistí, že bude mít k tomuto času 100% nabitou a následně i vyhřátou baterii. Pokud auto nestihne k času odjezdu nabít na 100%, nespustí ani vyhřívání baterie, protože toto se děje (při tomto nastavení) až na konci procesu nabíjení. Dále je možno vyhřát baterii okamžitě, a to buď přímo v autě "aktivovat nezávislou klimatizaci", nebo na dálku aplikací, či klíčem, pokud je tento příkaz přiřazen.

Jaký má přesně vliv parametr min. a max. teploty není přesně známo, viz test Bjørna Nylanda, který porovnával nabíjení s aktivovanou a neaktivovanou nezávislou klimatizací. Na testovaném autě poukázal na problém omezení rychlého nabíjení, vlivem zvýšené teploty, způsobené vyhříváním interiéru např. na 21°C, který zároveň spouští vyhřívání baterie.
Je potřeba zmínit, že vyhřívání baterie je zároveň spojeno s vyhříváním interiéru "nezávislou klimatizací", nelze to oddělit, odběr až 6 kW interiér +1 kW, baterie, postupně slábne celkem na cca 2,5 kW, je s tím potřeba počítat a dimenzovat proud a nebo čas nabíjení. Při nabíjení a zároveň klasicky spuštěném topení v interiéru fouká jen studený vzduch. Je to z toho důvodu, že topení a klimatizace BMWi3 je jedna jednotka, která v létě primárně zajišťuje chlazení baterie, nemůže tedy zároveň topit.
Ve videu je nádherně vidět, že zvýšená teplota baterie, která byla příčinou omezení rychlosti nabíjení, nebyla způsobena samotným nabíjením, nýbrž právě přídavným vytápěním, které jakmile bylo vypnuto, teplota baterie šla, dolů.

Dobře, vyplývá z toho informace, že abych se v autě ohřál a pokud nechci omezit výkon DC nabíjení (baterie 40°C) neměl bych zároveň spouštět nezávislou klimatizaci. Nevidím to jako problém, při teplém počasí není potřeba topit, rychlost AC to nezasáhne a navíc nebývám při nabíjení v autě.
Pro mě je nejdůležitější informace ta, což bylo hlavním předmětem úvahy, že v mrazech mohu kdykoliv spustit ohřev baterie pokud zároveň nabíjím od 12% do 100%. I v záporných zimních teplotách mohu vyjíždět s vyhřátou baterií, třeba jen z 60% nabitou.

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » úte 05. bře 2024 18:06:44

janvlk píše: Na testovaném autě poukázal na problém omezení rychlého nabíjení, vlivem zvýšené teploty, způsobené vyhříváním interiéru např. na 21°C, který zároveň spouští vyhřívání baterie.
která v létě primárně zajišťuje chlazení baterie, nemůže tedy zároveň topit.
že vyhřívání baterie je zároveň spojeno s vyhříváním interiéru
nebyla způsobena samotným nabíjením, nýbrž právě přídavným vytápěním


Toto neni pravda, umi se zaroven topit do kabiny a chladit baterii. Verze bez cerpadla s tim nema zadny problem :-) Verze s cerpadlem nechladi baterii dostatecne.

Ten system tepelneho cerpadla neni dostatecne vykonnej, aby ty baterii v tomto nastaveni poskytl dostatecny chladici vykon, respektive mi prijde haluzackej a jeste spatne popsanej na tom obrazku. Teoreticky je mozne ho nastavit tak aby veskere odpadni teplo z baterie poslal do kabiny :-)
No co je pravdou, je to ze pokud se topi s tepelnym cerpadlem do kabiny, tak to chlazeni baterie je nedostatecne. Neni pravda ze se aktivne prihriva.
Pokud nemate tepelne cerpadlo, je to bezpermetne, chladi se dostatecne.

Baterie se vyhriva jedine a pouze odporovym dratem, a je to zcela nezavisle na klimatizaci a ovlada si to primo baterie, pripadne rizeni pohonu. Klimatizaci mohu z toho auta vyparat, a baterie schopnost vyhrevu neztrati.

To prehrati bylo zpusobeno samotnym nabijenim.

Nechapu jak jste mohl udelat naprosto zcestne zavery z relativne presnych vstupnich dat :-)

obrazek mi nejde prilozit zkusim pozdeji

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Degradace baterie

Příspěvekod janvlk » pát 08. bře 2024 11:18:51

Ano mýlil jsem se, omlouvám se. Nechci nikoho poučovat ani dezinformovat. Četl jsem komentáře pod videem a z nich jsem vycházel. Dělám to často, ale byl jsem tolik zabraný do svého problému výhřevu baterie, že jsem špatně vyhodnotil nekorektní příspěvky. Učím se celý život, a pokud mě něco zajímá, rád se nechám poučit.
Považuji Tě Zdeňku za nejlepšího odborníka na BMW i3, kterého znám, jsi opravář s ohromnými zkušenostmi, já jsem jen obyčejný uživatel. Nemohu tedy, než s Tebou souhlasit.
Celá moje úvaha se týkala a týká pouze okolností možného vyhřátí baterie při venkovních mínusových hodnotách. Psal jsem to v úvodu i v závěru svého příspěvku. Vyhřívání baterie se spustí za předem daných podmínek. Stav nabití min. 12%, nabíjení, aktivace nezávislé klimatizace a minimální teplota. Jestli je to jinak, tak mě prosím někdo opravte. Uvedl jsem na začátku třetího odstavce, že vyhřívání baterie jistě také záleží na parametru její teploty. Nedalo mě to, a znovu jsem se podíval na video Bjørna Nylanda.
Přišel jsem na to, že jsem se v jeho případě mýlil, protože na začátku testu měl teplotu baterie 12 °C (venku mohlo být kolem 10 °C, mám vypozorováno, že u mého auta je baterie vždy okolo 2 °C vyšší) Vzhledem k tomu, že je známa maximální teplota přídavného vyhřívání baterie okolo 10 °C, nebyla splněna podmínka minimální teploty a proto se baterie zahřívala pouze ztrátovým nabíjecím teplem.
Jsem toho názoru, že to nic nemění na situaci, že při DC nabíjení a zároveň spuštěné nezávislé klimatizaci se s TČ výrazně zvyšuje teplota baterie.
Ano, u REX a bez tepelného čerpadla k tomuto jevu nedochází, protože ohřev interiéru je pouze elektrickou spirálou, a nemá tedy s klimatizací nic společného. Ale v testu byl model s TČ a to má s klimatizací společné médium. Má také elektrickou spirálu, která se používá než TČ naběhne. Pokud byl test proveden při venkovní teplotě 10 °C, dá se předpokládat, že v létě bude tento jev horší.
Primárně jsem řešil ohřev baterie v zimě, a neuvědomil jsem si, že byla u testovaného vozidla teplota vyšší 10 °C, při které již nemůže být spuštěno přídavné topení baterie. Tímto jsem dospěl ke špatnému závěru a omlouvám se všem, které jsem zmátl.
Také děkuji Zdeňkovi za korekci.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Degradace baterie

Příspěvekod Havrla » úte 19. bře 2024 23:42:52

Kdyby se nekdo fakt nudil, jako ja tedka, tak tady je prelozenej seznam veci, ktery umi BMS o sobe prohlasit, reslektive vednotlive funkce z hluboke diagnostiky.
Koukal jsem na to a vylezaji z toho zajmava data :-) potvora si hodne pamatuje :-)

AGING_INTERNAL RESISTANCE_TS 0x6334 STAT_AGEING_INTERNAL RESISTANCE_VALUE Stárnutí vnitřního odporu v procentech: Vnitřní odpor paměti v novém stavu vztažený k aktuální hodnotě vnitřního odporu (R_new /R_akt) *100 (100 % = nový stav, se stárnutím klesá)
AGING_CAPACITY_TS 0x6335 STAT_AGEING_CAPACITY_VALUE Zbývající kapacita paměti
_SOC_LIMITS 0x6500 - Limity stavu nabití
_IZOLACE 0x6501 - Monitorování izolace
_OVERLOAD_THRESHOLD 0x6502 - Limity nabíjecího a vybíjecího proudu
_SHORT CIRCUIT_CURRENT LIMIT 0x6503 - Limit zkratového proudu
_CHARGING_VOLTAGE LIMIT 0x6504 - Limit zátěžového napětí
_SCHUETZ_K1 0x6506 - Stykač K1
_SCHUETZ_K2 0x6507 - Stykač K2
_SCHUETZ_K3 0x6508 - Stykač K3
_DISCHARGE_VOLTAGE LIMIT 0x650B - Limit vybíjecího napětí
_SYM_MODE 0x6511 - Režim symetrie SEM
_MESSAGE MESSAGES 0x6512 - Zapnutí/vypnutí zpráv o měření
_ST_SYM_MODE 0x6516 STAT_SYM_MODE Stav zůstatku
_CSC_STANDBY 0x6519 - Přepněte CSC do pohotovostního režimu
_REQUIREMENT_SCHUETZE_CLOSE 0x651B - Zavřete stykač
REŽIM _TAXES_TEST ÚROVNĚ 0x651C - Otevřete provozní limity SOC, proudu, napětí a teploty až na bezpečnostní limity a deaktivujte ISO monitory
_UEBERLAST_ZAHELER 0x651D - Diagnostická úloha pro čtení poruch přetížení, ke kterým došlo, za účelem vrácení záruky
_NV_DATA_RESET 0x651F - Resetujte data SME NV do výchozího stavu
_STEUERN_UEBERNAHME_KAPATEST_NV 0x6525 - Diagnostický spínač pro řízení přenosu výsledku kapacitního testu do estimátoru SoH_C
_STATUS_UEBERNAHME_KAPATEST_NV 0x6526 STAT_UEBERNAHME_KAPATEST_NV Aktuální nastavení pro přenos výsledků kapacitního testu do estimátoru SoH_C (0: žádný přenos, 1: přenos (standardní))
_OBLAST ADRESY 0x6527 - „S touto řídicí úlohou lze aktivovat přepnutí MSP na jeden ze 16 předdefinovaných rozsahů adres CAN ve spojení s jednou z 16 předdefinovaných diagnostických adres, které se liší od standardních adres MSP.
_TEST 0x6528 - Aktivujte test paměti chyb
_DEM_TEST_ENTRY 0x6529 - Nastavte záznam chybové paměti v testovacím režimu
IZOLACE RESISTANCE_COMMUNICATION 0xAD5E - JOB CANCELED Aktivujte BN signál AVL_ISRE na sběrnici vozidla.
IZOLACE 0xAD61 - Výsledek izolačního testu
CAPACITY_DETERMINATION 0xAD66 - Stanovení kapacity
TOPENÍ 0xAD6A - Aktivujte a odečtěte topení v HV baterii
SYMETRACE 0xAD6B - Kontrolní symetrie
VOLTAGE_UNPLAUSABLE_READ buňky 0xAD6C - Vrátí číslo modulu CSC, ve kterém byla zjištěna nepravděpodobná hodnota napětí (spojená s DTC). Návratová hodnota je délka komponentního vektoru 8) s přiřazením 0 = žádná chyba, 1 = zjištěna chyba.
MODUL TEMPERATURES_READ 0xAD6D - Aktuálně naměřená teplota z vybraného modulu
VOLTAGE_READ buňky 0xAD6E - Článek, jehož napětí by mělo být určeno
HIS_TEMP_MOD_RESEN 0xAD6F - Čas (minuty pro HVON a 100 ms pro NO_OP) v různých teplotních třídách maximální a minimální teploty článků jednotlivých modulů (skladování v provozu) a průměrné teploty článků jednotlivých modulů (skladování mimo provoz). POZOR: Správná jednotka výstupní hodnoty STAT_HIS_TEMP_NO_OP_MOD_MEAN_X_WERT je [100 ms] a ne [min], jak je uvedeno v poli UNIT. Čítač může začít znovu od nuly po cca 13,2 letech od zahájení logování z důvodu přetečení celého čísla.
HIS_ERR_LIM_SPANNUNG_MOD_LESEN 0xAD70 - Výstup doby prodlevy v třídách mezní chyby napětí jednotlivých modulů. Při teplotách < -10°C se mez chyby napětí mění v závislosti na teplotě. (Samsung)
HIS_VOLTAGE_MOD_RESEN 0xAD71 - Čas v minutách v různých napěťových třídách jednotlivých modulů
HEATING_FUNCTION 0xAD73 - Proveďte funkční diagnostiku topení
HIS_ZELL_DSOCS_RESEN 0xAD74 - Čtení součtových hodnot Delta_SOC všech jednotlivých buněk během X_end jízdních cyklů (X_end=30, kalibrovatelné).
SYMMETRATION_FIXSPG 0xAD75 - Spuštění napěťově řízeného vyvažování pomocí specifikace cílového napětí
CSC_IDS_RESEN 0xAD76 - Zadejte číslo CSC pro načtení DMC z CSC x
CONTROL_MIN_CAPACITY_MOD_RESEN 0xAD77 - Odečtení aktuální minimální kapacity modulu x na základě kapacitního podílu (kapacitní kvocient = (C_act /C_nominální(nové)) *100 (100 % = odpovídá nominální kapacitě; kapacitní kvocient > 100 % odpovídá kapacitě článku > jmenovitá kapacita, kapacitní podíl < 100 % odpovídá kapacitě článku < jmenovitá kapacita) .
MAX_INTERNAL RESISTANCE FACTOR_MOD_RESEN 0xAD78 - Odečtení aktuálního maximálního faktoru vnitřního odporu modulu x, (faktor = 0-5 se dvěma desetinnými místy; faktor < 1 odpovídá sníženému vnitřnímu odporu článku oproti průměru, faktor > 1 odpovídá zvýšenému odporu článku oproti průměru)
ZELLPACK_STATUS_RESEN 0xAD79 - Čtení stavu stárnutí (např. závada atd.) modulu x
SBOX_ANZAHL_EXCHANGE_RESEN 0xAD7A - Zvýšení a načtení počítadla výměny SBOX. Čítač se zvýší prostřednictvím diagnostické úlohy při každé výměně SBOX.
HIS_VOLTAGE_NOP_MOD_LESEN 0xAD7C - Čas ve 100 ms v různých napěťových třídách jednotlivých modulů, když není paměť v provozu POZOR: Správná jednotka výstupní hodnoty STAT_HIS_SPANNUNG_NOP_MOD_X_WERT je [100 ms] a ne [min], jak je zadáno v poli UNIT. Čítač může začít znovu od nuly po cca 13,2 letech od zahájení logování z důvodu přetečení celého čísla.
ZELLPACK_DMC_RESEN 0xAD7D - Tato úloha čte DMC ze Zellpack x.
RB_SOC_RECALIBRATION 0xD4C5 - Čtení stavu baterie PŘED a PO posledních 5 rekalibracích SOC
RB_SOH_ADAPTION 0xD4C6 - Tato úloha již není požadována a již není podporována (všechny návraty vrátí '0')
SOC_GUETE 0xD4C7 STAT_SOC_GUETE_VALUE Odečtení aktuální hodnoty kvality SOC na základě odhadu SOC (1 == nejlepší kvalita, >30 == nejhorší kvalita)
HIS_SOC_GUETE 0xD4C8 - Odečtení délky pobytu v 5 třídách hodnoty kvality SOC na základě odhadu SOC
NUMBER_OCV_SOC_RECAL 0xD4C9 STAT_ANZAHL_OCV_SOC_REKAL_VALUE Počet rekalibrací OCV-SOC
NUMBER_LOADING_END_RECAL 0xD4CA STAT_NUMBER_LOADEND_RECAL_VALUE Počet rekalibrací SoC na konci nabíjení
RB_SOC_FULL END 0xD4CB - Čtení různých SOC z posledních 5 procesů plného nabíjení
KUEHLDAUER_HVB 0xD4CC - Úloha není relevantní pro SME_03 // Výměna je STATUS_KUEHLDAUER Doba chlazení HV baterie
CHARGE LOSS_CELL 0xD67F - Prstencová paměť pro ztrátu náboje v článcích
STATUS_MIN_CAPACITY_MOD 0xD681 - Odečtení aktuální minimální kapacity VŠECH modulů na základě kapacitního kvocientu.
RB_ISO_MESS_TRG 0xD6C7 - Návrat R_iso včetně kvality posledních 5 následných měření
RB_ISO_MESS_STD_IO_NIO 0xD6C8 - Návrat posledních 10 událostí standardního měření R_iso, pokud je překročena nebo podkročena prahová hodnota chyby
RB_ISO_MESS_TRG_IO_NIO 0xD6C9 - Návrat posledních 10 událostí spuštěného následného měření ISO, když je prahová hodnota chyby podkročena nebo překročena
ISODIAG_INPUT_ACTUAL VALUES 0xD6CA - Návrat vstupních signálů výpočtového vzorce R_ISO
ISO_ERR_STD_FZ1_2 0xD6CB - Návrat vstupních signálů a výsledných hodnot standardního měření ISO v časech chyby 1 a 2
RB_SOH_KAPATEST 0xD6CC - Návrat výsledků posledních 3 testů externí kapacity HVS (kruhová paměť)
REKU_VOLTAGE_LIFT 0xD6CD - Návrat doby a frekvence, ve které je k dispozici zvýšený rekuperační výkon, když je HVS téměř plná
RB_ALTERUNG_KAPA 0xD6CE - Návrat výsledků posledních 5 úprav SoH_C včetně kapacitních testů (kruhová paměť)
CSC_TEMPERATURES 0xD6CF - Návrat aktuálních teplot všech CSC senzorů (max 3*12, bez HW-RL)
ISO_ERR_TRG_FZ1_2 0xD6D1 - Návrat vstupních signálů a výsledných hodnot spouštěného sledování ISO měření v chybových časech 1 a 2
SCHUETZ_SWITCH 0xDD60 STAT_SCHUETZ_SWITCH Stav spínače stykače: sepnutý, rozpojený, svařené kontakty nebo nedefinovaný. Výsledky viz tabulka TAB_SCHUETZ_SCHALTER
SCHUETZ_RELEASE 0xDD61 - Zapisuje nebo čte bit pro aktivaci nebo deaktivaci stykačových spínačů. Práce je jistá
ČÍSLO OCHRANNÉHO OBVODU 0xDD63 - Počet sepnutí stykačových spínačů (bez napětí a pod zátěží)
HVIL 0xDD64 STAT_VALID Výsledek testu HVIL
HV_VOLTAGE 0xDD66 STAT_HV_VOLTAGE_VALUE Napětí stejnosměrného meziobvodu na připojovací zástrčku VN v závislosti na stavu stykače
NUMBER_COOLER REQUEST_URGENT 0xDD67 STAT_NUMBER_KUEHLANFORDERUNG_URGENT_VALUE Počet po sobě jdoucích cyklů probuzení s naléhavými požadavky na chlazení (maximální hodnota životnosti)
HV_VOLTAGE_CALCULATED 0xDD68 STAT_HV_VOLTAGE_CALCULATED_VALUE Napětí baterie za stykači, bez ohledu na stav stykače
HV_STROM 0xDD69 STAT_HV_CURRENT_VALUE VN proud v A
IZOLAČNÍ ODPOR 0xDD6A - Odečtení aktuálního izolačního odporu
CHLADÍCÍ OKRUH_TEMP 0xDD6C STAT_TEMP_COOLING CIRCUIT_VALUE Teplota chladicího média ve °C (327,67 = nepravděpodobné)
SCHUETZE_MAX_SOC_SICHERHEITABQUERGE 0xDD6E - ÚLOHA ZRUŠENA Hlavní stykače se spínají, když je SOC větší než 90 %. Pozor! Tato úloha musí být zabezpečena bezpečnostním dotazem ve všech následujících nástrojích. -- Tato úloha již NENÍ podporována!!
CHLADICÍ OKRUH_VENTIL 0xDD6F - Stav / Řídicí ventil chladicí kapaliny: Zavřený nebo otevřený / uzavřený nebo otevřený
START_PREVENTER 0xDD72 STAT_AUFSTART_PREVENTER Důvod nespuštění VN systému
CUMULATIVE_LOAD 0xDD73 STAT_CHARGE_AMP_HOURS_VALUE Kumulativní poplatek za procesy nabíjení v Ah
CUMULATIVE_DISCHARGE 0xDD74 STAT_DISCHARGE_AMP_HOURS_VALUE Kumulativní poplatek za vybíjení v Ah
STATUS_KL30C_VOLTAGE 0xDD76 STAT_KL30C_VOLTAGE_VALUE Napěťová svorka 30C ve V
SOC_RECALIBRATION 0xDD78 - Rekalibrace estimátoru SoC pro získání aktuálního SoC po dlouhé době skladování. ## Práce může být prováděna pouze tehdy, když jsou střelci OTEVŘENI! POZOR pro SE07: Úloha také resetuje zjištěný konec jízdy (zcela vybitý/vadný článek) ve vozidlech BEV!
SCHUETZE_MIN_SOC_SICHERHEITABQUERGE 0xDD79 - ÚLOHA ZRUŠENA Hlavní stykače spínají při min. SOC (méně než 5 % SOC). Pozor! Tato úloha musí být zabezpečena bezpečnostním dotazem ve všech následujících nástrojích. Nelze provést za jízdy. -- Tato úloha již NENÍ podporována!!
AGING_CAPACITY 0xDD7B STAT_CAPACITY_VALUE Odečítání kapacity baterie
GW_INFO 0xDD7C - Informace o záruce
ELEKTRICKÉ LIMITY 0xDD7D - Aktuální limity
LIMITY NAPĚTÍ 0xDD7E - Meze napětí
HVB_HISTORIE_CYCLES 0xDD8E - Výstup aktuální zátěže (aktuální histogram)
TIME_TEMP_HISTOGRAM 0xDD90 - Čas v různých teplotních třídách a stavech řídicího zařízení (SG vzhůru, SG spící) průměrné vypočítané teploty napříč všemi buněčnými jádry
TIME_SOC_CLASS 0xDD91 - Poskytuje délku pobytu SoC v SoC třídách po celou dobu životnosti - SE03 od 11/13 celkové doby (spánek + bdělost) - až do 11/13 pouze provozní doby (probuzení)
HV_BATT_HIST_SOC_T1_1 0xDD94 - Trvání při teplotě nižší než 0°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T2_1 0xDD95 - Trvání při 0°C nižší než teplotě nižší než 10°C a při různých hodnotách proudu a SOC - Část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T3_1 0xDD96 - Trvání při 10°C nižší než teplotě nižší než 20°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T4_1 0xDD97 - Trvání při 20°C nižší než teplotě nižší než 27,5°C a při různých hodnotách proudu a SOC - Část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T5_1 0xDD98 - Trvání při 27,5°C nižší než teplotě nižší než 32,5°C a při různých hodnotách proudu a SOC - Část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T6_1 0xDD99 - Trvání při 32,5 °C nižší než teplotě nižší než 40 °C a při různých hodnotách proudu a SOC - Část 1
HV_BATT_HIST_SOC_T7_1 0xDD9A - Trvání při 40 °C méně než je teplota a při různých hodnotách proudu a SOC - část 1
NABÍJENÍ CÍLOVÉ VÝMĚNY VOLTAGE_EXCHANGE 0xDDAB STAT_CHARGING TARGET VOLTAGE_VALUE Výstup cílového nabíjecího napětí pro výměnu modulu před instalací modulu do vozidla
HV_VOLTAGE_BATTERY 0xDDB4 STAT_HV_VOLTAGE_BATT_VALUE Napětí baterie za stykači, bez ohledu na stav stykače
STÁRNUTÍ_VNITŘNÍ ODPOR 0xDDB6 STAT_AGEING_INTERNAL RESISTANCE_VALUE Stárnutí vnitřního odporu v procentech: Vnitřní odpor paměti v novém stavu vztažený k aktuální hodnotě vnitřního odporu (R_new /R_akt) *100 (100 % = nový stav, se stárnutím klesá)
REFERENCE_CAPACITY 0xDDB7 - Zbývající kapacita paměti, procentuální hodnota: (C_act/C_nominal(new)) * 100, 100 = nový stav. Hrubý odhad odhadu kapacity na desce celkové paměti
ADVERTISEMENT_SOC 0xDDBC - aktuální zobrazení Soc
SERVICE_DISCONNECT 0xDDBD STAT_SERVICE_DISCONNECT Stav odpojení služby (0 = otevřeno, 1 = zavřeno)
PŘEDVOLAT 0xDDBE - Informace o čase, proudu a teplotách při nabití
VOLTAGE_MIN_MAX BUŇKY 0xDDBF - Na výstupu je minimální a maximální napětí jednotlivých článků
TEPLOTY 0xDDC0 - Výstup vypočtených teplot buněčného jádra (minimální, maximální a průměrné)
AGING_PARAMETERS 0xDDC2 - Korekční faktor sériového a paralelního ohmického odporu a paralelní kapacity (1,5 = zvýšení odporu o 50 %)
SOC 0xDDC4 - Odečtěte hodnotu SOC (v %) a věrohodnost nebo specifikaci hodnoty SOC (0–100 %)
HISTO_SYM_DURATION 0xDDC6 - Načtení počtu balančních procesů v příslušných časových třídách (skutečný čas, ve kterém byly balanční odpory aktivní)
HISTO_SYM_CELL COUNT 0xDDC7 - Frekvence za dobu životnosti počtu buněk, které mají symetrii. Zvyšte, pokud je vyžadováno vyvážení při usínání po PRVNÍM cyklickém probuzení.
SYM_DELTASOC 0xDDC8 - Maximální rozdíl SoC v % napříč celým HVS. Zazvonit paměť na posledních 5 jízd
MAX_SYM_DURATION 0xDDC9 - Maximální trvání symetrie posledního procesu symetrie
SÉRIOVÉ ČÍSLO_ECU 0xDDCA STAT_SERIAL NUMBER_ECU_TEXT Sériové číslo řídící jednotky SME
SOC_HRANICE 0xDDCB - Čtení a změna limitů SOC
SCHUETZ_RESTZAEHLER 0xDDCC - Čtení nebo nulování (0 = žádný reset; 1 = reset) čítače pro ještě možné spínání stykačů K1, K2, K3
CC_MESSAGE 0xDDCD - Aktivace/deaktivace odesílání CC zpráv (0 = odesílání není aktivní; 1 = odesílání aktivní)
DIFFERENCE_VOLTAGES 0xDDCF STAT_DIFF_VOLTAGE_STATIC_VALUE Diferenční napětí: celkové napětí HV baterie - celkové napětí článku (statické určení)
AGING_CAPACITY_DEGRADATION 0xDDE8 - Počet degradací stresu souvisejících se stárnutím
ALTERUNG_CAPAZITAET_HISTOGRAM_SOC_HUB 0xDDE9 - Histogram s četností jednotlivých zdvihů SoC, ke kterým došlo během provozní doby
RESET_SBOX_ANZAHL_EXCHANGE 0xDDEA - Vynulujte počítadlo výměny SBOX
ZAVOLEJTE PROCESY NAČÍTÁNÍ BUFFERU 0xDDEB - Návrat měřených proměnných posledních 5 dokončených procesů nabíjení: - Start SOC - Dostupný nabíjecí výkon - Skutečný konec SOC - Důvod konce nabíjení (nedetekován žádný konec nabíjení 0, cílové SOC dosaženo 1, detekce plného nabití U/I 2, externí přerušit 3, chyba SME 4 ) - Počáteční teplota - Koncová teplota - Původně předpokládaná doba nabíjení v min - Skutečná doba nabíjení v min - Relativní čas (souvislý kombinovaný systémový čas z ACAN se startem v továrně)
HIS_PROG_LOADING TIME 0xDDEC - Zobrazení četnosti relativní odchylky prognózy doby načítání od skutečné hodnoty (fact = (t_prog-t_ist) / t_ist * 100 %). t_prog = hodnota předpovězená na začátku fáze načítání. t_actual = čas skutečně potřebný k dosažení cíle nabíjení.
CSC_IDS_ASSOCIATE 0xDDED - Indexy/instalační pozice jednotlivých přidělených CSC
CSC_IDS_OVERNEHMEN 0xDDEE - Přijměte indexy/instalační pozici jednotlivých CSC v MSP
HV_VOLTAGE_QUER 0xDDEF STAT_HV_VOLTAGE_QUER_VALUE SBox, vysokonapěťové napětí napříč (rovné napětí baterie, když je K1 nebo K3 zavřený)
ALPHA_INITIAL_AGEING 0xDE37 STAT_ALPHA_INIT_AGEING_VALUE Počáteční hodnota výpočtu SOH_R
PROVOZNÍ DOBA 0xDF60 - Doba sepnutí hlavního vypínače a celková životnost baterie (doba zapnutí a vypnutí hlavního vypínače)
OCHLADIT 0xDF62 STAT_ANZAHL_KUEHLVORGAENGE_VALUE Počet scénářů CoolDown (odjezd s horkým úložištěm HV)
KONCOVÉ CYKLY 0xDF63 STAT_NUMBER_TERMINAL CYCLES_VALUE Počet koncových cyklů
DOBA CHLAZENÍ 0xDF64 - Doba chlazení HV baterie
TEMP_SPREADING_SYSTEM 0xDF65 - Čas v různých třídách dT s aktivním chlazením
TEMP_COOLANT 0xDF66 - Čas v různých teplotních třídách chladicí kapaliny
CHARGE_COOLING 0xDF67 - Množství nabití a vybití při zapnutém chlazení
HV_BATT_HIST_SOC_T1_2 0xDF68 - Trvání při teplotě nižší než 0°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T4_2 0xDF69 - Trvání při 20°C nižší než teplotě nižší než 27,5°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T3_2 0xDF6A - Trvání při 10°C nižší než teplotě nižší než 20°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T5_2 0xDF6B - Trvání při 27,5°C nižší než teplotě nižší než 32,5°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T2_2 0xDF6C - Trvání při 0°C nižší než teplotě nižší než 10°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T7_2 0xDF6D - Trvání při 40 °C nižší než je teplota a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HV_BATT_HIST_SOC_T6_2 0xDF6E - Trvání při 32,5°C nižší než teplotě nižší než 40°C a při různých hodnotách proudu a SOC - část 2
HIS_ERR_LIM_STROM 0xDF6F - Čas v minutách v různých třídách proudových limitů samostatně pro nabíjení a vybíjení při všech teplotách
HIS_EFF_STROM 0xDF70 - Čas v minutách v různých třídách efektivního proudu odděleně pro nabíjení a vybíjení
PROJECT_PARAMETER 0xDF71 - Čtení parametrů specifických pro projekt
ZKRATY 0xDF72 STAT_COUNT_SHORT-CIRCUIT_VALUE Počet vzniklých zkratů
HEATING_BUILT 0xDF73 STAT_HEATING_BUILT Stav instalace topení (0=ne/ 1=ano)
VOKO_HEIZ_DURATION 0xDF74 - Počet dob předehřívání
CHARGING_KOND_HEATING_DURATION 0xDF75 - Počet procesů úpravy ohřevu během nabíjení
VOKO_KUEHL_DAUER 0xDF76 - Počet dob předkondicionování chlazení
CHARGING_DURATION 0xDF77 - Počet nabíjecích procesů v třídách doby nabíjení
RESET_HIS_TEMP_MOD 0xDF78 - Resetujte teplotní histogram zvoleného modulu
RESET_HIS_ERR_LIM_VOLTAGE_MOD 0xDF79 - Resetujte histogram mezní chyby napětí vybraného modulu
RESET_HIS_VOLTAGE_MOD 0xDF7A - Resetujte histogram napětí vybraného modulu
RESET_INSULATION MEASUREMENTS 0xDF7B - Resetujte hodnoty izolačního odporu
VYBÍJECÍ NAPĚTÍ LIMIT_LOWER 0xDF7C - Snižte limit vybíjecího napětí, abyste umožnili připojení v případě podpětí článku
RESET_CELL CAPACITIES 0xDF7D - Resetování uložených kapacit jednotlivých článků
RESET_CELL_DSOCS 0xDF7E - Úloha nebyla pro SME_03 požadována od I001_14-03-490 a byla nahrazena STEUERN_SOC_REKALIBRIERUNG Resetování uložených delta SOC
KAPACITY BUNĚK 0xDF7F - Nastavení kapacity modulu x nebo všech modulů na konkrétní hodnotu
SÉRIOVÉ ČÍSLO_WRITE 0xDF80 - Zápis sériového čísla úložiště HV
HIS_SOC_WARN_LIMITS 0xDF81 - Doba provozuschopnosti v minutách v dolních a horních varovných limitech SOC
ID_SBOX 0xDF83 - Čtení identifikačních parametrů SBOXu
NAPĚTÍ BUFFER_CELL 0xDF84 - Záznam napětí článků pro časový krok
SOC_HISTORY 0xDF86 - Čtení dat historie SOC
ZELLPACK_IDS_ASSOCIATE 0xDF87 - Přiřaďte indexy/instalační polohu jednotlivých sad buněk
ZELLPACK_IDS_UEBERNEHMEN 0xDF88 - Přijměte indexy/instalační pozici jednotlivých sad buněk v MSP
KL30C 0xDF89 STAT_KL30C Čtení logického stavu KL30C > ne pro I01 a I12, zde použijte STATUS_KL30C_SPANNUNG
HIS_EFF_STROM_TMIN 0xDF8A - Při T < -10: Čas v minutách v různých třídách procentuálních hodnot pro poměr efektivního proudu k proudovému limitu samostatně pro nabíjení a vybíjení (SBL)
HIS_EFF_STROM_TLOW 0xDF8B - Při -10 <= T < 5: Čas v minutách v různých třídách procentuálních hodnot pro poměr efektivního proudu k proudovému limitu samostatně pro nabíjení a vybíjení (SBL)
HIS_EFF_STROM_TMID 0xDF8C - Při 5 <= T < 25 (40 SP01): Čas v minutách v různých třídách procentuálních hodnot pro poměr efektivního proudu k proudovému limitu samostatně pro nabíjení a vybíjení (SBL)
HIS_EFF_STROM_THIGH 0xDF8D - POUZE SE03!!! Při 25 <= T < 40: Čas v minutách v různých třídách procentuálních hodnot pro poměr efektivního proudu k proudovému limitu samostatně pro nabíjení a vybíjení (SBL)
HIS_EFF_STROM_TMAX 0xDF8E - Při 40 <= T: Čas v minutách v různých třídách procentuálních hodnot pro poměr efektivního proudu k proudovému limitu samostatně pro nabíjení a vybíjení (SBL)
HIS_ERR_LIM_STROM_TMIN 0xDF8F - Při T <= -10: Čas v minutách v různých třídách proudových mezních chyb odděleně pro nabíjení a vybíjení
HIS_ERR_LIM_STROM_TLOW 0xDF90 - Při -10 < T <= 5: Čas v minutách v různých třídách mezních chyb proudu odděleně pro nabíjení a vybíjení
HIS_ERR_LIM_STROM_THIGH 0xDF91 - Při 5 < T <= 25: Čas v minutách v různých třídách limitů proudové chyby odděleně pro nabíjení a vybíjení
HIS_ERR_LIM_STROM_TMAX 0xDF92 - Při 25 < T: Čas v minutách v různých třídách limitů proudových chyb odděleně pro nabíjení a vybíjení
RESET_ALTERING_INTERNAL RESISTANCE 0xDF93 - Resetovat úlohu již není relevantní. Vnitřní odpor se automaticky upraví při výměně modulů.
RESET_ALTERUNG_KAPAZITAET_HIST_SOC_HUB 0xDF94 - Resetování histogramu, který se načítá s úlohou: STATUS_ALTERUNG_KAPAZITAET_HISTOGRAMM_SOC_HUB >> proveďte při výměně modulu
RESET_PROVOZNÍ HODINY_HVS 0xDF95 - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_OPERATING HOURS_SME (I01) STATUS_OPERATING STUNDEN_HVS (budoucí projekty) >> Pozor: u všech funkcí SME se celý HVS po tomto resetu jeví jako absolutně NOVÝ. Resetování se proto doporučuje pouze při výměně mnoha nebo všech modulů!
RESET_ANZAHL_KUEHLANFORDERUNG_URGENT 0xDF96 - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_ANZAHL_KUEHLANFORDERUNG_DRINGEND >> proveďte při výměně modulu
RESET_CUMULATIVE_DISCHARGE 0xDF97 - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_CUMULATIVE_ENTLADUNG STATUS_CUMULATIVE_LADUNG >> proveďte při výměně modulu
RESET_HIS_EFF_ERR_LIM_STROM_ALL 0xDF98 - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_HIS_EFF_STROM_Txxxx STATUS_HIS_ERR_LIM_STROM_Txxxx >> je třeba provést při výměně modulu
RESET_HIS_SOC_WARN_LIMITS 0xDF99 - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_HIS_SOC_WARN_GRENZEN >> proveďte při výměně modulu
RESET_TIME_SOC_CLASS 0xDF9A - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_TIME_SOC_CLASS >> proveďte při výměně modulu
RESET_TIME_TEMP_HISTOGRAM 0xDF9B - Resetování histogramu, který se načítá s úlohou: STATUS_ZEIT_TEMP_HISTOGRAM >> proveďte při výměně modulu
LOADING TIME_ADAPT_KENNFELD_RESEN 0xDF9C - Čtení mapy faktorů učení pro korekci hrubé hodnoty prognózy doby nabíjení
RESET_LOADING TIME_ADAPT_KENNFELD 0xDF9D - Chcete-li opravit nezpracovanou odhadovanou hodnotu doby nabíjení, resetujte na počáteční hodnotu mapy faktoru učení. >> provést při výměně modulů Info: Načtení resetovaných počátečních hodnot je možné následným spuštěním LADEZEIT_ADAPT_KENNFELD_LESEN.
VERH_FULLADE_LADEVORG_LESEN 0xDF9E STAT_VERH_FULLADE_LADEVORG_VALUE Procentuální hodnota poměru procesů plného nabíjení k celkovým procesům nabíjení
RESET_VERH_FULLADE_LADEVORG 0xDF9F - Resetování histogramu, který je načten s úlohou: STATUS_VERH_VOLLADE_LADEVORG >> proveďte při výměně modulu
STATE_MEMORY 0xDFA0 - Výstup stavových proměnných centrální paměti jako max., min. a průměrné hodnoty
HIS_ERR_LIM_VOLTAGE 0xDFA1 - Výstup maximální doby prodlevy v třídách meze chyby napětí napříč všemi moduly v minutách. Při teplotách < -10°C se mez chyby napětí mění v závislosti na teplotě.
HIS_SOC_MAX_MIN 0xDFAE - Úloha nebyla pro SME_03 požadována od I001_14-03-490, a proto není od nynějška implementována. Na výstupu je minimální a maximální MIN nominální SoC, ke kterému dojde během životnosti vozidla.
RESET_HIS_SOC_MAX_MIN 0xDFAF - Úloha nebyla pro SME_03 požadována od I001_14-03-490, a proto není od nynějška implementována. Resetujte na počáteční hodnotu minimálního (=255) a maximálního (=0) MIN nominálního SoC, ke kterému dojde po dobu životnosti vozidla. Vliv na návrat STATUS_HIS_SOC_MAX_MIN
LPA_HVS_LD_INT 0xDFC9 - Nastavení nové integrační hodnoty proudu vlastní ochrany HVS / čtení aktuální integrální hodnoty proudu vlastní ochrany HVS a vrácení proudových a aktuálních integračních limitů specifických pro daný projekt
STATUS_HV_SPEICHER_ID 0xDFE1 - Čtení identifikačního čísla paměti HV paměti
SYMETRICKÉ PÁSMO 0xDFE2 - Informace o posledním úspěšném vyvažování a posledním klidovém napětí SoC
CODIERVARIABLEN_HV_SPEICHER 0xE540 - Přečte všechny kódující proměnné s možností manipulace
SOH_OFFSET 0xE5EC - Korekční proměnné, kterými se během provozu korigují funkce kapacitního stárnutí.
NUMBER_DEFECTS_FUSE_RESET 0xE5EF - Resetuje počet vadných pojistek od poslední výměny všech modulů
NUMBER_DEFECTS_FUSE_INCREMENT 0xE5F0 - Zvyšuje počet vadných pojistek od poslední výměny všech modulů
NUMBER_DEFECTS_FUSE 0xE5F1 STAT_NUMBER_DEFECTS_FUSE_VALUE Počet vadných pojistek od poslední výměny všech modulů
HVOFF_VOLTAGES 0xE5F2 - Stavová úloha pro analýzu poklesu napětí po vypnutí vozidla. Ve spojení s indexy buněk a stavovými signály požadavku na vyvážení to umožňuje shromažďování indikátorů pro vadné nebo zvláště slabé články v modulové síti.
RB_SOH_KAPATEST_ERW 0xE5F3 - Rozšíření vracení výsledků posledních 3 testů vnější kapacity HVS (kruhová paměť)
CPI_ANALYSIS 0xE5F4 - Vrátí datový paket s nejkritičtější relativní teplotní odchylkou od posledního resetu (ukazatel přetažení). Datový balíček obsahuje měření relevantní pro diagnostiku CPI.
TEST_ASYMMETRIE_POTENTIAL KAPACITY 0xE5FA - Návrat proměnných o potenciálu asymetrie paměti, které byly stanoveny v rámci stanovení kapacity (Offboard Kapatest). Výstupem je index buňky a modulu buňky, která má potenciálně nejnižší kapacitu, a také rozsah dodatečné kapacity této buňky (v procentech), kterou lze potenciálně využít vyvážením paměti.
VIN 0xF190 - Číslo podvozku
_TOPENÍ 0xF500 - zapnout topení
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Degradace baterie

Příspěvekod mopadzi » stř 20. bře 2024 20:38:57

tento rok bude 7 výročí....má cenu si nechat testovat kapacitu baterek, problémy s dojezdem nepozoruji, najeto 84 kkm.
Díky za názor
BMW i3 94Ah