Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 20:57:45

FrantisekCa píše:Dakujem, vyborne, dalsie info.
V podstate sa rozhodujem medzi Zoe a i3.
i3 som viac nakloneny koli fun faktoru, Zoe zas vyhrava koli dostupnosti dielov, servisu a tiez, ze akosi viac na mna posobi ako normalne auto.
Mam s francuzskym automobilizmom a krajinou blizke vazby. Vo FR je tych Zoe docela dost, neni dna, ze by som nejaky nestretol, majitelia tvrdia, ze je to bezproblemove auto.
Ale co sa tyka zabavy, ale hlavne moznosti nastavenia cez appku, tak to ma i3 navrch.
Tie mrazy su teda problem, tak, ako som predpokladal, co vsak ma riesenie v druhom aute.
Ohladom toho tepelneho cerpadla, to som predpokladal, ze sa v podstate jedna o klimakompresor, akurat, ze je tam reverz, teda prepinacie ventily a iny vyparnik v kabine.
Bateria je chladena tym istym okruhom ako vnutorna klimatizacia?
Este musim dohladat info o nejakom dostatocnom wall boxe…


Zoe pri -30st.C taky nepojede :-) nebo myslite ze maji ve Francii jine fyzikalni zakony ? ;-)
Ano je to na stejnem klimatizacnim okruhu, tentyz compressor.

Proste si to od nejankyho dobraka v zime pujcte a uvidite :-)
Podle me u obou aut bez predehrevu ani ranu. Ale pokud vecer prijedete, a date nabijet, tak je jasny ze do rana nevyvhladne :-)


Nesnacim fsechny vozy od F ....... :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 03. srp 2021 20:58:39

Mishaczech píše:
Havrla píše:
Mishaczech píše:Zdravím. Tak mám tak nějak vsugerováno, že pokud má auto vyhřívané sedačky, má i tepelné čerpadlo...

Nevím jak chcete i3 provozovat, nicméně pokud jí budete mít v "zásuvce" přes noc, tak v případě velkých mrazů je možné pochopitelně vzdáleně aktivovat nezávislé topení (popřípadě přímo nastavit v aplikaci čas odjezdu). Auto si bude brát primárně energii z připojené nabíječky, tudíž ušetříte baterii a sedáte do krásně vyhřátého auta s plně nabitou baterií.

V rámci mého auta mám najeto už 80.000 km. Průměrná spotřeba 12.7KWh/100km, kapacita baterie je 28.4KWh (94Ah verze). Při nákupu byla 29.1KWh a stav tachometru 49.000km.
Úbytek tedy po 30.000km a 2 letech provozu je 0.7KWh. Dojezd v režimu EcoPro v létě 230km, v zimě 180km...

Edit: Roční předplatné pro základní ovládání vozu nestojí nic. Dokupuje se nějaká předpověď počasí popř. update map v navigaci. V rámci "blackfriday" akce kolem 100e. Dá se dokoupit i asistentka kam se dá zavolat a ona podle polohy vozu vyhledá hospody či ubytování, to je dražší ale pro mě nesmysl.


REX ma sedacky a nema cerpadlo :-)


Ok. Sem odepises, ale ze jsem ti před měsícem psal PM tak tam je ticho ;-D :-D

Ale k tématu - REX nemá snad čerpadlo nikdy, ne?


Nene Rex nema a dokonce me pustilo i zkusit udelat bastl, problem dojezdu resi velka baterka a to cerpadlo zas takovy terno neni :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » stř 04. srp 2021 21:40:32

BMW v technických manuálech uvádí, že je tepelné čerpadlo aktivní až do -10°C, samozřejmě čím vyšší teplo posbírá z okolního vzduchu, tím je efektivnější, nejvíc je to poznat na jaře a na podzim, v mrazech na krátké popojížďky toho moc neušetří.

Na kapotě zespodu je nalepený štítek, kde je uvedené množství chladiva - 970g verze s TČ, 750g bez TČ, to je asi nejrychlejší identifikace, pak třeba verze s TČ má navíc výměník dole u řízení pro topný okruh (je vidět zespodu)

Kompressor vypadá že je shodný.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » čtv 05. srp 2021 9:12:13

Turbo píše:BMW v technických manuálech uvádí, že je tepelné čerpadlo aktivní až do -10°C, samozřejmě čím vyšší teplo posbírá z okolního vzduchu, tím je efektivnější, nejvíc je to poznat na jaře a na podzim, v mrazech na krátké popojížďky toho moc neušetří.

Na kapotě zespodu je nalepený štítek, kde je uvedené množství chladiva - 970g verze s TČ, 750g bez TČ, to je asi nejrychlejší identifikace, pak třeba verze s TČ má navíc výměník dole u řízení pro topný okruh (je vidět zespodu)

Kompressor vypadá že je shodný.


Potvrzuji uvedene, to s tim stitkem chladiva me nenapadlo a je to exaktni, za predpokladu ze nekdo nemenil haubnu :D.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » úte 10. srp 2021 1:20:06

A hlavne I3 je i na delsi trate :-)
1000km, realny cas 11hodin 20 minut.

IMG_20210809_125501.jpg

IMG_20210809_125959.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » úte 10. srp 2021 8:47:25

Pokud je to celkový čas jízdy, tak pak leda na podvalníku nějakého dieslu :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod FrantisekCa » úte 10. srp 2021 17:50:36

Havrla to istotne vysvetli.
Ale cez 10 rokov pracujem v FR, v podstate tu trasu jazdim stale a bezne mas so spalovakom priemerku okolo 110 Km/h, takze neviem.
Ale zas je pravda, ze ak sa podari trafit idealnu dobu, hlavne cez noc a teraz o prazdninach, ked su neni kamiony, tak je to rychlejsie.
Tento rok neni ani moc karavanov :D
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » stř 11. srp 2021 14:39:20

V 13:15 jsem pristal na letisti v Ženevě.
V 0:30 jsem byl doma.

Priznivy vitr, Rex dokaze udrzet 130km/h :)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 11. srp 2021 18:10:40

Tak to jo, když se pravidelně tankuje, tak to jde :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » čtv 12. srp 2021 22:51:38

Tak mam rekord.
S velkou baterkou to jde na rexe valit az do Svycarska 140km/h, pak hold 120km/h a v cili mi jeste 50km zbylo :)
A to jsem z toho hodinu ztravil v Makru nákupem piva a v praci vyzvednuti dozimetru.

IMG_20210812_204437.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 12. srp 2021 23:06:01

A jaka je spotreba benzinu? A na kolik km vystaci ta nadrzka od ostrikovaců z X5 :D ?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 23. srp 2021 7:13:49

Jak vidno, prodejci vědí o BEV stále kulový i když ten zaměstnanec asi neví vůbec nic....

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Navrc
Příspěvky: 1
Registrován: ned 31. říj 2021 18:48:16

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Navrc » ned 31. říj 2021 19:09:05

Ahoj, přemýšlím o nákupu I3 a chci se zeptat jaké máte zkušenosti s adaptivním tempomatem a vedením v pruzích. Viděl jsem video na YouTube od Plešaty hovado a tam mu to moc nefungovalo. Popřípadě jakou výbavu bych měl chtít, aby jsem pak za chvilku nebrečel, že mi něco podstatného chybí :lol: Má představa je koupě do cca 600 000,- takže asi 94Ah
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mopadzi » ned 31. říj 2021 20:38:16

adaptivní tempomat: skvělá věc, používám dnes a denně. vedení v pruzích ne, funguje jen na dálnici a nepřišel jsem mu na chuť
jinak tepelné čerpadlo, DC nabíjení
BMW i3 94Ah
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Kadlik » pon 01. lis 2021 10:32:13

Přidávám se lehce k diskuzi ohledně výbavy. Chci přejít na i3s (čistě z vizuálního hlediska) a řeším jakou výbavu tam chtít. Moje aktuální auto je dobře vybavené a v novém bych chtěl vše co mám ve stávajícím, ale zvažuji jestli chtít více což by znamenalo adaptivní tempomat, držení jízdních pruhů a ochrana chodců (jestli se to tak jmenuje?). Asi je vše uvedené součástí adapt.tempomatu jestli dobře chápu.

Jak jste s tím spokojeni? Byl by někdo ochoten kdo tohle v autě má se se mnou v Praze potkat a ukázat mi to v praxi?

Kdyby ten někdo měl i Bimmercode a nakodoval mi par veci na autě, má u mě oběd/večeři :-)
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » pon 01. lis 2021 16:56:25

Výbava je poměrně individuální, ale za mě rozhodně tepelné čerpadlo a LED světla, pak velkou navi, parkováky předek + zadek a kamera, potěší keyless, Harman Kardon, DAB, RTT.... Jízdní asistenti u tohoto typu auta jsou pro mě osobně naprosto zbytečná věc, hlídání jízdních pruhů dokonce beru jako otravnou záležitost.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mp1 » pon 01. lis 2021 18:27:19

1 s aaa auto som mal iba dobrú skúsenosť, ALE - narazil som na i3, kde v popise je 120Ah, vyrobená dávno. písal som na odkazy a ako odpoveď som dostal poďakovanie za záujem a má si vybrať z 11k automobilov. a to odpovedala i vrchná menežérka :-)
hľadal som, ako záskať informáciu a narazíl na ich ombudsmana. trafil som presne, ešte v ten večer mi volal pán a nechl si vysvetliť problém. tak žiadal o foto max kapacity. alebonevedeli, alebo iba lenivosť, ale poslaliiba foto dojazdu.nakoniec svoju lenivosť/neschopnosť prekryli prevezením auta mne pod nos. aby som nerýpal a ...
2 podľa tu popísaných spôsoboch ako sa dozvedieť čo je "zabudované" som hľľadal a našiel napríklad i3 "so všetkým", akurát nabíjací konektor s iba tromi silovými (1x230V) kolíkmi v konektore.jedno také i3 u autorizovaného dýlera má podľa pracovníka v nastaveniach iba 6, 8, 12, 16 A. prisľúbil, že to preverí ešte u dovozcu podľa VIN.
3 máte niekto skúsenosť s tým, že každé i3 má individuálny návod (elektronický v aute)?

4 ako je to s uznaním poklesu kapacity (8r/100kkm záruka). a o aký pokles musí ísť, aby sa dala "reklamovať" trakčná batéria?
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » pon 01. lis 2021 19:15:13

Existuje BMW i3 VIN dekodér, kde se podle posledních 7 číslic dá zjistit všechno ohledně výkonu, datumu produkce, výbavy, atd.

U AAA to, podle mě, dělají schválně. Na toto auto jsem je upozorňoval už kdysi dávno, těch 120 Ah v tom roku výroby a ještě k tomu REX, je nesmysl. Jsou to podvodníci, lžou a jediný cíl je zájemce zaujmout a dostat do prodejny, kde mu prodají cokoliv.

Do AAA se stará auta prodávají, v AAA se nic nekupuje :-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Lama » pon 01. lis 2021 19:22:07

Marek71 píše:....120 Ah v tom roku výroby a ještě k tomu REX, je nesmysl

Havrla má taky REX 120 Ah ... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Kadlik » pon 01. lis 2021 20:50:21

Turbo píše:Výbava je poměrně individuální, ale za mě rozhodně tepelné čerpadlo a LED světla, pak velkou navi, parkováky předek + zadek a kamera, potěší keyless, Harman Kardon, DAB, RTT.... Jízdní asistenti u tohoto typu auta jsou pro mě osobně naprosto zbytečná věc, hlídání jízdních pruhů dokonce beru jako otravnou záležitost.


Mam vše popisované vyjma LED světel a i na ta myslím, nicméně dle všeho je má každá i3s.

To hlídání pruhů mě tak moc nezajímá jako ten tempomat pokud opravdu udržuje rychlost v zácpách a ve městě je zkrátka použitelnej.
i3 94Ah & Mercedes 450 SL