Ano + dále pokud ji takto ponecháte na vysokých teplotách (40 st.C).nokia9500 píše:a není to zbytečné ? když se baterie nabije na 100% dle PP tak doopravdy je nabitá na cca 87% (19.2/22). P.S. a někde jsem četl že té baterce vadí když ji necháte nabitou na max stát, ale jestli se přes noc nabije na 100% a ráno auto vyjede na cestu tak to by neměl být problém
Z mého pozorovaní se zdá, že ke zpomalování nabíjení začíná někde u 90% využitelné kapacity. Předpokládám, že zde začíná růst vnitřní odpor baterie. V mém případě se hodnota SoCmax (ze skrytého menu) pohybuje cca okolo 17kWh tj. 100%. A 90% využitelné kap. tedy představuje cca 15.3kWh (15.3/17). Z nabíjecí praxe mám vypozorováno kde se jak rychle vůz nabíjí, a snažím se ukončovat nabíjení před 90%. Jak předpokládám tedy předtím, než začne růst vnitřní odpor baterie. Na využitelných 100% nechávám nabíjet pouze pokud vím, že do několika hodin po ukončení nabíjení s vozem budu realizovat cestu. Proto souhlasím s tím, že pokud budete nabíjet přes noc v létě (teplota vzduchu 15 st.C), kdy dosáhnete využitelných 100% např ve 4h ráno a v 7h vyjíždíte do práce, tak zde myslím žádný problém není. A ano celé řešení je tedy asi zbytečně složité.