Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 25. led 2021 7:14:07

Zrovna v tomto testu jsou auta hned u sebe, takže lze porovnat v reálu Zoe a i3.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » pon 25. led 2021 9:31:35

50kWh baterie je určitě pádný argument, stejně jako spalovací předělávka vs od základu navrhnutý BEV. Záleží na tom, co kdo preferuje.
Koupit si Renaulta z důvodu obav drahého servisu u BMW je hloupost. Většina běžných dílů bude na toho Rencka možná za větší peníze. Navíc není důvod jezdit s i3 do autorizáku.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Citigo e IV » pon 25. led 2021 10:27:53

Havrla píše:BMW ma 39
Muzes mit sebevetsi baterku, a je ti k prdu.
Prirovnani, ma Tatra ma 82L nadrz, prezto ji kamarad dokaze vyjet cestou do Brna :-)


96článkůx 96Ah x 3,7 V = 34 kWh a to se bavíme o celkové kolik je využitelná a navíc v ojetině ? 39 kWh má možná verze 120 Ah .

Zoe navíc bere přece méně, tak proč by byla větší baterka k prdu, reálně ujede ZOE 50 kWh minumálně o 100 Km více i v zimě, v léte to bude o 150-200 Km více.

Ale je fakt , že záleží na použití, pokud je kolega bohatý nadšenec BMW , k bude mít I3 ke své sbírce M Bavoráků, na cesty do práce a nákupy tak OK taky bych vzal I3.

Pokud bude chudý a nadšenec do EV jako já, tak s tím autem bude jezdit pořád i delší trasy a bude chtít bez obav dojet, co nejméně nabíjet na drahých DC nabíječkách a mít jistotu nového auto , tak půjde zo ZOE.

Ty auta mají společné je to že jsou na elektřinu a stojí podobné peníze, jinak postrádá dotaz, jaké koupil samozřejmě logiku.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Lama » pon 25. led 2021 10:36:15

Jasně, že za stejné peníze je lepší nový ZOE, než ojetý i3 na konci záruky nebo bez. A hlavně ZOE má AC 22kW 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » pon 25. led 2021 10:44:15

Citigo e IV píše:
Havrla píše:BMW ma 39
Muzes mit sebevetsi baterku, a je ti k prdu.
Prirovnani, ma Tatra ma 82L nadrz, prezto ji kamarad dokaze vyjet cestou do Brna :-)


96článkůx 96Ah x 3,7 V = 34 kWh a to se bavíme o celkové kolik je využitelná a navíc v ojetině ? 39 kWh má možná verze 120 Ah .

Zoe navíc bere přece méně, tak proč by byla větší baterka k prdu, reálně ujede ZOE 50 kWh minumálně o 100 Km více i v zimě, v léte to bude o 150-200 Km více.

Ale je fakt , že záleží na použití, pokud je kolega bohatý nadšenec BMW , k bude mít I3 ke své sbírce M Bavoráků, na cesty do práce a nákupy tak OK taky bych vzal I3.

Pokud bude chudý a nadšenec do EV jako já, tak s tím autem bude jezdit pořád i delší trasy a bude chtít bez obav dojet, co nejméně nabíjet na drahých DC nabíječkách a mít jistotu nového auto , tak půjde zo ZOE.

Ty auta mají společné je to že jsou na elektřinu a stojí podobné peníze, jinak postrádá dotaz, jaké koupil samozřejmě logiku.


trvam na 39 :-) I3 rok vyroby 2013 :D
IMG_20210124_205307.jpg


A navic I3 - 125kW :-)

Hele kup si co se ti libi, nekde si to pujc svez se v tom aspon 3 dny a pak sam uvidis. Me na ty I3 taky nektery veci serou, ale v globale je to pro me uzasne auto, treba uz jenom to ze nekoroduje :D
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » pon 25. led 2021 14:13:59

A nebo 135kW 8-)

Ale je to tak, i3 a Zoe jsou pro poměrně zásadně odlišné řidiče, je to potřeba vyzkoušet.
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mp1 » pon 25. led 2021 19:34:11

ponúkam iné pohľady - 72+ rokov, nutnosť voziť so sebou invalidńý vozík, rysuje sa potreba úpravy - otočnej sedačky spolujazdkyne.
i3 napriek všetkým výhradám muselo zvíťaziť, pretože tie "blbé dvere" ktoré umožnia aj montáž žeriavu/zdviháka/montáž sedačky s kolieskami.
a je vymaľované. do zoe ten vozík nakladám na tri doby, v fiate 2020 tretie bočné dvere sú finančne úplne mimo, ...
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod garmont » čtv 25. bře 2021 12:15:00

Jaký je cca dojezd u i3 60AH? Je šance v zimě s topením v městském provozu 100km?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » čtv 25. bře 2021 15:50:11

Podle mě bude hodně záležet na stavu baterie a taky hlavně na stylu jízdy, tedy v zimě 100 km v kuse je něco úplně jiného než 100km s 4-mi hodinovými přestávkami.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod hobbyi3 » pon 29. bře 2021 16:13:21

Přesně tak ho používám. Už 4 roky. Těch 100 km zatím vždycky zvládl i v zimě a ekopro, ale ta moje remcá, že se bojí atd. a radši by s delším dojezdem. Líbí se mi samozřejmě Tesla Y, BMW i4 (asi) ale všechno je větší a na Prahu je asi i3 naprostý ideál. A větší nepotřebuji, na dlouhé cesty mám něco jiného.

Takže spíše přemýšlím o nové i3 (120 Ah, tep. čerpadlo, AC 11 kW, DC nabíjení, vyhřívaná sedadla) a zarazily mne ceny. V Česku nabídka od BMW 1,4 mil a v Německu (Pasov) :

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 3f2aad52c5

To je dramatický rozdíl u nového auta se stejnou výbavou.
1 439 044 Kč v Česku proti 895 600 Kč v Německu.

Máte někdo zkušenost s koupí nového auta v Německu? Je to složité?
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod garmont » pon 29. bře 2021 17:34:12

A který rok to máte a kolik najeto?
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod hobbyi3 » pon 29. bře 2021 18:16:57

Rok výroby 2016 a 46523 km.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » pon 29. bře 2021 21:34:27

hobbyi3 píše:https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=314567894&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelDescription=i3s&makeModelVariant1.modelId=79&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&usage=NEW&searchId=fcfd3cdc-f66e-cc40-a8b1-e63f2aad52c5

To je dramatický rozdíl u nového auta se stejnou výbavou.
1 439 044 Kč v Česku proti 895 600 Kč v Německu.

Máte někdo zkušenost s koupí nového auta v Německu? Je to složité?


Die Prämien i.H.v.9.000.- Euro sind bereits im Preis berücksichtigtz.
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod hobbyi3 » pon 29. bře 2021 22:22:39

Vůbec mi to nedošlo, omlouvám se. Holt mají dotaci :D
Ale stejně tam i3 mají o hodně levnější, řekl bych, že začíná působit konkurence jiných vozů na trhu, i ta očekávaná. Letos to bude hodně zajímavé.
gb3313
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 11. bře 2021 17:40:38

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod gb3313 » úte 30. bře 2021 19:49:33

Pro zájemce o BMW i3 120Ah - doporučuji se podívat na stránky německé ebay kleinanzeigen. Kdo vládne cizím jazykem, ten se může dostat k půlročce za velmi zajímavou cenu. Od zaměstnanců BMW může koupit po sepsání Vorvertragu (smlouva o smlouvě budoucí) a složení zálohy elektroauto dle svých představ. S dotyčným panem Hofbauerem jsem vloni komunikoval, jednání solidní a vstřícné.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-216-6244
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod XaX » pon 17. kvě 2021 14:07:47

Přátelé, tak jsem si právě přivezl z DE lehce ojetou I3, 94Ah (2007 - 23000km). Je to sice primárně pro manželku, ale odjel jsem s tím celou cestu z německa až domů (dovoz po vlastní ose, cca 480 km), a to auto jsem si docela zamiloval. Je to sice malé, ale opravdu nezvykle prostorné, ergonomie řízení je opravdu na velmi slušné úrovni, infotainment ani po letech není k zahození, no a na německých okreskách radost řídit - auto sedí jak formule :D . Rozhodně byť je to auto do města, tak ani těch téměř 500 km po okreskách a dálnicích nebylo žádné utrpení. A díky akceleraci při přejdíždění je i ta dálnice (při průměrné rychlosti mezi 110-120 km/h) celkem v pohodě.

Pokud někoho zajímá aktuální zkušenost s dovozem z DE, dejte vědět.
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Kadlik » pon 17. kvě 2021 14:14:43

Gratulace, já jsem po půl roce z auta stále nadšený a to jsem přecházel z BMW 135i a byť měla i3 být taky pro manželku, tak nakonec zůstala u mě. Já svoji 94Ah plánuji prodat a sjet si do DE pro i3s, takže budu rád za feedback se zkušenostmi - klidně do SZ. Zajímalo by mě to na firmu.

PS: Jen ta přilnavost předních kol v zatáčkách je bídná...
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Marek71 » pon 17. kvě 2021 14:41:55

XaX píše:Přátelé, tak jsem si právě přivezl z DE lehce ojetou I3, 94Ah (2007 - 23000km)


Za kolik cca. jste ji sehnal? A kolikrár a jak jste cestou nabíjel? Díky.
Vím, že co jsem koukal loni přímo v DE u jednoho dealera, tak byly ceny těchto 94Ah už těsně pod 20.000 eur.
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod XaX » úte 18. kvě 2021 19:44:46

Cena (pouze auto) 18006 Eur, plus 2 letá euro záruka BMW necelých 500 Eur, celkem tedy 18480 Eur. Plus 150 eur převozní značky s červeným pruhem. Prodej přímo u dealera BMW.
Nabíjeli jsme 2x v Německu (teda jednou navíc, protože jsme zakufrovali, jinak by to bylo 1x) a 2x čechy. Jeli jsme ještě asi 170 km za Norimberk, dobíjeli jsme (kromě prvního případu :D) pak už podle plánu za Norimberkem, pak u Nýřan a u Berouna. Všechno rychlonabíječky.
XaX
Příspěvky: 8
Registrován: pon 17. kvě 2021 12:55:08

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod XaX » úte 18. kvě 2021 19:48:36

Kadlik píše:PS: Jen ta přilnavost předních kol v zatáčkách je bídná...


Já mám spíš problém, že mě ustřeluje zadek ;) Předek sedí docela hezky, konec konců, je to zadokolka...