Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » stř 18. zář 2019 22:54:07

Mishaczech píše:Střešní okna mi nebyly doporučeny od známého v BMW, je to asi jediná věc která se dost kazí na i3 a oprava je dost nákladná

Je způsob jak se může laik (já) bez konexí v BMW servisu dopátrat informace co se na vozu často kazí? Martin Vaculík z auto.cz v následujícím videu mluví o nějakých autodatech ve kterých nakupuje technické buletiny. Je to cesta jak se o i3-ce více dozvědět?
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » čtv 19. zář 2019 8:12:31

ještě hodně doporučuji vyhřívané sedačky ... ne úplně všechny i3 je mají
možná lepší než Line Asistent je Park Asistent, ten se spíš využije ve městě a parkuje sám úplně skvěle
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » čtv 19. zář 2019 8:34:26

mvh píše:Mishaczech: dekuji za vycerpavajici uzitecne informace. Bydlim kousek od Karlovych Varu a ty prevozky se fakt hodi ze to nebudu muset vyrizovat nekde na nemeckem urade.
Jeste spekuluji nad i3s, protoze ma sirsi pneu a vic od sebe, takze by to mohlo lip sedet, bohuzel velikost 20 cimz se tvrdost nezlepsi, je mi jasny ze by cena sla nahoru ale o to novejsi by auto bylo.


Tak samozřejmě je to o penězích. I3s jsou mladší a tudíž i výrazně dražší... Rozdíl výkonu 10KW asi nepoznáte. Za mě 20ky rozhodně ne, to pak musí být opravdu už tvrdá lavice a komfort na nule. Samozřejmě pokud budete jezdit po krásných rovných silnicích bez výmolů a kočičích hlav, pak je to jedno...

Turbo píše:Já jsem si tedy HK pouze vyzkoušel v jednom autě, které jsem byl prohlížet, a přišlo mi, že to hraje peckově. Stejně tak Dynaudio v Golfu je pecka - na seriovku fakt solidní basy a celkově až zbytečný výkon, a stejně někdo napíše, že to hraje bídně.
A s těma penězma v hotovosti fakt opatrně pánové, já tedy platím převodem a vozím jen minimum, ale při posledním transportu mě chtěli v DE (100km od NL hranic) 2x vybrat, nedělám si srandu. Neznamená, že když jedete na západ, tak je všechno bezpečnější. A i rodilý Němec, nebo Holanďan umí být taky pěkný vychcánek.


Tak porovnávám to s Logic v E66. Bohužel už od školy slyším docela dobře. O basy ani nejde, spíše o projev, rozvržení nástrojů atp. Nenapsal jsem, že to nehraje líp než dva repráky, naspal jsem, že ten posun není o řád výš. Prostě vybírat auto a mít podmínku HK a bez toho ho nevezmu podle mého názoru není dobrá cesta. Když tam bude tak dobrý, ale mít to jako podmínku ne.
S pěnězmi souhlasím, my jsme jeli druhým autem s přítelkyní, do Rakouska je to v podstatě na otočku a jeli jsme ráno ve 4 tam a v 18 jsme byli zpátky. Jet dál na noc a přespávat někde na parkovišti asi nebude nejlepší nápad. Vychcánci to samozřejmě být můžou, ale procento vychcánků se směrem na západ snižuje s každým kilometrem od našich hranic - alespoň to je má osobní zkušenost. Nicméně nevozím desítky aut měsíčně samozřejmě

nokia9500 píše:ještě hodně doporučuji vyhřívané sedačky ... ne úplně všechny i3 je mají
možná lepší než Line Asistent je Park Asistent, ten se spíš využije ve městě a parkuje sám úplně skvěle


Co jsem pochopil, tak pokud je tepelný čerpadlo tak jsou automaticky i vyhřívané sedačky. Pokud to tak není, tak máte samozřejmě pravdu, další prvek výbavy bez kterého i3 nebrat. Parkovací asistent tam mám a ještě jsem ho nepoužil, ono s tím rejdem je to fakt skoro zbytečný. Nicméně uznávám že to pro někoho může být důležitý prvek výbavy, rozhodně víc než HK audio :-)

stejk píše:Je způsob jak se může laik (já) bez konexí v BMW servisu dopátrat informace co se na vozu často kazí? Martin Vaculík z auto.cz v následujícím videu mluví o nějakých autodatech ve kterých nakupuje technické buletiny. Je to cesta jak se o i3-ce více dozvědět?


Technický buletin neznám, takže nemohu posloužit relevantní informací. Věřím svému servisákovi mimo autorizované dealery. Tam bych auto dal pouze v nutné sebeobraně a nebo v záruce :-D
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 19. zář 2019 9:55:38

Ted aktualne po servisni prohlidce - auto ma najeto 65tis km - za me za rok 48tis km.Vymenila se brzdovka a filtr jinak po 2 letech nic .Platil jsem akorat 360,- za mapy prehrani, jinak nic.
Zaruka jeste rok a pokud si i3 necham tak prodlouzim.
Cerpadlo a vyhrevy mam, kuzi ani asistenta nemam- jen pipatko parkovaci a za me to staci.
Radsi bych sel do mene vybavene ale treba vetsi baterka, mensi najezd a se servisem a v zaruce.
20” kola skoro neni rozdil- jezdil jsem s skem asi tyden a ze bych to nejak hrozne pocitoval fakt ne.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » čtv 19. zář 2019 17:09:54

A co výkonově "s" ve srovnání se základem? Ne že by to jelo v základu málo, ale celkem mě to s-ko láká, a navíc je to i koukatelnější, hlavně zezadu.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 19. zář 2019 17:57:59

Jako asi to trochu vic jede ale ted po roce s normalni jsem si na to ani nevzpomel.
Designove je i3s jeste vejs , takova nabobtnana :-) :-)
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » ned 22. zář 2019 11:22:36

Tak ohledně i3s - koukal jsem na ceny a jsou v 94Ah variantě o cca 10.000e dražší (v porovnání stejné výbavy a roku výroby) - no tak nevím, těch 10KW výkonu ve špičce by mi za těch 1/4 milionu asi nestálo, ale pokud to někdo chce, určitě to bude o chlup lepší než i3, ale zase o několik desítek chlupů horší než Tesla 3 :P :lol:
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mvh » pon 23. zář 2019 9:15:43

tak jsem se byl jeste posadit do Renault ZOE (ma hlubsi kufr a hlavne baterka zacina az pod sedackou takze nohy jsou niz nad zemi=lepsi posez pro mne)
Take do kia e-soul, zvenku jsem byl nadsen (ne z designu ale vysky) ale uvnitr jsem opet kolenem narazil na nesmyslne siroky panel s ovladanim mezi sedadly. take kufr je prekvapive maly)
Nejvic me oslovila kia NIRO, bohuzel ne cista EV ale aspon plugin hybrid, meli ho tam v modelove verzi 2020 a musim rict ze od dost lepsi dojem nez predchozi generace. Ted to se mnou dost cuka protoze oproti I3 to ma normalni dvere vzadu, normalni pohodlne sedacky, normalni pneu, vetsi kufr, stresni nosic a moznost tazneho. proste plnohodnotne rodinne auto, naspikovane asistenty a luxusnim celkovym dojezdem.
Vadi mi tam jen dve veci, ten spalovaci motor (smradocha uz nechci) a hlavne neni to I3 :)
Proste kdyz jsem sedl do i3 tak me to chytlo u srdicka, kdezto tahle je proste jenom auto... ale asi praktictejsi pro 4clenou rodinu. Muzu s tim po meste jen na ele a nejsem omezenej dojezdem na delsi vylety a dovolene a hlavne nalozim kola, lyze, prevezu si prkna na strese, cement ve voziku, chjo
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mvh » čtv 17. říj 2019 20:45:21

Ahoj, tak jsem zatim postoupil tak, ze zitra vracim auto co jsem mel na operak a protoze chci jezdit uz jen elektro tak jsem si pujcil na mesic nissan leaf visia (byla to nejlevnejsi moznost do ktery se vejdu jakz takz rozmerama). abych ziskal cas na vymenu eur v lepsim kurzu a taky na finalni volbu.
Ten dojezd leafa byl dost na hrane, jel jsem jak jouda po dalnici 80km/h a stejne jak prisel tahlej kopec tak dojezd padal pod zbyvajici vzdalenost do cile :(
Dnes jsem se posadil do kia soul ev 2018 (30kw) a byl jsem prekvapen jak se tam krasne vejdu na rozdil od e-soul 2019...

Tak a ted babo rad, napred se mi zdalo ze se nikam nevejdu a nakonec si nemuzu vybrat z nekolika moznosti, je pravda ze u kazdy je vic kompromisu

i3s - srdcovka, nejvic se mi libi ta cervena, vyhody i nevyhody uz byly popsany cenovka 35k eur za full vybavu vyroba 2018 najeto do 10tis km
kia niro ev - dlouhe cekani na dodani (ackoli na mobile.de maji 40kw taky za 35k eur)
renault zoe - tam se sice vejdu ale nejrychlejs jsem ho skrtnul :)
nissan leaf 24 nebo 30 kw, do novejsi uz se nevejdu, plusem je cenovka od 300kkc ale vejdu se tam jen tak tak, koleno narazi na roh navigace, vzhled fujtajbl
kia soul ev 2018, posezeni pro me asi nejlepsi ze vsech ostatnich, kufr o trochu vetsi nez i3 a moznost stresniho nosice, dojezd asi stejny jako i3, ale dobijeni ma i3 lepsi - cenovka 25k eur nebo 650tis kc
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » čtv 17. říj 2019 23:56:15

Já jezdím Soulem po Praze 2 roky a v i3 bych měl už záda hotové, pro mě to je BMW kostitřas. Dobíjení i3 je sice u poslední verze 11 kWh, ale při dobíjení doma mi je jedno, zda nabíjím 2 kW nebo 11 kW, času přes noc mám dost a 70 km denně nabiju za 6 hodin z běžné 10A zásuvky. Dnes bych volil verzi Kiu Soul verzi 2018, kde je dojezd o 20% větší, tedy o cca 35 km.

https://www.tipcars.com/kia-soul/suv/el ... 50771.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 18. říj 2019 7:07:38

No a ja mam za sebou za rok 50tis km v i3 a zada mam uplne v pohode, je to samozrejme nesmysl.
A jizdne je proste i3 jinde a nabijecka 11kw je pro me teda dost zasadni , mam proste jistotu plnyho nabiti cca za 3 hodiny.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » pát 18. říj 2019 8:09:25

Tak my meme za sebou "jen" už skoro 10.000km. Mám 197cm a 130kg a záda mě z i3 nebolí i přes zdravotní problémy co mám (plotýnky). Je ale fakt, že s tím nejezdím do Chorvatska, nicméně i 120km na jeden zátah jsem dal a nemohu říct, že bych se cítil nějak zvlášť nekomfortně. Samozřejmě BMW 7er to není.
Po Praze jezdím denně a je pravda, že je i3 prostě tvrdší, ale taková šílená hrůza to zase není, jen se musí rychlost přizpůsobit silnici. Na kočičích hlavách ve Wolkerově /za Korunovační/ se prostě musí jet pomaleji.

Dobíjení 3x16A považuji také za dost zásadní, může se stát cokoliv a možnost dobít doma rychle se může hodit, rovněž na místech kde není DC dobíjení (typicky obchodní centra) to není k zahození. Za mě zvítězila i3 i zadním náhonem a oproti Soulu mnohem hezčím interiérem.
Z novějších EV se mi hodně líbí Kona nebo e-NIRO. Leaf bych nebral kvůli bateriím, co čtu tak degradace opravdu vzhledem k nulovému tepelnému managementu baterií je oproti jiným vozidlům o dost vyšší a dojezd tristní (u 24KW verze).

Úplně bych nezatracovat starší i3 s 94Ah baterií, dá se sehnat kolem 20.000euro a ten rozdíl prakticky oproti 120Ah variantě je 50km, záleží na profilu samozřejmě a hlavně řidiči. 60Ah je bez REXe opravdu málo, ale 94Ah jsme bez větších problémů schopni najet 220-250km na jedno nabití (opravdu, průměrná spotřeba je 12.2KWh samozřejmě bez dálnice) a to je pro naše potřeby plně dostačující i s nějakou rezervou pro případ nutného odjezdu. Opravdu jde o to co chcete a hlavně na co to chcete. To si musíte ujasnit, pak je možné vybírat :-) Kdybych kupoval dnes a měl daný rozpočet +-20.000euro tak bych si vzal 94Ah REX a neřešil ani dojezd...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pát 18. říj 2019 8:30:44

Odhaduji oba že jste v letech kdy jsem jezdil sportovním autem, dnes bych to už nedával, takže každý prosím suďme podle sebe a mluvme za sebe. Každý by si to měl vyzkoušet sám.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » pát 18. říj 2019 8:46:13

Josef píše:Odhaduji oba že jste v letech kdy jsem jezdil sportovním autem, dnes bych to už nedával, takže každý prosím suďme podle sebe a mluvme za sebe. Každý by si to měl vyzkoušet sám.


45, žádný mladík :-) Nicméně máte pravdu, je nutné si to osobně osahat a vyzkoušet
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mopadzi » pát 18. říj 2019 8:56:25

no mě osobně vadí na I3 sedačka...na bocích tlačí, ale je to tím že mám 110kg....ale dojezd s 94Ah mám minimálně těch 200km v pohodě s klimou ve vedru...

jak vypínáte topení? mě to topí i s vypnutým AC
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pát 18. říj 2019 10:36:22

Mishaczech píše:
Josef píše:Odhaduji oba že jste v letech kdy jsem jezdil sportovním autem, dnes bych to už nedával, takže každý prosím suďme podle sebe a mluvme za sebe. Každý by si to měl vyzkoušet sám.


45, žádný mladík :-) Nicméně máte pravdu, je nutné si to osobně osahat a vyzkoušet


Co bych dal za 45 :) to je přesně doba, kdy jsem jezdil v Mazdě 3 MPS s 260k výkonu, bohužel ty časy jsou už hodně dávno pryč. Zrychlením na tu Mazdu nemá BMW ani v jedné verzi a to ani 0-50 km/h. :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » pát 18. říj 2019 11:51:16

mopadzi píše:no mě osobně vadí na I3 sedačka...na bocích tlačí, ale je to tím že mám 110kg....ale dojezd s 94Ah mám minimálně těch 200km v pohodě s klimou ve vedru...

jak vypínáte topení? mě to topí i s vypnutým AC


Tlačítky na zapnutí/vypnutí větráku resp. jeho rychlosti uprostřed a nebo snížením teploty. Tlačítko AC je pouze na zapnutí/vypnutí klimatizace, tj. ochlazení vzduchu nebo jeho vysušení
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » pát 18. říj 2019 12:57:21

mvh píše:Ahoj, tak jsem zatim postoupil tak, ze zitra vracim auto co jsem mel na operak a protoze chci jezdit uz jen elektro tak jsem si pujcil na mesic nissan leaf visia (byla to nejlevnejsi moznost do ktery se vejdu jakz takz rozmerama). abych ziskal cas na vymenu eur v lepsim kurzu a taky na finalni volbu.
Ten dojezd leafa byl dost na hrane, jel jsem jak jouda po dalnici 80km/h a stejne jak prisel tahlej kopec tak dojezd padal pod zbyvajici vzdalenost do cile :(
Dnes jsem se posadil do kia soul ev 2018 (30kw) a byl jsem prekvapen jak se tam krasne vejdu na rozdil od e-soul 2019...

Tak a ted babo rad, napred se mi zdalo ze se nikam nevejdu a nakonec si nemuzu vybrat z nekolika moznosti, je pravda ze u kazdy je vic kompromisu

i3s - srdcovka, nejvic se mi libi ta cervena, vyhody i nevyhody uz byly popsany cenovka 35k eur za full vybavu vyroba 2018 najeto do 10tis km
kia niro ev - dlouhe cekani na dodani (ackoli na mobile.de maji 40kw taky za 35k eur)
renault zoe - tam se sice vejdu ale nejrychlejs jsem ho skrtnul :)
nissan leaf 24 nebo 30 kw, do novejsi uz se nevejdu, plusem je cenovka od 300kkc ale vejdu se tam jen tak tak, koleno narazi na roh navigace, vzhled fujtajbl
kia soul ev 2018, posezeni pro me asi nejlepsi ze vsech ostatnich, kufr o trochu vetsi nez i3 a moznost stresniho nosice, dojezd asi stejny jako i3, ale dobijeni ma i3 lepsi - cenovka 25k eur nebo 650tis kc


Kdyby jste se rozhodoval přece jen pro i3, tak budu mít jednu za cca 14dní k prodeji, je to 120Ah verze, 8/2019, najeto 600km, čerpadlo, full LED, navi, keyless, PDC + PA + kamera atd.. Je to teda opravené po menší ráně na předek, ale mělo by se to snad vejít do 800k s daní (odpočet je) a jsou k tomu 2 sady kol.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 18. říj 2019 13:10:15

mopadzi píše:no mě osobně vadí na I3 sedačka...na bocích tlačí, ale je to tím že mám 110kg....ale dojezd s 94Ah mám minimálně těch 200km v pohodě s klimou ve vedru...

jak vypínáte topení? mě to topí i s vypnutým AC


Nevypinam :-)
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 18. říj 2019 13:11:46

Josef píše:Odhaduji oba že jste v letech kdy jsem jezdil sportovním autem, dnes bych to už nedával, takže každý prosím suďme podle sebe a mluvme za sebe. Každý by si to měl vyzkoušet sám.


Me je 40 ale srovnavam to s auty jako GLE coupe a BMW GT a ze bych tam cejtil nejaky rozdil se rict neda a to nekdy s i3 podnikam i 6-8 hodinove cesty.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů