Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...
Napsal: čtv 11. črc 2019 8:09:58
Vzhledem k tomu, že jsem už něco i vybral a jsem dost šťoura, tak se tady v prvním příspěvku pokusím postupně aktualizovat co jsem udělal (dodělal) a jaké mám na danou věc názory jak po nákupu, tak i postupem času. Možná to někomu pomůže, já osobně jsem to hledal po různých odkazech a fórech. Třeba když to bude na jednom místě... Nemám patent na rozum a berte prosím následující řádky jako čistě subjektivní názor. Pokud Vás bude něco zajímat, ozvěte se do PM a nebo do tohoto threadu, pokusím se odpovědět.
1) BMW i3 94Ah
Koupeno v AT, při nákupu 49.000km, 29.2 kapacita baterie.
Co napsat k autu který už bylo popsaný 100x? Rozhodně klame tělem, je uvnitř větší než se zdá venku. Vzhledem k tomu, že mám 196cm tak si za mě opravdu ale nesedne nikdo. Systém zadních dveří vypadá efektně a to je tak zhruba celý co od zadních dveří čekat. Možná by bylo lepší nechat klasickou konstrukci otevírání, když někdo sedí vzadu a vpředu máte pás tak Vás vytáhne ven z auta. Nutnost se odpoutat je nekomfortní, nicméně vzadu chválabohu nikoho moc nevozíme.
Auto je tvrdý. Tvrdý jakože sakra dost. Nemám runflaty a ani příplatkový 20ky kola. Po Praze cítíte každou nerovnost a ty rány co se ozývají taky nejsou nic moc. Jakmile je trošku lepší silnice tak se to dá, ale těch je u nás jako šafránu a kočičí hlavy jsou pravou zkouškou odvahy. Kola mám nafoukaný na 2.2, stejně je to tvrdý.
Aplikaci BMW Connected dělalo nějaký jelito v východního německa (iOS). SIce nepadá, ale aktualizace probíhá sporadicky a když se chci např. podívat jak mám nabitý auto tak se dozvím že se nenabíjí. Zajímavý je, že polohu auta to ukazuje dost aktuálně. Odeslání zatroubení a nebo zablikání světlama je hezká, prakticky k ničemu. Uvítal bych více možností analýzy stylu jízdy, ukazatele rekuperace v průběhu času, spotřebu pomocných spotřebičů atp. Vše je jen o SW, ty data v autě jsou a když už nejdou ukazovat uvnitř auta, netuším proč nejdou v aplikaci.
Portál BMW jsem pochopil tak nějak sporadicky, proč mi nefunguje remote update a přitom mi ho portál nabízí, aktualizace map přes FLASH a mají 20GB, nechápu. Auto má vlastní SIM tak proč se to neděje "samose" a chce to mojí asistenci když už to mám zaplacený... Ceny jednotlivých features které mohu dokoupit/prodloužit komentovat nebudu, asistenta na telefonu jsem nevyužil ani jednou a ani se k tomu nechystám, hospodu si najdu sám Import muziky je opět dost tristní, vyberu importovat a vytvoří se mi jakási nesmyslná adresářová struktura kde jsou uvnitř písničky. Kolik mám volného místa na HDD v autě netuším, zřejmě mě BMW v tomto nechce obtěžovat přespříliš Prostředním zrcátkem vidím velmi málo, ale tak nějak si zvykám. Systém udržování v jízdním pruhu jen na dálnici a do 60km/hod? Důvod? To i služební Hjundé i30 má kdekoliv a do 150. Proč nemá BMW v autě za 1+mil třeba i příplatkové vyhřívání volantu a hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách taky netuším.
To zatím bylo to co mi vadilo, nicméně - auto je k tomu co chci SUPER. Denní dojíždění do práce a zpátky celkem 70-90km paráda. Na režim comfort skoro nejezdím, je to na mě až příliš živé a odezvy "plynového" pedálu mi vyhovují v režimu ecopro. (naopak režim ecopro+ nepoužívám vůbec). Pomocí bimmercode jsem si nastavil, aby byl vždy aktivní poslední jízdní mód a spokojenost. Poloměr zatáčení mě udiví vždycky, otočí se to fakt na neuvěřitelných místech. Tam kde jsem s Golfem musel 2x couvat tak tady najednou a s rezervou. Z auta je dopředu i do stran nadprůměrný výhled, při jízdě i při parkování nemám sebemenší problém. Velikost kufru neřeším, dvě basy piva se tam vejdou. Když jsem u kufru, jeho nakládací hrana je dost vysoko, pro ženský nebo menší lidi problém zvednout těžší věci Taky bych uvítal možnost otevření/zavření kufru elektronicky. Auto má tepelný čerpadlo, takže spotřeba topení je ucházející, při zapnutém topení ubyde dojezd o cca 10km což není žádná tragedie. Taky se dost mlží přední okno, zkusil jsem ho vyčistit nějakou chemií, je to maličko lepší ale nutnost jeho ofukování je výrazně častější než u mých předchozích aut.
i3 budí pozornost. V Prahé ne, tady jich potkávám dost a lidi jsou zvyklý, ale na "venkově" je to jiný kafe. Jestli je to výhoda a nebo ne nechám na uvážení každého ctěného občana. S tím souvisí tichost provozu a tím pádem i nutnost myslet za ostatní účastníky silničního provozu. Chodci i cyklisté skáčou před auto až příliš často, naštěstí jsem zatím bez zářezu.
Koupil bych si ho znovu? Jednoznačně ANO. Oproti jiným (elektro)autům v cenové kategorii +-500.000 je pro mě nejlíbivější i uvnitř, s nejvýkonějším motorem a tepelným managementem baterie. Uznávám také, že hlavním důvodem ke koupi elektroauta byla u mě ekonomická stránka věci a úspora provozních nákladů (dokud to jde). Čím dřív začnu jezdit na elektřinu, tím víc ušetřím na PHM a za údržbu klasického spalovacího auta.
Koupil bych si JÁ BMW i3 jako jediný auto? Bohužel ne. Stále mám nutnost mít druhý (větší) auto, které mi umožní ujet vzdálenost delší než 300km bez omezení a nutnosti nabíjení v cílové či startovní destinaci s možností převozu větších věcí včetně psa.
Ano, mít peníze na Teslu tak mi jako jediný auto TESLA X určitě stačí...
Na denní dojíždění za prací, na nákup, s dětma kolem komína ale pro 90% populace musí i3 stačit s jakoukoliv baterií a ani 60Ah verze není nedostatečná.
2) Wallbox JuiceBox 32A
https://evcharging.enelx.com/eu/juicebox-pro-32
recenze v NJ: https://youtu.be/KbkhHI3VHMo
Tak co k němu napsat - v podstatě jsem chtěl wallbox co má trochu "inteligence" a bude umět zastavit nabíjení alespoň odhadem na 80% nabití, abych baterku udržoval tak nějak v dobrém stavu, měl nějaký přehled o dobíjení v aplikaci a mohl naprogramovat dobíjení v daný čas kvůli levnějšímu tarifu. Vestavěná WiFi potešila, nemusím tahat datový kabel do garáže a nebo složitě řešit LAN po zásuvkách. Variantu 22KW jsem vzal z důvodu stejné ceny jako 11KW verze, alespoň je nějaká rezerva do budoucna, i když v současné době mám jištění 3x25A na barák a 3x20A samostatně na garáž a jeho navýšení v dohledné době neplánuji.
Balík přišel asi za tři dny, takže objednávka i dodávka naprosto v pohodě. Po rozbalení dost překvapení z tloušťky přívodního kabelu (5x10mm lanko). Zapojení je možné samozřejmě i na jednu fázi, ale zapojil jsem 3.
Wallbox funguje jako wallbox. Hezký je nastavení maximálního proudu v aplikaci (6/10/12/16/20/24/32A), výběr auta, které se právě nabíjí, nastavení času kdy dobíjet a to jak v pracovní dny tak i o víkendu. Rovněž je možné se připojit na wallbox z portálu JuiceNet, také mile překvapil kvalitně zpracovaný držák koncovky dobíjecího kabelu na zeď.
Aplikace i portál je ale v některých směrech NAPROSTO DEMENTNÍ. Počítá s připojením jedné fáze, i když nastavím tři fáze, stejně spotřebu energie neustále tvrdošijně ukazuje a předpokládá jen v jedné fázi. S tím se úzce pojí problém s nastavením konečného vypnutí, protože zkrátka vše dělit třema moc nejde. Nastavím, že má auto 50% baterie, vypni se při 80% a díky ignoraci 2 dalších fází stejně dobije do plna. Nastavím dobij 10KWh a opět dobíjí 30. Celé to na mě působí tím, že se s evropskou verzí 3 fází zkrátka moc nepočítá, pro amíky dobrý, mají 40(75A) jednofázové verze a tam to určitě počítá fajn, ale u nás nepoužitelný.
Dalším dost zajímavým úkazem je chování vlastního auta. Pokud nastavím na wallboxu maximální výkon 16A, auto si prostě bere 3x16A i když nastavím omezené dobíjení v menu nabíjení. Pokud nastavím maximální výkon na wallboxu 12A, je možné změnu dobíjecího proudu v autě provést, ale v menu standardního dobíjecího kabelu a nikoliv rychlého AC.
Vlastní dobíjení funguje tak jak se očekává, auto dobije do "plna" maximálně 11KW (při nastavení 16A/fázi), tj. cca 3.5hod z 0-100%. Kabely jsem osahával a při venkovní teplotě +25st nejevily žádné známky přehrátí ani po 2 hodinách nabíjení.
Celkově jsem zatím dost rozladěn, vlastní produkt působí robustně a kvalitně, zapojení do rozvodné skříně blbuvzdorné, návod srozumitelný, ale aplikace je šílená a totálně nedomyšlená.
Tak edit po měsicí používání:
Po několika emailech mezi podporou a mnou jsme si vysvětlili, že jsem já debil a oni kokoti - v databázi aut nemají 2016/3fáz a tak jsem JÁ vybral špatný auto a proto se mi v jejich aplikaci počítaly nesmysle. Evidentně mají sběr dat jen z jedné fáze a předpokládají, že na těch ostatních se děje to samý co v té první. Jenže to může a nemusí být vždy pravda. Po výběru BMW 3 phase 2018 to začalo fungovat skoro všechno. Vyjma grafů. Takže sice jsem si "dotankoval" podle výpisu 15KW, ale graf ukazuje "jen" 5... Co je důležité je to, že konečně funguje možnost nastavení procent DO KOLIKA nabíjet a ukazatel již dodané energie. Na podpoře mi slíbili, že to dali svému vývojovému teamu, aby upravili i ty grafy, tak uvidíme...
3) LED dálkové světla
https://nl.aliexpress.com/item/32864494564.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Postupně budu přidávat zkušenosti
4) LED přední blinkry v1
https://nl.aliexpress.com/item/33010331924.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Nebrat, jsou příliš široké, nevejdou se
5) LED přední blinkry v2
https://nl.aliexpress.com/item/33005434861.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.188d4c4dQDtPmq
Jiný konektor na dráty (široký) a ani nejdou zacvaknout do světla. Tudíž na LED blinkry kašlu a nechám tam původní žárovky
6) Wireless Carplay retrofit
https://www.joyeauto.com/product/bmw-i3-2013-2017-nbt-wifi-wireless-apple-carplay-interface-retrofit/
info zde: https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=16326
Zatím neobjednáno, zvažuji
7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
8) Výměna předních reproduktorů
Vzhledem k tomu, že nemám premiové HK repro a repro z výroby nejsou nijak okouzlující, tak uvažuji o výměně reproduktorů, zatím jsem skončil u BAVSOUND...
https://www.bavsound.com/Product/stage-one-bmw-i01-i3-base-audio
1) BMW i3 94Ah
Koupeno v AT, při nákupu 49.000km, 29.2 kapacita baterie.
Co napsat k autu který už bylo popsaný 100x? Rozhodně klame tělem, je uvnitř větší než se zdá venku. Vzhledem k tomu, že mám 196cm tak si za mě opravdu ale nesedne nikdo. Systém zadních dveří vypadá efektně a to je tak zhruba celý co od zadních dveří čekat. Možná by bylo lepší nechat klasickou konstrukci otevírání, když někdo sedí vzadu a vpředu máte pás tak Vás vytáhne ven z auta. Nutnost se odpoutat je nekomfortní, nicméně vzadu chválabohu nikoho moc nevozíme.
Auto je tvrdý. Tvrdý jakože sakra dost. Nemám runflaty a ani příplatkový 20ky kola. Po Praze cítíte každou nerovnost a ty rány co se ozývají taky nejsou nic moc. Jakmile je trošku lepší silnice tak se to dá, ale těch je u nás jako šafránu a kočičí hlavy jsou pravou zkouškou odvahy. Kola mám nafoukaný na 2.2, stejně je to tvrdý.
Aplikaci BMW Connected dělalo nějaký jelito v východního německa (iOS). SIce nepadá, ale aktualizace probíhá sporadicky a když se chci např. podívat jak mám nabitý auto tak se dozvím že se nenabíjí. Zajímavý je, že polohu auta to ukazuje dost aktuálně. Odeslání zatroubení a nebo zablikání světlama je hezká, prakticky k ničemu. Uvítal bych více možností analýzy stylu jízdy, ukazatele rekuperace v průběhu času, spotřebu pomocných spotřebičů atp. Vše je jen o SW, ty data v autě jsou a když už nejdou ukazovat uvnitř auta, netuším proč nejdou v aplikaci.
Portál BMW jsem pochopil tak nějak sporadicky, proč mi nefunguje remote update a přitom mi ho portál nabízí, aktualizace map přes FLASH a mají 20GB, nechápu. Auto má vlastní SIM tak proč se to neděje "samose" a chce to mojí asistenci když už to mám zaplacený... Ceny jednotlivých features které mohu dokoupit/prodloužit komentovat nebudu, asistenta na telefonu jsem nevyužil ani jednou a ani se k tomu nechystám, hospodu si najdu sám Import muziky je opět dost tristní, vyberu importovat a vytvoří se mi jakási nesmyslná adresářová struktura kde jsou uvnitř písničky. Kolik mám volného místa na HDD v autě netuším, zřejmě mě BMW v tomto nechce obtěžovat přespříliš Prostředním zrcátkem vidím velmi málo, ale tak nějak si zvykám. Systém udržování v jízdním pruhu jen na dálnici a do 60km/hod? Důvod? To i služební Hjundé i30 má kdekoliv a do 150. Proč nemá BMW v autě za 1+mil třeba i příplatkové vyhřívání volantu a hlídání mrtvého úhlu v zrcátkách taky netuším.
To zatím bylo to co mi vadilo, nicméně - auto je k tomu co chci SUPER. Denní dojíždění do práce a zpátky celkem 70-90km paráda. Na režim comfort skoro nejezdím, je to na mě až příliš živé a odezvy "plynového" pedálu mi vyhovují v režimu ecopro. (naopak režim ecopro+ nepoužívám vůbec). Pomocí bimmercode jsem si nastavil, aby byl vždy aktivní poslední jízdní mód a spokojenost. Poloměr zatáčení mě udiví vždycky, otočí se to fakt na neuvěřitelných místech. Tam kde jsem s Golfem musel 2x couvat tak tady najednou a s rezervou. Z auta je dopředu i do stran nadprůměrný výhled, při jízdě i při parkování nemám sebemenší problém. Velikost kufru neřeším, dvě basy piva se tam vejdou. Když jsem u kufru, jeho nakládací hrana je dost vysoko, pro ženský nebo menší lidi problém zvednout těžší věci Taky bych uvítal možnost otevření/zavření kufru elektronicky. Auto má tepelný čerpadlo, takže spotřeba topení je ucházející, při zapnutém topení ubyde dojezd o cca 10km což není žádná tragedie. Taky se dost mlží přední okno, zkusil jsem ho vyčistit nějakou chemií, je to maličko lepší ale nutnost jeho ofukování je výrazně častější než u mých předchozích aut.
i3 budí pozornost. V Prahé ne, tady jich potkávám dost a lidi jsou zvyklý, ale na "venkově" je to jiný kafe. Jestli je to výhoda a nebo ne nechám na uvážení každého ctěného občana. S tím souvisí tichost provozu a tím pádem i nutnost myslet za ostatní účastníky silničního provozu. Chodci i cyklisté skáčou před auto až příliš často, naštěstí jsem zatím bez zářezu.
Koupil bych si ho znovu? Jednoznačně ANO. Oproti jiným (elektro)autům v cenové kategorii +-500.000 je pro mě nejlíbivější i uvnitř, s nejvýkonějším motorem a tepelným managementem baterie. Uznávám také, že hlavním důvodem ke koupi elektroauta byla u mě ekonomická stránka věci a úspora provozních nákladů (dokud to jde). Čím dřív začnu jezdit na elektřinu, tím víc ušetřím na PHM a za údržbu klasického spalovacího auta.
Koupil bych si JÁ BMW i3 jako jediný auto? Bohužel ne. Stále mám nutnost mít druhý (větší) auto, které mi umožní ujet vzdálenost delší než 300km bez omezení a nutnosti nabíjení v cílové či startovní destinaci s možností převozu větších věcí včetně psa.
Ano, mít peníze na Teslu tak mi jako jediný auto TESLA X určitě stačí...
Na denní dojíždění za prací, na nákup, s dětma kolem komína ale pro 90% populace musí i3 stačit s jakoukoliv baterií a ani 60Ah verze není nedostatečná.
2) Wallbox JuiceBox 32A
https://evcharging.enelx.com/eu/juicebox-pro-32
recenze v NJ: https://youtu.be/KbkhHI3VHMo
Tak co k němu napsat - v podstatě jsem chtěl wallbox co má trochu "inteligence" a bude umět zastavit nabíjení alespoň odhadem na 80% nabití, abych baterku udržoval tak nějak v dobrém stavu, měl nějaký přehled o dobíjení v aplikaci a mohl naprogramovat dobíjení v daný čas kvůli levnějšímu tarifu. Vestavěná WiFi potešila, nemusím tahat datový kabel do garáže a nebo složitě řešit LAN po zásuvkách. Variantu 22KW jsem vzal z důvodu stejné ceny jako 11KW verze, alespoň je nějaká rezerva do budoucna, i když v současné době mám jištění 3x25A na barák a 3x20A samostatně na garáž a jeho navýšení v dohledné době neplánuji.
Balík přišel asi za tři dny, takže objednávka i dodávka naprosto v pohodě. Po rozbalení dost překvapení z tloušťky přívodního kabelu (5x10mm lanko). Zapojení je možné samozřejmě i na jednu fázi, ale zapojil jsem 3.
Wallbox funguje jako wallbox. Hezký je nastavení maximálního proudu v aplikaci (6/10/12/16/20/24/32A), výběr auta, které se právě nabíjí, nastavení času kdy dobíjet a to jak v pracovní dny tak i o víkendu. Rovněž je možné se připojit na wallbox z portálu JuiceNet, také mile překvapil kvalitně zpracovaný držák koncovky dobíjecího kabelu na zeď.
Aplikace i portál je ale v některých směrech NAPROSTO DEMENTNÍ. Počítá s připojením jedné fáze, i když nastavím tři fáze, stejně spotřebu energie neustále tvrdošijně ukazuje a předpokládá jen v jedné fázi. S tím se úzce pojí problém s nastavením konečného vypnutí, protože zkrátka vše dělit třema moc nejde. Nastavím, že má auto 50% baterie, vypni se při 80% a díky ignoraci 2 dalších fází stejně dobije do plna. Nastavím dobij 10KWh a opět dobíjí 30. Celé to na mě působí tím, že se s evropskou verzí 3 fází zkrátka moc nepočítá, pro amíky dobrý, mají 40(75A) jednofázové verze a tam to určitě počítá fajn, ale u nás nepoužitelný.
Dalším dost zajímavým úkazem je chování vlastního auta. Pokud nastavím na wallboxu maximální výkon 16A, auto si prostě bere 3x16A i když nastavím omezené dobíjení v menu nabíjení. Pokud nastavím maximální výkon na wallboxu 12A, je možné změnu dobíjecího proudu v autě provést, ale v menu standardního dobíjecího kabelu a nikoliv rychlého AC.
Vlastní dobíjení funguje tak jak se očekává, auto dobije do "plna" maximálně 11KW (při nastavení 16A/fázi), tj. cca 3.5hod z 0-100%. Kabely jsem osahával a při venkovní teplotě +25st nejevily žádné známky přehrátí ani po 2 hodinách nabíjení.
Celkově jsem zatím dost rozladěn, vlastní produkt působí robustně a kvalitně, zapojení do rozvodné skříně blbuvzdorné, návod srozumitelný, ale aplikace je šílená a totálně nedomyšlená.
Tak edit po měsicí používání:
Po několika emailech mezi podporou a mnou jsme si vysvětlili, že jsem já debil a oni kokoti - v databázi aut nemají 2016/3fáz a tak jsem JÁ vybral špatný auto a proto se mi v jejich aplikaci počítaly nesmysle. Evidentně mají sběr dat jen z jedné fáze a předpokládají, že na těch ostatních se děje to samý co v té první. Jenže to může a nemusí být vždy pravda. Po výběru BMW 3 phase 2018 to začalo fungovat skoro všechno. Vyjma grafů. Takže sice jsem si "dotankoval" podle výpisu 15KW, ale graf ukazuje "jen" 5... Co je důležité je to, že konečně funguje možnost nastavení procent DO KOLIKA nabíjet a ukazatel již dodané energie. Na podpoře mi slíbili, že to dali svému vývojovému teamu, aby upravili i ty grafy, tak uvidíme...
3) LED dálkové světla
https://nl.aliexpress.com/item/32864494564.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Postupně budu přidávat zkušenosti
4) LED přední blinkry v1
https://nl.aliexpress.com/item/33010331924.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.37bd4c4dM5o8Fh
Nebrat, jsou příliš široké, nevejdou se
5) LED přední blinkry v2
https://nl.aliexpress.com/item/33005434861.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.188d4c4dQDtPmq
Jiný konektor na dráty (široký) a ani nejdou zacvaknout do světla. Tudíž na LED blinkry kašlu a nechám tam původní žárovky
6) Wireless Carplay retrofit
https://www.joyeauto.com/product/bmw-i3-2013-2017-nbt-wifi-wireless-apple-carplay-interface-retrofit/
info zde: https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=16326
Zatím neobjednáno, zvažuji
7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
8) Výměna předních reproduktorů
Vzhledem k tomu, že nemám premiové HK repro a repro z výroby nejsou nijak okouzlující, tak uvažuji o výměně reproduktorů, zatím jsem skončil u BAVSOUND...
https://www.bavsound.com/Product/stage-one-bmw-i01-i3-base-audio