Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » úte 16. črc 2019 8:03:19

3f nabíječka byla dostupná až někdy od roku 2017, ne?
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Turbo » úte 16. črc 2019 8:37:06

Podle mě s příchodem verze 94Ah. A není to jen o dojezdu a nabíjení, ale i životnosti baterie (méně cyklů na ujeté km).
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Josef » úte 16. črc 2019 8:43:40

Ceny postupně klesají, stačí mrknout vedle do Německa, u nás v bazarech je jen to, co nikdo nechce (s vysokou cenou) a čekají, kdo se chytne. Teprve příští rok se dá mluvit o prodeji EV aut, kdy prakticky každý velký výrobce přichází s nějakým EV modelem, což s cenami 100% zahýbe. Síť 50 kW nabíječek už poměrně slušně roste (na dálnicích je jich už dostatek) a každý týden se objevují další. Dokonce i v místech, kde nebylo totálně nic se nyní staví (jihozápadní Čechy). Minimální kapacita baterie je považována cca 40 kWh, což už je rozumný dojezd i pro občasné delší cestování. Přiznám se, že další auto chci s baterií min. 60kWh. Ježdění 115 km/h po dálnici mě už moc nebaví (i když na D1 je to normální :) ). Prostě možnost jet jakýmkoli směrem 150km tam i zpět bez nabíjení je paráda, věřte mi, mám za sebou 40 tis. km v EV autě. A k cenám, dle oficiálního prohlášení lidí ze Škoda Auto, se má cena Citygo-e opravdu pohybovat pod 500 tis. vč. DPH. Uvidíte, jak najednou spadnou ceny v bazarech, lidé si uvědomí, že začíná doba, kdy je auto s baterií pod 30 kWh velmi špatně prodejné. BMW i3 je mi celkem sympatické auto, v Praze a na horších silnicích na mě bylo hodně tvrdé, Soul je proti tomu Mercedes S, proto jsem do BMW nešel. Pokud bych chtěl dnes designovku s menším dojezdem, šel bych třeba do Hondy-e apod, pokud prémiové auto, tak Mercedes EQA, pokud BMW tak iX3, pokud Volvo tak Polestar 2.

Co je k dispozici a co nás čeká příští rok? 58 modelů BEV aut, to je přece paráda ne?

https://ev-database.uk/compare/efficien ... -efficient
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » úte 16. črc 2019 11:20:04

2 Turbo: 3F nabíjení má 94Ah verze. Samozřejmě že tato varianta by byla ideální, ale kombinace černé či modré barvy vozidla, kůže, Driving assistant plus, HK hudby, tepelného čerpadla a 94 Ah v ceně do 25.000e je prozatím naprosto nesehnatelná :-( Upřednostním výbavu před 94Ah autem v "holobytu".
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 16. črc 2019 12:30:34

Mishaczech píše:2 Turbo: 3F nabíjení má 94Ah verze. Samozřejmě že tato varianta by byla ideální, ale kombinace černé či modré barvy vozidla, kůže, Driving assistant plus, HK hudby, tepelného čerpadla a 94 Ah v ceně do 25.000e je prozatím naprosto nesehnatelná :-( Upřednostním výbavu před 94Ah autem v "holobytu".


Takhle jsem ze začátku taky přemýšlel navíc když jsem měl poprvé zapůjčen model i3s a v plný jak se říká ale postupem času zjistíte že byste vyměnil to co stejně nebudete potřebovat za trochu víc dojezdu, protože přestanete jezdit jiným autem než EV.
Já měl vždycky auta se vším co šlo a nakonec teď jezdím s i3 v látce a dokonce bez kamery jen s parkáčema a až budu řešit další tak to bude zase jen a jen kvůli delšímu dojezdu- tak mě výbava bude celkem u ....
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Turbo » úte 16. črc 2019 13:03:22

Přesně tak, až něco trochu najezdíte, tak zjistíte, že ty priority u EV jsou jinde než u ICE. Např. trvat na pokročilejších jízdních asistentech u auta určeného pro městský a příměstský provoz, které najede maximálně cca 150km v kuse (60Ah), mě nedává absolutně žádný smysl. U všech EV co jsem měl, jsem v podstatě jen vyzkoušel jejich funkci a tím to haslo. Něco jiného je to u auta se kterým se dá najet třeba 1500km za den, tam už si to bez minimálně adaptivního tempomatu neumím představit.

A pokud se nemýlím, tak 3f nabíjení je u 94Ah za příplatek, stejně jako DC.


Josef: Koukám, že optimismus Vás stále nepřechází...
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Mishaczech » úte 16. črc 2019 13:18:04

2Martin&Turbo: Tak máte pravdu, takhle mě nenapadlo uvažovat, nicméně i když bych si odpustil ten Driving Asist plus, tak kůži určitě (kdo dostával čokoládu z nanuku od dětí z látky ví proč) + muziku a barva černá (modrá) - je to stejný výběr...
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod dracekvo » úte 16. črc 2019 13:25:58

Plně souhlasím s Martin i3. U současných aut je pouze to jediné oč tu běží a to dojezd.

Mě třeba plně dostačuje výbava ionu :)
Jede to, svítí to, topí to, chladí to, umí to v rámci možností rychle dobíjet přes DC. Jediné co mě na něm fakt sejří je dojezd, absence hodin v kabině. Kdyby měl větší dojezd, tak by mi možná začal chybět tempomat.
Dále pak by se hodilo možnost vytopení interiéru co má imiev.

A kdybych stál před volbou jestli malou baterku a plnou palbu, nebo holátko a vělkou baterku. Tak rozhodně beru baterku. K čemu mi je plná výbava, když s tím stejně můžu jezdit jen kolem komínu. Plnou palbu ocení člověk pokud jezdí delší trasy.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » úte 16. črc 2019 13:27:37

Zase na kůži se v létě víc potíte (víc klimujete) a v zimě víc studí (víc topíte) :lol:
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 16. črc 2019 13:54:26

Jojo kuzi dejme tomu jako jsem mel v poslednim ropakovi- vyhrev i ventilaci , jinak naprd.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod Josef » úte 16. črc 2019 15:42:05

Turbo píše:Josef: Koukám, že optimismus Vás stále nepřechází...


Já už mám předvybráno, buď Mercedes EQA nebo Kia Niro, pokukuju ještě po Polestar 2, ale už je to zbytečně dlouhý. Tentokrát ale nový auto, bude to na dlouho :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 16. črc 2019 17:14:29

Tak nakonec jsem DAL NA VAŠE RADY a našel, 94Ah, bez kůže a HK, zato s asistenty. Podle skrytého menu v 13:08 má Batt. kappa. max 29,1kWh při 98% nabití baterie.VIN: V884013 - tepelné čerpadlo i rychlonabíjení AC/DC máme, tudíž cajk.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 0:27:47

a cena za tuhle 94Ah je ?
taky přihodím pár zkušenosti...
2Josef když chce někdo auto teď myšleno 2019 tak ty vozy co zmiňujete budou v ČR tak 2021 a to za raketu
add eCitigo: cena NEBYLA nikde oficiálně zmíněná, vše jenom spekulace, navíc to auto má problémy s DC nabíjením, kolikrát již bylo viděno na nabíječce kde za 37 min nabylo 12kWh ... to chcete ? to bych nekoupil ani za 300k s daní
add pokles cen: to tvrdí hodně lidí, ale skutečnost je zatím bohužel jiná ... moc neklesají ani i3 ani TM3 leda vozy po kterých není moc poptávka nebo nejsou úpa cajk viz. Leaf s rapidgate
já osobně koupil před 13 měsíci i3 2015 60Ah bez REX, v docela slušný výbavě naj.25t km za €20k s daní od Turků, tenkrát to bylo auto opravdu jen na jízdy po Praze a okolí, i když jsem ho dovezl po vlastní ose z Heilbronnu (580km)jenže nabíječek je čím dál víc a teď v létě 2019 se i s 60Ah dá dostat kamkoliv po ČR, výhoda je že za 15-20min je nabito na DC na dalších min. 100km (a to i několikrát po sobě) pořád budete nabíjet do 65% na plny výkon ( ne jako u Leaf nebo eGolf)
první cesta byla do jižních Čech pak Liberec Jablonec na jaře jsem dal sraz v Olomouci a minulý týden jsem s 60Ah dojel dokonce do Rumunska
takže ano 60Ah i když má menší dojezd tak když jsou dostupné po cestě DC nabíječky dojede kamkoliv

p.s. v Horoměřicích je Lidl a za další měsíce můžou přibýt další DC stanice po cestě
záleží na konkrétní volbě, loni v květnu byli 94Ah za 700+ a to mi přišlo dost na vstup do elektromobility
zkratka vše jde hrozně dopředu...ať už 60 nebo 94 Ah neuděláte chybu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 0:35:33

Josef píše:Podle mě teď investovat 500 tis. do několik let starého EV je nesmysl, souhlasím. Příští rok bude v prodeji řada nových modelů EV již od 500 tis. s dvojnásobným dojezdem co EV v bazarech za 400-600 tisíc.


můžete sem prosím napsat tu "řadu" modelů od 500t ? děkuji
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 17. črc 2019 1:05:35

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » stř 17. črc 2019 6:53:21

2Nokia9500: Po započtení slevy 22.000. S druhýma kolama k tomu v ceně.

Dovolil bych si admina poprosit o přesun této diskuze do sekce "BMW i3" kde bych rád pokračoval s dotazy a se zkušenostmi
- nabíjení doma - jakou prosím používáte nabíječku do 230V? Určitě budu jednu přikupovat a vozit ji s sebou jako nouzovku.
- výměna žárovek za LEDky - někde jsem četl něco na aliexpressu, ale nemůžu najít kde jsou ty ověřené co fungují a svítí líp než originaly
- jakou máte prosím batt.kappa max u 94Ah verze? Mi to ukazuje 29.1KWh a to je víc než je využitelná kapacita baterie v autě (po 50.000km?)
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » stř 17. črc 2019 9:00:37

Využitelná je 29,7 jestli se nepletu- je to po updatu a já jí mám teď po 56tis km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » stř 17. črc 2019 9:21:44

Josef píše:tady je ještě jednou.

https://ev-database.uk/compare/efficien ... -efficient


z toho seznamu je od 500 max. to Citigo s hodně otazníky... cenu ani výbavu neznáme, plán je vyrobit příští rok 2-3000 ks takže žádná masovka, a už vůbec ne konkurence pro starší i3 ... kdo by ze zdejších uživatelů zcela dobrovolně prodal svojí i3 a šel si koupit nové eCitigo at se přihlásí...já to určitě nebudu :)

p.s. za 22k s DPH dobrá cena za 94Ah
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 17. črc 2019 9:33:23

Já jsem ale nepsal o konkurenci BMW i3. Prostě jen bude obecně tlak na cenu , např. MG za 27.5 tis. GBP ( V UK si odečtou 3500 GBP dotaci) apod. Tím pádem bude muset u nových aut BMW zlevnit a pak tedy zlevní i ojete i3.
Mimochodem výhodou MG má být údajně i krátká čekací doba. Právě to je v případě Kie a Hyundai největší kámen úrazu, na nový elektromobil se totiž čeká klidně i devět měsíců. Britská značka bude těžit především z kapacit mateřského koncernu, tedy čínského giganta SAIC Motor.

https://www.drivingelectric.com/mg/zs
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » stř 17. črc 2019 9:53:55

Tak jemné doplnění, podle VIN má "pouze" 4U6 (třífázové rychlonabíjení střídavým proudem) a 4U7 (rychlonabíjení stejnosměrným proudem), chybí 4U8 - tj. rychlonabíjení střídavým proudem. Znamená to pro mě co?

EDIT: Odpovím si sám, pro 94Ah verzi se 4U8 nenabízí, plně jej nahrazuje 4U6 (Nové umění nabíjení – nabíjejte rychle doma i na cestách střídavým proudem. S nabíjecí stanicí BMW i Wallbox lze rychle a pohodlně nabít vysokonapěťový akumulátoru vozu doma. Umožňuje jednofázové a třífázové nabíjení. Při jednofázovém nabíjení střídavým proudem je maximální příkon 7,4 kW. U třífázového nabíjení se příkon může vyšplhat až na 11 kW. Tímto způsobem lze vysokonapěťový akumulátor vozu dobít na 80 % kapacity za méně než tři hodiny. Dlouhý nabíjecí kabel a jeho chytré řešení zajišťují jednoduchý a pohodlný proces nabíjení)