Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » ned 02. úno 2020 8:16:12

nokia9500 píše:dneska jsem jel trasu Průhonice - Tábor - Konopiště - Čestlice... dálnice kousek 110, okresky často i 100 (vim nesmí se ) ... sice jsem netopil a teplota po cestě byla 6-13° ... spotřeba 13.7 kWh ...nevím asi mám jinou nohu než ostatní ;)

p.s. byl jste někdo taky na Rallye Česká Sibiř ?


Já chápu, že se dá jet úsporně, ale netopit v autě je už extrémní sport :) Podle https://abetterrouteplanner.com/ ta spotřeba BMW sedí, já bych to měl tak za 14,5 kWh/100 km.

Včera jsem jel z Prahy 3 do Slaného a zpět s topením 22,5°C za 14 kWh/100km (na dálnici max 110 km/h), ale bylo teplé počasí, takže spotřeba šla rapidně dolů oproti minulému týdnu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » ned 02. úno 2020 11:28:12

S tím topením má člověk na výběr. Když potřebuje dojezdy, tak u starších aut mu moc možností nezbývá. Já třeba topím jen výjimečně, ale to je dáno krátkými trasami 2, 6, 10, 13 km, když pak auto stejně stojí a vymrzá. A na těch trasách ho neohřeju, respektive ano, ale to už vystupuju.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Ecofanboy
Příspěvky: 17
Registrován: pon 03. úno 2020 18:43:46

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ecofanboy » pon 03. úno 2020 20:40:47

nokia9500 píše:dneska jsem jel trasu Průhonice - Tábor - Konopiště - Čestlice... dálnice kousek 110, okresky často i 100 (vim nesmí se ) ... sice jsem netopil a teplota po cestě byla 6-13° ... spotřeba 13.7 kWh ...nevím asi mám jinou nohu než ostatní ;)

p.s. byl jste někdo taky na Rallye Česká Sibiř ?

Já si teda radši pro větší komfort jízdy přitopim :lol:
Přílohy
E3113802-F862-4BEC-8CF1-7E27A01A25E6.jpeg
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » pon 03. úno 2020 22:13:49

já jsem nikdy přehnaně netopil ani ve fosilovi...na krátký tratě se to stejně nevytopí a ve 23° bych asi co nejdříve usnul :) i doma mam max 21°
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Ecofanboy
Příspěvky: 17
Registrován: pon 03. úno 2020 18:43:46

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ecofanboy » pon 03. úno 2020 22:22:16

To já taky ne, mám nastaveno 21, jen mi příjde hrozně nekomfortní ujet 160 km v 6 stupních bez topení ;) O kolik by reálně klesl dojezd, kdybys měl stejnej styl jízdy, ale topení na 21?
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » pon 03. úno 2020 23:02:45

těch 6° bylo na jednom místě nad Miličínem, jinak jsem před 7h ráno vyjížděl z garáže a venku bylo 10.5° a v Táboře pak až 13°
nepociťoval jsem žádný diskomfort ... neměl jsem zapnuté ani sedačky ... v autě je pak o něco tepleji než venku, přece jenom člověk nějaké teplo i vydá :lol:
měl jsem na sobě jenom triko a mikinu ... bunda pro sichr ležela v zadu na sedačkách...ani si nepřijdu nějak jako otužilec
moje i3 má TČ takže by ta spotřeba asi o moc větší nebyla
příště si vezmu teploměr a změřím teplotu v autě ;)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Ecofanboy
Příspěvky: 17
Registrován: pon 03. úno 2020 18:43:46

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ecofanboy » pon 03. úno 2020 23:14:25

Změř, to by mě zajímalo. Nicméně jsem předpokládal (když jsi sám zdůraznil jízdu bez topení), že to mělo asi nějakej důvod a první mě napadl dojezd. Navíc nejsi jediný uživatel EV, který toto zmiňuje (nepočítám-li skoky po městě). Proto mě zajímá, o kolik může klesnout reálný dojezd (km, desítky km či snad stovka...).

Pamatuju si tehdá na článek (Kubiš?) popisující jízdu v Tesle v zimních rukavicích právě z důvodu zkrácení dojezdu při zaplém topení. A upřímně řečeno, tohle jednání mi u tak drahého auta příjde velmi úsměvné. :lol:

A v létě klimatizace ubere kolik? Když je venku dejme tomu 30 stupnu a klimuju na 22-23.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 03. úno 2020 23:30:09

Mě Soul hlásí snížení dojezdu v řádu 5-8 km dle teploty. Díky TČ ten rozdíl nemůže být v principu velký, řádově 5-8%. Samozřejmě ve velkých mrazech to bude víc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » úte 04. úno 2020 21:42:10

nokia9500 píše:přece jenom člověk nějaké teplo i vydá :lol:
cca 100Wattů.
nokia9500 píše:jsem před 7h ráno vyjížděl z garáže a venku bylo 10.5° a v Táboře pak až 13°
Jaká teplota vzduchu byla v garáži po celou noc ? A hlavně.... vůz se přes noc nabíjel? Bylo zaplánováno nabíjení tak, aby 100procent nabití dosáhl těsně před výjezdem? Protože pokud ano, tak baterie se nabíjením zahřála (už v tak teplotně příznivější garáži) a měla optimální podmínky, věřím že je spotřeba dosažitelná.
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod kubanec » pon 17. úno 2020 16:02:55

Ahoj, tak mám zase pár věcí co mi nejsou úplně jasný a začátkem března bych rád vyrazil pro i3 do Mnichova.
Dnes na registru vozidel, se nemohli dohodnout, jestli je po dovozu nutná dovozová STK nebo stačí evidenčka,?
- podle všeho ,když je platná STK a máš C.O.C. list stačí evidenčka.??
-dostanu C.O.C.list automaticky k autu? r.v.2018
- dá se i3 táhnout na laně , když se nastaví na neutrál ??
-EL čísla na objednání 5-10 pracovních dní/ dotazoval jsem se v Chebu a v Karlových Varech
- od prodejce mi stačí malý + velký techničák + kupní smlouva, evt. COC ???
ptal jsem se v bance na expres platbu, jde to ,ale nezaručí, že to tam bude hned, ten den ano ,ale třeba za 5 hodin,pokud se dá příkaz dopoledne :roll:
Pořád řeším, zda podvál nebo na drsňáka. Nikdy jsem nenabíjel a v Regensburgu, což je zhruba v půlce cesty 141 km, by se snad dalo 2 nabíječky gratis Aldi a Lidl a přeci jenom odtah je za 15 000,-
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
dort
Příspěvky: 83
Registrován: ned 03. bře 2019 21:08:37

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod dort » pon 17. úno 2020 16:24:22

kubanec píše:Ahoj, tak mám zase pár věcí co mi nejsou úplně jasný a začátkem března bych rád vyrazil pro i3 do Mnichova.
Dnes na registru vozidel, se nemohli dohodnout, jestli je po dovozu nutná dovozová STK nebo stačí evidenčka,?
- podle všeho ,když je platná STK a máš C.O.C. list stačí evidenčka.??
-dostanu C.O.C.list automaticky k autu? r.v.2018
- dá se i3 táhnout na laně , když se nastaví na neutrál ??
-EL čísla na objednání 5-10 pracovních dní/ dotazoval jsem se v Chebu a v Karlových Varech
- od prodejce mi stačí malý + velký techničák + kupní smlouva, evt. COC ???
ptal jsem se v bance na expres platbu, jde to ,ale nezaručí, že to tam bude hned, ten den ano ,ale třeba za 5 hodin,pokud se dá příkaz dopoledne :roll:
Pořád řeším, zda podvál nebo na drsňáka. Nikdy jsem nenabíjel a v Regensburgu, což je zhruba v půlce cesty 141 km, by se snad dalo 2 nabíječky gratis Aldi a Lidl a přeci jenom odtah je za 15 000,-


platná STK+ velký a malý DE techničák + COC list = jen evidenčka
bez COC list není jednoduché v Čr přihlásit, otázka o jakou verzi se jedná zda pro EU, nebo jen DE, ale rok 2018 by mělo jít o EU verzi včetně CZ jazyka v menu :-)
táhnout se nedoporučuje a asi to ani nedává smysl :-)
banka - SEPA platba je do 24 hodin na místě, pokud to nejsou úplní šmejdi (prodejci), tak bych se toho nebál a zbytek do 10.000E cash
osobně mám zkušenost jen s Maingau aplikací a zcela bez problémů ale myslím, že to půjde když nejhůř přes plugsurfing (cenu asi neřešit)
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Ava » pon 17. úno 2020 18:25:44

Já bych jel tedy po vlastní ose, než 15 tis za odtah
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » pon 17. úno 2020 19:05:01

Za jízdy dát neutral nejde. Jak je to s roztazenim již na N nevím, ale co vím že tomu nezatizenemu generátoru to bude jistě dělat dobrotu :)
je to takový sporný, každopádně první kdo to vyzkouší.

Edit 26.3.2021
Za jizdy, pokud uvedete vuz do stavu plachteni, neutral dat lze. Otestovano s SW 2020-11

Kdybych to měl táhnout já. Tak jedu na baterku, až by byla vybita zavlikl bych to za ropaka na P a pozvolna rekuperoval tak max 15kW. A pak zas jel.

Mám super podnikatelský záměr. Prodávat dobíjecí vlecný lana za kamiony :)

Havrla
Naposledy upravil(a) Havrla dne pát 26. bře 2021 12:05:57, celkem upraveno 2 x.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 17. úno 2020 21:21:34

V Soulu lze dát N za jízdy, takže z kopce se dá takto jet, ale já raději rekuperuji :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » pon 17. úno 2020 23:01:50

A pro pooo dyt já vlastně své I3 přivezl 10km od nizozemských hranic v Nemecku... 1000km. Řešení je Rex :)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » úte 18. úno 2020 7:17:14

Určitě jeďte po vlastní ose. Nabíječek je po Německu spousta, u nás taky. Navíc si autíčko hezky osaháte a na nabíječkách máte program jasný - manuál a číst a zkouše co to všechno umí a kde co má. Takové to mazlení s novým autem.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 18. úno 2020 11:04:07

dort píše:
kubanec píše:Ahoj, tak mám zase pár věcí co mi nejsou úplně jasný a začátkem března bych rád vyrazil pro i3 do Mnichova.
Dnes na registru vozidel, se nemohli dohodnout, jestli je po dovozu nutná dovozová STK nebo stačí evidenčka,?
- podle všeho ,když je platná STK a máš C.O.C. list stačí evidenčka.??
-dostanu C.O.C.list automaticky k autu? r.v.2018
- dá se i3 táhnout na laně , když se nastaví na neutrál ??
-EL čísla na objednání 5-10 pracovních dní/ dotazoval jsem se v Chebu a v Karlových Varech
- od prodejce mi stačí malý + velký techničák + kupní smlouva, evt. COC ???
ptal jsem se v bance na expres platbu, jde to ,ale nezaručí, že to tam bude hned, ten den ano ,ale třeba za 5 hodin,pokud se dá příkaz dopoledne :roll:
Pořád řeším, zda podvál nebo na drsňáka. Nikdy jsem nenabíjel a v Regensburgu, což je zhruba v půlce cesty 141 km, by se snad dalo 2 nabíječky gratis Aldi a Lidl a přeci jenom odtah je za 15 000,-


platná STK+ velký a malý DE techničák + COC list = jen evidenčka
bez COC list není jednoduché v Čr přihlásit, otázka o jakou verzi se jedná zda pro EU, nebo jen DE, ale rok 2018 by mělo jít o EU verzi včetně CZ jazyka v menu :-)
táhnout se nedoporučuje a asi to ani nedává smysl :-)
banka - SEPA platba je do 24 hodin na místě, pokud to nejsou úplní šmejdi (prodejci), tak bych se toho nebál a zbytek do 10.000E cash
osobně mám zkušenost jen s Maingau aplikací a zcela bez problémů ale myslím, že to půjde když nejhůř přes plugsurfing (cenu asi neřešit)


Me stala odtahovka 10tis a bylo to z Mnichova do Teplic
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod kubanec » úte 18. úno 2020 19:10:30

Po domluvě bude odtahovka za 8000,-
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » stř 19. úno 2020 12:31:53

Škoda. Jet pro elektormobil fosilem a vést ho zpátky opět fosilem...... :?
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod kubanec » pon 08. čer 2020 19:23:14

Ahoj, máte někdo na 5J ráfku obuté 175/60 R19.
Koupil jsem auto na celoročních 155/70 R 19, chci je dojezdit a pak koupit letní a zimní, ale rávky mám 5J.
Proto dotaz , zda je vůbec možné obout místo 155 175.
Jo a ubejvají sakra rychle.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018