Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 18. říj 2019 13:12:43

Turbo píše:
mvh píše:Ahoj, tak jsem zatim postoupil tak, ze zitra vracim auto co jsem mel na operak a protoze chci jezdit uz jen elektro tak jsem si pujcil na mesic nissan leaf visia (byla to nejlevnejsi moznost do ktery se vejdu jakz takz rozmerama). abych ziskal cas na vymenu eur v lepsim kurzu a taky na finalni volbu.
Ten dojezd leafa byl dost na hrane, jel jsem jak jouda po dalnici 80km/h a stejne jak prisel tahlej kopec tak dojezd padal pod zbyvajici vzdalenost do cile :(
Dnes jsem se posadil do kia soul ev 2018 (30kw) a byl jsem prekvapen jak se tam krasne vejdu na rozdil od e-soul 2019...

Tak a ted babo rad, napred se mi zdalo ze se nikam nevejdu a nakonec si nemuzu vybrat z nekolika moznosti, je pravda ze u kazdy je vic kompromisu

i3s - srdcovka, nejvic se mi libi ta cervena, vyhody i nevyhody uz byly popsany cenovka 35k eur za full vybavu vyroba 2018 najeto do 10tis km
kia niro ev - dlouhe cekani na dodani (ackoli na mobile.de maji 40kw taky za 35k eur)
renault zoe - tam se sice vejdu ale nejrychlejs jsem ho skrtnul :)
nissan leaf 24 nebo 30 kw, do novejsi uz se nevejdu, plusem je cenovka od 300kkc ale vejdu se tam jen tak tak, koleno narazi na roh navigace, vzhled fujtajbl
kia soul ev 2018, posezeni pro me asi nejlepsi ze vsech ostatnich, kufr o trochu vetsi nez i3 a moznost stresniho nosice, dojezd asi stejny jako i3, ale dobijeni ma i3 lepsi - cenovka 25k eur nebo 650tis kc


Kdyby jste se rozhodoval přece jen pro i3, tak budu mít jednu za cca 14dní k prodeji, je to 120Ah verze, 8/2019, najeto 600km, čerpadlo, full LED, navi, keyless, PDC + PA + kamera atd.. Je to teda opravené po menší ráně na předek, ale mělo by se to snad vejít do 800k s daní (odpočet je) a jsou k tomu 2 sady kol.


Pecka cenovka .
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pát 18. říj 2019 13:38:32

Martin i3 píše:
Josef píše:Odhaduji oba že jste v letech kdy jsem jezdil sportovním autem, dnes bych to už nedával, takže každý prosím suďme podle sebe a mluvme za sebe. Každý by si to měl vyzkoušet sám.


Me je 40 ale srovnavam to s auty jako GLE coupe a BMW GT a ze bych tam cejtil nejaky rozdil se rict neda a to nekdy s i3 podnikam i 6-8 hodinove cesty.


Já jsem Soula porovnával s MB S320, taky jsem neviděl velký rozdíl, když jsem je střídal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Raven
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 05. říj 2017 11:03:16
Bydliště: Hradec Králové

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Raven » pát 18. říj 2019 14:54:21

mvh píše:Ahoj, tak jsem zatim postoupil tak, ze zitra vracim auto co jsem mel na operak a protoze chci jezdit uz jen elektro tak jsem si pujcil na mesic nissan leaf visia (byla to nejlevnejsi moznost do ktery se vejdu jakz takz rozmerama). abych ziskal cas na vymenu eur v lepsim kurzu a taky na finalni volbu.
Ten dojezd leafa byl dost na hrane, jel jsem jak jouda po dalnici 80km/h a stejne jak prisel tahlej kopec tak dojezd padal pod zbyvajici vzdalenost do cile :(
Dnes jsem se posadil do kia soul ev 2018 (30kw) a byl jsem prekvapen jak se tam krasne vejdu na rozdil od e-soul 2019...

Tak a ted babo rad, napred se mi zdalo ze se nikam nevejdu a nakonec si nemuzu vybrat z nekolika moznosti, je pravda ze u kazdy je vic kompromisu

i3s - srdcovka, nejvic se mi libi ta cervena, vyhody i nevyhody uz byly popsany cenovka 35k eur za full vybavu vyroba 2018 najeto do 10tis km
kia niro ev - dlouhe cekani na dodani (ackoli na mobile.de maji 40kw taky za 35k eur)
renault zoe - tam se sice vejdu ale nejrychlejs jsem ho skrtnul :)
nissan leaf 24 nebo 30 kw, do novejsi uz se nevejdu, plusem je cenovka od 300kkc ale vejdu se tam jen tak tak, koleno narazi na roh navigace, vzhled fujtajbl
kia soul ev 2018, posezeni pro me asi nejlepsi ze vsech ostatnich, kufr o trochu vetsi nez i3 a moznost stresniho nosice, dojezd asi stejny jako i3, ale dobijeni ma i3 lepsi - cenovka 25k eur nebo 650tis kc

A kdybyste se rozhodoval pro Soul, můžu nabídnout model 30 kWh, 10/2017, najeto 23 000 km, nebourané, 680 000 Kč.
Hyundai Kona 64 kWh
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mvh » pát 18. říj 2019 21:03:32

Vsem dekuji za reakce,
Moje vyuziti auta je prevazne primestske kdy vozim deti 11km do skoly, 11km z5, home office, pote popojizdeni po meste cca 10-20 km a odpoledne pro deti tj dalsich 11+11km pak krouzky 11+11km takze za den je to cca 100km pak obcas cesta 50-100-150km a trikrat do roka delsi cesta 250-500-1000km to uz bych musel nechat na spalovak, protoze u manzelky by mi neproslo zdrzovani u nabijecky. V rodine mame dve auta takze nepotrebuji nutne ev s dlouhym dojezdem, ale ten starsi leaf 24kw co mam ted pronajaty fakt nestaci, protoze kdyz parkrat zablbnu s pedalem tak to ani ted tech 100km neda, takze ted budu kupovat ev auto na 2-3 roky nez bude nabidka dostatecna abych nekupoval auto s minusama (mozna to spravne bude tesla Y ;)
rozumne by bylo ted vzit nejlevnejsi variantu, bohuzel chtic nebyva rozumny;)
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » sob 19. říj 2019 20:23:11

Co chtít víc?
Přílohy
4B0D398D-AFF4-4037-B13A-3953570DFD42.jpeg
4B0D398D-AFF4-4037-B13A-3953570DFD42.jpeg (75.5 KiB) Zobrazeno 14801 x
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » sob 19. říj 2019 21:38:58

Spotřeba pěkná, ale za 3 hodiny se ani nedivím :) Hrozně záleží na profilu terénu, stačí jet trasu Dačice-Pelhřimov,-Vlašim-Vestec u Prahy a spotřeba bude úžasná, obráceně to bude výrazně horší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mvh
Příspěvky: 45
Registrován: stř 18. zář 2019 8:38:55

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod mvh » ned 20. říj 2019 10:17:42

Tak to je luxusni spotreba, problem u me je ze ja vydrzim jet ekologicky tak max 5 minut :)
Vcera jsem se snazil s leaf visia jezdit eko a stejne to neslezlo pod 16kwh, tak nevim jestli je to autem nebo mnou, ale kdyz jsem mel pucenou i3 tak ta jezdi urcite usporneji i kdyz jsem dal parkrat 150 na dalnici. Mozna to delaji ty gumy, dali mi tam nejaky universal.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » ned 20. říj 2019 11:00:36

Velvary - Benešov a zpět, takže profil tratě jednou horší a jednou lepší... Jel jsem přes Prahu a samozřejmě mimo dálnice, proto i ta rychlost šla dolů. Jakmile najedu na dálnici tak i při 110km/hod se nedostanu pod 150Wh/km.
Přítelkyně s tím umí jet i pod 10, nechápu jak to dělá...
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » ned 20. říj 2019 15:22:24

taky jsem už 40+ mám 197cm a 115 kg a plotýnkář k tomu ... v i3 jsem jel 21h v kuse (včetně přestávek u nabíječek) a záda úplně v pohodě...to auto je celkově vyšší... takže se tam nemusím kvůli mě výšce ohýbat

jj dá se jezdit normálně za 10-11 kWh ... v červnu jsme jeli trasu Vystrkov - HB - KH - Říčany - Vestec cca 8x EV
moje i3 9.5, TM3 9.9
i trojka je po Ionicu nejúspornější EV

mám 60Ah už rok a čtvrt...přijít nabídka 120Ah za 800k asi beru hned, ale mě to na Prahu a okolí stačí a už je tolik nabíječek že se nebojím vyrazit i přes celou republiku, až bude k objednání v Praze TMY zřejmě vyměním druhé auto BMW 530d a budeme jezdit už jen elektricky
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod hobbyi3 » pon 21. říj 2019 15:52:43

Jen se přidám k tématu "bolavá záda" u i3 a ježdění v Praze.
Vyřešit se to dá jen úpravou huštění pneu.

Hustím na 2,1 všude a je z toho najednou normální auto. Samozřejmě se nedá srovnat se vzduchovým pérováním u jiných vozů (druhé auto na delší cesty), ale už je to naprosto v pohodě. I ženský element je už spokojen.
Životnost pneu se asi sníží, ale za ten komfort to stojí.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Radovan » pon 21. říj 2019 20:48:50

Počítal bych určitě na podhuštěných pneu i s poklesem dojezdu tak o +-10%, podobně jako kdyby se jezdilo na zimních pneu, které vezmou 5-10% kvůli valivému odporu.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema

Příspěvekod stejk » úte 22. říj 2019 21:09:19

Mishaczech píše:do Hradce bych z domu (Kralupy) nabíjel vždycky
nově můžete u ČEZu https://www.plugshare.com/location/211791
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » stř 23. říj 2019 19:21:34

Tak už to konečně zkoulaudovali? Ty nabíječky tam stojí už minimálně 1/4 roku, byl problém s kolaudaci a povolením. Nicméně pro mě to nic moc neřeší, dobíjím Lidl a pro případ obsazenosti jsem si i v paneláku zajistil D27d. CEZ se mi zkrátka za paušál nevyplatí. Varianta ala EON (3kč/1kwh) se mi zdá jako výrazně výhodnější (pro mě samozřejmě). Jízda po dálnici 110km/hod s EV mě zkrátka nebaví, radši jedu rychleji ve větším komfortu fosilem na LPG
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » sob 26. říj 2019 20:58:47

Koukam ze se tady nekdo chlubi ze i3 jezdi za 10kWh/100km :-) , ale to ze ho pri tom tahli na lane uz nenapise ;)
Kravina, normalni spotreba toho auta je 15-19kWh/100km pokud clovek nechce zaclanet delat ostudu a nebrzdit provoz.
Uz vidim jak si nejankej chudak podle toho screenu udela obrazek to auto koupi a pak bude nadavat jak spacek :-)

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » sob 26. říj 2019 21:34:59

když pojedu po dálnici 130kmh se zapnutým topením tak asi kolem 20kWh budu no, já však s tím jezdím město a okolí a to si neumím představit jak bych s tím musel jet abych abych se dostal do toho vašeho intervalu 15-19
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Havrla » sob 26. říj 2019 21:50:31

:D je jako v dobrym :-) , ale nekteri to chteji pouzit i na jinou cestu nez z Proseka na Vysocanskou ci Harfu :)
Ale treba i opacnym smerem, nebo jezdi do okoli Prahy a treba i kousek po te dalnici, ci jine silnici kde se jede 90, inak je clovek brzda.

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod stejk » sob 26. říj 2019 22:56:24

léto město a okolí lehkou nohou jezdím 11-12kWh/100km. Hodně záleží i na tom zda přemýšlím nad tím jak narekuperovat co nejvíc. Věřím že 10kWh je dosažitelných.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » ned 27. říj 2019 0:06:50

Já jsem schopen v pohodě jet 15 km trasu za 8 kWh, bohužel zpátky je to za 16 kWh :D
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » ned 27. říj 2019 7:06:51

Tak ja z jine strany, najeto za 11 mesicu cca 54 tis , dlouhodoba leto 15, zima bych rekl 20, 90 % jizd na Comfort s vyuzitim maximalniho vykonu a topeni 22-23 a klima to same .
Ted jsem musel ject jednou 90 km/h kvuli dojezdu a nechapu ze tak muze na dalnici nekdo jezdit, bylo to maso ale ucel to splnilo ale nikdy vic.
Proste i3 pouzivam jako spalovak a nehodlam se omezovat a i tak jsou naklady nekde jinde a zazitek taky.
Poslouzila jak nejvic mohla.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » ned 27. říj 2019 7:32:12

@Havrla když jedu někam z kopce tak většinou musím zase zpátky dokopce, to auto do 90kmh právě má nejlepší spotřebu a pokud budu dodržovat rchl. limity tak jezdí za malo,
@martini3 60Ah není bohužel na zdolavani dálničních kilometrů ... když už se tam jednou za čas dostanu jedu 110 a pak jedu 14-15 (teplo = t > 10°)
@Josef souhlas a pak je průměr 12 ;)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km