Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » pon 19. srp 2019 18:46:44

Samozřejmě odpověď jednoho dvou uživatelů nelze brát jako relevantní, je potřeba se podívat na zkušenosti většího množství lidí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » pon 19. srp 2019 18:55:06

Ridim se tim co me doporucil muj clovek v BMW ktery nabiji a jezdi i3 denne od prvniho dne co se zacla prodavat .

Nic vic vedet nepotrebuji a opakovane - nabiti u i3 do 100% je realne jen asi 87 % tak nevidim problem proc nenabijet do 100% doma.

U DC je to do 92% +- pak uz to je vyrazne pomalejsi a nema to cenu cekat na DC a to je tedy realne kolik?
Kady si asi spocte sam.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » pon 19. srp 2019 22:41:11

Mishaczech píše:No a právě že mám při 50.000 "jen" 29.0-29.2 tak jsem nervozni :-)


to je 1.7% já mám po 50t 3.8% dolů a jsem v pohodě
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » úte 20. srp 2019 7:56:34

To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.

http://www.sweik.de/blog/emobility/2019 ... hp?lang=de
Přílohy
Snímek obrazovky 2019-08-20 v 7.55.57.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 20. srp 2019 9:22:29

Josef píše:To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.


Parádní graf, nenašel jste něco podobného i pro 33KW verzi? Toto je skutečná vypovídající hodnota totiž
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 20. srp 2019 15:09:13

Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...

Obrázek
Jourin
Příspěvky: 15
Registrován: ned 21. črc 2019 23:18:56
Bydliště: Praha 9

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Jourin » úte 20. srp 2019 18:44:41

Mishaczech píše:Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...


Muzu se zeptat jake jsi objednaval a kde? Potrebuju 4ks :) Jinak jsem zvedavý na zkušennosti a rozdíl v noci :)
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp :twisted:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » úte 20. srp 2019 19:16:12

Mishaczech píše:
Josef píše:To asi jo, protože jak jsem psal, každý to může mít jinak a nejen způsobem nabíjení. Žádný zázračný recept neexistuje, pouze doporučení, které fungují ve vzorku stovek aut.


Parádní graf, nenašel jste něco podobného i pro 33KW verzi? Toto je skutečná vypovídající hodnota totiž


Bohužel není, ale když se vám podaří prokousat se tímhle PDF, pochopíte co je lepší, zda AC nebo DC, závěr sem dám ve formě obrázku.
Přílohy
Snímek obrazovky 2019-08-20 v 19.14.44.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » úte 20. srp 2019 20:14:52

Jourin píše:
Mishaczech píše:Tak dnes mi konečně přišly LED dálkové, myslím si, že to vypadá výrazně lépe...


Muzu se zeptat jake jsi objednaval a kde? Potrebuju 4ks :) Jinak jsem zvedavý na zkušennosti a rozdíl v noci :)


Viz první post ;-) Budu tam dávat zkušenosti se vším...
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » stř 21. srp 2019 13:23:11

Josef píše:Bohužel není, ale když se vám podaří prokousat se tímhle PDF, pochopíte co je lepší, zda AC nebo DC, závěr sem dám ve formě obrázku.


Tak jsem to zkusil, ale moc moudrý z toho stejně nejsem. Čím menší kapacita akumulátorů, tím rychleji padá (počet nabíjecích cyklů na 10.000km je vyšší) a rozdíl mezi AC a DC dobíjením je opět závislý na kapacitě akumulátorů a tím pádem nabíjecím proudem, resp. C
Nabíjet 18KW akumulátor 50KW je evidentně mnohem horší než 50KW cpát do baterie co má 33KW. Ideálně mít 100KW baterii a pak dobíjím proudem 0.5C :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Josef » stř 21. srp 2019 14:04:22

V zásadě je to správný výklad, malá baterie a velké nájezdy (tedy častější nabíjení) = rychlá smrt. Nabíjení AC je šetrnější než DC. Velkou roli také hrají teploty baterií, které u DC jsou výrazně vyšší než u AC a při vysokých teplotách vzduchu v teplejších zemích je evidentní nárůst degradace baterií. Předpovídám, že do 2 let budou majitelé Leafu 2 jezdících delší trasy řešit vadné baterie, neboť nemají jejich chlazení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » pát 23. srp 2019 17:43:33

nanano píše:
nokia9500 píše:já jsem si pořídil Tesla charger protože jsem cenově nic lepšího zatím nenašel a do rozvaděče si dám malý elektroměr


A jen se zeptám, jak se dá pořídit tesla charger? Díky za info :-)


tady je už v provozu a plně funkční...
Přílohy
20190819_151010.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod nokia9500 » pát 23. srp 2019 17:50:32

a ještě k bateriim...zatím nabijim z 90% na DC a dojezd (hlavně v létě ) furt fantastický (najeto 50t km)...včera v Mladé Boleslavi (děkuji tímto Škoda Energo za nabití zdarma) mi po přepnutí na ECO Pro + vyskočil dojezd 173 km na 89% kapacity...mám 60Ah 2015
Přílohy
20190823_174534.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » sob 24. srp 2019 7:28:39

Za jakou prům. spotřebu jezdíte?
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.
Jourin
Příspěvky: 15
Registrován: ned 21. črc 2019 23:18:56
Bydliště: Praha 9

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Jourin » sob 24. srp 2019 8:42:29

Dneska ráno mi to s 94 ukazuje dojezd 275 :) ale to povazuju nerealnou utopii ;-)
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp :twisted:
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Mishaczech » sob 24. srp 2019 9:45:08

Tak to asi něco dělám špatně :-D

Obrázek
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Martin TM3 LR » sob 24. srp 2019 15:39:44

Turbo píše:Za jakou prům. spotřebu jezdíte?
Včera jsem dal auto do zásuvky po najetí 253km (94Ah), nedávno mě jeden pán přesvědčoval, že tolik i3 na jedno nabití nemůže najet.

Slusna porce , predpokladam ze bez dalnice.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Jourin
Příspěvky: 15
Registrován: ned 21. črc 2019 23:18:56
Bydliště: Praha 9

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Jourin » sob 24. srp 2019 17:06:43

Tak jsem se hecnul :-) Když mi auto po nabití ukázalo dojezd 275 km, tak jsem nevěřil že je to možné. Chtěl jsem jet dneska do Holic, tak jsem to přeplanoval bez nabíjení bez dálnic. Praha 9 - Holice - Praha 9 bez nabíjení 228 km se zbývajícím dojezdem 47 km což je fakt přesně 275 km.

Celou dobu jsem jel v Eco pro plus, většinou na tempomat a podle předpisů. Cestou tam sedělo 120 kg jateční váhy a cestou zpět přes 200 kg. Cesta ráno tam byla v pohodě, zpět bez klimatimatize to byl už pěkný oser. Nejnižší průměrnou spotřebu mi to po ujetých 181 km ukazovalo 10,8 kwh/100km. Jako experiment zajímavé, ale opakovat to v nejbližší době nehodlám :) No možná se jednou hecnu a zkusím v méně horkém počasí a jednomístné posádce dát 300 km, když to uvádí normy, tak to přece musí jít :lol: :lol: :lol: Navíc si teď dost věřím, je to už jen 25km navíc :-D

Obrázek
BMW i3 94 REX und BMW 850csi V12, 381 hp :twisted:
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » sob 24. srp 2019 21:39:51

Martin: Na dálnici se moc nedostanu, maximálně kousek JBC-LBC.

Letní průměrnou mám cca 12kWh, když se snažím víc krotit, tak 11, naopak když spěchám a neřeším , tak 13, na víc se zpravidla teď nedostanu.
Když jsem ale s i3 začínal, tak jsem byl na 16kWh :D
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Výběr mírně ojetého EV - dilema - vybráno i3, diskuze pokračuje...

Příspěvekod Turbo » sob 24. srp 2019 21:42:07

A ten Teslácký wallbox by mě také zajímal.... co, kde, jak a za kolik, kdyby se Nokia vyjádřil.