Domaci nabijeni

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Lama » pon 14. zář 2020 20:53:44

Josef píše:
Lama píše:
Josef píše:Díky za info, pro domácí použití to je zbytečné, chápu to spíš v nějkám místě jako nabíječku, kde se honí čas nabíjení. V návodu píší účinnost 95%, tak to tahají zákazníka pěkně za nos a v návodu jsem nic o 25 % ztrátách nenašel. Použití tedy vidím v nějakém místě, kde mají rozvody třeba 3x16A a chtějí rychle nabíjet auta s 1f palubní nabíječkou 1x32A. Dnes ale rychle přibývá aut s 2f nebo 3f palubní nabíječkou, které tohle nepotřebují.

Kdo má 3f FVE s měřením po fázích a 1f nabíječku v EV, tak se Accelev uplatní a díky myslím až 255V to nabíjí také tychleji. Jen ta cena...


Já jsem si potřeboval objednat novou přenosnou nabíječku, tak vyzkouším tuhle polskou Accelev a uvidím, co je to za zázrak :) Objednal jsem to rovnou s chráničem typu B, abych tady nebudil pohoršení :roll:

Pokud Vám stačí pouze max. 3,7 kW...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 21:42:44

Bohatě, nikdo z mých známých nemá 32A zásuvky.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Lama » pon 14. zář 2020 21:57:15

Josef píše:Bohatě, nikdo z mých známých nemá 32A zásuvky.

...a nabíjení několik dní :(
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 22:01:19

Já nabíjím průměrně 6 hodin denně příkonem 2 kW, víc nepotřebuji :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Lama » pon 14. zář 2020 22:27:09

Josef píše:Já nabíjím průměrně 6 hodin denně příkonem 2 kW, víc nepotřebuji :)

Já to mám podobně, přes týden nabíjím ze sluníčka a o víkendu to vyjedu 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » pon 14. zář 2020 22:31:14

Já jsem si to spíš koupil jako hračku, aby to mělo zobrazení nabíjení + ty jejich přidané funkce a trochu to otestoval, jinak bych koupil tenhle s kompletní proudovou ochranu RCD Typ B (AC 30mA, DC 6mA), odložené nabíjení, které můžete zvolit pomocí tlačítka a nabízí LCD displej, který informuje o délce nabíjení, celkově odebraných kW, teplotě, nabíjecím proudu a napětí.:

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... 6a-3-7-kw/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 17:57:41

nokia9500 píše:a co se stane když tam chránič typu B nebude ?


Nestane se nic, protože ani výrobce tam už chránič typu B nedává, takže mi nezbylo než koupit verzi 7,4 kW bez chrániče B a ještě mi vrátí peníze a dostanu nabíječku o 14 dní dříve, protože je skladem :) Sice norma ČSN říká, že v případě použití nabíječky pro el. auta je nutný takový chránič, tak jej tam dává minimum výrobců.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod nokia9500 » pon 21. zář 2020 19:04:23

tak k čemu to teda je ? zase úřední šiml a vymýšlení blbosti ?
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » pon 21. zář 2020 21:18:52

Blbost to vyloženě není, jedná se o ochranu před DC napětím z auta (detekuje stejnosměrné reziduální proudy). Zda je takový průnik vůbec reálný, na to by odpověděl výrobce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » úte 29. zář 2020 10:49:03

Tak jsem otestoval Accelev 32A přenosnou nabíječku. Je to celkem pěkně udělaný, některé funkce jsou trochu nejasné, tak ještě se doptám u výrobce (např. snižuje nastavený proud, aniž by ta funkce byla povolená). Jedna ze zásadních věcí je, že to počítá špatně dodaný příkon v kWh a chyba je zcela zásadní kolem 30%. Tedy místo 10 kWh ukazuje kolem 13 kWh. Z čeho výpočet vychází a kde je chyba uvidím, až odepíše výrobce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Lama » úte 29. zář 2020 15:04:46

Josef píše:Tak jsem otestoval Accelev 32A přenosnou nabíječku. Je to celkem pěkně udělaný, některé funkce jsou trochu nejasné, tak ještě se doptám u výrobce (např. snižuje nastavený proud, aniž by ta funkce byla povolená). Jedna ze zásadních věcí je, že to počítá špatně dodaný příkon v kWh a chyba je zcela zásadní kolem 30%. Tedy místo 10 kWh ukazuje kolem 13 kWh. Z čeho výpočet vychází a kde je chyba uvidím, až odepíše výrobce.

Accelev má velké ztráty, třeba je to těch 30% :(
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » úte 29. zář 2020 15:53:45

To není ztrátou, mám zatím rychlém info, že tam je zřejmě chybka v jedné funkci, kterou mám zapnutou, tzv. Soft-Start, které v případě horší sítě sníží nabíjecí výkon, což mi dělá správně, ale zřejmě zde je chyba ve výpoču odebraných kWh. Prodejce to vyzkoušel na jiné nabíječce stejné verze FW a s vypnutým Soft-Start to počítá správně. Ještě informace ohledně Standby příkonu, bere si to ze sítě 2W, originální nabíječka si bere cca 1,5 W, ale odběru Accelev se nedivím v případě velkého dotekového barevného displeje a mikropočítače.

Ztrátu 25% má Accelev který slučuje 2 fáze do jedné, pěkně to topí, ale viděl jsem i jiný výrobek s touto funkcí a ztráty jsou podobné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Autoškola
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 05. lis 2020 12:23:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Autoškola » pát 06. lis 2020 22:37:50

Zdravím všechny majitele i3.
Mam dotaz ohledně nabíjení z domácí zásuvky vs rychlonabijeni.
Když nabijim doma ze zásuvky, tak mě auto ukazuje dojezd 99 km a když nabijim z DC tak 147.
Mate to podobně , nebo mam na autě něco špatně.

Děkuji za info.
Pavel
Pavel P.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Josef » sob 07. lis 2020 8:02:41

Nemám sice i3, ale dojezd určuje počet kWh v baterii nikoliv systém nabíjení (AC versus DC). Samozřejmě je pak druhá věc, kolik auto skutečně ujede a byl by nesmysl aby po nabití z AC na 100% auto ujelo jen 100 km a po nabití na DC na 100% ujelo 150 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Havrla » sob 07. lis 2020 20:49:28

Autoškola píše:Zdravím všechny majitele i3.
Mam dotaz ohledně nabíjení z domácí zásuvky vs rychlonabijeni.
Když nabijim doma ze zásuvky, tak mě auto ukazuje dojezd 99 km a když nabijim z DC tak 147.
Mate to podobně , nebo mam na autě něco špatně.

Děkuji za info.
Pavel

Ahoj
Podle. Mě sis nevsiml, že jednou jsi to měl v comfort a po druhý v ecopro+ :)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod stejk » sob 07. lis 2020 22:34:30

Havrla píše:
Autoškola píše:Zdravím všechny majitele i3.
Mam dotaz ohledně nabíjení z domácí zásuvky vs rychlonabijeni.
Když nabijim doma ze zásuvky, tak mě auto ukazuje dojezd 99 km a když nabijim z DC tak 147.
Mate to podobně , nebo mam na autě něco špatně.

Děkuji za info.
Pavel

Ahoj
Podle. Mě sis nevsiml, že jednou jsi to měl v comfort a po druhý v ecopro+ :)

Já bych doplnil, že vůz ukazuje množství kilometrů po nabití do 100% v závislosti:
- zvolený mód (comfort, ecopro, ecopro+)
- spotřeba (jízdní styl) před samotným nabíjením
- teplota baterie (v zimě po DC nabíjení bude v lepších teplotních provozních podmínkách)
Autoškola
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 05. lis 2020 12:23:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Autoškola » sob 07. lis 2020 23:36:06

Děkuji za reakce. Pořídil jsem i3 na výcvik žáků s automatem a neb mam i REX tak mě ten dojezd ani moc netrápí. Snad to bude tím nastavením Comfort a Eco. Jeste to musím vyzkoušet. Ze zásuvky nabijim hlavně na chalupě.

stejk píše:
Havrla píše:
Autoškola píše:Zdravím všechny majitele i3.
Mam dotaz ohledně nabíjení z domácí zásuvky vs rychlonabijeni.
Když nabijim doma ze zásuvky, tak mě auto ukazuje dojezd 99 km a když nabijim z DC tak 147.
Mate to podobně , nebo mam na autě něco špatně.

Děkuji za info.
Pavel

Ahoj
Podle. Mě sis nevsiml, že jednou jsi to měl v comfort a po druhý v ecopro+ :)

Já bych doplnil, že vůz ukazuje množství kilometrů po nabití do 100% v závislosti:
- zvolený mód (comfort, ecopro, ecopro+)
- spotřeba (jízdní styl) před samotným nabíjením
- teplota baterie (v zimě po DC nabíjení bude v lepších teplotních provozních podmínkách)
Pavel P.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod stejk » ned 08. lis 2020 2:46:01

Autoškola píše:Pořídil jsem i3 na výcvik žáků s automatem
Pro výcvik žáků autoškoly bych doporučil překódovat výchozí mód z comfort na ecopro. Pokud vůz vypnete, tak výchozí nastavení je takové, že se vždy přepne do módu comfort. A tento mód mi pro žáka autoškoly přijde "až moc agresivní". Je to tedy jen můj názor. Nebo to tak nevidíte? Pomocí appky BimmerCode můžete změnit výchozí mód po zapnutí. Anebo můžete změnit/nakódovat chování tak, že po zapnutí si bude vůz pamatovat předchozí mód před vypnutím.
Autoškola
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 05. lis 2020 12:23:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Autoškola » ned 08. lis 2020 8:46:23

Jasně. Na to už jsem v aplikaci BimmerCode přišel. Tedy se zakama jezdím na eco+. A auto mě i v módu zůstává. Teď teda nejezdim neb nouzová situace. Takže abych potom neumrznul tak jenom na eco. :D

stejk píše:
Autoškola píše:Pořídil jsem i3 na výcvik žáků s automatem
Pro výcvik žáků autoškoly bych doporučil překódovat výchozí mód z comfort na ecopro. Pokud vůz vypnete, tak výchozí nastavení je takové, že se vždy přepne do módu comfort. A tento mód mi pro žáka autoškoly přijde "až moc agresivní". Je to tedy jen můj názor. Nebo to tak nevidíte? Pomocí appky BimmerCode můžete změnit výchozí mód po zapnutí. Anebo můžete změnit/nakódovat chování tak, že po zapnutí si bude vůz pamatovat předchozí mód před vypnutím.
Pavel P.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Domaci nabijeni

Příspěvekod Havrla » ned 08. lis 2020 13:04:13

A to jste tam dokázal nabaslit pedály pro spolujezdce?
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L