Stránka 3 z 6

Re: Tak je doma... :)

Napsal: čtv 28. čer 2018 10:47:20
od Josef
To je datum registrace modelů, nemá to vztah k datu výroby. Cena vzhledem k nájezdu velmi pěkná!

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 30. čer 2018 20:40:30
od Turbo
hobbyi3 píše:Jen mám dotaz, zda někdo neví:
Jakou mám nabíječku (rychlonabíjení nemám)?


Pošli VIN, kouknu...

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 02. črc 2018 15:42:13
od Flajzi
Josef píše:Když dělají pneu, dělají i disky, v každém případě je ideální poslat data pneu a auto (případně rozteče disků) prodejci disků a prodejce disků (je jich jako máku) vybere přesně alu kolo. Pak se to musí nechat zapsat do techničáku.


BMW ti nedovolí zapsat jiné rozměry do TP než které tam jsou. Info od prodejce i přímo od zastoupení BMW.

Povolené rozměry na přední nápravu:
155/70 R19, 155/60 R20
Povolené rozměry na zadní nápravu:
155/70 R19, 175/60 R19, 175/55 R20

Jiné rozměry nejsou povolené a ani ti BMW neschválí, aby sis je mohl TP zapsat.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 02. črc 2018 15:44:36
od Flajzi
Verze 60 Ah má pouze 1 fázové nabíjení, 3 fázové nabíjení je až od verze 94 Ah.

Takže máš 1 fázové nabíjení 32A, tj. 7,4 kW max.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 07. črc 2018 16:58:38
od hobbyi3
Díky. Takže bych potřeboval také tohle?
[/quote]https://www.amazon.de/EVSE-tragbare-Ladeger%C3%A4t-5-polig-MENNEKES/dp/B077H4F9TF/ref=sr_1_4?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1530975192&sr=1-4&keywords=ladeger%C3%A4t+32A+typ+2[quote]

V Česku jsem žádné takové nabíjení nebo kabel nenašel. K autu mám jen to co dodávají, a to je max 16A na 230V. Protože mám v garáži zásuvku CEE, tj. červený pětikolík 32A (domek má 40A), tak by to asi bylo vhodné.

Díky za názor.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 07. črc 2018 18:55:16
od Josef
Asi jsi špatně hledal, je jich několik modelů.

https://www.autonabijeni.cz/prenosne-nabijecky/

Re: Tak je doma... :)

Napsal: sob 07. črc 2018 22:15:43
od hobbyi3
Díky za tipy, teď už jsem jich zase našel víc :D
Jen si musím vybrat.

Asi nejvíce se mi líbí tahle:
https://www.autonabijeni.cz/prenosne-na ... 2a-7-4-kw/

s displejem. A je z Česka :D

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 16. črc 2018 18:45:09
od hobbyi3
Takže nakonec jsem pořídil tuto nabíječku:

Kód: Vybrat vše

http://inchanet.cz/products.html


Takže 32A na jedné fázi. Ale zdá se mi, že když mám dobíjet cca třetinu dojezdu, použiji 32A, tak nabíjení trvá tři hodiny.
Takže cca 7kWh dobití trvá 3 hodiny místo jedné hodiny, pokud bych bral, že nabíječka má výkon 7,4 kW.

Nepočítám něco špatně?
Jinak ten nabíjecí kabel vypadá fakt dobře, pěkně tlustý kabel, přenosné pouzdro a ještě přibalili redukci z pětikolíku na Schuko (normální 230V).

Dá se čistě teoreticky vyměnit palubní nabíječka 7,4 kW za těch 22 kW? Nebo je to příliš složitý zásah do vozidla?

dík

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 16. črc 2018 21:33:39
od Turbo
Pokud má nabíječka výkon 7,4kW tak dá za hodinu 7,4kWh, ale pro přesnější výpočet je třeba zakalkulovat účinnost nabíjení cca 90%, v mrazech méně.

i3 nemá 22kW nabíječku, ale 11kW. Přestavba z 1f 7kW na 3f 11kW bude určitě reálná, ale z nových dílů to vychází skoro na 80tis, počítal jsem to když jsem chtěl pořídit jednu i3 bez DC nabíjení.

Já teda nemám vůbec potřebu doma hrotit rychlost nabíjení, úplně mi vyhovuje origo 16A kabel, přes noc to vždy natluču do plna i v 90Ah verzi. Ale zase se mi líbí během 20min nákupu "naplnit nádrž", ještě když je to teď grátis...

Re: Tak je doma... :)

Napsal: úte 17. črc 2018 11:50:23
od Flajzi
Jen technická. Pán má verzi 60Ah, takže nemá 11 kW (3x16A), ale jen 7,4 (1x32A).

Re: Tak je doma... :)

Napsal: stř 18. črc 2018 21:24:34
od hobbyi3
Tak to je úplná detektivka.
Měl bych mít tedy palubní nabíječku - jednu fázi - 7,4 kW, tj. max 16A. Baterii 60 Ah, tj. 18,8 kWh.

Originál nabíječka (kabel) BMW má na sobě napsáno 12 A (tj. zásuvka 230V, jedna fáze)

A teď když dám nabíjet ze stavu 50%, tak s originál kabelem se ukazuje, že se nabije za 2 hodiny. Po 5 min vypojím a s dodaným kabelem 1F 32A se ukazuje, že se dobije za 1 hodinu, takže tedy za polovic času.
To bych ještě chápal.

Ale za hodinu ukazuje pořád, že se dobije za hodinu. Kolik to bude skutečně, to se uvidí.

Má vůbec nějakou vypovídací hodnotu údaj, kdy se dobije na displeji nebo v aplikaci na dálku?

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 29. črc 2018 11:39:21
od Turbo
7,4kW znamená na jednu fázi 32A, 16A je 3,7kW.

Nikdy jsem to nestopoval jestli ten předpokládaný čas na "budíkách" odpovídá přesně skutečnosti, ale myslím, že + - ano.

Já mám tedy k autu origo 16A nabíjecí kabel (dovoz z AT) a je už od pohledu výrazně kvalitnější než co jsem měl k loni půjčené i3 (pro CZ trh) u kterého byla už rozpadlá izolace. A když jsem koukal do BMW katalogu dílů tak skutečně pro západní trh dávají jinou nabíječku a moc nevěřím, že to bude z důvodu parametrů sítě.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 30. črc 2018 10:40:37
od hobbyi3
Detektivka pokračuje...

Takže jsem přikročil k fyzickému měření klešťovým ampérmetrem a vyrobil jsem pro to nezbytnou měřící propojku s oddělenými dráty pro pětikolík.

Vím, že mám nabíjení max 32A na jedné fázi, údajně výkon 7,4 kW.

Naměřil jsem však reálně jen 13,8 A a nabíjení má trvat 5 a půl hodiny ze stavu cca 30%.
V nastavení vozidla mám jen jednu položku u "nabíjení" a to standardní kabel na "max". Nic jiného jsem v různých menu nenašel.

Takže je něco špatně. Buď mezi sedadlem a nastavením vozdidla :D , nebo nekomunikuje kabelová nabíječka s vozidlem, nebo je vadná palubní nabíječka, nebo - a to je můj dotaz - nemám zaplacené "rychlonabíjení", za což BMW asi považuje i AC nad 16A. 16A to stejně nedá, ale dejme tomu že to může být chyba měření.

Bohužel nikde v dokumentaci vozidla nepíšou, co vlastně mám koupené pokud jde o nabíječku atd.
V nabídce vozidla je položka:
výkonnější napájení - 578
Nic jiného tam není a jen mne informovali, že "rychlonabíjení" nemám. Za rychlonabíjení jsem ale považoval DC rychonabíjení, protože také mám jen konektor Mennekes Typ 2 na vozidle.

Neví někdo něco bližšího, co by to mohlo být?

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 30. črc 2018 14:54:12
od hobbyi3
Konec detektivnky: Vrahem je BMW :(

Takže nakonec jsem zjistil po obvolání dvou servisů v Česku, kteří něco vědí o BMW i3, že můj vůz nemá nabíječku 7,4 kW, ale jen 3,7 kW. Podle VIN, ale do hloubky, zjistili, že kritický modul KLE (komfortladenelektronic) není ve verzi 4U8, ale jen 4U7.

Prý se to v roce 2016 měnilo na standard, tak už to neuváděli. V podkladech to nemám, takže jsem žil v omylu.

Plyne z toho obecné ponaučení, že elektrická auta jsou natolik nová, že je ani neumí prodávat, aby uvedli zásadní údaje o vozidlech z elektrického hlediska, jako výkon podrobně, baterii v kWh, nabíječku ve výkonu a počtu fází, konektory apod.

A v těch servisech to umí tak jeden člověk na dva servisy.

Doufám, že jsem to tady moc nezaplevelil. Jinak s vozítkem spokojenost, na mé účely opravdu stačí (Praha a do 40 km kolem). Takhle jen musím vrátit nabíjecí kabel, který takto nepotřebuji. Naštěstí je firma slušná, vrátím kabel, vrátí peníze. U BMW to nehrozí :D

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 30. črc 2018 15:56:19
od Josef
Škoda, nicméně i s 3,5 kW se dá pohodlně žít (to mám i já) a nevidím v tom zásadní problém, prostě nabíjení přes noc je prakticky jedno za 4 hod. nebo 8 hod.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 30. črc 2018 22:11:40
od Turbo
To je nějaká divočina...

S4U8 je rapid DC (což píšeš, že nemáš)
S407 je rapid AC

A palubní nabíječky jsou ve třech variantách:

1. rapid AC
2. rapid DC
3. rapid AC + rapid DC

Psal jsem už před měsícem ať pošleš VIN...


Nicméně v pomalejším AC nabíjení také problém nevidím, mě by spíš štvalo to DC, to je celkem limitující, a hlavně když se to dá sosat grátis. Já už doma přes měsíc nerozmotal nabíječku.

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 23. zář 2018 19:48:17
od kubanec
Ahoj,jsem úplně na začátku, po přečtení všeho dostupného o EV ,jsem začal koketovat s myšlenko zakoupení elektromobilu. Jako nejlepší varianta se mi jeví BMW i3, nejen vzhledem ten je fakt super tak velikostí a hlavně taky cenou, bavíme se o ojetině kolem 500 000,-Doma máme 2 benzínová auta tak nic nebrání pořízení EV , hlavně na dojíždění do práce, mám to necelých 50 km. Hledal jsem v inzerátech, ale jak už tu někdo psal pokud se objeví v Čechách slušný elektráč je hned pryč a v Německu je jich mnohonásobně více a za lepší ceny.Mám několik otázek ,tak pokud by někdo byl tak hodný a znal odpovědi budu moc rád.Díky kubanec.
-pokud koupím i3 v Německu bude mít češtinu?
-přechází záruka na baterie na nového majitele v Čechách?
-musím jezdit na servisní prohlídky do BMW kvůli záruce na baterie?
-jsou prohlídky 5 let zdarma jako u ostatních BMW?
-kupoval někdo v Německu? na co si dát pozor?
-

Re: Tak je doma... :)

Napsal: ned 23. zář 2018 21:56:31
od nokia9500
1/ vsechny BMW od MY 2014 maji CZ menu (nevim jak je to i3 '13) vlastnim 2015 a je CZ

2/ zaruka by mela byt platna v cele EU stejna

3/ to netusim, zkus zavolat na infolinku BMW, me tam vzdycky ochotne poradili

4/ 5let je jen na vozy prodane v CZ, na dovoz z DE to neplati

5/ tak kupoval bych nekde oficialne u zavedeneho prodejce (bazaru) ktery funguje uz delsi cas (nekolik let) a ma spousty kladnych recenzi
dobry je odpocet dph pokud jsi platce
kupoval bych i3 pouze s rychlonabijenim (DC) - pro sichr si nechat radsi poslat foto nabijeciho konektoru !!!
vyhoda je take polozka Remote services ve vybave
fajn jsou tez LED svetla (nizsi spotreba oproti halogenum)
a pokud mozno blize k CZ hranicim, lze sice dojet odkudkoliv v DE, ale je to vopruz jet pak cely den zpatky...nebo to privezt na podválu

p.s. aktulane mam jednu i3 naprodej ... 2015, DC, Navi, 40t km, 480t bez DPH

Re: Tak je doma... :)

Napsal: pon 24. zář 2018 8:10:53
od Turbo
4) U mě to platilo i pro dovoz (rakušák si zaplatil 5let servis)

Re: Tak je doma... :)

Napsal: úte 25. zář 2018 19:25:58
od kubanec
Díky moc, na půlku října mám objednanou předváděcí jízdu od BMW Karlovy vary, přečíst milion informací je super, ale projet se a osahat si všechno je asi o něčem jiném. Jít do funglovky mi přijdou vyhozený prachy , ale na první zkušenost je to nejlepší možnost. Prošel jsem pár inzercí v Německu a je až z podivem z kolika aut můžeš vybírat. Nejsem podnikatel a chtěl bych míň najeto a podle toho co jsem našel, není nemožné najít i3 kolem 20 000 E do 30 tis. najeto , problém je mít tam LED, DC, couvací kameru...za ty prachy, ale uvidíme. Podle toho co se píše o provozu v zimě, počkám asi na jaro, abych měl ještě větší radost.Kubanec
-co je Remote services?
-co tepelný čerpadlo?
-je v zimě realné 100km dojezd?