Můj vůz: Tak je doma... :)

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » čtv 14. úno 2019 20:08:52

To rozhodně, jezdím po dálnici už jen občas a tak mi stačí i těch 28 kWh i když 42 kWh by bylo fajn.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 14. úno 2019 22:47:38

Mam najeto 18 tis za necelejch 5 mesicu a i3 normalne funguje a je i na jezdeni po dalnici- jen musi byt nabijecky po 100 km v zime.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod kubanec » čtv 21. úno 2019 16:08:39

Pořád mám dilema, 22 kWh nebo 33 kWh, na jednu stranu by mi 120-140 km denně stačilo ,ale předpokládám, že až mne to pohltí, budu chtít jezdit všude s i3 a pak by se 200 km na jedno nabití hodilo. Na druhou stranu jde taky o penízky, rozdíl je celkem propastný, 21 tis. euro nebo 26 tis.
A to se pořád bavíme o ojetém autíčku 3-4 roky..... Jsem od Chebu, takže výlet kamkoliv bude velké dobrodružství, první DC nabíječka je v Karlových Varech, směrem na Prahu, musel bych nabíjet po 60 km a pak až v Praze po 130 km. Nebo přes Plzeň 105 km do Pilsenu a pak Praha, ale zase bych musel po dálnici. Jo, kdo chce říct, kolikrát za rok to pojedu, 3 nebo 4 , tak to nemusíš řešit , ale jsem na začátku, teprve vybírám, tak si mohu vymýšlet. Primárně dojíždím 46 km do práce, dohromady tam a zpět 46 km. Do KV a zpět to mám 120 km, ale nekupuju si bavoráka na dojíždění do práce :lol: Jenom na dojíždění do práce.....
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod kubanec » čtv 21. úno 2019 16:22:29

Na 99% budu kupovat v Německu, má někdo zkušenost s nabíjením v D, myslím hlavně na dálnici. Musím mít nějakou registraci nebo čip nebo mi stačí kreditka nebo je to zadarmo, bavíme se o DC. Někde jsem četl , že na některých nabíječkách se platí paušál, je jedno kolik nabiješ a zaplatíš třeba , myslím že ten člověk psal necelých 7 euro a pak dodal, že tam zůstal ládovat 40 min místo 25 , aby se mu to trošku vyplatilo. Jinak všeobecně proud v Německu je několikanásobně dražší než u nás. Skoro v každém městě jsou pomalo nabíječky a dokonce zadara , v Selbu jsou 2 ,ale 2KWh, předpokládám , že bych nabil 2 kw za hodinu , takže asi na 12 km jízdy. Když jedeš nakoupit dobrý ,ale jinak bída.
Asi pojedu s valníkem to je jistota, jet někam 350-500 km ??
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 21. úno 2019 16:49:49

Mam 33 a 22 musi bejt mimo meststke jizdy malo.
V zime dam po dalnici max cca 120-130 km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » čtv 21. úno 2019 16:56:24

22 kWh je fakt málo, reálně to bude tak 18 kWh, to v zimě nedá ani 100 km při 110 km/h, pokud to nebude vyloženě profil rovina.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod dracekvo » čtv 21. úno 2019 19:20:20

Podle mě dojezd 200 km je na naší republiku minimum pro rozumné používání eauta. Mě dojezd s malobaterkáčem silně omezuje. Chtěl bych někam dojet, ale nemůžu, protože tam nedojedu a cena za nabíjení je šílená. Nehledě na to, že pokud naplánuju dojezd na knop a mnou zvolená nabíječka bude mimo provoz. Co pak dělat. Pokud u auta máš rezervu, tak bez stresu pojedeš k další. Já delší cesty prostě jedu autem na LPG. Vyjde mě to na stejný peníze. Baterkáčem jedním jen trasy s max jednou zastávkou na nabíjení. S levnou elektrikou z domova se to vyplatí. Ale kdybych měl nabíjet dvakrát a víckrát, tak sem buď na stené ceně jako s plyňákem, nebo pojedu ještě dráž.

Jo a v německu sem byl v pro auto jednou. Po vlastní ose to vyšlo s převozníma značkama, dovozovou STK, 3 tis eko daň a ještě nějaký poplatky a palivo cca na 10 tis.
Ale jel sem tam s kamarádem kamionem, takže cesta zdarma.
Pokud bys tam jel dalším autem, tak bych bral rozhodně podval. Budeš platit palivo jen do jednoho auta, nebudeš se muset stresovat s nabíjením, ušetříš čas a nebudeš potřebovat řešit převozní značky (stáli 120€, kolik stojí teď netuším).
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » pát 22. úno 2019 9:27:32

loni jsem přivezl dvě i3 (obě 22kWh) jednu z Heilbronnu a druhou ze Stuttgartu. obě jeli do Prahy po vlastní ose, trasa 500+km. s aplikací ChargeMap jsem naplánoval trasu nabíjení a tak aby to bylo ještě navíc zdarma (Lidl, Kaufland, Eon, BMW... tenkrát ještě ČEZ) nejdelší trasa byla 125km z Wackerdorfu do Nýřan. 90% trasy byla dálnice, často jsem jel schovaný za kamiony... což ušetřilo dost energie. Taky jsem vybíral mezi 60Ah (cca €20k) a 94Ah (cca €27-29) ale skoro 1/4 milionu navíc mi přišlo dost, ale teď už vím že můj další EV někdy v budoucnu bude mít baterii větší než 40kWh
22ka mi nevadí... nabíječek přibývá a dojezd se tím dostává do dalších míst
za půl roku najeto skoro 11.000 km a už jsme dojeli fpoho do jižních Čech, Ještěd, Jablonec, Vysočina atd.
na jaře plánuju Salzburg možná Budapešť a Balaton :)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 22. úno 2019 11:29:53

22 muze stacit na denni popojizdeni po meste ale na delsi trasy hlavne v zime to je podle me malo.
Mam ted 33 ku , najeto od rijna 19tis km a mensi baterku bych nechtel a do budoucna chci urcite vetsi abych uz pak nemusel bejt skoro vubec zavislej na nabijeckach.
Ale jinak jsem spokojenej nejvic.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » pát 22. úno 2019 11:56:57

souhlas, hlavně na podzim a v zimě, kdy spadne teplota pod 5st tak se dojezd citelně zkracuje a pokud chcete i topit tak je nejlepší jezdit jenom kratší trasy po městě...navíc se i3 při nízkých teplotách i déle nabijí (na DC) máme ještě "fosilní" 530d takže mi ta zima tolik nevadí a na delší trasy beru naftu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod stejk » pát 22. úno 2019 16:03:20

Mám 22kWh, jezdím 90% jízd v rámci města, mě kapacita vyhovuje (poměr $/kapacita), a souhlasím se vším co zde bylo napsáno. V mém případě
(způsob používání) nedávalo smysl platit $ za kapacitu, kterou nepotřebuji na dlouhé trasy mimo město. Takže spekuluji na postupný pokles poměru $/kapacita.
Uživatelský avatar
kubanec
Příspěvky: 59
Registrován: ned 23. zář 2018 19:14:14
Bydliště: Libá okr. Cheb

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod kubanec » stř 27. úno 2019 20:27:01

Test spolehlivosti BMW i3 22 KW 100 000 km.
Dneska jsem našel na AUTOBILD. de test BMW i3 na 100 000 km.
Celkem pochvala, jen 3 problémy. Všechny vyřešeny v rámci záruky.
V 55 tis. odešel ventilátor.
V 67 tis. umřel tlakový senzor otevírání nádrže/nabíjení/.
2 krát během 100 000 km odešel nabíjecí schuko kabel.
V testu je model s Rexem, ale jak jsem pochopil, snažili se ho moc nepoužívat.
Dále jsou tam vyčísleny náklady na provoz , kolik KW a kolik litrů benzínu, ale to je celkem irelevantní , protože ceny elektřiny atd jsou v Německu trošku jinačí, takže jim cena za pořízení a provoz nepřišla moc zajímavá.
Překvapila mne povinnost navštívit servis, každých 30 tis. km a cena za to 349 Euro.
Zajímavá informace po 100 000 km klesla kapacita baterie na 82%, rozuměj dojezd se snížil z 136 na 108 km.
Mně z toho vyšla celkem spolehlivá kára :D a udělali mi radost, protože test pokračuje a bude do 200 000 km.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » čtv 28. úno 2019 0:50:16

Pro porovnání Soul má pokles baterie 28 kWh na 100 tis. km asi 8% a cena za servis po 15 tis km cca 50 Eur :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod stejk » čtv 28. úno 2019 4:21:41

Otázkou je jak procentní pokles vlastně získat. u BMW i3, lze po odemčení secret menu odečíst informaci socMac přímo ve vozu. Známe tedy maximální počet kWh které je vůz schopen pojmout, které porovnáváme s továrním maximem 18.8kWh. Ovšem hodnota tímto postupem získaná (socMax), jak se z mých pozorování prokazuje, má přímou vazbu na SoC (Starte Of Charge) tj. stav nabití vozu. Rozpětí kolísání jsem měl možnost pozorovat pouze u mého vozu, takže nemohu generalizovat. A dále s ohledem na krátkou dobu vlastnění nemám zatím data z celoročního provozu. Vliv SoC na vozem zobrazovanou hodnotu procentního socMax je však nesporný. V mém případě může nabývat od 16.6 do 17.7 kWh (tj. 12% do 6%). BEV rok výroby 6/2015, najeto celkem 25.000
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Martin TM3 LR » čtv 28. úno 2019 8:40:33

Mam 94ku a taky se me meni kapacita vyuzitelne baterie mezi 29.5-29.7.
Mam najeto 37tis km a proste to obcas skace dolu a pak zase nahoru :-)

Co se tyce servisu tak jestli tam nekdo platil a servis po 30 tis od zacatku tak nemel asi zaplaceny servisni balicek.
Ja mam veskere servisni prohlidky a kapaliny a filtry do 100tis km zdarma.
Da se to i prodlozit do 200tis km.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod Josef » čtv 28. úno 2019 8:46:20

Každé auto to má se stavem baterie trochu jinak, záleží i na místních podmínkách v kterých je auto provozováno apod. Každé EV zobrazuje hodnotu SOH ( State of Health) v % a tento údaj ukazuje skutečnou kapacitu baterie. Částečně se dá SOH určit z nabíjení, jen je potřeba myslet na ztráty při nabíjení, které jsou zhruba 5-7%. To lze ověřit, že spotřeba auta úplně neodpovídá dodané energii, tedy že skutečně spotřeba je o něco vyšší než ukazuje auto. Hodnota SOH se v průběhu roku mění, někdy povyskočí nahoru, ale dlouhodobě sledování ukazuje celkový klesající trend.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » čtv 28. úno 2019 9:41:59

září 18 - 19°C - 28t km => 17.7
únor 19 - 8°C - 36t km => 17.1

nabíjení 80-90% na DC, BEV 8/2015
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod stejk » čtv 28. úno 2019 19:19:30

stejk píše:Vliv SoC na vozem zobrazovanou hodnotu socMax je však nesporný.

SoC__a__socMax.png

Je trošku divné citovat sám sebe, :lol: ale dáme si příklad pro představu. Já vím, že vás to zajímá, stejně jako mne. :) Včera 27.2.2019 po připojení na veřejnou nabíječku Keba u Billy pokles socMax z 17.52kWh na cca 17.1kWh (spodní modrá čára). Ve 21:40 až 21:45 je na červené čáře procentního nabití viditelné skokové zvýšení ze 75% na 84%, a v tu chvíli na modré čáře dochází k drobnému růstu socMax z 17.10 na 17.12 kWh. Ve 22:05 se ukončilo nabíjení, protože Billa vypíná napájení nabíječce (zavírají prodejnu). Ve 24:00 dochází k růstu socMax z 17.12 na 17.24 po té, co jsem vůz od Billy přesunul na jinou lokalitu (procentní nabití pokleslo z 90% na 87%).
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Tak je doma... :)

Příspěvekod stejk » stř 13. bře 2019 7:58:57

stejk píše:
nokia9500 píše:me by zajímala výměna baterie z 22kWh rovnou na 43 ;)
zákaznický servis BWM mi odpověděl: "záležitost jsme prověřovali přímo u výrobce a dle dostupných informací se možnost výměny baterií z modelu 120Ah nebude nabízet"

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-bmw-i3 ... ac-dojezdu
Jak to je s možným vylepšením starších verzí BMW i3 BEV nebo REX na větší akumulátorový modul? Bude službu BMW nabízet nebo spolupracovat s externími firmami, které by se do takového upgrade chtěly pustit?
David Haidinger (D.H.): V minulosti se tato možnost nabízela, nebyl o ni ale zájem. Aktuálně ji tedy nenabízíme.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: Můj vůz: Tak je doma... :)

Příspěvekod nokia9500 » sob 04. kvě 2019 22:34:28

tak jsem vyzkoušel i ty dálnice :) dneska Praha - Olomouc většina jízdy byla tempomat 105-110 kmh, dost úseku jen 80 (oprava D1) teplota byla od -1 do +9°, topení jsem nezapinal a jel EcoPro (bez plus)

nabíjení bylo Vystrkov, Ostrovačice a Globus Olomouc

i3 je 60Ah (22kWh)
Přílohy
20190504_085040.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km