i3 - první dojmy

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: i3 - první dojmy

Příspěvekod Josef » pon 14. srp 2017 7:28:00

Flajzi píše:
Josef píše:Bohužel cena odpovídá BMW a samozřejmě i servis, kde základní údržba stojí 8-10 ročně oproti Nissan Leaf, kde to je do 3 tis.

O důvod víc, proč si kupovat BEV a ne REX. Přiznám se, že myšlenku REXu u větší baterky již trochu nechápu. Připlácí se za to neskutečné peníze, auto je pomalejší, těžší. Furt tam mám "relativně" složitý spalovací motor a s tím spojené problémy - servis, spolehlivost, finanční náročnost. V podstatě zůstávám u všech nevýhod, které s sebou nese spalovací motor. Když vidím na FB skupině majitelů i3 dokola se opakující se fotky s rozsvícenou žlutou "ponorkou", tak jsem rád, že to nemám. Člověk si ušetří 90% starostí a hromadu peněz.
Pokud EV používám tak, že bez REXu se neobejdu, tak je blbost jít do EV a je lepší zůstat u spalováku.


Ten příplatek mi nepřijde tak velký a pokud se dívám na průměrné spotřeby a nevidím žádný zásadní rozdíl mezi REX a normal a pokud se bavíme o desetinách kWh rozdílu, tak to nemá smysl řešit. Pokud by byla baterie 40 kWh, pak je REX zbytečný, ale s baterií 18,8 kWh mi to přijde jako dobrá věc. Nevím co by se mělo pokazit na motoru ze skútru, který naběhá možná 100 provozních hodin za pár let. Nakonec záruka nebo operační leasing to řeší snadno. Pokud EV auto neumí v běžném provozu najet 250 km, pak je to silné omezení pro lidi jako já, které takové trasy občas jezdí. Jezdil jsem více EV auty a občas jsem jel "na doraz" s nedobrým pocitem, zda to vůbec dojedu, tenhle pocit u REX prostě není. Přirovnám to ke skoku s jedním padákem, mít záložní, který třeba nikdy nepoužíju se může jevit jako dražší komfort, ale ten pocit klidu je k nezaplacení (pravděpodobnost úmrtí v autě nebo při seskoku je prakticky totožná). To vůbec nemluvím o tom, že člověk dojede domu s prakticky vybitou baterií a ráno zjistí, že bouřka zlikvidovalo trafo ve vsi a 2 dny si nenabiješ :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50