Regulácia 3f nabíjania 11kW

Moderátor: Josef

hipo
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20. říj 2024 13:34:25

Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hipo » pon 21. říj 2024 13:51:15

Ahoj, mám otázku k nabíjaniu, nemám i3 ale mam mini, preto sa chcem opýtať predpokladám že i3 má možnosť znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu.
Je tu niekto, kto nabíja s BMW Flexible Fast Charger alebo inou 3F nabíjačkou (11 kW), a vedel by mi potvrdiť či mu funguje regulacia - zníženie nabíjacieho prúdu ktorú nastaví v aute?
hobbyi3
Příspěvky: 71
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hobbyi3 » pon 21. říj 2024 14:57:23

Nefunguje. Nabíjím přes wallbox 3F, který nemá regulaci, takže je to na autu.
V autě v menu je sice položka, která zdánlivě dává volbu nabíjecího proudu, ale nic to nedělá. Prý je to volba jenom pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem, ale auto o tom nic neříká.
hipo
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20. říj 2024 13:34:25

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hipo » pon 21. říj 2024 16:33:56

Dakujem za potvrdenie ;)
Myslím si, že nabíjačka v aute Mini, má funkciu regulácie 3-fázového nabíjania. Solax Wallbox, dynamicky mení výkon nabíjačky, auto sa prispôsobuje v rozmedzí od 4 kW do 11 kW.
V prípade, že mám nabíjačku 11 kW a chcem cez nastavenie v aute znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu, aby sa nabíjalo pomaly, napríklad v režime redukcie na 7,5 A, toto nastavenie sa ignoruje. Iná je však situácia pri 1-fázovom nabíjaní, kde regulácia funguje podľa tabuľky.
Ide o softverovú vec ? Pretože nevidim nejaké HW obmedzenia keď sa pozriem na ten solax Wallbox "ktorého to auto poslúcha" a obmedzi výkon na 3 fazovom nabíjani.
Keď sa na to pozriem tak, nabíjanie doma je:
Mode 2 AC nabíjanie – čiže striedavým prúdom, do tejto možnosti patrí aj Wallbox.
Mode 3 podľa popisu zahŕňa rýchlonabíjacie stanice AC.
Manuál od auta mi hovorí o Mode 2 toto:
nab.png

A odkazuje na tabuľku s reguláciou prúdu.
tab.png
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 653
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Havrla » úte 22. říj 2024 0:49:39

hobbyi3 píše:Nefunguje. Nabíjím přes wallbox 3F, který nemá regulaci, takže je to na autu.
V autě v menu je sice položka, která zdánlivě dává volbu nabíjecího proudu, ale nic to nedělá. Prý je to volba jenom pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem, ale auto o tom nic neříká.



Ale dela ....
Pokud vuz zjisti, ze je dostupna pouze jedna faze a ma signalizaci ze muze jet 32A tak si interne 2 faze-nabijecky prepoji do jedne faze a potahne z jedne faze 32A.
A ta zminena limitace je na to, aby to treba netahlo 32A, ale jenom 16A.

Funguje to, jen o tom nevite :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 653
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Havrla » úte 22. říj 2024 0:55:59

hipo píše:Dakujem za potvrdenie ;)
Myslím si, že nabíjačka v aute Mini, má funkciu regulácie 3-fázového nabíjania. Solax Wallbox, dynamicky mení výkon nabíjačky, auto sa prispôsobuje v rozmedzí od 4 kW do 11 kW.
V prípade, že mám nabíjačku 11 kW a chcem cez nastavenie v aute znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu, aby sa nabíjalo pomaly, napríklad v režime redukcie na 7,5 A, toto nastavenie sa ignoruje. Iná je však situácia pri 1-fázovom nabíjaní, kde regulácia funguje podľa tabuľky.
Ide o softverovú vec ? Pretože nevidim nejaké HW obmedzenia keď sa pozriem na ten solax Wallbox "ktorého to auto poslúcha" a obmedzi výkon na 3 fazovom nabíjani.
Keď sa na to pozriem tak, nabíjanie doma je:
Mode 2 AC nabíjanie – čiže striedavým prúdom, do tejto možnosti patrí aj Wallbox.
Mode 3 podľa popisu zahŕňa rýchlonabíjacie stanice AC.
Manuál od auta mi hovorí o Mode 2 toto:
nab.png
A odkazuje na tabuľku s reguláciou prúdu.
tab.png



Jak pisete, to nastaveni je pro 1fazi, aby jste nekde nevypalil zasuvku. 3fazove jsou dostatecne dimenzovane, tak uz se na to omezovani asi vybodli a omezovani je mozne ze strany nabijecky siglaizaci.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Botas
Příspěvky: 3
Registrován: stř 16. říj 2024 2:32:00

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Botas » stř 26. úno 2025 8:01:48

Vedle v tématu o domácím nabíjení můj dotaz zapadnul, zkusím to tady :-)

Mám tu otázku zřejmě na místního I3 guru p. Havrlu.

Je možné i3 nabíjet 3x16A bez fázového posunu? Tedy všechny 3fáze napojené pouze na jednu? běžně teď nabíjím 32A z jedné fáze.

Hlavní otázkou je dostatečná dimenzace N vodiče v autě…
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4320
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Josef » stř 26. úno 2025 23:00:36

Spíše na takovou věc nechtěl nikdo odpovídat, protože 3 fázová síť je založena na fázovém posunu, jinak to nefunguje. Mezi fázemi bez posunu naměříte nulové napětí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Botas
Příspěvky: 3
Registrován: stř 16. říj 2024 2:32:00

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Botas » čtv 27. úno 2025 7:10:26

To je pravda, že mezi jednou a tou samou fází nic nenaměřím. Však to taky netřeba. V i3 jsou 3 nabíječky na 230V.
Drasta59
Příspěvky: 38
Registrován: sob 03. srp 2024 9:05:13
Bydliště: Lovečkovice

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Drasta59 » čtv 27. úno 2025 7:22:00

Nezáleží taky na verzi i3?
Já jí mám z 2015, wallbox mám na 3 fázích a měřením vidím, že si auto bere jen z jedné fáze.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4320
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Josef » čtv 27. úno 2025 19:20:24

Botas píše:To je pravda, že mezi jednou a tou samou fází nic nenaměřím. Však to taky netřeba. V i3 jsou 3 nabíječky na 230V.


Tak to vyzkoušejte je vyzkratovat jedním drátem s 230V :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
xlfd
Příspěvky: 73
Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
Bydliště: Valašské Klobouky
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod xlfd » pát 28. úno 2025 17:47:01

Indukční varné desky jsou dneska běžně dvoufázové a taky nepotřebují fázový posun a lze je zapojit na jednu fázi. Takže dotaz se mě zdá validní, jen na něho neznám odpověď.
Aktuálně: elektrokolo s nákladním vozíčkem
Vyzkoušeno/nevlastněno: BMW i3, Fiat 500e, Hyundai Kona, Tesla S, Tesla 3, Škoda Citigo-e, Škoda Enyaq Coupé, WV e-golf
Vlastněno v minulosti: Peugeot Ion
zitnyp
Příspěvky: 11
Registrován: ned 28. črc 2024 10:51:01

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod zitnyp » ned 02. bře 2025 17:49:07

No, takhle bych to nedelal, ale 7.2kW resp 22kW Wallbox to umi po 1F nabijet 32A, bez ohledu na to, jestli to je verze s 1F nabijenim (typicky 60Ah) a nebo jestli to je 3F, tj 11kW. Umi to pak nabijet 7.2kW po jedny fazi.

Ridit to lze od 6A do 32A, pouzivam to tak u FVE.

Botas píše:Vedle v tématu o domácím nabíjení můj dotaz zapadnul, zkusím to tady :-)

Mám tu otázku zřejmě na místního I3 guru p. Havrlu.

Je možné i3 nabíjet 3x16A bez fázového posunu? Tedy všechny 3fáze napojené pouze na jednu? běžně teď nabíjím 32A z jedné fáze.

Hlavní otázkou je dostatečná dimenzace N vodiče v autě…
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 65
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod MilanDka » pon 03. bře 2025 9:37:27

xlfd píše:Indukční varné desky jsou dneska běžně dvoufázové a taky nepotřebují fázový posun a lze je zapojit na jednu fázi. Takže dotaz se mě zdá validní, jen na něho neznám odpověď.


Tak zrovna varné desky na 2 fáze posun opravdu potřebují. Jinak by nefungovali. To ze ji zapojíte na 1 fázi na tím nic nemění. Pouze se zásadně sníží výkon celé desky. U starších rozvodů elektřiny se to řeší tak, ze každá trouba byla 3f. 2f se použijí na varnou desku a 1f na troubu.
Dle novych norem už to takto být nesmí a každý přístroj musí mít samostatné jištění.
Hyundai Kona Smart 64kW
soami
Příspěvky: 7
Registrován: pát 23. srp 2024 21:13:51
Bydliště: Posázaví

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod soami » pon 03. bře 2025 17:42:05

Varné desky jsou 230V, tzn. nepoužívají mezifázové napětí (400V). Může být výjimka, ale takovou jsem tedy nikdy neviděl... Vždy to byly pouze 2x230V nebo 3x230V desky.
Fázový posun je důležitý pro N. Bez fázového posunu by byl N přetěžovaný.
To samé pro auta - nevím tedy konkrétně i3, ale typicky je kontrola fázového posunu a pokud není zjištěný, nabíjí pouze 1f.