Regulácia 3f nabíjania 11kW

Moderátor: Josef

hipo
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20. říj 2024 13:34:25

Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hipo » pon 21. říj 2024 13:51:15

Ahoj, mám otázku k nabíjaniu, nemám i3 ale mam mini, preto sa chcem opýtať predpokladám že i3 má možnosť znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu.
Je tu niekto, kto nabíja s BMW Flexible Fast Charger alebo inou 3F nabíjačkou (11 kW), a vedel by mi potvrdiť či mu funguje regulacia - zníženie nabíjacieho prúdu ktorú nastaví v aute?
hobbyi3
Příspěvky: 71
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hobbyi3 » pon 21. říj 2024 14:57:23

Nefunguje. Nabíjím přes wallbox 3F, který nemá regulaci, takže je to na autu.
V autě v menu je sice položka, která zdánlivě dává volbu nabíjecího proudu, ale nic to nedělá. Prý je to volba jenom pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem, ale auto o tom nic neříká.
hipo
Příspěvky: 2
Registrován: ned 20. říj 2024 13:34:25

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod hipo » pon 21. říj 2024 16:33:56

Dakujem za potvrdenie ;)
Myslím si, že nabíjačka v aute Mini, má funkciu regulácie 3-fázového nabíjania. Solax Wallbox, dynamicky mení výkon nabíjačky, auto sa prispôsobuje v rozmedzí od 4 kW do 11 kW.
V prípade, že mám nabíjačku 11 kW a chcem cez nastavenie v aute znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu, aby sa nabíjalo pomaly, napríklad v režime redukcie na 7,5 A, toto nastavenie sa ignoruje. Iná je však situácia pri 1-fázovom nabíjaní, kde regulácia funguje podľa tabuľky.
Ide o softverovú vec ? Pretože nevidim nejaké HW obmedzenia keď sa pozriem na ten solax Wallbox "ktorého to auto poslúcha" a obmedzi výkon na 3 fazovom nabíjani.
Keď sa na to pozriem tak, nabíjanie doma je:
Mode 2 AC nabíjanie – čiže striedavým prúdom, do tejto možnosti patrí aj Wallbox.
Mode 3 podľa popisu zahŕňa rýchlonabíjacie stanice AC.
Manuál od auta mi hovorí o Mode 2 toto:
nab.png

A odkazuje na tabuľku s reguláciou prúdu.
tab.png
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 646
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Havrla » úte 22. říj 2024 0:49:39

hobbyi3 píše:Nefunguje. Nabíjím přes wallbox 3F, který nemá regulaci, takže je to na autu.
V autě v menu je sice položka, která zdánlivě dává volbu nabíjecího proudu, ale nic to nedělá. Prý je to volba jenom pro rychlonabíjení stejnosměrným proudem, ale auto o tom nic neříká.



Ale dela ....
Pokud vuz zjisti, ze je dostupna pouze jedna faze a ma signalizaci ze muze jet 32A tak si interne 2 faze-nabijecky prepoji do jedne faze a potahne z jedne faze 32A.
A ta zminena limitace je na to, aby to treba netahlo 32A, ale jenom 16A.

Funguje to, jen o tom nevite :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 646
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Regulácia 3f nabíjania 11kW

Příspěvekod Havrla » úte 22. říj 2024 0:55:59

hipo píše:Dakujem za potvrdenie ;)
Myslím si, že nabíjačka v aute Mini, má funkciu regulácie 3-fázového nabíjania. Solax Wallbox, dynamicky mení výkon nabíjačky, auto sa prispôsobuje v rozmedzí od 4 kW do 11 kW.
V prípade, že mám nabíjačku 11 kW a chcem cez nastavenie v aute znížiť hodnotu nabíjacieho prúdu, aby sa nabíjalo pomaly, napríklad v režime redukcie na 7,5 A, toto nastavenie sa ignoruje. Iná je však situácia pri 1-fázovom nabíjaní, kde regulácia funguje podľa tabuľky.
Ide o softverovú vec ? Pretože nevidim nejaké HW obmedzenia keď sa pozriem na ten solax Wallbox "ktorého to auto poslúcha" a obmedzi výkon na 3 fazovom nabíjani.
Keď sa na to pozriem tak, nabíjanie doma je:
Mode 2 AC nabíjanie – čiže striedavým prúdom, do tejto možnosti patrí aj Wallbox.
Mode 3 podľa popisu zahŕňa rýchlonabíjacie stanice AC.
Manuál od auta mi hovorí o Mode 2 toto:
nab.png
A odkazuje na tabuľku s reguláciou prúdu.
tab.png



Jak pisete, to nastaveni je pro 1fazi, aby jste nekde nevypalil zasuvku. 3fazove jsou dostatecne dimenzovane, tak uz se na to omezovani asi vybodli a omezovani je mozne ze strany nabijecky siglaizaci.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L