Jen na okraj, reaguji na to "čalounění volantu." Už jsem to dělal na i3 dvakrát, neumím si to bez toho představit. Je to skoro jako vyhřívaní volantu. Dělá se to snadno, 10 min ve vlažné vodě a pak se to jen "přišije".
Je to fakt kvalitní:
https://www.auto-doplnky.com/kozeny-pot ... -modry-p19
Asi to prodávají i jinde, já to mám odsud.
Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Moderátor: Josef
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
hobbyi3 píše:Jen na okraj, reaguji na to "čalounění volantu." Už jsem to dělal na i3 dvakrát, neumím si to bez toho představit. Je to skoro jako vyhřívaní volantu. Dělá se to snadno, 10 min ve vlažné vodě a pak se to jen "přišije".
Je to fakt kvalitní:
https://www.auto-doplnky.com/kozeny-pot ... -modry-p19
Asi to prodávají i jinde, já to mám odsud.
Neviděl jsem to naživo, ale možná bych doporučil si tady trochu připlatit...na trhu je už víc firem, který dělají zakázkový pošití, a nestojí to moc
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Pánové, můžeme se prosím vrátit k tématu? Pak má tady člověk něco najít. Takže ještě mám dotaz jak to teoreticky je s nabíjením baterie u REXe? Ten má špičkový výkon 28 kw a trvalý výkon 25 kw to znamená teoreticky "polorychlé" dobíjení. Jak moc to ničí baterii?
Bmw i3 94 Ah Rex ( už 120 Ah + Rex )
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Ahoj,
nejsem zadnej specialista, ale podle toho co jsem si nacet z ruznych zdroju tak REX jako takovy baterii z vetsi casti nedobiji. REX vyrabi energii, ktera je spotrebovana v elektromotoru a to co zbyde jen pretece do baterky pokud to systemovy nastaveni umoznuje dle pozadavku na SOC (7% pokud naskoci REX automaticky a cokoli do 75% podle toho kdy se rezim udrzeni nabiti baterky aktivuje). Jeslti jsem tedy pochopil spravne toky energie v REX rezimu, jsem presvedcenej ze drtiva vetsina energie, kterou REX vyrobi se do baterky vubec nedostane a pokud, tak v mikrocyklech, ktery jsou vykonove zanedbatelny s tim co na baterce probehne v ramci mikrocyklu v ciste elektrickym rezimu zvysenych odberu (kopce, zrychleni) vs. rekuperace.
Spickovy vykon motoru kolem 28kW (pri 4300ot/min) je mereny na hrideli, nejake ztraty budou v generatoru - training manual BMW uvadi, ze maximalni elektricky vykon generatoru je 23,5kW.
Strategie rizeni vykonu u REX je zavisla na nekolika vstupnich velicinach jako je rychlost, teplota motoru (pri startu), SOC, rozdil SOC aktualniho a pozadovaneho v pripade udrzovani nabiti atd. Tudiz s maximalnim vykonem bezi REX jen za urcitych podminek, vetsinou kombinace nizkeho SOC (nebo vysokeho rozdilu mezi SOC pozadovane a aktualni). Na zaklade techhle velicin jsou rizeny otacky a tudiz i vykon generator jako takovyho.
Podle situace ve ktere je REX pouzivan, tak nastavaji typicky 3 rezimy (teda alespon u me ) :
1/ SOC pod 6,5% v kombinaci s pomalejsi jizdou, aneb “potrebuju se doplazit k nabijecce” (stava se mi vyjimecne respektive me nikdy pritelkyni obcas):
Spotreba relativne mala (5-15kW), z REXe pod 80km/h hrubym nastrelem 15kW nad 80km/h 20kW - zbytek tece do baterky. Hrubej odhad 10kW, takze ca. stejne jako z trifazovyho wallboxu. V pripade 94Ah baterky neco kolem 0,3C. Pokud naskoci REX "na rezervu" na 6,5%SOC, bude dotahovat baterku jen na 7%SOC a potom si snizi otacky - tudiz 0,3C je po kratkou dobu, a energie z REXe jde temer vyhradne uplne mimo baterku - spotrebovava se rovnou v motoru.
2/ SOC 50-75% jedu po okresce a vim dopredu ze mi to nevyjde - nechci nabijet (cas, rychlonabijeni atd):
Stejne jako v predchozim pripade mam nizky odber (prumerne hodne pod max vykonem REX) tudiz v prumeru jedu na energii z REXu a baterka jen vyorvnava zvyseny odbery (akcelerace / kopce) relativne pomalym nabijenim z energie, ktera "zbyde". Vetsinou se placam pod 80km/h a REX jede na nizsi otacky kvuli strategii snizeni hluku – vykon odhaduju kolem 10-15kW.
3/ Jedu dalku po dalnici a ujeta vzdalenost na baterku je irelevantni, protoze z principu jedu na benzin:
Vetsinou spotrebovavam veskerou REXem vyrobenou energii rovnou v motoru. Pri zvysenych odberech si neco dososnu z baterky, a pri snizeni odberu mi neco malo zbyde na "pretok" do baterie. Vykon motoru REXe na maximu tak akorat pokryje prumernou spotrebu mezi 120-130km/h. Podle toho co jsem sledoval na apce Electrified se pohybuje odber i dobijeni mino spickovy odbery hrube do 5kW.
Ve vsech pripadech se tedy jedna o minimalni vykony, hodne se menici v case. Protoze ale vetsinou na “preteceni zbytku” do baterky moc nezbyde, tak bych si vubec nedelal hlavu s tim ze nabijeni z REXe nejakym zpusobem vyrazne zkracuje zivotnost baterky. Myslim si ze v prumeru do baterky netece vic nez 5kW – vsechno ostatni se spotrebuje rovnou v motoru. Spicky muzou bejt a jsou ale v porovnani s rekuperaci (nejvic jsem videl 74kW) jsou natolik maly, ze zrejme nebudou mit vubec vliv. Podstatne vetsi vliv bude myslim mit nasbirani mikrocyklu v rezimu „brzda/plyn” kdy kratkodobe odber z baterky a jeji vybijen/nabijeni lita od +120kW do minus 70kW.
Jak jsem psal nejsem zadny specialista a treba me Zdenda s hlubsi znalosti vyvede z omylu
Honza
nejsem zadnej specialista, ale podle toho co jsem si nacet z ruznych zdroju tak REX jako takovy baterii z vetsi casti nedobiji. REX vyrabi energii, ktera je spotrebovana v elektromotoru a to co zbyde jen pretece do baterky pokud to systemovy nastaveni umoznuje dle pozadavku na SOC (7% pokud naskoci REX automaticky a cokoli do 75% podle toho kdy se rezim udrzeni nabiti baterky aktivuje). Jeslti jsem tedy pochopil spravne toky energie v REX rezimu, jsem presvedcenej ze drtiva vetsina energie, kterou REX vyrobi se do baterky vubec nedostane a pokud, tak v mikrocyklech, ktery jsou vykonove zanedbatelny s tim co na baterce probehne v ramci mikrocyklu v ciste elektrickym rezimu zvysenych odberu (kopce, zrychleni) vs. rekuperace.
Spickovy vykon motoru kolem 28kW (pri 4300ot/min) je mereny na hrideli, nejake ztraty budou v generatoru - training manual BMW uvadi, ze maximalni elektricky vykon generatoru je 23,5kW.
Strategie rizeni vykonu u REX je zavisla na nekolika vstupnich velicinach jako je rychlost, teplota motoru (pri startu), SOC, rozdil SOC aktualniho a pozadovaneho v pripade udrzovani nabiti atd. Tudiz s maximalnim vykonem bezi REX jen za urcitych podminek, vetsinou kombinace nizkeho SOC (nebo vysokeho rozdilu mezi SOC pozadovane a aktualni). Na zaklade techhle velicin jsou rizeny otacky a tudiz i vykon generator jako takovyho.
Podle situace ve ktere je REX pouzivan, tak nastavaji typicky 3 rezimy (teda alespon u me ) :
1/ SOC pod 6,5% v kombinaci s pomalejsi jizdou, aneb “potrebuju se doplazit k nabijecce” (stava se mi vyjimecne respektive me nikdy pritelkyni obcas):
Spotreba relativne mala (5-15kW), z REXe pod 80km/h hrubym nastrelem 15kW nad 80km/h 20kW - zbytek tece do baterky. Hrubej odhad 10kW, takze ca. stejne jako z trifazovyho wallboxu. V pripade 94Ah baterky neco kolem 0,3C. Pokud naskoci REX "na rezervu" na 6,5%SOC, bude dotahovat baterku jen na 7%SOC a potom si snizi otacky - tudiz 0,3C je po kratkou dobu, a energie z REXe jde temer vyhradne uplne mimo baterku - spotrebovava se rovnou v motoru.
2/ SOC 50-75% jedu po okresce a vim dopredu ze mi to nevyjde - nechci nabijet (cas, rychlonabijeni atd):
Stejne jako v predchozim pripade mam nizky odber (prumerne hodne pod max vykonem REX) tudiz v prumeru jedu na energii z REXu a baterka jen vyorvnava zvyseny odbery (akcelerace / kopce) relativne pomalym nabijenim z energie, ktera "zbyde". Vetsinou se placam pod 80km/h a REX jede na nizsi otacky kvuli strategii snizeni hluku – vykon odhaduju kolem 10-15kW.
3/ Jedu dalku po dalnici a ujeta vzdalenost na baterku je irelevantni, protoze z principu jedu na benzin:
Vetsinou spotrebovavam veskerou REXem vyrobenou energii rovnou v motoru. Pri zvysenych odberech si neco dososnu z baterky, a pri snizeni odberu mi neco malo zbyde na "pretok" do baterie. Vykon motoru REXe na maximu tak akorat pokryje prumernou spotrebu mezi 120-130km/h. Podle toho co jsem sledoval na apce Electrified se pohybuje odber i dobijeni mino spickovy odbery hrube do 5kW.
Ve vsech pripadech se tedy jedna o minimalni vykony, hodne se menici v case. Protoze ale vetsinou na “preteceni zbytku” do baterky moc nezbyde, tak bych si vubec nedelal hlavu s tim ze nabijeni z REXe nejakym zpusobem vyrazne zkracuje zivotnost baterky. Myslim si ze v prumeru do baterky netece vic nez 5kW – vsechno ostatni se spotrebuje rovnou v motoru. Spicky muzou bejt a jsou ale v porovnani s rekuperaci (nejvic jsem videl 74kW) jsou natolik maly, ze zrejme nebudou mit vubec vliv. Podstatne vetsi vliv bude myslim mit nasbirani mikrocyklu v rezimu „brzda/plyn” kdy kratkodobe odber z baterky a jeji vybijen/nabijeni lita od +120kW do minus 70kW.
Jak jsem psal nejsem zadny specialista a treba me Zdenda s hlubsi znalosti vyvede z omylu
Honza
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Jak moc nici baterku ?
To je otazka... rekuperace nabiji 50kW, REX kdyz ma naladu ~ 22kW.
Ja bych polozil otazku jinak, a nebo zustaneme u odpovedi, REx baterku nenici, REx baterce prospiva
Souhlasim s pozorovanim kolegy "i3rex", jen bych doplnil ze predstava zvysim otacky = zvysim vykon nemusi byt vzdy platna, i na relativne konstantnich otackach mohu preci zvysit vykon - z jedne strany do toho naliju vic benzinu, na druhe strane vic energie odeberu z generatoru a otacky jsou stejne. Otazka je jestli ten usmernovac co tam je je aktivni, nebo pasiv a v urcitou chvili se to zadrcne v dusledku zvyseni otacek na vygenerovanem napeti, nebo jestli si to ten menic co tam umi take poladit podle potreby. Ale nemyslim ze to je otazka kuli ktere by nekdo nemohl spat
Zdar a silu
To je otazka... rekuperace nabiji 50kW, REX kdyz ma naladu ~ 22kW.
Ja bych polozil otazku jinak, a nebo zustaneme u odpovedi, REx baterku nenici, REx baterce prospiva
Souhlasim s pozorovanim kolegy "i3rex", jen bych doplnil ze predstava zvysim otacky = zvysim vykon nemusi byt vzdy platna, i na relativne konstantnich otackach mohu preci zvysit vykon - z jedne strany do toho naliju vic benzinu, na druhe strane vic energie odeberu z generatoru a otacky jsou stejne. Otazka je jestli ten usmernovac co tam je je aktivni, nebo pasiv a v urcitou chvili se to zadrcne v dusledku zvyseni otacek na vygenerovanem napeti, nebo jestli si to ten menic co tam umi take poladit podle potreby. Ale nemyslim ze to je otazka kuli ktere by nekdo nemohl spat
Zdar a silu
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Ten rex je chlazený kapalinou, nebo vzdzduchem a dal by se teoreticky provozovat mimo auto? Scháním nějakou kompaktní jednotku o trvalým výkonu kolem 10 kW a chlazením kapalinou. Protože to vypadá, že se nůžky mezi cenou ropných paliv a elektřinou docela rozevírají a v případě, že bych využil odpadní teplo na vytápění domu tak už bude levnější si v zimě když neběží solár nabíjet elektromobil přes benzín, nebo naftu.
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Chzeny vodou prez vymenik.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57
Re: Nabíjení 2,3 Kw nebo wallbox 11 kw
Citigo e IV píše:Ten rex je chlazený kapalinou, nebo vzdzduchem a dal by se teoreticky provozovat mimo auto? Scháním nějakou kompaktní jednotku o trvalým výkonu kolem 10 kW a chlazením kapalinou. Protože to vypadá, že se nůžky mezi cenou ropných paliv a elektřinou docela rozevírají a v případě, že bych využil odpadní teplo na vytápění domu tak už bude levnější si v zimě když neběží solár nabíjet elektromobil přes benzín, nebo naftu.
Take sa robilo z favoritov, na chaty a palivo LPG vo flasiach.
Bolo z toho teplo a aj svetlo.