K tématu "volant" - jde to udělat i pořádně, i když o trochu dráž... Kapacitní snímač zachován, vše jako origo (jen hezčí).
http://www.volantech.cz
Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Moderátor: Josef
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Určitě je to hezčí a profi. Ale bez demontáže to nejde a upozorňují na různé zrady při odpojení baterie atd.
A min. dvakrát dražší.
Tady to funguje hned, šití byla zábava na půl hodiny na místě řidiče. Musí se to půl hodiny nechat ve vlažné vodě, pak natáhnout a protáhnout šnůrku. Zvládl jsem to i já a to mám obecně k šití odpor. A zas tak úplně špatně to nevypadá.
Je fajn, že se tady dozvíme různá řešení a každý si vybere.
A min. dvakrát dražší.
Tady to funguje hned, šití byla zábava na půl hodiny na místě řidiče. Musí se to půl hodiny nechat ve vlažné vodě, pak natáhnout a protáhnout šnůrku. Zvládl jsem to i já a to mám obecně k šití odpor. A zas tak úplně špatně to nevypadá.
Je fajn, že se tady dozvíme různá řešení a každý si vybere.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
janvlk píše:Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.
No ten airbag se sundava velmi spatne, a pokud to clovek nema nacviceny, tak to muze dotentockovat, ze uz sundat nikdy nepujde Tak pozor na to
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
janvlk píše:Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.
Řekl bych, že s přiměřenou opatrností se to dá v pohodě sundat, videonávod najdeš i na youtube. Postup s tyčkama zezadu je prakticky u většiny airbagů v autech, jen to chce vědět kterym směrem tlačit, a jak hodně. Ta pružina je celkem silná, ale k pochopení většinou stačí youtube, nebo výkres na webu...stačí trochu googlit.
Baterii jsem myslím ani neodpojoval, a ohledně vyhřívání jsem se taky informoval u Havrly, že vyhřívání tam není - jen kapacitní senzory na držení volantu kvůli tempomatu...
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red"
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Opravdu jde o "kapacitní senzory na držení volantu" ?
U KONY nic takového není, ...stačí mírně pohnout volantem i mimo věnec (vyzkoušejte to prosím).
U KONY nic takového není, ...stačí mírně pohnout volantem i mimo věnec (vyzkoušejte to prosím).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Lama píše:Opravdu jde o "kapacitní senzory na držení volantu" ?
U KONY nic takového není, ...stačí mírně pohnout volantem i mimo věnec (vyzkoušejte to prosím).
Opravdu jde o kapacitní senzory:
Dokonce se prodává obvod, který simuluje kapacitu úchopu:
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/show ... ?t=1486265