Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Aliii
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 15. říj 2020 16:50:27

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Aliii » úte 31. říj 2023 10:54:56

K tématu "volant" - jde to udělat i pořádně, i když o trochu dráž... :mrgreen: Kapacitní snímač zachován, vše jako origo (jen hezčí).
http://www.volantech.cz
Obrázek
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" :geek: 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red" :twisted:
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » úte 31. říj 2023 17:55:43

Určitě je to hezčí a profi. Ale bez demontáže to nejde a upozorňují na různé zrady při odpojení baterie atd.

A min. dvakrát dražší.
Tady to funguje hned, šití byla zábava na půl hodiny na místě řidiče. Musí se to půl hodiny nechat ve vlažné vodě, pak natáhnout a protáhnout šnůrku. Zvládl jsem to i já a to mám obecně k šití odpor. A zas tak úplně špatně to nevypadá.

Je fajn, že se tady dozvíme různá řešení a každý si vybere. :D
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » čtv 02. lis 2023 11:48:53

Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » pát 03. lis 2023 23:02:40

janvlk píše:Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.


No ten airbag se sundava velmi spatne, a pokud to clovek nema nacviceny, tak to muze dotentockovat, ze uz sundat nikdy nepujde :-) Tak pozor na to :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Aliii
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 15. říj 2020 16:50:27

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Aliii » sob 04. lis 2023 9:01:53

janvlk píše:Všechno má své výhody i nevýhody a všude přítomný kompromis.
Mohl bys prosím Aliii napsat nějaké bližší informace o úskalí sundávání volantu?
Četl jsem, že to není úplně jednoduché, jak po mechanické stránce (nějaké tyčky zastrčit zezadu a dát si pozor na vytržení Airbag)
i to, co zmínil hobbyi3 s odpojením baterie.
Jde mi i o to, že uvnitř volantu, který má ovládání TJA, je prý stálé +12V, kde se dá napojit dodatečné vyhřívání.
Pokud se už povede sundat Airbag, volant prý jde dolů lehko, a nic nebrání nechat potáhnout volant profi.


Řekl bych, že s přiměřenou opatrností se to dá v pohodě sundat, videonávod najdeš i na youtube. Postup s tyčkama zezadu je prakticky u většiny airbagů v autech, jen to chce vědět kterym směrem tlačit, a jak hodně. Ta pružina je celkem silná, ale k pochopení většinou stačí youtube, nebo výkres na webu...stačí trochu googlit.
Baterii jsem myslím ani neodpojoval, a ohledně vyhřívání jsem se taky informoval u Havrly, že vyhřívání tam není - jen kapacitní senzory na držení volantu kvůli tempomatu... :geek:
Aktuální: Tesla Model S "Long Range" :geek: 21"
Bývalé: BMW i3s "Limited Red" :twisted:
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Lama » pon 06. lis 2023 8:23:58

Opravdu jde o "kapacitní senzory na držení volantu" ?
U KONY nic takového není, ...stačí mírně pohnout volantem i mimo věnec (vyzkoušejte to prosím).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » pon 06. lis 2023 17:04:51

Lama píše:Opravdu jde o "kapacitní senzory na držení volantu" ?
U KONY nic takového není, ...stačí mírně pohnout volantem i mimo věnec (vyzkoušejte to prosím).

Opravdu jde o kapacitní senzory:

Dokonce se prodává obvod, který simuluje kapacitu úchopu:
https://bmwi.bimmerpost.com/forums/show ... ?t=1486265