Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Moderátor: Josef
Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Prosím radu, jak se dá vypnout omezení asistenta jízdy v pruzích na dálnici. Našel jsem, že se pomocí bimmercode má vypnout tohle:
ICM/3000/C_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschränkung"
Problém je, že to má být v modulu - Integrated Chassis Management (ověřeno v Bimmercode v offline modu v expert modu) v položce 3000 daten, ale moje BMW i3 tenhle modul ICM nenačítá v Bimmercode online.
A nikde jinde jsem tuto položku nenašel.
Přitom vůz tenhle asistent má a na dálnici funguje.
Funguje někomu vypnutí toho omezení? A kde se to dá najít?
Díky
ICM/3000/C_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschränkung"
Problém je, že to má být v modulu - Integrated Chassis Management (ověřeno v Bimmercode v offline modu v expert modu) v položce 3000 daten, ale moje BMW i3 tenhle modul ICM nenačítá v Bimmercode online.
A nikde jinde jsem tuto položku nenašel.
Přitom vůz tenhle asistent má a na dálnici funguje.
Funguje někomu vypnutí toho omezení? A kde se to dá najít?
Díky
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Dobrý den, změnu jsem popisoval zde:http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=576, konkrétně hned první post, bod 7 V Bimmer to neuděláte, potřebujete E-SYS. Prakticky je to ale naprosto k ničemu dělat...
7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Mishaczech píše:Dobrý den, změnu jsem popisoval zde:http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=576, konkrétně hned první post, bod 7 V Bimmer to neuděláte, potřebujete E-SYS. Prakticky je to ale naprosto k ničemu dělat...
7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
Dik zrovna to hledam, mam tu auto na upgrade, a rovnou to tam vrazime
nemecka verze:
tpaxadpom wrote:
Here is what one need to change in i3.
to disable interstate only:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschraenkung"
to disable max speed:
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh - change hex value to "63" (0x63 = 99 in decimal = 99kmh). You can change hex value to whatever you want to. The default setting is 60kmh.
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph - change hex value to "3E" (0x3E = 62 in decimal = 62mph). You can change hex value to whatever you want to. The default setting is 35mph.
BTW after emulator replacement the TJA is working fine.
Co jsem nasel nezs to postnul
Dik
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Díky za odpovědi. Odpověděla mi i podpora Bimmercode, že tuto funkci opravdu nepodporují.
Jen poprosím, co je E-sys a jestli je free, nebo se musí kupovat licence, kabel atd.?
Jen poprosím, co je E-sys a jestli je free, nebo se musí kupovat licence, kabel atd.?
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
E-sys je vyvojarske prostredi pro nalevani kontextoveho obsahu SW do vozu.
Prijed usetris nervy a cas studiem
Prijed usetris nervy a cas studiem
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Co vše se dá ještě tím E-sys zajímavého nakódovat oproti Bimmercode?
Šel by do i3 dát SPORT z i3s?
Šel by do i3 dát SPORT z i3s?
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Ano po facelift to umi, je to vyzkousene, ale otazka je jake jsou dusledky a jestli jsou prijatelne
Z.
Z.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Myslíš, že by to mělo vliv na funkci živočicháře?
Vážně....jako že na to není auto stavěné? Není snížený podvozek a jiné pneu?
Vážně....jako že na to není auto stavěné? Není snížený podvozek a jiné pneu?
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Ahoj, můžete mi prosím někdo z vás pomoct s kódováním:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Nejraději v okolí Jižní Moravy. Jsem si vědom všech rizik s tím spojených, na dálnici funguje dobře, ale často se dostávám do kolon mimo dálnici, kde, s dobrým značením pruhů, se na krátko místy provoz pohne nad 60km/hod.
Rád bych tuto možnost vyzkoušel.
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)
Nejraději v okolí Jižní Moravy. Jsem si vědom všech rizik s tím spojených, na dálnici funguje dobře, ale často se dostávám do kolon mimo dálnici, kde, s dobrým značením pruhů, se na krátko místy provoz pohne nad 60km/hod.
Rád bych tuto možnost vyzkoušel.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Update: Sko jde dat i do predfacelift
ad2)
jestli mas enet kabel, notebook s windows , internet na wifi, tak to zvladnem na dalku
ad2)
jestli mas enet kabel, notebook s windows , internet na wifi, tak to zvladnem na dalku
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Děkuji za nabídku, kabel nemám, ale mohu ho koupit zde:
https://www.gsmcentrum.cz/obd-plug-adap ... -interface
Notebook s Windows mám , internet na WiFi také, předpokládám, že tímto kabelem propojený notebook s autem musí být v dosahu WiFi.
Předpokládám nějakou vzdálenou plochu, v NTB využívám VNC Viewer.
Koupím kabel, mohu se prosím potom ozvat?
Děkuji, Honza.
https://www.gsmcentrum.cz/obd-plug-adap ... -interface
Notebook s Windows mám , internet na WiFi také, předpokládám, že tímto kabelem propojený notebook s autem musí být v dosahu WiFi.
Předpokládám nějakou vzdálenou plochu, v NTB využívám VNC Viewer.
Koupím kabel, mohu se prosím potom ozvat?
Děkuji, Honza.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Kabel - souhlasi
a pouzijeme teamviewer
H.
a pouzijeme teamviewer
H.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Chci tady poděkovat Zdeňkovi za kódování TJA, už jsem i vyzkoušel, pokud je dostatečně široká silnice s jasně vyznačenými pruhy, funguje funkce parádně. Nejedná se o žádné autonomní řízení, ale celkem spolehlivě kopíruje auto jedoucí ve předu. Pro mě využitelné na předem ověřených úsecích většinou v kolonách během dopravní špičky.
Přemýšlím ještě o dovybavení:
https://bimmer8.com/products/bmw-hod-emulator
aby nebylo nutné stále držet volant. Je jasné, že je nutné věnovat pozornost řízení, TJA může kdykoliv vypadnout (ostré slunce nízko nad obzorem, přerušení pruhů, křížení cesty)
Dále bych chtěl volant trochu zesílit a potáhnout ho kůží, originální mě připadá úzký a nepohodlný. Zabývají se tím některé specializované čalounické firmy a odvádějí špičkovou práci.
Tímto se nabízí možnost umístit pod nový kožený potah vytápění volantu, které u i3 chybí.
Kdybyste měl někdo více zkušeností, podělte se prosím.
Jinak Zdeňku, děkuji Ti za ochotu a Tvůj čas, posílám Ti na adresu malý dárek
Honza
Přemýšlím ještě o dovybavení:
https://bimmer8.com/products/bmw-hod-emulator
aby nebylo nutné stále držet volant. Je jasné, že je nutné věnovat pozornost řízení, TJA může kdykoliv vypadnout (ostré slunce nízko nad obzorem, přerušení pruhů, křížení cesty)
Dále bych chtěl volant trochu zesílit a potáhnout ho kůží, originální mě připadá úzký a nepohodlný. Zabývají se tím některé specializované čalounické firmy a odvádějí špičkovou práci.
Tímto se nabízí možnost umístit pod nový kožený potah vytápění volantu, které u i3 chybí.
Kdybyste měl někdo více zkušeností, podělte se prosím.
Jinak Zdeňku, děkuji Ti za ochotu a Tvůj čas, posílám Ti na adresu malý dárek
Honza
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Dekujeme uz je na sklade.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Jen drobnost k potahu na volant.
https://tuning.autodoplnky.cz/potah-volantu-kuze/
Mám to už u druhé i3 několik let a nemůžu si to vynachválit. Je to sice chvilka práce, ale je to opravdu jednoduché.
Opravdu kvalitní a barevné kombinace jako dělané pro i3.
V zimě skoro jako vyhřívaní
https://tuning.autodoplnky.cz/potah-volantu-kuze/
Mám to už u druhé i3 několik let a nemůžu si to vynachválit. Je to sice chvilka práce, ale je to opravdu jednoduché.
Opravdu kvalitní a barevné kombinace jako dělané pro i3.
V zimě skoro jako vyhřívaní
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
hobbyi3 píše:Jen drobnost k potahu na volant.
https://tuning.autodoplnky.cz/potah-volantu-kuze/
Mám to už u druhé i3 několik let a nemůžu si to vynachválit. Je to sice chvilka práce, ale je to opravdu jednoduché.
Opravdu kvalitní a barevné kombinace jako dělané pro i3.
V zimě skoro jako vyhřívaní
Ano, je to také alternativa, když se to správně udělá, hlavně se nemusí sundávat volant.
Mohl bys pls. udělat nějaký obrázek? Hlavně by mě zajímal detail přechodu mezi věncem volantu a multifunkčními tlačítky.
Jak jsi to myslel "skoro jako vyhřívání", originální volant je v zimě výrazně chladnější?
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Obrázek pošlu, s autíčkem je manželka v práci.
Jinak v okamžitěza chě opravdu je to rozdíl, to byl vlastně hlavní důvod. Je to taková měkká téměř houbovitá kůže. Plastový volant studí pořád, tohle je za chvíli na dotek teplé. Něco jako když si v zimě nasadíte rukavice.
A v létě se na tom nepotí ruce a je příjemné držení.
Jinak v okamžitěza chě opravdu je to rozdíl, to byl vlastně hlavní důvod. Je to taková měkká téměř houbovitá kůže. Plastový volant studí pořád, tohle je za chvíli na dotek teplé. Něco jako když si v zimě nasadíte rukavice.
A v létě se na tom nepotí ruce a je příjemné držení.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
[img]
Tak tady jsou slíbené fotky.
[/img]
Tak tady jsou slíbené fotky.
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Děkuji za obrázky, kůže vypadá kvalitní, volant zesílil.
Kdybych se pro tuto variantu rozhodl a nebo i pro ostatní, kdo má zájem, můžeš prosím ještě poslat odkaz na přesný rozměr, který do i3 takto pasuje?
A ještě mám dotaz který s tím souvisí, všimnul jsem si, že máš asistent v dopravní zácpě, je nyní funkční kapacitní snímač volantu pro TJA?
Kdybych se pro tuto variantu rozhodl a nebo i pro ostatní, kdo má zájem, můžeš prosím ještě poslat odkaz na přesný rozměr, který do i3 takto pasuje?
A ještě mám dotaz který s tím souvisí, všimnul jsem si, že máš asistent v dopravní zácpě, je nyní funkční kapacitní snímač volantu pro TJA?
Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)
Je to velikost A (Kožený potah volantu Maria Cavallo A 37-39 cm (černo / modrý))
Jinak nevím, jestli kapacitní snímač funguje, nepoužívám to. Limit na dálnici a hlavně rychlost je takový, že to není jak využít.
Jinak nevím, jestli kapacitní snímač funguje, nepoužívám to. Limit na dálnici a hlavně rychlost je takový, že to není jak využít.