Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Moderátor: Josef

hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » čtv 31. bře 2022 15:54:47

Prosím radu, jak se dá vypnout omezení asistenta jízdy v pruzích na dálnici. Našel jsem, že se pomocí bimmercode má vypnout tohle:
ICM/3000/C_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschränkung"

Problém je, že to má být v modulu - Integrated Chassis Management (ověřeno v Bimmercode v offline modu v expert modu) v položce 3000 daten, ale moje BMW i3 tenhle modul ICM nenačítá v Bimmercode online.
A nikde jinde jsem tuto položku nenašel.

Přitom vůz tenhle asistent má a na dálnici funguje.
Funguje někomu vypnutí toho omezení? A kde se to dá najít?

Díky
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Mishaczech » ned 03. dub 2022 10:56:12

Dobrý den, změnu jsem popisoval zde:http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=576, konkrétně hned první post, bod 7 :-) V Bimmer to neuděláte, potřebujete E-SYS. Prakticky je to ale naprosto k ničemu dělat...

7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)

Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » ned 03. dub 2022 12:30:02

Mishaczech píše:Dobrý den, změnu jsem popisoval zde:http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=576, konkrétně hned první post, bod 7 :-) V Bimmer to neuděláte, potřebujete E-SYS. Prakticky je to ale naprosto k ničemu dělat...

7) Úprava systému hlídání jízdních pruhů
Pomocí E-SYS hodlám změnit chování systému tak, aby jej bylo možné zapnout i mimo dálnice. Příkazy:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)

Počátkem září 2019 aplikováno a je to funkční... Teda jako to funguje, ale je to prakticky k ničemu... Volant se musí držet oběma rukama a přesně v místech kde je mi to krajně nepříjemný a nekomfortní. Pruhy to občas chytne, ale většinou ne. Prakticky je to nepoužitelný a adaptivní tempomat plně dostačuje



Dik zrovna to hledam, mam tu auto na upgrade, a rovnou to tam vrazime :-)

nemecka verze:

tpaxadpom wrote:
Here is what one need to change in i3.
to disable interstate only:
SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung - set to "keine Einschraenkung"
to disable max speed:
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh - change hex value to "63" (0x63 = 99 in decimal = 99kmh). You can change hex value to whatever you want to. The default setting is 60kmh.
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph - change hex value to "3E" (0x3E = 62 in decimal = 62mph). You can change hex value to whatever you want to. The default setting is 35mph.

BTW after emulator replacement the TJA is working fine.


Co jsem nasel nezs to postnul :-)

Dik
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » čtv 07. dub 2022 14:35:28

Díky za odpovědi. Odpověděla mi i podpora Bimmercode, že tuto funkci opravdu nepodporují.

Jen poprosím, co je E-sys a jestli je free, nebo se musí kupovat licence, kabel atd.?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » čtv 07. dub 2022 14:50:09

E-sys je vyvojarske prostredi pro nalevani kontextoveho obsahu SW do vozu.
:-)
Prijed usetris nervy a cas studiem :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Ava » čtv 07. dub 2022 20:19:25

Co vše se dá ještě tím E-sys zajímavého nakódovat oproti Bimmercode?

Šel by do i3 dát SPORT z i3s?
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » pát 08. dub 2022 10:29:15

Ano po facelift to umi, je to vyzkousene, ale otazka je jake jsou dusledky a jestli jsou prijatelne :) :-)
Z.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Ava » pát 08. dub 2022 18:33:45

Myslíš, že by to mělo vliv na funkci živočicháře?

Vážně....jako že na to není auto stavěné? Není snížený podvozek a jiné pneu?
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » stř 23. srp 2023 15:52:21

Ahoj, můžete mi prosím někdo z vás pomoct s kódováním:

SAS/3000/LDM_STA_Einschraenkung keine Einschraenkung pro zrušení omezení jen na dálnici
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_kmh zadat 63 (v HEX 99km/hod)
SAS/3000/LDM_QalcgRel_v_Tacho_aktiv_mph zadat 3E (v HEX 62MPH)

Nejraději v okolí Jižní Moravy. Jsem si vědom všech rizik s tím spojených, na dálnici funguje dobře, ale často se dostávám do kolon mimo dálnici, kde, s dobrým značením pruhů, se na krátko místy provoz pohne nad 60km/hod.
Rád bych tuto možnost vyzkoušel.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » stř 23. srp 2023 23:46:42

Update: Sko jde dat i do predfacelift :-)

ad2)
jestli mas enet kabel, notebook s windows , internet na wifi, tak to zvladnem na dalku :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » pát 25. srp 2023 11:44:55

Děkuji za nabídku, kabel nemám, ale mohu ho koupit zde:

https://www.gsmcentrum.cz/obd-plug-adap ... -interface

Notebook s Windows mám , internet na WiFi také, předpokládám, že tímto kabelem propojený notebook s autem musí být v dosahu WiFi.
Předpokládám nějakou vzdálenou plochu, v NTB využívám VNC Viewer.
Koupím kabel, mohu se prosím potom ozvat?
Děkuji, Honza.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » sob 26. srp 2023 22:01:01

Kabel - souhlasi

a pouzijeme teamviewer :-)

H.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » stř 18. říj 2023 16:37:27

Chci tady poděkovat Zdeňkovi za kódování TJA, už jsem i vyzkoušel, pokud je dostatečně široká silnice s jasně vyznačenými pruhy, funguje funkce parádně. Nejedná se o žádné autonomní řízení, ale celkem spolehlivě kopíruje auto jedoucí ve předu. Pro mě využitelné na předem ověřených úsecích většinou v kolonách během dopravní špičky.
Přemýšlím ještě o dovybavení:
https://bimmer8.com/products/bmw-hod-emulator
aby nebylo nutné stále držet volant. Je jasné, že je nutné věnovat pozornost řízení, TJA může kdykoliv vypadnout (ostré slunce nízko nad obzorem, přerušení pruhů, křížení cesty)
Dále bych chtěl volant trochu zesílit a potáhnout ho kůží, originální mě připadá úzký a nepohodlný. Zabývají se tím některé specializované čalounické firmy a odvádějí špičkovou práci.
Tímto se nabízí možnost umístit pod nový kožený potah vytápění volantu, které u i3 chybí.
Kdybyste měl někdo více zkušeností, podělte se prosím.
Jinak Zdeňku, děkuji Ti za ochotu a Tvůj čas, posílám Ti na adresu malý dárek ;)
Honza
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod Havrla » čtv 19. říj 2023 17:08:56

Dekujeme :) uz je na sklade.
IMG_20231019_094951.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » sob 21. říj 2023 16:36:42

Jen drobnost k potahu na volant.
https://tuning.autodoplnky.cz/potah-volantu-kuze/
Mám to už u druhé i3 několik let a nemůžu si to vynachválit. Je to sice chvilka práce, ale je to opravdu jednoduché.
Opravdu kvalitní a barevné kombinace jako dělané pro i3.

V zimě skoro jako vyhřívaní :)
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » čtv 26. říj 2023 9:02:23

hobbyi3 píše:Jen drobnost k potahu na volant.
https://tuning.autodoplnky.cz/potah-volantu-kuze/
Mám to už u druhé i3 několik let a nemůžu si to vynachválit. Je to sice chvilka práce, ale je to opravdu jednoduché.
Opravdu kvalitní a barevné kombinace jako dělané pro i3.

V zimě skoro jako vyhřívaní :)


Ano, je to také alternativa, když se to správně udělá, hlavně se nemusí sundávat volant.
Mohl bys pls. udělat nějaký obrázek? Hlavně by mě zajímal detail přechodu mezi věncem volantu a multifunkčními tlačítky.
Jak jsi to myslel "skoro jako vyhřívání", originální volant je v zimě výrazně chladnější?
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » pát 27. říj 2023 9:40:05

Obrázek pošlu, s autíčkem je manželka v práci. :D
Jinak v okamžitěza chě opravdu je to rozdíl, to byl vlastně hlavní důvod. Je to taková měkká téměř houbovitá kůže. Plastový volant studí pořád, tohle je za chvíli na dotek teplé. Něco jako když si v zimě nasadíte rukavice.

A v létě se na tom nepotí ruce a je příjemné držení.
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » sob 28. říj 2023 11:35:02

[img]
volant.jpeg
volant%20vpravo.jpg.jpeg
volant%20vlevo.jpeg
[/img]

Tak tady jsou slíbené fotky. :D
Přílohy
volant.jpeg
volant vpravo.jpg.jpeg
volant vlevo.jpeg
janvlk
Příspěvky: 14
Registrován: úte 02. kvě 2023 15:45:51

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod janvlk » pon 30. říj 2023 8:53:12

Děkuji za obrázky, kůže vypadá kvalitní, volant zesílil.
Kdybych se pro tuto variantu rozhodl a nebo i pro ostatní, kdo má zájem, můžeš prosím ještě poslat odkaz na přesný rozměr, který do i3 takto pasuje?
A ještě mám dotaz který s tím souvisí, všimnul jsem si, že máš asistent v dopravní zácpě, je nyní funkční kapacitní snímač volantu pro TJA?
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Kódování - jízda v pruzích (traffic jam assistent)

Příspěvekod hobbyi3 » pon 30. říj 2023 14:44:32

Je to velikost A (Kožený potah volantu Maria Cavallo A 37-39 cm (černo / modrý))

Jinak nevím, jestli kapacitní snímač funguje, nepoužívám to. Limit na dálnici a hlavně rychlost je takový, že to není jak využít.