Pouze AC nabíjení?

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Josef » pon 04. dub 2022 17:43:55

Hagis84 píše:..... že palubní nabíječka umí při AC 7,4Kw. Jak jsem již psal moc se v tom nevyznám, jinak bych se tu neptal :-) Předpokládám tedy, že palubní nabíječka zvládne max 16A na 1f. Tudíž opravdu jediné řešení pro mě je 230V nabíječka ale 16A.


Motáme se pořád dokola, i3 má 1f palubní nabíječku 7,4 kW, tedy 32 A. Vy máte na baráku zásuvku max 16 A a hlavní jistič 25 A. Sice se dá koupit nabíječka 32 A, ale je vám to k ničemu, protože to nevyužijete a i při nižším nastavení proudu budete pravděpodobně přetěžovat jednu fázi. Pokud si uděláte wallbox na nabíjení jednou fází 16 A tak mě to smysl nedává. Na co bude řešit nějaké automatické řízení proudu v noci netuším. Auto má nejmenší baterii, jaká se v současnosti na trhu používá, tedy nabíjení bude odhadem denně trvat pár hodin, pokud tedy nejezdíte 100 km denně a nevyjedete denně baterii do nuly, to pak bude nabíjení 16A trvat tak 5-6 hodin.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod hobbyi3 » úte 05. dub 2022 10:26:47

Netvrdil bych najisto, že BMW i3 má palubní nabíječku 32A.
Jde o výbavu, kterou musí mít, a to:
- 4U7 Rychlonabíjení stejnosměrným proudem
- 4U8 Rychlonabíjení střídavým proudem

BMW to píše takhle nešikovně, ale bez této výbavy měly vozy jen 3,7 kw, tj. 1 fázi na 16A. Takhle jsem to u mého starého vozu, který neměl výbavu 4U7/4U8, skutečně i fyzicky naměřil s nabíječkou 32 A pro jednu fázi. Tj. max. 16 A, tj. 3,7 kW nabíjecí výkon na jedné fázi.
V oficiálních prospektech vůbec nepíšou, co to přesně znamená, kolik je tedy výkon rychlonabíjení AC/DC a kolik je normální. Proto se takto dohadujeme, protože to není běžně ke zjištění. Ani dekodery VIN to nezjistí, jen uvedou, jestli tuhle výbavu vozidlo má. Ale co je jejím obsahem přesně, na to jsem nenašel pořádný zdroj.
Třeba někdo má seznam výbav s pořádným popisem.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Lama » úte 05. dub 2022 11:27:08

Z fotky vidíme 1F AC nabíjení.
Jak rychle to umí nabíjet, chce ověřit v praxi - zajet nejlépe k DC nabíječce, která má i AC nabíjení s napevno instalovaným kabelem (tam by měla být jistota, že to ze strany nabíječky nebude omezené).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Havrla » úte 05. dub 2022 13:10:26

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours
6AE Teleservices Teleservices
6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf
5A2 Led Headlights Led-scheinwerfer
428 Warning Triangle Warndreieck
508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)
230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
2VC Tyre Repair Kit Reifenreparatur-set
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
442 Cupholder Getraenkehalter
2VB Tyre Pressure Indicator Reifendruckanzeige
7RS Comfort Package Comfort Paket
441 Smokers Package Raucherpaket
544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
6AP Remote Services Remote Services
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services
521 Rain Sensor Regensensor
851 Language Version German Sprachversion Deutsch
8R9 Refrigerant Kaeltemittel
5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
2G5 19"bmw I Lt/aly W. Turbinesty.428/m 19"bmw I Lm Raed.turbinenst.428/mb
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
473 Armrest, Front Armauflage Vorn
493 Storage Compartment Package Ablagenpaket
3AG Backup Camera Rueckfahrkamera
430 Interior And Exterior Mirror Packa Innen- Und Aussenspiegelpaket
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional
5DP Park Assistant Parkassistent
4T9 Heat Pump Waermepumpe
5DU Park Assistance Package Parkassistenzpaket
6NR Apps Apps
570 Stronger Electricity Supply Staerkere Stromversorgung

chasis: 1Z21 - tedy 60Ah BEV evropsky trh

Vuz ma pouze zakladni nabijeni 1 faze stitkovych 16 A respektive realnych 15A.

Reseni bych doporucil toto, dela se to i v 16A verzi, pricemz zasuvku vymenit za wago svorku.

U me vyreseno :-)
Přílohy
IMG_20220404_103525.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Mishaczech » úte 05. dub 2022 13:33:22

Tak jsem objevil prospekt na prodej i3 z roku 2016, kde jsou 60 i 94Ah modely:-)

- 4U6 Třífázové nabíjení střídavým proudem - pán nemá, podle foto konektoru
- 4U7 Rychlonabíjení stejnosměrným proudem - DC dobíječky, pán nemá, podle foto konektoru
- 4U8 Rychlonabíjení střídavým proudem - 1F, 32A - zda-li má nevíme a k tomu dotaz směřuje :lol:

To by snad VIN decoder měl zvládnout rozklíčovat :-)

Jinak ve zkratce - pán koupil něco co jsme mu psali že není úplně ideál, ať si vybere raději něco s 3F a teď by to nějak chtěl řešit, řešení jsou v podstatě čtyři:

1) nechat si jen to co je k autu. Investice 0, výhled do budoucnosti 0%
2) koupit si nějakou jinou nabíječku 1F/16A. Investice do 5.000, výhled do budoucnosti 25%
3) Koupit si nějakou jinou nabíječku 3F/16A. Investice do 10.000, výhled do budoucnosti 75%
4) koupit si wallbox (3F, 32Amax). Investice 100%, výhled do budoucnosti 100%, ale dotace woe...

Za mě - zůstal bych u dodané nabíječky a neřešil to. Pokud si tazatel chce udělat radost a přemýšlí o něčem v poměru cena/výkon - koupil bych AD3 (něco co jsem posílal i s redukcemi, max. 11KW). Je to mobilní, vejde se to do předního kufru, nabiju s tím kdekoliv a když si to přidělám nějak na zeď, mám v podstatě 3F wallbox za 1/4 zmiňované dotační ceny. Pokud neřeší peníze a je mu to jedno, měl si koupit jiný auto :-)

Nicméně kdo chce kam, ať si pomůže sám a tím asi končím s touto diskuzí :-)
EDIT: A Havrla mě předběhl :-)
Hagis84
Příspěvky: 13
Registrován: ned 13. bře 2022 10:51:51

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Hagis84 » úte 05. dub 2022 22:43:37

Všem díky za postřehy. Při koupi auta jsem věděl do čeho jdu. Mým cílem nebylo z toho auta udělat rychlonabijeci. Pouze jsem se slušně zeptal zda je nějaká možnost o něco málo rychlejšího nabíjení než standard. Nyní vše chápu. Nečekám zázraky a ani jsem nečekal. Díky všem za rady. Hezky večer.
rapid
Příspěvky: 1
Registrován: pon 04. črc 2022 8:38:47

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod rapid » pon 04. črc 2022 8:52:06

ahojte,

ja by som len reagoval na pausalnu hlasku ze 60Ah nemali CCS ci 3f rychlonabijanie a v 94Ah to bol standard. Kedze som hladal auto pre seba, tak paradoxne mnozstvo starych 60-ok ma obidve rychlonabijania, alebo aspon CCS. Naproti tomu som nasiel zopar 94Ah + REX, ktore nemali CCS. Chvilku som rozmyslal, ci mi nestaci len typ1/2 ved chcem REX, ale nakoniec som zobral s CCS a nelutujem. Ten pocit ked pri mojich trasach mam zadarmo dve CCSky so zachadzkou do 200m je na nezaplatenie. - o free nabijackach som sa dozvedel az po kupe auta od byvaleho majitela :mrgreen:
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » čtv 29. pro 2022 17:43:00

Prosím ještě ujištění: pokud v autě není specifikace 4U6, tak nemám žádnou šanci dobíjet 3 fázově i kdybych dokoupil jiný kabel. Není to zřejmě ani vyvedeno do nab, konektoru. Případně jde to rozumně předělat z novějšího 94Ah modelu? Jde o to, že chci nabíjet z FVE a potřebuji rozložit do 3 fází.
Děkuji za info
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Lama » pát 30. pro 2022 10:23:40

Kortys píše:Prosím ještě ujištění: pokud v autě není specifikace 4U6, tak nemám žádnou šanci dobíjet 3 fázově i kdybych dokoupil jiný kabel. Není to zřejmě ani vyvedeno do nab, konektoru. Případně jde to rozumně předělat z novějšího 94Ah modelu? Jde o to, že chci nabíjet z FVE a potřebuji rozložit do 3 fází.
Děkuji za info

Případně použijete ACELEV, který sloučí 2(3) fáze do jedné...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » pát 30. pro 2022 10:53:28

Mám doma wallbox Olife 22kW. Ten ale to sloučení asi neumí co?
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Lama » pát 30. pro 2022 11:15:07

Kortys píše:Mám doma wallbox Olife 22kW. Ten ale to sloučení asi neumí co?

Určitě Neee.
Ale při tom sloučení u Acelevu jsou velké ztráty, má ale jednu vlastnost, že umí i jednofázově navýšit napětí a dodat tak do auta více (tedy dobít za kratší dobu).
Pokud budete nabíjet z FVE, pak je hodně způsobů jak to má fungovat a je to odvislé od konkrétní FVE. Nabíjet ale pouze z jedné fáze není přeci žádný problém a na ostatních fázích vám pojede ostatní.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Havrla » pát 30. pro 2022 11:17:38

Ahoj
zasahem do vozu, se da ta 1 faze 30A prozpadnout na 2 faze po 15A :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » pát 30. pro 2022 11:37:53

Je to složité předělat, byl by návod, nebo schéma zapojení? Jde mi o to zda koupit starší 60Ah levnější a nechat u vás předělat na 94Ah, nebo koupit o dost dražší 94Ah kde je již nabíjení 3 faxové.
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » sob 31. pro 2022 8:47:23

Ještě jsem našel toto: https://a.aliexpress.com/_EGMdNpl
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Havrla » pon 02. led 2023 0:49:32

Kortys píše:Je to složité předělat, byl by návod, nebo schéma zapojení? Jde mi o to zda koupit starší 60Ah levnější a nechat u vás předělat na 94Ah, nebo koupit o dost dražší 94Ah kde je již nabíjení 3 faxové.

Vlastne to ani neni slozite.
Musi se koupit nova zasuvka 3 fazova {nova 1000euro}, z kabeloveho svazku na konci ucvaknout tu konektorovou kostku a nabastlit na to ty 2 kulate konektory. Jediny co nevim, jak se to chova, kdyz se tomu nepripoji 3faz wallbox, ale jenom jednofaz, to ta jedna nabijecka zustane ne-napajena a asi to napise ze je omezene nabijeni.
Na svych autech to delat nebudu, mam doma vyhrazenou jednu fazi na auta a vyhovuje mi to tak :-)

To jestli koupit levnejsi 60Ah a nechat predelat, nebo koupit 94ku rovnou , to je vice volnostni tema a kazdy si ho musi odehrat tak nejak sam. Nekomu vyjde ze jo, nekomu ze ne je to dost individualni :-) ja mam treba 3 60ky ;-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » pon 02. led 2023 6:59:38

1000EU není malo, ale asi by to bylo řešení.
1/Ten nový nabijeci port je tedy bez kabeláže a přepoji se tam původní, nebo je s kabeláží a zapoji se do palubni nab?
2/Kabely jsou lisované, nebo letované?
3/Pokud je bez kabeláže tak kabely L2, příp L3 jsou ve svazku, nebo se tahají nové a jsou kam připojit?
4/ je to pak 3 faz/ nebo 2 faz?
5/ nějaké kódování?
Kdybych nechtěl zužitkovat energii z FVE tak to opravdu nereším.
1 fáze z FVE je k ničemu, potřebuji to narvat co nejvíce když svítí sluníčko a doma není odběr. Pořád mě vrtájí hlavou ty nabiječky z Ali připojení 3 fáze na vstupu, 11kW vykon a konektor s vysloveně nezapojenými L2 a L3.
Dík
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Lama » pon 02. led 2023 7:46:04

Kortys píše:.....Kdybych nechtěl zužitkovat energii z FVE tak to opravdu nereším.
1 fáze z FVE je k ničemu, potřebuji to narvat co nejvíce když svítí sluníčko a doma není odběr. Pořád mě vrtájí hlavou ty nabiječky z Ali připojení 3 fáze na vstupu, 11kW vykon a konektor s vysloveně nezapojenými L2 a L3.
Dík

Máte pouze 3f FVE bez baterek na ZB? Pak jsme na tom stejně a já jsem celá léta nabíjel pouze z jedné fáze (MiEV, IoniQ) a bylo to tak lepší. Dnes mám Konu, která umí 3F 11kW, ale naplno jí nabíjím pouze pokud potřebuji dobít přes noc v NT. Když svítí, pak je lepší vše prodat a EV, boiler, aku.nádrž, dobíjet v NT a jste i v plusu... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Josef » pon 02. led 2023 7:50:33

Havrla píše:Vlastne to ani neni slozite.


Zaráží mě, že to je tak jednoduché, tedy všechny modely i3 mají 3f palubní nabíječku, jde jen o konektor?

Kortys píše:1 fáze z FVE je k ničemu, potřebuji to narvat co nejvíce když svítí sluníčko a doma není odběr.


Předpokládám, že jste tedy trvale s autem doma, protože ostatní to řeší nabíjením domovní baterie a následně pak do auta. V létě stejně nemáte šanci využít výkon FVE v 60Ah verzi, (kapacita použité baterie odhadem 16 kWh) dá FVE za cca 2 hodiny a v zimě to je tragédie 0,5-1 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Kortys
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29. pro 2022 17:05:50

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Kortys » pon 02. led 2023 8:02:18

Samozřejmě doma nejsem vůbec, dělám servis bílé techniky a mám ještě dodavku. Prostě chci využít denní přetoky cca 15kW. Jeden den budu nabijet, druhy den jezdit.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Pouze AC nabíjení?

Příspěvekod Josef » pon 02. led 2023 8:26:38

Rozumím, ale pokud dá FVE do jedné fáze v létě třeba 3,5 kW pak je auto z nuly na 100% kapacity nabité asi za 5 hodin, tedy vyhradil bych jednu fázi na auto a zbytek na dům. Dát desítky tisíc za možnost nabíjet třemi fázemi je vás, ale často neděláme věci, jen aby se to vyplatilo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50