Informace před koupí i3 / i3s

Moderátor: Josef

lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » ned 09. led 2022 22:48:14

Dobrý den a děkuji za přijetí zde na elektrofóru,

zvažuji koupi i3 / i3s jako druhého auta do rodiny.

Koukám po roce 2018 a novější najeto do 30 000 km. Cena do 600 000,- CZK. Na co je potřeba si dát pozor?

Volit 94Ah nebo 120Ah? Auto bude jezdit denně 120km - v rozložení 25% město 25% rychlostní komunikace 50% dálnice +-

Děkuji moc za veškeré rady a informace.

P.S. jsem otevřen i případným nabídkám ke koupi.

S pozdravem
Lukáš
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Radovan » pon 10. led 2022 8:55:58

Pokud 120 km denně a převaha dálnic, pak jednoznačně 120 Ah. Budete i tak muset nabíjet doma nebo v práci denně. Pročtěte si tohle forum, tam je těch špeků, na které si dát pozor i jak je řešit dost. Ale jinak dobrý výběr. Malá Tesla, nejen do města. A to jsem testoval tu nejmenší baterku. Velice praktické auto (snad až na rozvoz dětí a ty dveře směrem na chodník) se zadním náhonem, přední kufr na kabely, hodně vychytávek, 3F nabíjení. https://www.hybrid.cz/test-bmw-i3-mala- ... -do-mesta/
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Lama » pon 10. led 2022 10:52:30

Na dálnici i3 moc není a nepatří mezi nejlevnější. Osobně bych volil jiné auto na tyto jízdy.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Marek71 » pon 10. led 2022 10:53:38

Na 120 km by přeci v pohodě měla stačit verze 94 Ah, ne? Proč zbytečně přeplácet, když to bude jako druhé auto do rodiny.

Dal jsem si na ABRP trasu Neratovice-Plzeň, 119 km, verze i3 94 Ah, profil přesně odpovídá (půlka dálnice, zbytek město a okresky), max. rychlost na 120 km/h, teplota na 0 st. a udává mi, že do cíle dorazím ještě s rezervou 10%. A to ještě ABRP je dost pesimistický, dá se jet efektivněji. Předpokládám, že to bude mít TČ.

Takový eGolf by nemusela být špatná volba, místa dost a s tou větší baterkou by to zvládl v pohodě. Cena v DE od cca. 430 tis., v CZ tak půl mega a víc.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Radovan » pon 10. led 2022 10:57:37

Nekupuje to auto na 1 rok, už bude mít nějakou degradaci baterky, brzy se stane prvním autem v rodině, a dálnice mu opravdu z hlediska spotřeby nesvědčí dodnes. Tak proto. Jinak bych asi taky volil na toto dojíždění třeba Hyundai Ioniq 28 kW nebo 39 kW, ale tam je problém s pomalým rychlonabíjením.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Marek71 » pon 10. led 2022 12:02:56

Tak to už musí zadavatel vědět, na jak dlouho to kupuje a jak s ním bude jezdit, to si dokáže promyslet. Každopádně zadání je jasné a tam vyhoví v pohodě jak i3 94 Ah, tak i eGolf a pod. A v tom režimu, jak uvažuje ani není podstatná rychlost DC nabíjení, předpokládám, že to bude nabíjet doma v garáži.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Mishaczech » pon 10. led 2022 13:26:38

:-)
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=576

Pokud se nechce číst - jednoznačně berte tu 120Ah. Mám 94Ah verzi a při denním nájezdu 60km (město + okresky) mám přes zimu spotřebu 15KWh/100km, v létě 11KWh/100km. Čím větší baterie, tím méně nabíjení - méně cyklování baterie, tím větší životnost.
lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » pon 10. led 2022 13:48:51

Děkuji mnohokrát za Vaše reakce.

V rámci elektro jsem totální zelenáč a nechci se napálit, takže chci vstřebat co nejvíce informací a moc za ně děkuji. Koukal jsem i na jiné značky a i3 je pro mě vítěz, díky designu a hlavně malým rozměrům, protože bude parkovat na Praze 1 (zaměstnání), oželím nekomfort na dálnici.

Nabíjení plánuji přes noc v garáži a počítám s denním nabíjením, pokud budu jezdit já je to zmíněných 120 km, pokud partnerka je to 80 km, kde je rozložení 80% okreska + 20% město, popřípadě druhá cesta 40% dálnice 40% okreska 20% město

Popravdě se mi na nechce za 120Ah připlácet a co jsem sledoval videa na Youtube dojezd byl většinou přes 200km. Což mi vycházelo na zmíněnou 94Ah, 100% počítám s tepelným čerpadlem + se mi líbí verze s BMW Professional navigací..

i3 plánuji ponechat minimálně 3-4 roky pokud bude sloužit možná i déle. Jaká je Vaše zkušenost u degradace baterie? Je pravda, že i nájezd 200 000 - 300 000 km bude baterie schopna držet dojezd?

Co Vám chybí ve Vaší specifikaci? Co by nemělo chybět?

Děkuji moc.

L.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Turbo » pon 10. led 2022 15:57:58

Určitě 120Ah, jinak za týden budete litovat.
Spotřeba na dálnici není nijak dramaticky větší, než u ostatních srovnatelných aut, pokud vůbec větší je.
Výbava čím větší, tím lépe, to si ale každý musí srovnat sám, co mu vyhovuje. Třeba velká navi je u i3 taková modla, ale prakticky ve funkčnosti v tom není moc rozdíl, stejně tak jízdní asistenti pro mě osobně naprosto zbytečná věc. Pokud se rád svezete, tak bych zvážil i Sportpaket, nebo I3s, stojí to za to.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Josef » pon 10. led 2022 16:57:07

Já myslím, že ne za týden, ale hned po první delší cestě budete litovat 94 Ah :) Tuhle kapacitu si kupují lidé s pravidelnými cestami do 50 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod mp1 » pon 10. led 2022 18:01:59

tak za 600000Kč 120Ah nebude.
a moje postrehy - na fotografiách napríklad koľko pinov na nabíjacom konektore je osadených (videl som 94Ah s jednofázovým AC a BEZ DC konektorov! predávajú aj i3 ktorá majú "holý volant" bez tlačítok. a chýbajúce tlačítka pre vykurovaniese sedačiek tiež niesú výnimka. nuž a foto "bez kapa max" si treba extra vyžiadať (
)
titulokn inzerátu "plná výbava" býva z 99% zavádzajúci.
lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » pon 10. led 2022 18:07:24

Mám z toho teď hlavu v "pejru" :lol: a budou z toho dny hledání.

Byl jsem se podívat na tuto variantu:

https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu ... nacka_DESC

Vadí mi na ní světla, a před facelift model ale jinak vše co si představuji.

Musím kouknout i na mobile.de ale nemám vůbec zkušenost s dovozem a netuším jak je to s DPH a z jakých částek se orientovat.
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Mishaczech » pon 10. led 2022 19:17:06

Jste si jistý s tou 94Ah baterii? Opravdu?
Přílohy
4E60A40C-68E4-43FC-A7C0-4E5787F99CB2.jpeg
Dojezd při 60%
Kadlik
Příspěvky: 20
Registrován: stř 25. lis 2020 7:32:27

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Kadlik » pon 10. led 2022 21:14:36

lukas7189 píše:Mám z toho teď hlavu v "pejru" :lol: a budou z toho dny hledání.

Byl jsem se podívat na tuto variantu:

https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu ... nacka_DESC

Vadí mi na ní světla, a před facelift model ale jinak vše co si představuji.

Musím kouknout i na mobile.de ale nemám vůbec zkušenost s dovozem a netuším jak je to s DPH a z jakých částek se orientovat.


Aktuálně budu dávat do inzerce svou i3 94 Ah, 12/2016, 90tis km, bílá, světlý interier, Harmann Kardon, velká navi, jen BMW servis, 2x sada pneu 90%, originál BMW wallbox, přidám i Menekkes Type 2 kabel (original BMW), 420tis CZK bez DPH když by to bylo rychle. Na seznámení s elektromobilitou jako jsem to měl já naprosto ideální - takový “electromobility starter pack” :-)
i3 94Ah & Mercedes 450 SL
lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » úte 11. led 2022 15:31:43

Mishaczech píše:Jste si jistý s tou 94Ah baterii? Opravdu?


Po tomto obrázku co jste poslal a informacích od dalších kolegů se jí začínám hodně bát :shock:

Problém je že varianta 120Ah se bohužel nevleze do budgetu 600k
lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » úte 11. led 2022 15:32:57

Kadlik píše:
lukas7189 píše:Mám z toho teď hlavu v "pejru" :lol: a budou z toho dny hledání.

Byl jsem se podívat na tuto variantu:

https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu ... nacka_DESC

Vadí mi na ní světla, a před facelift model ale jinak vše co si představuji.

Musím kouknout i na mobile.de ale nemám vůbec zkušenost s dovozem a netuším jak je to s DPH a z jakých částek se orientovat.


Aktuálně budu dávat do inzerce svou i3 94 Ah, 12/2016, 90tis km, bílá, světlý interier, Harmann Kardon, velká navi, jen BMW servis, 2x sada pneu 90%, originál BMW wallbox, přidám i Menekkes Type 2 kabel (original BMW), 420tis CZK bez DPH když by to bylo rychle. Na seznámení s elektromobilitou jako jsem to měl já naprosto ideální - takový “electromobility starter pack” :-)


děkuji za nabídku ale koukám spíše model 2018 - facelift a najeto do max 30 000 km
Marek71
Příspěvky: 825
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Marek71 » úte 11. led 2022 15:43:09

lukas7189 píše:Mám z toho teď hlavu v "pejru" :lol: a budou z toho dny hledání.

Byl jsem se podívat na tuto variantu:

https://www.autozdovozu.cz/nabidka-vozu ... nacka_DESC

Vadí mi na ní světla, a před facelift model ale jinak vše co si představuji.

Musím kouknout i na mobile.de ale nemám vůbec zkušenost s dovozem a netuším jak je to s DPH a z jakých částek se orientovat.


Tady je dobrý VIN decoder, akorát to někdy funguje a někdy se to zacyklí na captcha:
https://www.mdecoder.com/decode/wby1z610107a12047
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Mishaczech » úte 11. led 2022 19:35:15

lukas7189 píše:Po tomto obrázku co jste poslal a informacích od dalších kolegů se jí začínám hodně bát :shock:
Problém je že varianta 120Ah se bohužel nevleze do budgetu 600k


To je prosím spotřeba po okresce - Kralupy - Praha přes Suchdol. Po dálnici by to bylo ještě méně. V létě to žere o 1/3 míň. Tepelné čerpadlo mám :-)

Samozřejmě nevím jak to chcete řešit finančně, co jsem pochopil tak to máte na firmu a potřebujete odpočet DPH. Kdyby ne, nabízí se místní již ověřená varianta - koupit plně vybavenou 60Ah variantu a nechat si místním bateriovým GuRu vyměnit baterii za 120Ah. Ta původní Vám ještě krásně poslouží na FVE. Na ceně budete +- stejně a budete mít novou baterii a "plnou výbavu" auta.

Jo a ještě technická, na Vašem místě bych neměl jako podmínku ten nájezd do X km :-) LED světla, AC 11KW a DC nabíjení, plný volant, rozdělené tlačítko výstražných blinkrů a vyhřívané sedačky - mé základní požadavky při výběru před 2ma lety...
lukas7189
Příspěvky: 25
Registrován: ned 09. led 2022 21:32:13

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod lukas7189 » stř 12. led 2022 12:42:34

Mishaczech píše:
lukas7189 píše:Po tomto obrázku co jste poslal a informacích od dalších kolegů se jí začínám hodně bát :shock:
Problém je že varianta 120Ah se bohužel nevleze do budgetu 600k


To je prosím spotřeba po okresce - Kralupy - Praha přes Suchdol. Po dálnici by to bylo ještě méně. V létě to žere o 1/3 míň. Tepelné čerpadlo mám :-)

Samozřejmě nevím jak to chcete řešit finančně, co jsem pochopil tak to máte na firmu a potřebujete odpočet DPH. Kdyby ne, nabízí se místní již ověřená varianta - koupit plně vybavenou 60Ah variantu a nechat si místním bateriovým GuRu vyměnit baterii za 120Ah. Ta původní Vám ještě krásně poslouží na FVE. Na ceně budete +- stejně a budete mít novou baterii a "plnou výbavu" auta.

Jo a ještě technická, na Vašem místě bych neměl jako podmínku ten nájezd do X km :-) LED světla, AC 11KW a DC nabíjení, plný volant, rozdělené tlačítko výstražných blinkrů a vyhřívané sedačky - mé základní požadavky při výběru před 2ma lety...



Já bych mohl jezdit podobně jen trochu dál - Budyně nad Ohří - Praha 1. Naskýtá se tedy varianta okreskou nebo dálnice ale moc se toho co se týče baterky asi měnit nebude...

Bohužel, z 99% to budu řešit jako fyzická osoba, takže si DPHčkem nepomůžu, nějak mě to ale nepálí, takže mám čas hledat, čekat abych vybral správnou volbu. Do té doby se třeba pohnout i ceny což jsem již zjistil z Vašeho vlákna i tady na fóru je velké téma :lol: nebo budu schopen nastřádat vyšší budget..protože se mi hodně líbí Sko :twisted:

Kolik to potom vychází u varianty 60aH ta výměna baterky? Je možné to případně udělat i na verzi 94aH? Ještě by mě zajímalo jaká je zkušenost když s autem ráno jedete do práce, necháte stát venku bez nabíjení cca 8, 9, 10 hodin (pracovní čas) a poté cesta zpět domů, jaký to má vliv na výdrž baterie? Respektive co toto odstavení znamená pro baterku na jaře/létě popřípadě podzim/zima a mrazy?

S takovým nájezdem jsem zvyklý ;) vždy jsem tak auto kupoval do tohoto nájezdu nebo nové ale chápu, ze u elektra bude spíš záležet na stavu baterie nebo spíš jak s tím daný člověk / firma jezdil a nabíjel.

Na světla jsem již také koukal a zaškrtávám, s TČ a dalšími zmínkami také počítám....

Děkuji moc za tipy a rady všem zůčastněným.

P.S. přemýšlím také, že se pokusím i3 půjčit na pár dní abych si mohl vše vyzkoušet a osahat
Mishaczech
Příspěvky: 141
Registrován: stř 10. črc 2019 8:18:43

Re: Informace před koupí i3 / i3s

Příspěvekod Mishaczech » stř 12. led 2022 17:31:17

lukas7189 píše:1) Já bych mohl jezdit podobně jen trochu dál - Budyně nad Ohří - Praha 1. Naskýtá se tedy varianta okreskou nebo dálnice ale moc se toho co se týče baterky asi měnit nebude...
2) Bohužel, z 99% to budu řešit jako fyzická osoba, takže si DPHčkem nepomůžu, nějak mě to ale nepálí, takže mám čas hledat, čekat abych vybral správnou volbu. Do té doby se třeba pohnout i ceny což jsem již zjistil z Vašeho vlákna i tady na fóru je velké téma :lol: nebo budu schopen nastřádat vyšší budget..protože se mi hodně líbí Sko :twisted: Kolik to potom vychází u varianty 60aH ta výměna baterky? Je možné to případně udělat i na verzi 94aH? Ještě by mě zajímalo jaká je zkušenost když s autem ráno jedete do práce, necháte stát venku bez nabíjení cca 8, 9, 10 hodin (pracovní čas) a poté cesta zpět domů, jaký to má vliv na výdrž baterie? Respektive co toto odstavení znamená pro baterku na jaře/létě popřípadě podzim/zima a mrazy?
3) S takovým nájezdem jsem zvyklý ;) vždy jsem tak auto kupoval do tohoto nájezdu nebo nové ale chápu, ze u elektra bude spíš záležet na stavu baterie nebo spíš jak s tím daný člověk / firma jezdil a nabíjel.
4) Na světla jsem již také koukal a zaškrtávám, s TČ a dalšími zmínkami také počítám....
5) PS: přemýšlím také, že se pokusím i3 půjčit na pár dní abych si mohl vše vyzkoušet a osahat


Zdravím a dovolil jsem si to trošku očíslovat...
1) Varianta okresky a dálnice je znát minimálně o 25%, alespoň u mě. Reálný dojezd po dálnici rychlostmi kolem 110km/hod je cca 150km v létě. V tomto "módu" auta nerekuperujete a zároveň s tím máte díky vyšší rychlosti i větší odpor vzduchu
2) Rozdíl mezi i3 S a neS dle mého názoru není skoro žádný. Maximální výkon o 10KW vyšší Vás nevytrhne a díky větším kolům budete mít vyšší spotřebu a ještě horší komfort jízdy, Ohledně výměny baterie a případně ceny kontaktujte místního Ing. Mgr. Havrlu Csc PHD :-) Má tu i vlákno ohledně výměny baterie, ceny nevím 200.000? Vliv na výdrž baterie u stání 8-10 hodin je 00 - hoFno - tj. přijedu s 74% a nasedám do auta se 74% po celý rok, nemám možnost v práci nabíjet. Pokud pochopitelně nevyužijete možnost si auto před odjezdem vyhřát / ochladit...
3) Existují aplikace, které Vám ukáží SOH baterie přes OSB zásuvku (bohužel jen na Adroid)
4) Super
5) Souhlas