Výměna palubní baterie 12V

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » sob 30. říj 2021 18:27:39

Řešili jste někdo výměnu palubní 12V baterie?
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » sob 30. říj 2021 20:32:17

Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 01. lis 2021 16:15:15

Dik za tip, ja daval origos.
Jo jen pozor, pokud je chladno, I3 ma palubni napeti 15V, ne kazda olovenka to snese.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod FrantisekCa » pon 01. lis 2021 21:11:19

Ja som nedavno kupoval do ineho auta AGM bateriu a praveze som narazil na 2 baterie, co mali len “ drobny“ rozdiel v oznaceni, obe rovnaka kapacita, startovaci prud, obe AGM. Technik mi vysvetlil, ze rozdiel je v urcenom pouziti, jedna bola viac vhodna napr. pre lode, kde je pravdepodobne hlboke vybijanie, druha zas je vhodnejsia pre S/S system, kde sa opakuju castejsie starty/dobijanie, aj napriek tomu, ze S/S mam vypnute.
Exide EP600 vs Exide EK700.
EP600 je podla nich trakcna AGM bateria. Mozno by bolo dobre sa dotazovat technika, co, aka by bola vhodnejsia do elektromobilu.
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » pon 01. lis 2021 22:53:00

Havrla píše:ja daval origos.

Ahoj, pořídil jsi ji kde? díky
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 01. lis 2021 23:46:31

stejk píše:
Havrla píše:ja daval origos.

Ahoj, pořídil jsi ji kde? díky

Renocar Cestlice
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » úte 02. lis 2021 5:03:50

Havrla píše:
stejk píše:
Havrla píše:ja daval origos.

Ahoj, pořídil jsi ji kde? díky

Renocar Cestlice

A cenově nabídnuli za kolik cca ? Zde originální nabízí za 4 tisíce https://www.schmiedmann.cz/cs/produkt/1965131-novy?produkt=61-21-9-394-648
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » úte 02. lis 2021 5:41:07

K tématu samotné výměny. Většina videí na Youtube končí registrací baterie BimmerLinkem. Našel jsem příběh týpka který popisuje své potíže po výměně


Doslova říká, že jako kdyby vůz přišel o svoji identitu (nemožnost nabíjet trakční baterii, potíže s REXem , atd), když byl 3 týdny bez 12V baterie. Samozřejmě očividně blbost. Je otázkou v jaké stavu nabití nainstaloval novou 12V baterii do vozu. Někteří (co jsem dosud našel) výrazně doporučují nejprve novou 12V baterii ponechat (před instalací) na nabíječce i několik dnů, aby bylo zajištěno, že vůz po instalaci bude oživen s co nejvyšším napětím.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Josef » úte 02. lis 2021 8:41:29

Několik dnů nechat bateri na nabíječce? Nové nabíječky po nabití baterii odpojí, to by moc smysl nedávalo, spíše hned po úplném nabití dát do auta.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod mopadzi » úte 02. lis 2021 8:52:26

dal bych tam jen originál....a bude 5 let pokoj
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod stejk » úte 02. lis 2021 19:38:42

Josef píše:Několik dnů nechat bateri na nabíječce? Nové nabíječky po nabití baterii odpojí, to by moc smysl nedávalo, spíše hned po úplném nabití dát do auta.
Ano, tak jsem to myslel. Dle úrovně nabití může celý proces trvat klidně i 40 hodin. Prý.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » stř 03. lis 2021 23:58:21

No me zacina chcipat v Rexovi, pozna se to tak ze uz pri otevreni dveri se ihned aktivuje HV baterie. :-)
Tak zkusim tu exide, bude legrace :-) ja si to kdyztak opravim a nezhroutim se z toho :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » sob 06. lis 2021 20:17:44

Ahoj
IMG_20211105_131522.jpg

IMG_20211105_131527.jpg


Kdy by jste rekli ze byla vyrobena ?
V prodejne mi odmitli rict, kdy ji naskladnili.
U Exide CZ mi s vypetim sil rekli ze do prodejny ji dodali v lete 2020, ale uz mi nebyli ochotni sdelit datum vyroby.

:-))

Havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod mopadzi » ned 07. lis 2021 17:27:22

jasný rok 2015. pro srandu bych změřil vnitřní odpor
tohle bych tam nedával. Kdysi jsem sledooval diskuse u Priusů, tam také testovaly různé baterky až se shodly na tom, že když tam dají to co tam patří nejsou problémy
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 08. lis 2021 15:09:40

mopadzi píše:jasný rok 2015. pro srandu bych změřil vnitřní odpor
tohle bych tam nedával. Kdysi jsem sledooval diskuse u Priusů, tam také testovaly různé baterky až se shodly na tom, že když tam dají to co tam patří nejsou problémy

No a nebo 18 rok, a nebo neco uplne jineho :-)
Mame nekde podklad proc si myslime ze je to tok 15 ? Proc by Exide prodavalo v CR 6 let stare baterie ?
Mela 12,6V ale to nemusi byt relevantni, pred prodeji se da nabit.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod mopadzi » pon 08. lis 2021 15:21:57

kdysi jsem u Tebe viděl Kunkin KP184...tak změř kapacitu minimálně, nevím zda umí měřit vnitřní odpor
BMW i3 94Ah
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 08. lis 2021 16:18:15

mopadzi píše:kdysi jsem u Tebe viděl Kunkin KP184...tak změř kapacitu minimálně, nevím zda umí měřit vnitřní odpor


To je fakt, nabijeme a vybijeme a uvidime :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » úte 09. lis 2021 10:52:26

Napsala nam centrala Exide
Omlouváme se, ale vzhledem k firemní politice nemůžeme spotřebitelům poskytnout datum výroby baterií, ale naše záruka má platnost 24 měsíců ode dne zakoupení baterie od prodejce.
Děkujeme za pochopení.

Maly smejdi :-), v podstate to vysvetluje problemy s temito a asi i jinymi bateriemi.
Proto original vydrzi 5-7 let a jina mene, je to rozdil casu skladovani.

###############################################################################

Good morning Mr Zdenek,

Sorry but due to the company policy we can't provide the manufacture date of the batteries to the consumers but our warranty has a validity of 24 months from the day you buy the battery from a seller.
Thanks for understanding.

Best regards

UFFICIO MARKETING
Exide Technologies srl
phone +3903639991 | exidemkt@exidegroup.com
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
FrantisekCa
Příspěvky: 17
Registrován: pát 23. črc 2021 21:07:57

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod FrantisekCa » úte 09. lis 2021 20:18:34

A este zabudli sa zmienit o tom, ze taku politiku vedu asi iba v Europe.
Tesla uz tiez opustila PB akumulatory.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » sob 13. lis 2021 18:45:45

Tak jsem provedl mereni.
Baterii jsem nabil na 14,8V, nechal chvili odfrknout klesla na 13,58V.
Dale jsem vybijel proudem 4A k 10.7V, pote vybijec prepnul na 2A a vybijeni ukoncil na 10,7V finalne.
Teplota v garazi 15,7st.C
Zmerena kapacita 18,13Ah

Jako akceptoval bych rozdil 10% coz by mohla byt i chyba mereni... tj 19,8Ah, ale 18 je malo. :-(

Takze asi vyvolam s Exide reklamacni spor, a jsem zvedavy jak se k tomu postavi.


VYSLEDEK: EXIDE nebrat.

V pondeli, volal jsem do Exide, zvedl mi to velmi ochodky brat so Slovenska.
Pry je baterie vyrobena asi v lete 2020 :-)
Reklamoval jsem 18Ah, a popsal jsem postup. 14,8V -> 10,7V ==> 18.1Ah
Odpoved, pokud ma baterie pod 12,5V je mozne ji reklamovat. Reklamovat treba u prodejce.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L