Zdravím,
BMW i3 rok výroby 2015 bez REXe nájezd 70.000 km. Byla příležitost mít vůz zvednutý (sundání podložek po koly před STK), a tak jsem byl upozorněný na pravděpodobný únik oleje z převodovky. Přikládám foto
Na první pohled zřejmě olej z převodovky. Kolik oleje v převodovce vlastně je? Nikdy jsem si nevšiml, že bych (na místech kde parkuji) zanechával olejové skvrny.
Tak jsem prozatím špínu s olejem setřel a zítra zkontroluji jak moc se nového oleje v místě nashromáždí.
Řešili jste někdo něco podobného? Necítím se odborníkem. Zatím mám v úmyslu postupovat:
1. objednat se do servisu na kontrolu netěsnosti - najít původ úniku oleje
pokud nebude nalezena zřejmá příčina
2. nechám vyměnit olej
3. dotaz zda existuje aditivum které umožní ucpat mírné netěsnosti, pokud ano = použít
4. čekat zda se bude únik opakovat
pokud bude nalezena zřejmá příčina
bod 2. tím získat čas pro rozhodnutí jak to řešit
5. přetěsnění?
6. těsnící souprava (tmel) na lehké netěsnosti ?
7. výměna celé převodovky ?
A samozřejmě otázka kde to celé nechat udělat (kontrola, výměna oleje, případné řešení).
Díky.
Únik oleje z převodovky (ne REX)
Moderátor: Josef
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Ahoj
tak ses asi prvni komu to tece
A to jsem si zrovna tuhle u Kouflandu na parkovisti pri pohledu na zamkovnou dlazbu rikal... ach ti olejnicky...
No nic tady nasel jsem jen teoreticky kecy kecalu viz:
https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=17191
A pak unik z REXe, ale ze by nekomu tekle prevodovka... blahopreji asi ses prvni
Jinak ja uz tu mel 12 aut, pod ktery jsem lezl, a vsecny byli zespoda krasne suche
Tak jsem zvedavej jak pochodis.
tak ses asi prvni komu to tece
A to jsem si zrovna tuhle u Kouflandu na parkovisti pri pohledu na zamkovnou dlazbu rikal... ach ti olejnicky...
No nic tady nasel jsem jen teoreticky kecy kecalu viz:
https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=17191
A pak unik z REXe, ale ze by nekomu tekle prevodovka... blahopreji asi ses prvni
Jinak ja uz tu mel 12 aut, pod ktery jsem lezl, a vsecny byli zespoda krasne suche
Tak jsem zvedavej jak pochodis.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Ahoj
V odkazu (díky za něj) se píše 1.5 litru oleje. No kdyby vytekl veškerý, tak bych si toho musel všimnout (tím se utěšuji, že v převodovce zatím nějaký zbytek oleje zůstal).
Jsem objednaný do servisu CarTech Brno. Jsem zvědavý taky jak dopadnu. Pán na příjmu v servisu se díval zda není nějaká typická závada, a nic nenašel. Tohle se dá dohledat v ISTA ? Budu zapisovat postup a novinky.
Zkontrolováno. Žádné známky nově unikajícího oleje. Vůz jsem dnes trošku projel. Kontrola. Stejný stav, čisto sucho. Zítra znovu kontrola.zkontroluji jak moc se nového oleje v místě nashromáždí.
V odkazu (díky za něj) se píše 1.5 litru oleje. No kdyby vytekl veškerý, tak bych si toho musel všimnout (tím se utěšuji, že v převodovce zatím nějaký zbytek oleje zůstal).
Jsem objednaný do servisu CarTech Brno. Jsem zvědavý taky jak dopadnu. Pán na příjmu v servisu se díval zda není nějaká typická závada, a nic nenašel. Tohle se dá dohledat v ISTA ? Budu zapisovat postup a novinky.
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
stav když jsem únik oleje zjistil
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Update vývoje:
Je samozřejmě otázkou jak mohl nastat stav, že uvedený šroub není dotažený předepsaným momentem. Jedna z možností, kterou ale nemám jak dokázat, je ta, že šroub povolil někdo v servisu kde mi sundávali podložky pod kolama. Jedna z hlavních motivací, která mne napadá je ta, že by povolení šroubu udělali ve snaze abych vůz dál u nich nechával servisovat a stal se tak jejich zákazníkem (byl jsem v tomto servise poprvé čistě za účelem sundání podložek). Nemám to ale jak dokázat, a je možné že to tak není, a očerňoval bych je neprávem.
Další možností je také varianta, že se v tom vrtal předešlý majitel, a závada se začala projevovat až nyní. Nebo nedostatečné dotažení přímo ve výrobě, kde člověk na směně řádně nedotáhl a opět se začalo projevovat až nyní (ale tohle je asi nejméně pravděpodobná varianta, stejně tak jako možnost, že se jedná o nějakou konstrukční nedokonalost plynoucí z neoptimálního návrhu přímo v projekci).
V servisu CarTech Brno provedli:
- rozvodovku důsledněji očistili (víc než já)
- vizuální kontrolu ve snaze najít přesné místo úniku (nenalezeno)
- zjistili nedostatečné nedotažení vypouštěcího šroubu na předepsaný moment + dotažení požadovaným momentem
- dopustili 2 decilitry oleje
Uvedené provedli zcela zdarma. A to ikdyž jsem u nich byl poprvé. Za mne velká velká spokojenost a poděkování.
Zhrnu to:
- moje pozorovaní před návštěvou servisu CarTech Brno odhalilo drobné potečení
- CarTech Brno - dotažení, doplnění oleje
- moje pozorování po návštěvě servisu - zatím bez potečení oleje
Budu dále pokračovat v pozorování a pomalu začínám být opatrně optimistický
S pozdravem: ať to jezdí a nekape Stejk
Kontrolu jsem průběžně prováděl každý den a jeden den jsem si všiml velmi drobného potečení od oleje. Očištěno. A pak na dalších mých kontrolách (do návštěvy servisu) jsem nový výskyt potečení nezaznamenal.stejk píše:Zítra znovu kontrola.
V CarTech Brno zjistli, že šroub pro vypouštění nebyl dotažený předepsaným momentem, tak ho dotáhli na předepsaný moment. Je proto možné, že zde byl zdroj netěsnosti a místo úniku. S ohledem na tuto možnost mi bylo doporučeno stav dál sledovat, a řešit až pokud se bude únik znovu opakovat. Bylo by zbytečné rozvodovku nyní rozebírat, pokud byl celý problém jen v nedostatečně dotaženém vypouštěcím šroubu. Jednalo by se zároveň i o nejvíc ekonomickou variantu, ve kterou jsem ani nedoufal, že by mohla nastat.stejk píše:Jsem objednaný do servisu CarTech Brno.
Je samozřejmě otázkou jak mohl nastat stav, že uvedený šroub není dotažený předepsaným momentem. Jedna z možností, kterou ale nemám jak dokázat, je ta, že šroub povolil někdo v servisu kde mi sundávali podložky pod kolama. Jedna z hlavních motivací, která mne napadá je ta, že by povolení šroubu udělali ve snaze abych vůz dál u nich nechával servisovat a stal se tak jejich zákazníkem (byl jsem v tomto servise poprvé čistě za účelem sundání podložek). Nemám to ale jak dokázat, a je možné že to tak není, a očerňoval bych je neprávem.
Další možností je také varianta, že se v tom vrtal předešlý majitel, a závada se začala projevovat až nyní. Nebo nedostatečné dotažení přímo ve výrobě, kde člověk na směně řádně nedotáhl a opět se začalo projevovat až nyní (ale tohle je asi nejméně pravděpodobná varianta, stejně tak jako možnost, že se jedná o nějakou konstrukční nedokonalost plynoucí z neoptimálního návrhu přímo v projekci).
V servisu CarTech Brno provedli:
- rozvodovku důsledněji očistili (víc než já)
- vizuální kontrolu ve snaze najít přesné místo úniku (nenalezeno)
- zjistili nedostatečné nedotažení vypouštěcího šroubu na předepsaný moment + dotažení požadovaným momentem
- dopustili 2 decilitry oleje
Uvedené provedli zcela zdarma. A to ikdyž jsem u nich byl poprvé. Za mne velká velká spokojenost a poděkování.
Zhrnu to:
- moje pozorovaní před návštěvou servisu CarTech Brno odhalilo drobné potečení
- CarTech Brno - dotažení, doplnění oleje
- moje pozorování po návštěvě servisu - zatím bez potečení oleje
Budu dále pokračovat v pozorování a pomalu začínám být opatrně optimistický
S pozdravem: ať to jezdí a nekape Stejk
Naposledy upravil(a) stejk dne pon 23. srp 2021 12:16:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Záhady se občas dějí...
Můj otec byl nedávno prodávat auto do největšího nejmenovaného autobazaru se třemi stejnými písmeny v názvu, auto si převzali na prohlídku a za krátký čas vrátili s tím, že je nefunkční pohon 4x4 (haldex) a proto výrazná sleva. Auto přivezl ke mně, po chvíli bádání jsme zjistili, že v Haldexu není žádný olej (z principu funkce nemůže pak Haldex spínat), přitom obal Haldexu byl naprosto suchý, žádné známky úniku oleje. Po doplnění nového oleje byl pohon 4x4 zcela funkční.
Můj otec byl nedávno prodávat auto do největšího nejmenovaného autobazaru se třemi stejnými písmeny v názvu, auto si převzali na prohlídku a za krátký čas vrátili s tím, že je nefunkční pohon 4x4 (haldex) a proto výrazná sleva. Auto přivezl ke mně, po chvíli bádání jsme zjistili, že v Haldexu není žádný olej (z principu funkce nemůže pak Haldex spínat), přitom obal Haldexu byl naprosto suchý, žádné známky úniku oleje. Po doplnění nového oleje byl pohon 4x4 zcela funkční.
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Dnes kontrola po dvou měsících. Bez potečení oleje. Čisté. Velmi spokojený.
Závěr: Dotažení vypouštěcího šroubu na předepsaný moment pomohlo. Příčina nedotažení vypouštěcího šroubu není objasněna.
Závěr: Dotažení vypouštěcího šroubu na předepsaný moment pomohlo. Příčina nedotažení vypouštěcího šroubu není objasněna.
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Ahoj
ja bych dodal...
plneni dirama pro poloosy neni komfortni protoze vyndat poloosu znamena povolit 3/5 ramen aby se dala vystrcit.
Nicmene si nemyslim, ze pokud napousteti sroub neni ze se to plni dirou pro poloosu, nahore je totiz jeste odvzdusnovaci dira kterou lze dovnitr olej zavest.
Dalsi vec, nekde jsem cetl ze je tam 1,5L oleje. Vypustil jsem, napustil po diry na poloosy ale veslo se jenom 1,25L.
A svete div se prevodovka zacla zvracet olej tym odvzdusnovacim otvorem... vysrouboval jsem tedy plnici sroub a vyteklo tak 2 deci. Takze napln je bud 1L a nebo je tam nevypustitenej pulitr
ja bych dodal...
plneni dirama pro poloosy neni komfortni protoze vyndat poloosu znamena povolit 3/5 ramen aby se dala vystrcit.
Nicmene si nemyslim, ze pokud napousteti sroub neni ze se to plni dirou pro poloosu, nahore je totiz jeste odvzdusnovaci dira kterou lze dovnitr olej zavest.
Dalsi vec, nekde jsem cetl ze je tam 1,5L oleje. Vypustil jsem, napustil po diry na poloosy ale veslo se jenom 1,25L.
A svete div se prevodovka zacla zvracet olej tym odvzdusnovacim otvorem... vysrouboval jsem tedy plnici sroub a vyteklo tak 2 deci. Takze napln je bud 1L a nebo je tam nevypustitenej pulitr
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Ahoj uz jdou prindavat obrazky tak si dovolim:
Horni odvzdusnovaci otvor, tim to asi taky jde naplnit, protoze poloosy se vyndavaj fakt blbe - musi se uvolnit 3 spodni ramena a vyvratit kolo, aby se dala poloosa vytahnout.
Zatka s magnetem:
Pohon:
Horni odvzdusnovaci otvor, tim to asi taky jde naplnit, protoze poloosy se vyndavaj fakt blbe - musi se uvolnit 3 spodni ramena a vyvratit kolo, aby se dala poloosa vytahnout.
Zatka s magnetem:
Pohon:
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Ahoj a měl by se tedy měnit ten olej v diferenciálu preventivně ? Vše mám suché žádný únik, najeto 72000 km r.v.2017. Případně jaký olej, a jak s tím plněním?
Dík
Dík
Re: Únik oleje z převodovky (ne REX)
Mam 3 auta i3 co smeji na silnici.
U manzelky jsem ho vymenil v 60tkm protoze jsem pohon stavel z nahradnich dilu a difec vyl vylitej, u sveho ho vymenim v 160-200tkm, a ve tretim na to prdnim.
A davam origo BMW.
Tak si vyberte
U manzelky jsem ho vymenil v 60tkm protoze jsem pohon stavel z nahradnich dilu a difec vyl vylitej, u sveho ho vymenim v 160-200tkm, a ve tretim na to prdnim.
A davam origo BMW.
Tak si vyberte
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L