Výměna palubní baterie 12V

Moderátor: Josef

reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » ned 28. lis 2021 8:08:39

Zdravim Vas
Prisla nam zima.Ako ste na tom s 12V bateriami?Ked som naposledy bol v autorizaku dal som si ju premerat a vraj bateria OK.
Menil niekto uz bateriu?"Nenastartoval" uz niekto z Vas ?
Alebo to mame prepojene s trakcnym akumulatorom ktora nam ju dobija tu 12V ako niektore ine elektricky?
Premyslam co sa stane ,co sa budie diat jedneho krasneho chladneho dna ked klakne 12V bateria ako v klasickom spalovaku..
Asi bude kdesi riadne zasita kedze vpredu vo frunku som ju nevidel..

PS:Pardon toto vlakno som prehliadol ,ospravedlnujem sa a dakujem adminovi za presun.
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » ned 28. lis 2021 22:28:32

Jsou 3 scenare,
1, auto se zacne chovat jako by se v nem nahodne cokoli rozbilo.
2. auto napise zavcasu, ze 12V baterie je na chcipnuti
3. neco jineho

Exide nahradu nedoporucuji, zda-se ze je to proskladnena nejanka treti jakost. Ale zaruku asi prezije :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Miloš
Příspěvky: 2
Registrován: úte 01. úno 2022 15:03:54

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Miloš » stř 16. bře 2022 0:35:13

Z príležitostnej kúpy BMW i3 60Ah REx sa teším už tretí týždeň.
Občas - raz až dva krát týždenne - ma ráno hneď po otvorení dverí vítala hláška o poklese stavu batérie s odporúčaním - ak sa porucha bude opakovať - navštíviť odborný servis. Vyplynulo mi z toho že sa jedná o dôsledok opotrebenia trakčnej HV batérie. Omyl! Vzhľadom na opotrebenie, vek a nákupnú cenu e-auta (100000km, SOC 16.4 kWh, 6 rokov, <14t€) a subjektívne nepozorovateľný daľší pokles SOC, som tých zopár hlásení zatiaľ ignoroval. Až naposledy bola popísana hláška nasledovaná daľšou: "Batéria vybitá. Naštartujte motor" a po pár sekundách, kým som si mobilom hlásenie odfotil, všetko zhaslo a auto prestalo reagovať aj na kľúč.
Pochopil som, že celý popísaný problém je (! našťastie iba 8-) !) v kolabujúcej 12V batérii.
Ihneď som po núdzovom otvorení kapoty zmeral napätie 12V AGM batérie ... bolo iba 4V! Dostupnejší - pól som odpojil a skúsil batériu nabíjať. Neúspešne, ani po 24h nabíjania nestúpalo napätie cez 12.1V a po odpojení nabíjačky iba 11V a teplota skoro 50°C. Zjavne vadný článok :-(

Objednal som po krátkom googlení už v tomto vlákne spomenutú Exide AGM Ready 12-23 za 74€:
https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... 2-23-8857/ :P
Dorazila obratom, dátum výroby batérie na kryte je 21 10, napätie 12.8 V. Nabíjačka už po pár minútach hlásila plné nabitie.
Batériu som dnes vymenil, bolo treba iba preskrutkovať pripojovacie "štuple" z pôvodnej origo 6 ročnej batérie. Všetko funguje, nastavil som iba zabudnutý palubný čas ;-)
A mal som šťastie, že ako dobrý kôň, mi autíčko vypovedalo ráno pred domom, kde som túto drobnosť pohodlnne vyriešil.

Poučenie: typicky po takýchto ranných hláseniach vypísaných na displej ihneď po otvorení dverí, skontrolovať napätie 12V batérie.

Otázka: dá sa to nejako jednoducho zistiť aj bez voltmetra alebo pripojenia cez OBD? EV iných značiek to obvykle umožňujú aj cez aplikáciu v mobile, v apke My BMW som žiadne napätie nenašiel. Asi predpokladajú že typickí zákazníci BMW sú netechnické typy masochisticky fixlé radostne s plnou buxou prachov riešiť odťah do BMW servisu po každej nejasnej hláške vypísanej na displej.
Miloš: BMW i3 60Ah Rex, Toyota RAV4 2l benzin, Jeep Cherokee 2.8 CDI, Renault Master, JCB 1.4
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » pát 12. srp 2022 12:05:55

Ahojte
Asi je zrela na vymenu ze?? ,12V bateria,Da sa na tom este co to pojazdit ??teraz v lete alebo odstavit v garazi a dakovat bohu ze sme dosli az do garaze?

Originalka je vraj gelova 20A cena 175€ S dph.
V neoriginale som nasiel exide 12A.Kolko vydrzia?mate niekto skusenost?

Dakujem
Přílohy
BE3A8305-5622-4B26-A7FA-6487FCBDF053.jpeg
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Lama » pát 12. srp 2022 21:00:19

Dobít, změřit kapacitu a bude jasno.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » sob 13. srp 2022 11:21:53

Dobit?Ved v servise (autorizovanom) mi povedali ze sa dobija z hlavneho trakcneho akumulatora.. Ci je to somarina??
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod hobbyi3 » sob 13. srp 2022 11:23:28

Jen taková poznámka. Stávalo se mi to, když jsem zapomněl vypnout záznamovou kameru, kterou mám připojenou nahoře do speciálního konektoru USB. Bere si tak energii z palubní sítě, která je právě napojená na palubní 12V síť a nikoliv z trakční baterie.

Takže ještě zkontrolovat, jestli nezůstalo něco zapnuté v zásuvkách apod.

Dobíjí se - myslím tu 12V - při jízdě nebo při normálním nabíjení.
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » sob 13. srp 2022 11:59:30

Ved ja nemam nic take co by bezalo na pozadi po vypnuti.Ale ok,vecer dam do nabijacky a uvidime.Merat nemam cim ale supnem do auta a uvidime co sa udeje ked ju tam vlozim..
Ale ked som vlani v servise tak bateria je vraj este povodna a stale vo forme tak uz asi konci…
Dakujem
hobbyi3
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 28. čer 2018 9:29:23

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod hobbyi3 » sob 13. srp 2022 14:14:16

Ona byla vyndaná z auta?
To jsem sám zvědav, jak to dopadne. Protože BMW tvrdí, že se po výměně baterie musí auto naprogramovat, že je tam nová baterka a nastavit atd.
Jestli po vyjmutí baterie se to musí udělat znovu, to nevím, ale kdyby se děly věci, tak to bude tím.

Prostá výměna baterie prý nejde.
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » sob 13. srp 2022 21:07:00

Dal som ju do nabíjačky od zalozneho zdroja a po po 2 min. zahlásilo že je úplne nabitá tak som chvilu pockal a dal spet do auta.A auto normalne naskocilo a normalne ide akurat som nastavil cas tak ako to pisal niekto o zopar prispevkov hore.Ale to bola povodna ,originalna ale ked tam dam tu novu exide tak uvidim co sa stane.,mozno da uz nerozbehnem….

Ale je v koncoch.Ked bola v nabijacke ,plne nabita na tom zaloznom zdroji tak som ho vypol zo siete ,cize islo s nej par watov a po minutke kleslo v napetie v nej asi na polovicu takze sa definitivne poruca….
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » pon 22. srp 2022 23:17:04

Baterka vymenena,kupil som exide,mala improvizacia s upravou kontaktov baterie,hned vlozena do auta a ziadny problem,vsetko funguje ako ma,netrebalo nic kodovat,auto normalne jazdi a hlaska zmizla…
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » pon 29. srp 2022 13:46:38

reno píše:Baterka vymenena,kupil som exide,mala improvizacia s upravou kontaktov baterie,hned vlozena do auta a ziadny problem,vsetko funguje ako ma,netrebalo nic kodovat,auto normalne jazdi a hlaska zmizla…


Baterie je po vymene treba zaregistrovat. Pokud to neudelate, muzou se Vam casem dit zajmave veci :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
reno
Příspěvky: 71
Registrován: stř 22. kvě 2019 9:27:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod reno » pon 29. srp 2022 16:35:52

Ahoj.
Ake zaujimave veci?Mozes prosim upresnit?Co znamena zaregistrovat??Treba do autorizaku??
Vieceri tu menili bateriu doma v garazi..
Dakujem krasne…
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » ned 04. zář 2022 0:42:34

V aute je citac na zivotnost baterie, od tohoto citace se vypocitava statistika a zpusob jak se vuz k baterii chova ohledne nabijeni a co od ni muze ocekavat ohledne vybijeni. Tzn kdy si napriklad sam preventicne zapnout HV system a baterii dobit.

Baterii sice vymenite, ona jakoze drzi, ale vuz si mysli ze mate stale starou a tak se k ni chova.
Pro registraci je treba nejanka diagnostika, at uz obyc mobilni apka bimmerlink, nebo velka PC.

Vite jak treba poznate, ze ta baterie odchazi ?
Tak ze odemknete, otevrete dvere, a aniz by jste dali START, slysite jak cvakne/zapne HV baterie. vuz ihned zacne baterii nabijet a neceka az mu za 5 minut chcipne, kde vy v 6 minute chcete zmacknout START :-)

Dalsi super pitoma vec je, ze kdyz to auto nekdo dlouho trapi na tu chciplou 12V baterii, tak ty ridici jednotky nejsou uplne delany, aby pracovali trvale s podpetim a odchazi. Uz mam 2 pripady, kdy lidi na to varovani kontroly baterie nedbali, a za 14 dni jim chciplo neco vetsiho a proplakali dlouhe vecery. Jednomu se pouze zamkla HV baterie jakoze havarijni stav, a druhemu v ni odesla ridici jednotka :-)

Takze tak., stejny jak se zubarem, lepe drive nez pozdeji :-)
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » stř 23. lis 2022 17:36:03

Zdravim kolegove,

tak jsem se v pondeli taky zaradil do spolku "chcipla 12V baterka".

Bohuzel pomerne neprijemnou formou. Musel jsem akutne vyrazit k rodicum, a po vytazeni auta z 230V zasuvky v praci a nastartovani vyskocila hlaska "nabijeni neni mozne". S tim, ze specham a dojezd mam vyrazne vetsi nez potrebuji jsem vyrazil - resit budu pozdeji. Ujel jsem 20km auto zamknul a hodinu stalo venku (-2°C, poprchavalo).

Po odemknuti se rozsvitila svetla a... prekvapive hned zhasla - dost divny. Po pokusu o nastartovani nejprve "barevna hudba" s chybami od nabijeni neni mozne pres ABS, rizeni, stabilizaci, chybu pohonu az po opakovane zapinani a vypinani auta aniz bych se o to nejak pricinil.
Vzhledem k povetrnostnim podminkam se mi nepodarilo dovolat na pojistovnu kvuli odvozu do servisu (dvacet minut cekani se zaverem, ze si se mnou chtel povidat nejakej AI asistent), tudiz jsem si musel nejak poradit nejak sam. Protoze chyby, ktery auto hlasilo se sebou nijak nesouvisely padlo podezreni na 12V baterku.

Takze vyndat kastlik na kabely, vyndat baterku z otcova Peugeota (koupil si novou a jeste ji nestihl vymenit) a nabastlit smes startovacich a jinych kabelu k paralelnimu pripojeni na mrtvolu v aute. Po pul hodine nadavani v desti pri -2°C s minimem cajku byla baterka pripojena a privazana k pricce pod kastlikem kusem provazu - nic jinyho jsem po ruce nemel. Auto bylo zivy a chovalo se jakoby se nic nestalo. Nechal jsem to pripojeny ca.20 minut jeslti se paralelni mrtvola nehreje aby se mi nahodou neotevrela - musel tam tect solidni proud kvuli asi ne uplne malymu rozdilu napeti. Zadna katastrofa se nekonala tak jsem 30km k servisu dojel bez potizi - jeste ze topeni je HV jinak bych se uklepal zimou :-)
Nechal jsem nedovrenou predni kapotu, auto zamknul a zamceni bylo to posledni co auto zvladlo. Svorka startovaciho kabelu spadla nekde cestou a tak jsem nejakou jeji cast asi absolvoval jen na mrtvolu a energii jen z DC/DC menice.

Rano jsem baterku objednal u Kellyho za ca dvaapul - pri vyzvednuti jsem prekupnickovi rozporoval jeji rozmery (44Ah) ale byl jsem ujisten ze je to v poradku. Ze servisu mi samozrejme volali, ze baterka se nevejde, takze jsem ji zase radostne odvez zpet.
Baterka je dost specialka - Banner ji udajne zacal vyrabet specialne pro BMW Motorrad. Ma pry tlustsi elektrody a zesileny ram aby to vydrzelo trapeni na expedicnich endurech rady GS. Nahrady typu Exide a Motobat jsou oproti Banneru dost osizeny. Bohuzel v CR nikdo mimo BMW pry aktualne baterku skladem nema, tak jsem objednal primo v ACR. Cenovka 4300 za 20Ah je masakr, ale prekupnik s baterkama kterej ji nabizel za 3500 to nema od koho koupit a v Kelly jsou tak lini, ze koupi baterku od BMW a na ni si hodi marzi - tudiz u Kellyho je za 4700. Bohuzel predpoklad, ze pri te cene baterka neco vydrzi je pry naivni - zivotnost max. 4-5 let. Baterky jako mam v dieselu z 2006 stale v provozu (ca 350kkm) i pres trapeni stop/startem, se pry uz nevyrabi :-(.

Zatim jezdim "kadlakadla", baterka by mela snad dorazit zitra. Registrace baterky je jasna vec (Zdenda popisoval proc).

Takze pekna atrakce u ktery jsem nastyd, ze jsem rano skoro nevstal - ale zas jsem se neco naucil:

1/ I3 se da nouzove nahodit na startovaci kabely i s uplne mrtvou 12V baterkou a da se takhle i par kilometru dojet - zrejme i jen na mrtvolu a stavu z menice
2/ Baterka muze chcipnout bez jakykoli vystrahy primo ukazujici na zdroj problemu
3/ Bohuzel se neda koupit baterka s zivotnosti odpovidajici HV packu :-(

Pro zlepseni nalady prikladam fotku z rana, jak jsem to tam potme nabastlil abych dojel... technik docela koukal :-D

H
Přílohy
20221122_082723[1].jpg
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Lama » stř 23. lis 2022 19:07:34

Chce to instalovat měření baterie a máte dokonalý přehled a můžete si i nastavit posílání zpráv.
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=42&t=972
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Havrla » čtv 24. lis 2022 15:14:13

No prave ze ne uplne, ta baterie ztrati kapacitu a zvedne se jeji vnitrni odpor.
Takze ona ma nezatizena porad 12,6V coz je vyhodnoceno jako dobry mame nabito, ale pri zatizeni napeti klesne tak rychle, ze se uz nestaciaktivovat HV system, protoze pri zatizeni napeti rychle klesne tak ze uz nezvladne ani sepnout ty spinace v baterce.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
mopadzi
Příspěvky: 77
Registrován: stř 22. kvě 2019 7:59:01

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod mopadzi » čtv 24. lis 2022 20:22:44

kolik stojí originál v BMW?
tady to není tak hrozný:
https://www.hubauer-shop.de/en/original ... psQAvD_BwE
BMW i3 94Ah
i3rex
Příspěvky: 40
Registrován: úte 21. črc 2020 15:40:35

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod i3rex » čtv 24. lis 2022 22:49:07

Baterka, výměna a registrace dohromady pět tisíc.
ACR auto v Budějovicích - BMW I servis.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Výměna palubní baterie 12V

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 24. lis 2022 23:05:07

U Citiga mě při servise pravidelně každý dva roky měří vnitřní odpor , to v BMW nedělají? Už mám na hrbu třetí rok a o baterce nevím, že by tam vůbec nějaká byla, ale je pravda že má větší kapacitu. Podle mě v elektromobilu je baterie kvalitně dobíjena a to i když auto stojí , nároky na "startovací" proud jsou minimální, tam musí olověná baterka vydržet deset let. U předchozího "historického" Mitsubishi MIEV jsem baterku taky neřešil a to jsem na ní v zimě i topil Webastem.