Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Moderátor: Josef
Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Jsem majitelem vozu Kia Soul Ev 2016. Baterie 27 kWh. Auto jsem koupil před 2,5 roky, dovoz z Rakouska. Tehdy v letních měsících byl dojezd cca 145 Km. Nyní je to jen polovina, tedy 70 km. I když auto používáme zejména na krátké trasy (rozvoz dětí do školy, kroužků, do práce, nákupy do nedalekého města), kapacita baterie nám přestává stačit a to zejména v zimních měsících, kdy se dojezd snižuje na cca 60 km.
Řeším proto výměnu baterie. V autorizovaném servisu Kia stojí nová baterie cca 400 000 Kč, což přibližně odpovídá původní nákupní ceně vozu. Hledám proto nějaké alternativní řešení a mám k tomu pár dotazů:
1) Je reálné nechat vyměnit baterii v Kia Soul Ev 2016 mimo autorizovaný servis?
2) Je zde někdo, kdo to dokáže za úplatu provést? Případně prosím o tipy / kontakty na osoby, které se tímto zabývají. Klidně i soukromě do zprávy.
3) Je reálné vyměnit v tomto modelu starou baterii 27kwH za baterii s výkonem 64 kWh, která se používá ve vozech Kia Soul od roku 2020, a výrazně si tak zlepšit dojezd?
Děkuji moc ze případné reakce.
Řeším proto výměnu baterie. V autorizovaném servisu Kia stojí nová baterie cca 400 000 Kč, což přibližně odpovídá původní nákupní ceně vozu. Hledám proto nějaké alternativní řešení a mám k tomu pár dotazů:
1) Je reálné nechat vyměnit baterii v Kia Soul Ev 2016 mimo autorizovaný servis?
2) Je zde někdo, kdo to dokáže za úplatu provést? Případně prosím o tipy / kontakty na osoby, které se tímto zabývají. Klidně i soukromě do zprávy.
3) Je reálné vyměnit v tomto modelu starou baterii 27kwH za baterii s výkonem 64 kWh, která se používá ve vozech Kia Soul od roku 2020, a výrazně si tak zlepšit dojezd?
Děkuji moc ze případné reakce.
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Po 5 minutovem googlovani jsem zjistil ze novou baterku prodavaji za $15,853.23 cca 345tkc
https://www.kia.parts/oem-parts/kia-battery-37510e4250
coz je nesmysl jako i vymena u dealera
tady prodavaji baterky s aut na odpis, posilaji kam koliv po EU
https://gbd.no/en/utvalgte-deler/batteripakke-elbil/kia
jeste jsem nekde nasel baterku za 4500 EUR - nejspis ne nova ale uz nebyla skladem tak nema cenu davat odkaz
ale v cesku asi zatim tezko se najde servis ktery ji vymeni za rozumne prachy, v Norsku znam evhub.no, ale jsou tam i jine servisy.
Mozna se najdou nejake nadsenci jako s i3 tady.
Take ma asi vetsi smysl (hlavne financni) spis oprava nez vymena - nejspis jsou tam vadne clanky ktere snizuji kapacitu.
Doporucil by hledat nejake nadsence bliz nez v norsku. Treba napsat email do evhub.no - jestli neznaji nejaky servis v nasem regiounu, treba v Nemecku.
https://www.kia.parts/oem-parts/kia-battery-37510e4250
coz je nesmysl jako i vymena u dealera
tady prodavaji baterky s aut na odpis, posilaji kam koliv po EU
https://gbd.no/en/utvalgte-deler/batteripakke-elbil/kia
jeste jsem nekde nasel baterku za 4500 EUR - nejspis ne nova ale uz nebyla skladem tak nema cenu davat odkaz
ale v cesku asi zatim tezko se najde servis ktery ji vymeni za rozumne prachy, v Norsku znam evhub.no, ale jsou tam i jine servisy.
Mozna se najdou nejake nadsenci jako s i3 tady.
Take ma asi vetsi smysl (hlavne financni) spis oprava nez vymena - nejspis jsou tam vadne clanky ktere snizuji kapacitu.
Doporucil by hledat nejake nadsence bliz nez v norsku. Treba napsat email do evhub.no - jestli neznaji nejaky servis v nasem regiounu, treba v Nemecku.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Děkuji moc za reakci a za odkazy!
Velmi děkuji zejména za odkaz na norský bazar baterek z aut na odpis! To je paráda! Cena 4500 EUR je rozhodně lepší než 16 000 EUR za novou baterku.
Do evhub.no jsem napsal, ale pokud by se zde nějaký nadšenec, schopný výměnu provést, našel, budu velmi rád. Ať se mi prosím ozve.
Jinak by mě ještě zajímalo, zda je třeba shánět naprosto stejnou baterku ze stejného modelu, nebo je možné dát do Kia Soul Ev 2016 (27 kWh) výkonnější baterku z modelu 2018 (30 kWh) nebo dokonce 2020 (64 kWh)?
Velmi děkuji zejména za odkaz na norský bazar baterek z aut na odpis! To je paráda! Cena 4500 EUR je rozhodně lepší než 16 000 EUR za novou baterku.
Do evhub.no jsem napsal, ale pokud by se zde nějaký nadšenec, schopný výměnu provést, našel, budu velmi rád. Ať se mi prosím ozve.
Jinak by mě ještě zajímalo, zda je třeba shánět naprosto stejnou baterku ze stejného modelu, nebo je možné dát do Kia Soul Ev 2016 (27 kWh) výkonnější baterku z modelu 2018 (30 kWh) nebo dokonce 2020 (64 kWh)?
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Pochybuji, že by šla dát baterie 64 KWh, jedna se o úplně jiný model Soulu, spíše bych věřil, že půjde 30 kWh. Také neznám u nás nikoho kdo by se výměnou zabýval. Každopádně doporučuji zjistit stav jednotlivých článků přes OBD II.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Děkuji za reakci.
Stav článků zkusím zjistit.
Co je prosím OBD II?
Stav článků zkusím zjistit.
Co je prosím OBD II?
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Tady je info o OBD II a odkaz na jeden z více programů.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II
https://play.google.com/store/apps/deta ... er.soulspy
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II
https://play.google.com/store/apps/deta ... er.soulspy
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
A neměla by být ještě v záruce? A druhá vec, kolik to má najeto, že je baterka už po 7 letech KO?
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Josef píše:Tady je info o OBD II a odkaz na jeden z více programů.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II
https://play.google.com/store/apps/deta ... er.soulspy
Děkuji, nastuduji.
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Marek71 píše:A neměla by být ještě v záruce? A druhá vec, kolik to má najeto, že je baterka už po 7 letech KO?
Předchozím majitelem bohužel nebyl dělán pravidelný servis, takže záruka již neplatí. Najeto má cca 100 000 km. Nabíjíme 2,5 roku kabelem z obyčejné zásuvky.
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Josef píše:Tady je info o OBD II a odkaz na jeden z více programů.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/OBD-II
https://play.google.com/store/apps/deta ... er.soulspy
Ještě jednou díky.
Když tedy koupím na amazonu například tento adaptér: Kw902 Konnwei Kw902 Elm327 CB rádia s pevnou montáží (černé),
a stáhnu si tuto aplikaci: https://play.google.com/store/apps/deta ... er.soulspy
tak budu schopen zjistit stav jednotlivých bateriových článků?
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Lesní elf píše:Marek71 píše:A neměla by být ještě v záruce? A druhá vec, kolik to má najeto, že je baterka už po 7 letech KO?
Předchozím majitelem bohužel nebyl dělán pravidelný servis, takže záruka již neplatí. Najeto má cca 100 000 km. Nabíjíme 2,5 roku kabelem z obyčejné zásuvky.
Osobně bych to tak lehce nevzdal. Kia o problému moc dobře ví a tyto auta jim padají jedno za druhým. Fakt by mě zajímalo co na té baterce tak dodrbali, když dvojče Ioniq 28 problémy nemá. Každopádně asi Vám o záruce něco řekl domácí servis, takže bych napsal na původního prodejce, pak Kia Czech, pak další level je pak Kia Europe GmbH a nakonec Korea - Global Warranty Team. Za pár emailů, či telefonátů moc nedáte. Navíc o výměně stejně vždy rozhoduje centrála v Korei a ta to pak i proplácí - takže bych se nenechal jen tak odbýt.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Lesní elf: Ano, výrobce aplikace tento OBD II doporučuje. Záruku Kia nechce uznávat i po překročení intervalu o 100 km, natož o desetitisíce km, zkusit se to může.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
TomTom píše:Lesní elf píše:Marek71 píše:A neměla by být ještě v záruce? A druhá vec, kolik to má najeto, že je baterka už po 7 letech KO?
Předchozím majitelem bohužel nebyl dělán pravidelný servis, takže záruka již neplatí. Najeto má cca 100 000 km. Nabíjíme 2,5 roku kabelem z obyčejné zásuvky.
Osobně bych to tak lehce nevzdal. Kia o problému moc dobře ví a tyto auta jim padají jedno za druhým. Fakt by mě zajímalo co na té baterce tak dodrbali, když dvojče Ioniq 28 problémy nemá. Každopádně asi Vám o záruce něco řekl domácí servis, takže bych napsal na původního prodejce, pak Kia Czech, pak další level je pak Kia Europe GmbH a nakonec Korea - Global Warranty Team. Za pár emailů, či telefonátů moc nedáte. Navíc o výměně stejně vždy rozhoduje centrála v Korei a ta to pak i proplácí - takže bych se nenechal jen tak odbýt.
Možná to za pokus stojí, ale jsem velmi skepitcký, protože po té, co mi v Kia servisu v Olomouci (ano, byl to domácí servis) sdělili, že záruka neplatí, protože nebyly dodrženy její podmínky, tak jsem servisní intervaly již neřešil, takže teď už mi to neuznají tuplem..
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Josef píše:Lesní elf: Ano, výrobce aplikace tento OBD II doporučuje. Záruku Kia nechce uznávat i po překročení intervalu o 100 km, natož o desetitisíce km, zkusit se to může.
Skvělé, děkuji.
Objednal jsem.
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
On obecně přístup k zákazníkovi je v ČR asi jeden z nejhorších co jsem kde viděl. Ale např. v servisce je přímo uvedena adresa na Global Warranty Korea a krom datu nákupu a VIN tam není ani zmíňka o kopii servisní knihy protože to je věc lokální. Opravdu bych šel odspodu nahoru a pokud mě pošle do ... i Korea, pak bych to řešil na svou peněženku - jestli bych to vůbec řešil.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Lesní elf píše:Jsem majitelem vozu Kia Soul Ev 2016. Baterie 27 kWh. Auto jsem koupil před 2,5 roky, dovoz z Rakouska. Tehdy v letních měsících byl dojezd cca 145 Km. Nyní je to jen polovina, tedy 70 km. I když auto používáme zejména na krátké trasy (rozvoz dětí do školy, kroužků, do práce, nákupy do nedalekého města), kapacita baterie nám přestává stačit a to zejména v zimních měsících, kdy se dojezd snižuje na cca 60 km.
Řeším proto výměnu baterie. V autorizovaném servisu Kia stojí nová baterie cca 400 000 Kč, což přibližně odpovídá původní nákupní ceně vozu. Hledám proto nějaké alternativní řešení a mám k tomu pár dotazů:
1) Je reálné nechat vyměnit baterii v Kia Soul Ev 2016 mimo autorizovaný servis?
2) Je zde někdo, kdo to dokáže za úplatu provést? Případně prosím o tipy / kontakty na osoby, které se tímto zabývají. Klidně i soukromě do zprávy.
3) Je reálné vyměnit v tomto modelu starou baterii 27kwH za baterii s výkonem 64 kWh, která se používá ve vozech Kia Soul od roku 2020, a výrazně si tak zlepšit dojezd?
Děkuji moc ze případné reakce.
Jestli je to tak jak píšete, tak byla baterka zralá na reklamaci už v době kdy jste to auto, kupoval. Dojezd 70 Km ? můžete sem dát foto z displeje?
Protože to nemůže, bejt zdegradovaná baterka, zcela jistě má závadu. Jen pro informaci mám PHEV kia niro z roku 2017 s baterkou 8,9 kWh využitelná 7 kW což je 4x méně a v létě bez klimatizace na ní ujedu 50 km bez spuštění spalovacího motoru.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Při nákupu byl nájezd 145 km, tedy to bylo v pořádku, něco se muselo stát v těch posledních 2,5 letech. Možná nový majitel nabijel často na DC, nebo odešel nějaký článek apod., což se stát může, stejně jako kolegovi s eNirem. Chce to načíst v OBD II stav baterie a jednotlivých článků. Soul 27 kWh ještě ukazuje i SOH baterie.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Takhle staré auta se vyhazují a kupují nové.
Zřejmě jste nepochopil skvělý ekologický koncept elektromobility.
Opravit za normální cenu to nikdo neumí a samotné automobilky nabízí jen celé akupacky za cenu 4x převyšující cenu samotného nepoužitelného auta.
Zřejmě jste nepochopil skvělý ekologický koncept elektromobility.
Opravit za normální cenu to nikdo neumí a samotné automobilky nabízí jen celé akupacky za cenu 4x převyšující cenu samotného nepoužitelného auta.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
dracekvo píše:Takhle staré auta se vyhazují a kupují nové.
Zřejmě jste nepochopil skvělý ekologický koncept elektromobility.
Opravit za normální cenu to nikdo neumí a samotné automobilky nabízí jen celé akupacky za cenu 4x převyšující cenu samotného nepoužitelného auta.
KIA přeci umí opravovat (vyměňovat) po modulech..., ale možná až od NIRA. (... u Soula by stejně nebylo dobré dávat nový modul ke starým).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Kia Soula výměna staré baterie mimo autorizovaný servis
Ja myslim ze je tich Soulu EV proste malo aby nekdo mel zajem to tady opravovat mimo autorizovany servis.
Zvlast v Cesku. V Norsku s tim evidentne neni problem.
Da se nekde dohledat kolik vubec tech Soul EV je prihlaseno v CR?
Pro auta s vetsim poctem prodanych kusu urcite jeste uvidime neorigo baterky a servisy.
Zvlast v Cesku. V Norsku s tim evidentne neni problem.
Da se nekde dohledat kolik vubec tech Soul EV je prihlaseno v CR?
Pro auta s vetsim poctem prodanych kusu urcite jeste uvidime neorigo baterky a servisy.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)