Zkušenosti Kia Soul model 2015

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2131
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » pon 14. dub 2025 7:54:05

holdatc píše:Ahoj.

Právě teď jsem na nabijecce od CEZ a takto:

DC nabíjení se rozjelo hned, ale ta rychlost na 50% baterie jsou 2-kW
AC mám své 2 kabely a přes ty auto nenabíji vůbec, takže nabíječkou co mám doma to nebude.

Takže teď už nic jiného než servis, což.

Znal jsem iOn, který měl najeto asi 180tis.km a měl různé problémy. Jedním z nich bylo, že nabíjení na DC stanici probíhalo jen 1-2 kW !!! Dále pak padalo do želvy při plné akceleraci a mělo problém rychleji vyjet kopec. Dokonce mělo i problém s přenosnou AC nabíječkou 8-) , ale tam odešla myslím jen pojistka.
A výsledek? Degradovaná baterie a hlavní příčina - několik špatných článků.
Proměřte stav baterie (zdarma přes OBD buď sám, nebo s kolegou elektromobilistou z vašeho okolí). Nebo se objednejte na diagnostiku do servisu (bývalo to ale už dávno za 4tis.)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (105+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP) - servisuji v Hyundai Louda Auto Strakonice 8-)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pon 14. dub 2025 8:12:12

Vzhledem k SOH 65% před rokem to bude vadná baterie. Podle mě je o na opravu vadných modulů nebo výměnu baterie. Kdo to dělá pro Soul netuším, ale nějaké firmy se tím zabývaly.

Před 2 lety se to tady již řešilo, nevím, zda to dospělo ke zdárnému konci. Servis navrhne novou baterii za nesmyslné peníze.

https://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=1381

Možná by mohla pomoci tato firma, mají pobočku v Berlíně. I Tak to bude oprava za 100-150 tis.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
holdatc
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. bře 2024 12:55:04

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod holdatc » pát 23. kvě 2025 22:47:43

Zdravím.

Po více jak měsíci jsem se dokopal a kouknu na tu diagnostiku přes OBDII. Vložím pár fotek a jestli mi prosím z toho dokážete říct, jestli měřím co mám a jestli se z toho dá něco poznat.
Přílohy
Screenshot_20250523_220820_Torque.jpg
Screenshot_20250523_221600_Torque.jpg
Screenshot_20250523_221933_Torque.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » sob 24. kvě 2025 6:42:39

Napětí článků:
Maximální napětí článku: 3,78 V
Minimální napětí článku: 3,76 V
Rozdíl napětí: Pouze 0,02 V, což ukazuje na velmi dobrou vyváženost článků. To bývá pozitivní znak zdravé baterie, ale

Zhoršení (deteriorace):
Maximální zhoršení: 55,5 % (článek č. 96)
Minimální zhoršení: 0 % (článek č. 1)

To znamená, že jeden z článků (č. 96) je výrazně degradovaný, zatímco jiný (č. 1) je prakticky neopotřebovaný.
Zhoršení 55,5 % je velmi vysoké — takto degradovaný článek může ovlivnit výkon celé baterie a její dojezd.

Doba provozu:
Provozní sekundy: 4 294 967 295 s
Provozní hodiny: 1 193 046 4708 h (zřejmě chyba – příliš vysoká hodnota)
Hodnota 4 294 967 295 s je limit 32bitového čísla (2³²−1), což pravděpodobně znamená chybu měření nebo přetečení registru.

Pokud se vymění článek, bylo by to OK. Doporučuji udělat diagnostiku baterie, kde tomu rozumí, tedy buď kvalitní servis nebo test v Dekra. Kia se chlubila výměnami jednotlivých článků, zda to skutečně dělá, netuším.

https://eshop.dekra.cz/sluzby/battery-test
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2131
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » ned 25. kvě 2025 9:41:38

Pokud by baterka měla SOH 54,5% tak by asi už v EV nejezdila..., nemělo to být SOC, což by mohlo odpovídat...
SOH2 82,25% by jako SOH v EV Soul 2015 bylo dost slušné (co to je ale za hodnotu SOH2...???

Zkuste změřit baterku při 100% nabití a pak hlavně co nejvíce vybitou, alespoň pod 10%, ihned po jízdě, kde by měly být patrné nejvíce rozházené články.
Ideálně sem dejte tento krásný přehled:
Přílohy
Battery cell map.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (105+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP) - servisuji v Hyundai Louda Auto Strakonice 8-)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » ned 25. kvě 2025 14:52:09

Slovem deterioration vyjadřují spíše zhoršení stavu podle nějakých parametrů, který výrobce měří a neznamená to stav nabití nebo kapacitu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
holdatc
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. bře 2024 12:55:04

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod holdatc » pon 26. kvě 2025 13:44:11

Všem moc děkuji za odpovědi.
Já ale teď řeším to, proč mi auto nenabiji AC nabíječkou. Výměnou článků to vyřeším? Zkusím měřit ještě třeba za jízdy, ale Torque myslim ukazuje jen nejlepší a nejhorší článek, ne výpis všech, jakou mají deterioration... ten pěkný výpis má aplikace pro Soul, ale ta je za 500 :? Myslíte že mi to k něčemu bude? Jestli to někam na výměnu článků dám, tak si to budou určitě zjišťovat sami.
Za ten odkaz na diagnostiku v Dekra děkuji, ale mám to tam cca 200km a s mojí baterii by to bylo asi velké dobrodružství
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » pon 26. kvě 2025 16:33:19

Netroufnu si odhadnout, jestli po výměně článku to bude nabíjet lépe, ale myslím že ne. Těžko říci jestli jsou to dvě závady propojené, ale AC nabíjení bych hádal na něco jiného. Aplikace TORQUE umí zobrazit také napětí všech článků nebo bloků (už si to nepamatuji), při vybité baterii bude krásně vidět článek nebo blok, který je špatný, tam rozdíl bude klidně několik desetin Voltu.
Do Dekry samozřejmě nechat auto odvézt na podvalníku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
holdatc
Příspěvky: 11
Registrován: úte 19. bře 2024 12:55:04

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod holdatc » úte 27. kvě 2025 22:06:03

Jen krátké video, jak se chovají články, když na to dubnu do kopce. Baterie měla 45%

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4327
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Josef » úte 27. kvě 2025 23:06:48

Teď je jasně vidět v zátěži, že články 01, a 96 jsou vadné, článek 02 je také zralý na výměnu a 95 není taky žádný zázrak. Řešil bych to výměnou modulů z nějaké staré baterie. Vadná palubní nabíječka se da taky sehnat, např. na eBay.

Občas se dají sehnat celé trakční baterie, tahle je do novějšího modelu, ale prodejce poradí, zda se dá použít i pro model 27 kWh https://evshop.eu/en/batteries/299-kia- ... -pack.html

Tady je 27kWh https://erevo.pt/en/detalhe/20162544/pa ... a-soul-ev-

Tady jsou zajímavé informace s podobným problémem. https://www.mykiasoulev.com/threads/ana ... tery.1346/

https://evclinic.eu/category/ev/kia/soul-ev/
Přílohy
KIA_bat.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 2131
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia Soul model 2015

Příspěvekod Lama » stř 28. kvě 2025 16:48:17

To tedy zírám, poklesy (rozdíly) napětí o 0,7V (0,9V) při 45% nabité baterce :(
Auto už musí dost omezovat max. výkon a při nižším % nabití baterie bude skákat do želvy nebo rovnou odmítat jet (když článek 96 si sáhne na 2,5V).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (105+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP) - servisuji v Hyundai Louda Auto Strakonice 8-)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)