TM 3 LR novy prirustek

Moderátor: Josef

Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » úte 07. led 2020 10:06:48

Martin TM3 LR píše:Tak dneska prvnich cca 120 km z Teplic - dalnice 135 tempomat a pak v Praze normalka, obcas blbnuti a topeni na 21 a bylo to kolem 20 spotreba .


Těch dálničních testů je na YT hromada, to si myslím, že si lze udělat reálný obrázek o spotřebě.
Mě by zajímalo jak vypadá spotřeba, když ráno vyjedete se studeným autem (stojícím venku) řekněme při teplotě 0°C na trasu cca 10km v městském provozu, tam auto vychladne a vrátíte se zpět. Pokud bude příležitost něco takového vyzkoušet, tak napište.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Josef » úte 07. led 2020 10:45:34

Každý má trochu jiné podmínky, jinak auto používá a někdo jezdí dlouhodobě za 14 kWh a jiný za 25 kWh (viz spritmonitor.de). Pokud bych v zimě někam vyjížděl, tak nesednu do auta bez předtopení, tedy na krátké jízdy po městě bude spotřeba klidně 20 kWh/100km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Martin TM3 LR » úte 07. led 2020 13:37:49

Ted 12km po meste , parkrat jsem to ale pridupnul a baterka tepla a topim .Bylo tam i 115 a pak 150 takze tech 14 bude asi real ale ne pro me v zime.

CA3D7BD8-8F21-4995-976E-29B73D36894B.jpeg
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » úte 07. led 2020 15:14:26

Ale to samozřejmě nijak nerozporuji, že každý má jiný styl jízdy a tudíž jinou spotřebu. Nicméně pokud někdo natáčí test spotřeby s předpisově nahuštěnými továrními koly při ustálené rychlosti v obou směrech (aby nedošlo k ovlivnění gravitací a povětrnostními podmínkami), tak opravdu nepředpokládám, že stejný model vozu v jiné barvě a s jiným řidičem, který pojede stejnou rychlostí, se bude ve spotřebě nějak lišit.
Jsem do TM3 celkem nalomený, všude jsem četl, jak je to superefektivní elektromobil, ta letní spotřeba vypadá docela zajímavě (vzhledem k výkonu, hmotnosti, rozměru kol), ale co jsem tak nějak vysledoval, tak ten zimní provoz je srovnatelný s Skem a to mi upřímně moc efektivní nepřijde.
Snažím se pochopit proč tomu tak je, podle mého názoru na tom bude mít částečně podíl velký rozměr gum, ne příliš energeticky efektivní systém vytápění, který zároveň zahřívá i baterii a co jsem pochopil, tak to nelze vypnout jako u Ska a Xka. Snad to vytápění pořeší u Yka o něco lépe.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Josef » úte 07. led 2020 16:47:12

U auta za 1,5 mil. Kč řešíte spotřebu? Za 4 roky při nájezdu 120 tis. km, budete mít 6 x větší prodělek na poklesu ceny auta, než na zaplacené elektřině, pokud budete většinou nabíjet většinou doma a měl být 1 km za 0,65 hal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » úte 07. led 2020 21:56:25

Tak spotřeba je velké téma i u 2-3x dražších EV, jenže nejspíš nikdo moc neřeší jestli jezdí za 70, nebo 90 hal., ale ono od té spotřeby se odvíjí tak nějak užitná hodnota toho auta.
Pokud bych šel objednat TM3 za 1,5mil, muselo by to být s přesvědčením, že je to skutečně technologicky to nej, co se dá pořídit.
Asi to nechám ještě dozrát...
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod nokia9500 » stř 08. led 2020 8:14:30

ono obecně jsou EV citlivější na způsob jizdy, ale dá se i s velkým autem jet velmi rozumně...tady jeden příklad ... na podzim TMX 100D trasa Hostivař - Líbeznice za normálního provozu = 16kWh a za 2 dny i s jízdou po dálnici a zkoušení dynamiky = pod 20
Přílohy
Screenshot_20200108-081035.jpg
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Josef » stř 08. led 2020 8:21:10

Turbo píše:Tak spotřeba je velké téma i u 2-3x dražších EV, jenže nejspíš nikdo moc neřeší jestli jezdí za 70, nebo 90 hal., ale ono od té spotřeby se odvíjí tak nějak užitná hodnota toho auta.


To je pravda, spotřeba se řeší kvůli porovnávání s Teslou, která je na tom v porovnání výkon/spotřeba jedničkou na trhu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Martin TM3 LR » stř 08. led 2020 14:31:18

Tak Tesla překvapila, apka při převodu vlastnictví zprovozněna druhý den po odeslaní dokladů a emailu a funguje trošku jinak a rychleji než na i3 :-) :-)
A dnes první delší trasa 210 km - 42kw spotřebováno-spotřeba 20 , je v tom dálnice a okresky a hlavně topení na 21.5 (už to bylo moc) :-) a taky asi půlhodiny čekání - topení - Netflix :-) :-)

A co se týče autopilota - nemám ho a zatím to ani asi nedává moc smysl-výborně funguje už ten základní jelikož i s ním auto řídí a zatáčí samo-samozřejmě ne tak jako autopilot ale pro mě zatím stačí-stejně radši řídím sám.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Josef » stř 08. led 2020 16:41:11

Předpokládám dálnice 130 km/h někde ze severu ku Praze a zpět.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Ava » stř 08. led 2020 17:49:51

Martin TM3 LR píše:Tak Tesla překvapila, apka při převodu vlastnictví zprovozněna druhý den po odeslaní dokladů a emailu a funguje trošku jinak a rychleji než na i3 :-) :-)
A dnes první delší trasa 210 km - 42kw spotřebováno-spotřeba 20 , je v tom dálnice a okresky a hlavně topení na 21.5 (už to bylo moc) :-) a taky asi půlhodiny čekání - topení - Netflix :-) :-)

A co se týče autopilota - nemám ho a zatím to ani asi nedává moc smysl-výborně funguje už ten základní jelikož i s ním auto řídí a zatáčí samo-samozřejmě ne tak jako autopilot ale pro mě zatím stačí-stejně radši řídím sám.


S aplikací naprosto souhlasím. Ta od BMW, v podstatě proti Tesle nic neumožňuje. Ale zase je použitelná na Apple iWatch.
Nicméně se dají použít aplikace dalších stran.

Autopilota jsem také neobjednával, protože za 171 tis nic neumí díky EU, a vždy se dá dokoupit.
Když jsme u toho dokoupení, včera se tam ukázala možnost odemknout za 1800EUR zrychlení na 4:1 na 100km/h :D

I ty plastové kryty dělají 15% na spotřebě.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » stř 08. led 2020 18:40:51

To souhlas, AP bych osobně také neobjednával.
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Martin TM3 LR » stř 08. led 2020 20:22:19

Myslim ze za 1800EUR jsou to zbytecne vyhozene penize , uz takhle to auto jede strasidelne .
Ale jak kazdy uzna za vhodne.
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 10. led 2020 7:58:42

Turbo píše:
Martin TM3 LR píše:Tak dneska prvnich cca 120 km z Teplic - dalnice 135 tempomat a pak v Praze normalka, obcas blbnuti a topeni na 21 a bylo to kolem 20 spotreba .


Těch dálničních testů je na YT hromada, to si myslím, že si lze udělat reálný obrázek o spotřebě.
Mě by zajímalo jak vypadá spotřeba, když ráno vyjedete se studeným autem (stojícím venku) řekněme při teplotě 0°C na trasu cca 10km v městském provozu, tam auto vychladne a vrátíte se zpět. Pokud bude příležitost něco takového vyzkoušet, tak napište.


Dneska v garazi 15 stupnu a venku 5 . Baterie studena nepredtopena a najezd 10km s detma do skoly.
Poslu pak az bude fakt zima- jestli bude ale venku nestojim.
Přílohy
5E37C084-C458-4A6C-8519-B1A28AF4C178.jpeg
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Ava » pát 10. led 2020 18:41:30

Prosím tě, mám na tebe dotaz.

Má Tesla normální FM rádio, nebo jen digitální? Asi Apple music to nebude umět, jen přes bluetooth.

Jak je to s připojením telefonu? Umí zobrazovat i SMS ? Jak to funguje, když jsou v autě připojené dva telefony najednou ?

Má tesla v. případě nehody Emergency volání ?

Jaké jsou nabíjecí kabely dodávané s autem?
Uživatelský avatar
Martin TM3 LR
Příspěvky: 202
Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
Bydliště: Kozomín-Praha východ

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Martin TM3 LR » pát 10. led 2020 23:07:39

Ava píše:Prosím tě, mám na tebe dotaz.

Má Tesla normální FM rádio, nebo jen digitální? Asi Apple music to nebude umět, jen přes bluetooth.

Jak je to s připojením telefonu? Umí zobrazovat i SMS ? Jak to funguje, když jsou v autě připojené dva telefony najednou ?

Má tesla v. případě nehody Emergency volání ?

Jaké jsou nabíjecí kabely dodávané s autem?


Radia obe ,apple music nepouzivam takze nevim,jedu pres spotify nejvic, sms nevim, zatim jsem to nejak neresil jen volal , mam hodinky tak bych to videl na nich stejne,telefony zjistim , Emergency nevim.
A kabely mam mennekes a pak original tesla na 230V a plus redukci 5 kolik .
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 9:28:36

Martin: Díky za report. Za těchto podmínek bych tu spotřebu takto +- odhadoval, pokud by auto stálo venku, tak je to tak 15% navíc a při 0°C a stání venku si myslím, že bude problém se dostat pod 30kWh. Proto tvrzení, že TM3 jezdí v zimě za 20kWh mi přišlo poměrně odvážné, ale asi pojmem "zima" myslíme každý něco trochu jiného. Na příjezdovce k baráku mám ještě zbytky sněhu a aktuálně tu poletuje nový.
V 15°C se ještě aktivně ohřívá baterie?
Jinak za podmínek, které jste popisoval, to bylo s i3 tak za 16-17kWh ne?
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Ava » sob 11. led 2020 15:45:55

30KW se mě zdá v zimě nesmysl. Vždyť i na krátké trase viz. foto má 22.8KW. To už by jsi musel jet po dálnici 150Km/h

Nekoukáš na videa, kde je údaj ne v km, ale v mílích ?
Ava
Příspěvky: 122
Registrován: pát 22. lis 2019 18:16:06

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Ava » sob 11. led 2020 18:55:46

Tak emergency tlačítko by mělo být pro EU ve stropě vedle výstražných blikačů, máš ho tam?
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM 3 LR novy prirustek

Příspěvekod Turbo » sob 11. led 2020 21:02:47

Ava píše:30KW se mě zdá v zimě nesmysl.


To bude solidní střet s realitou až bude TM3 doma :)

Těch 23kWh je po výjezdu z vytopené garáže (ohřátý interiér a baterie) a při teplotě 5°C, což je pro mě spíš podzim než zima.
Na kratších trasách je na spotřebě v zimě sakra znát, jestli auto vyjede z vytopené garáže a nebo stojí venku, pokud bere PTC pro vytopení interiéru 5kW a dalších možná 3-5kW ohřev baterie a nebo se jen udržuje teplota v interiéru spotřebou 2kW, je samozřejmě citelný rozdíl.

Pokud se budeme bavit o zimě, řekněme 0°C, autě stojícím venku a krátkých trasách +- 10km, tak těch 30+ kWh vidím naprosto reálně. A pokud bude na silnici ještě třeba sníh, tak dalších 10-20% nahoru. V tomto režimu na 20kWh zapomeň. To je bohužel realita EVček s odporovým topením.

Pokud je řidič masochista, tak na topení může samozřejmě něco ušetřit, výhřev sedačky bere jen něco kolem 150W ;)

Na delších trasách se to úvodní vytopení interiéru a baterie do spotřeby rozmělní.