TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Moderátor: Josef
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Tak byla to investice do pohodlí a "proti pokutám". Jezdím na Ostravsku, máme tu poměrně dlouhé úseky čtyřproudovek přes město, totéž mezi nimi všemi směry a i po Ostravě samotné se dá dobře využít. Je to taková pohoda - klik - a už jen točím volantem a sleduji provoz.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Také jsem z Ostravska a dost jezdím i na Slovensko a určitě by se hodilo něco co pomůže sledovat rychlost - nezávodím, ale n Slovensku se dost šptně vysvětluje 60 v 50 nebo 90 an 80 úsecích na dálnici...případně Klimkovický tunel a další místa.
HUD z číny by možná byl fajn, jen kdybyse dalo nakonfigurovat co má zobrazovat - rychlost, + rychlost podle dopravního značení a případně navigace (po 6 km zahnout doprava).
Co se týče té dětské pojistky, pokud se dostanu na tu předváděčku, tak se poptám. Malý má 6 let a spoustu dobrých nápadů:-( napadlo mne jestli Tesla nemá tenzometr na sedačce řidiče, případně i další auta k detekci obsazené sedačky a připomínky nezapnutého pásu? Těžko říct na jakou hodnotu je tenzometr nastavený?
Často jezdím i po lesních cestách a hodil by se i systém IR detekce zvěře a chodců (chlap co jde v noci v černé bundě bez reflexního pásku po krajnici je za "dobrých podmínek" vidět na posledích pár metrů.
HUD z číny by možná byl fajn, jen kdybyse dalo nakonfigurovat co má zobrazovat - rychlost, + rychlost podle dopravního značení a případně navigace (po 6 km zahnout doprava).
Co se týče té dětské pojistky, pokud se dostanu na tu předváděčku, tak se poptám. Malý má 6 let a spoustu dobrých nápadů:-( napadlo mne jestli Tesla nemá tenzometr na sedačce řidiče, případně i další auta k detekci obsazené sedačky a připomínky nezapnutého pásu? Těžko říct na jakou hodnotu je tenzometr nastavený?
Často jezdím i po lesních cestách a hodil by se i systém IR detekce zvěře a chodců (chlap co jde v noci v černé bundě bez reflexního pásku po krajnici je za "dobrých podmínek" vidět na posledích pár metrů.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Tak tenzometr má i 12 let vývojově starý Ion, na předních to píská při nezapnutém pásů, každé zadní sedadlo zobrazuje výstražnou kontrolkou na přístrojovce. Fajn se tím kontrolují spolujezdci vzadu, jestli se připoutali. A pokud vypnou v průběhu jízdy, tak kontrolka a zvukové varování k tomu.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
od jaké váhy tenzometr reaguje (detekuje i dítě cca 20 kg?)
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
U ionu když dám na přední sedadlo školní aktovku tak to už občas pípá takže 20kg to bude hlásit určitě..
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Tak to už se jako dětská pojistka nedá použít.
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Josef píše:Tesla má samozřejmě cca 4kW odporové topení na okamžité zatopení, tedy topí stejně rychle jako auta s tepelným čerpadlem. Problém tepelného čerpadla ale může nastat ve velkých mrazech pod -15°C, kdy přestává prakticky fungovat, výrobce to má jistě vyřešeno, jak netuším. Odporové topení tohle omezení nemá. Jen pro zajímavost, teplota elektromotoru v Tesle dosahuje špičkově až 190°C, tedy je opravdu čím topit.
Dotaz
TM3 má údajně synchronní motor s permanentními magnety v rotoru. Curierova teplota neodymoveho magnetů je okolo 80 st. C.
Jak Teda jako 190st.C? Jinak u toho asynchronaku s měděným rotorem bych to dokázal někomu sežrat. Nicméně si nemyslím že izolační materiály snesou takovou teplotu.
Dík za relevantní info.
havrla
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Teplota asynchronních motorů je uváděna opravdu max 190°C. U synchronních motorů se uvádí kolem 50°C, což bude rovněž celkem dobře použitelné na topení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Martin TM3 LR
- Příspěvky: 202
- Registrován: úte 02. říj 2018 10:07:42
- Bydliště: Kozomín-Praha východ
Re: TM3 - topení, tepelné cerpadlo
Topi jako prase srovnani s i3
TM3 LR - 62tis el.kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů
BMW i3 94Ah 65tis el. kilometrů