Plánování nabíjení
Moderátor: Josef
Plánování nabíjení
Zdravím.
Jako čerstvý majitel TM3 bych se rád zeptal jak si naplánuju nabíjení doma pouze na noční proud. Nic takového jsem v nastavení nenašel. Prostě čas od-do.
Ta kolonka nabíjení mimo špičku je asi k ničemu když nejde nastavit kdy je noční proud.
děkuji
Jako čerstvý majitel TM3 bych se rád zeptal jak si naplánuju nabíjení doma pouze na noční proud. Nic takového jsem v nastavení nenašel. Prostě čas od-do.
Ta kolonka nabíjení mimo špičku je asi k ničemu když nejde nastavit kdy je noční proud.
děkuji
Re: Plánování nabíjení
Tohle nepomaha?
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 64A19.html
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 64A19.html
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Plánování nabíjení
Nějak jsem to zkoušel v aplikaci nastavit a testuju. Ale nechápu proč nejde nastavit jako všude jinde od-do a musí se to dělat takto neintuitivně
a test tedy podle mě neproběhl dobře
nastavil jsem plánování - nabít - zapnout plánované nabíjení a nastavil 17.30
Odjezd - nabíjení mimo špičku a nastavil 17.45
ve složce nabít se ale odškrtlo zapnout plánované nabíjení nicméně hodnota zůstala na 17.30 a je napsáno že vůz se bude nabíjet mimo špičku a bude připraven k odjezdu v 17.45
nabíjení se spustilo ale v 17.45 se nevyplo
Tak nerozumím a nechápu jak to nastavit.
Nabíjím zásadně na noční proud a to od 01.30 do 6.00 a opravdu nebudu vstávat abych to v 6.00 vypnul
To přeci není normální že by to nějak nešlo
Nastavení Plánované nabíjení v podstatě znamená dotaz „Kdy chci spustit nabíjení?“ a Plánovaný odjezd / Nabíjení mimo špičku znamená „Kdy chci dokončit nabíjení?“
Nastavení Plánované nabíjení lze použít společně s nastavením Plánovaný odjezd – Příprava, ale nikoli s nastavením Plánovaný odjezd – Nabíjení mimo špičku.
to je neuvěřitelný
a test tedy podle mě neproběhl dobře
nastavil jsem plánování - nabít - zapnout plánované nabíjení a nastavil 17.30
Odjezd - nabíjení mimo špičku a nastavil 17.45
ve složce nabít se ale odškrtlo zapnout plánované nabíjení nicméně hodnota zůstala na 17.30 a je napsáno že vůz se bude nabíjet mimo špičku a bude připraven k odjezdu v 17.45
nabíjení se spustilo ale v 17.45 se nevyplo
Tak nerozumím a nechápu jak to nastavit.
Nabíjím zásadně na noční proud a to od 01.30 do 6.00 a opravdu nebudu vstávat abych to v 6.00 vypnul
To přeci není normální že by to nějak nešlo
Nastavení Plánované nabíjení v podstatě znamená dotaz „Kdy chci spustit nabíjení?“ a Plánovaný odjezd / Nabíjení mimo špičku znamená „Kdy chci dokončit nabíjení?“
Nastavení Plánované nabíjení lze použít společně s nastavením Plánovaný odjezd – Příprava, ale nikoli s nastavením Plánovaný odjezd – Nabíjení mimo špičku.
to je neuvěřitelný
Re: Plánování nabíjení
Nechápu, proč do toho výrobci motají nějaké špičky apod. Prostě by stačilo nastavení od-do a je to. Stejné to bylo u Kia Niro, kde se nastavovalo nabíjení ve špičce a mimo špičku, nesmysl. Já to pak po zdražení přestal řešit, jestli nabíjím za 7 nebo 8,50 mi je fuk.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Plánování nabíjení
Podle mě jde nastavit bud v kolik hodin se má tesla začít nabíjet, nebo čas kdy chci odjet s nabitým a nahřátým vozem. Nic jiného většinou není třeba řešit.
Pokud chcete nabíjet od 1:30 tak to nastavte a logicky se auto v 6 hodin nabíjet nebude, protože bude nabité. A pokud budete mít auto tak vybité, že ani 50kWh nebude pro nabití stačit tak si nastavte limit třeba 80%. Ani nevím jaký máte druh akumulátoru.
Pro Josefa levný a drahý tarif je dán rozdílem za distribuci. V levném je skoro nic a v drahém až 2 kč, takže rozdíl to je a pokud je někdo na spotu, nebo využívá virtuální baterii, tak může být rozdíl i v % za celkovou cenu dost výrazný. Elektro má také dost nadšenců co potřebují co nejlevnější provoz. Aby si mohli investici do EV, alespoň obhájit.
Pokud chcete nabíjet od 1:30 tak to nastavte a logicky se auto v 6 hodin nabíjet nebude, protože bude nabité. A pokud budete mít auto tak vybité, že ani 50kWh nebude pro nabití stačit tak si nastavte limit třeba 80%. Ani nevím jaký máte druh akumulátoru.
Pro Josefa levný a drahý tarif je dán rozdílem za distribuci. V levném je skoro nic a v drahém až 2 kč, takže rozdíl to je a pokud je někdo na spotu, nebo využívá virtuální baterii, tak může být rozdíl i v % za celkovou cenu dost výrazný. Elektro má také dost nadšenců co potřebují co nejlevnější provoz. Aby si mohli investici do EV, alespoň obhájit.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Plánování nabíjení
Citigo e IV píše:Podle mě jde nastavit bud v kolik hodin se má tesla začít nabíjet, nebo čas kdy chci odjet s nabitým a nahřátým vozem. Nic jiného většinou není třeba řešit.
Pokud chcete nabíjet od 1:30 tak to nastavte a logicky se auto v 6 hodin nabíjet nebude, protože bude nabité. A pokud budete mít auto tak vybité, že ani 50kWh nebude pro nabití stačit tak si nastavte limit třeba 80%. Ani nevím jaký máte druh akumulátoru.
Pro Josefa levný a drahý tarif je dán rozdílem za distribuci. V levném je skoro nic a v drahém až 2 kč, takže rozdíl to je a pokud je někdo na spotu, nebo využívá virtuální baterii, tak může být rozdíl i v % za celkovou cenu dost výrazný. Elektro má také dost nadšenců co potřebují co nejlevnější provoz. Aby si mohli investici do EV, alespoň obhájit.
Ano jedině jak to jde vyřešit je nastavit každý den limit. Nabíjím zatím 1f jelikož mě to na Konu stačilo. neměl jsem 3f. Takže jsem si dle aplikace vyčetl že za 5h nabiju na 16A 25%.
Ale hlavně že můžeme prdět
Re: Plánování nabíjení
Citigo e IV píše:Pro Josefa levný a drahý tarif je dán rozdílem za distribuci. V levném je skoro nic a v drahém až 2 kč, takže rozdíl to je a pokud je někdo na spotu, nebo využívá virtuální baterii, tak může být rozdíl i v % za celkovou cenu dost výrazný. Elektro má také dost nadšenců co potřebují co nejlevnější provoz. Aby si mohli investici do EV, alespoň obhájit.
No když jsem měl rozdíl 100% (2,50 versus 4,80) tak mě to zajímalo a nabíjel jsem nejvice v nízkém tarifu, při rozdílu nyní, to už není pro mě zajímavé to nějak hlídat. Navíc při delším nabíjení (přecejen je vyšší spotřeba než u Nira) stejně ani zdaleka nestačí doba, po kterou je nízký tarif.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Plánování nabíjení
Řeším to přenosným wallboxem Go-e, umí nejen dle dnů, časů, množství dodaných kWh ale i nastavení ceny pro ty co jsou na spotu
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Plánování nabíjení
Zásuvka, která je pod napětím pouze pokud je noční proud a nabíječka zapojená do této zásuvky.
Resp. u mě je tato zásuvka napájená i pokud je baterie u FVE dostatečně nabita ale to už je implementační detail
Resp. u mě je tato zásuvka napájená i pokud je baterie u FVE dostatečně nabita ale to už je implementační detail
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Plánování nabíjení
petr.balas píše:Zásuvka, která je pod napětím pouze pokud je noční proud a nabíječka zapojená do této zásuvky.
Resp. u mě je tato zásuvka napájená i pokud je baterie u FVE dostatečně nabita ale to už je implementační detail
Vám se Kona po 2 hodinách neuspí? Pak se už nabíjení takto nespustí...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Plánování nabíjení
Lama píše:Vám se Kona po 2 hodinách neuspí? Pak se už nabíjení takto nespustí...
Netuším, zda se nějak uspí ale nabíjení se takto spustí zcela spolehlivě. Fungovalo to u Nissana Leafa, funguje mi to u Kony.
Máme ji v garáži tj. není zamknuta a je to ještě verze bez BlueLinku.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Plánování nabíjení
Aha, tak odemčená se neuspí, ale díky absenci BlueLink se nevymlátí baterie 12V, ostatním bohužel ano.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Plánování nabíjení
petr.balas píše:Lama píše:Vám se Kona po 2 hodinách neuspí? Pak se už nabíjení takto nespustí...
Netuším, zda se nějak uspí ale nabíjení se takto spustí zcela spolehlivě. Fungovalo to u Nissana Leafa, funguje mi to u Kony.
Máme ji v garáži tj. není zamknuta a je to ještě verze bez BlueLinku.
Starší elektromobily jako Leaf, MiEV, neusínají.
Podle stáří vaší Kony jsem předpokládal, že je bez BlueLinku, tak mne zajímalo, zda je to ten rozhodný důvod proč auto po 2 hodinách usne a nespustí nabíjení (netýká se plánovaného nabíjení které si ovládá samo auto).
Pokud ale Konu nezamykáte, pak neusne a více se vybíjí 12V baterie...
Mohl by jste někdy vyzkoušet se zamknutou Konu, zda se nabíjení spustí ??? (ponechat alepoň 2 hod. zamknutou před nabíjením).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Plánování nabíjení
Lama píše:Mohl by jste někdy vyzkoušet se zamknutou Konu, zda se nabíjení spustí ??? (ponechat alepoň 2 hod. zamknutou před nabíjením).
Tak hlásím, že se nabíjení spustilo.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Plánování nabíjení
petr.balas píše:Lama píše:Mohl by jste někdy vyzkoušet se zamknutou Konu, zda se nabíjení spustí ??? (ponechat alepoň 2 hod. zamknutou před nabíjením).
Tak hlásím, že se nabíjení spustilo.
Děkuji, Petře.
Závěr tedy je, že problém mají pouze vozy s BlueLinkem. Je otázkou, zda se to týká všech značek s dálkovou správou, nebo jen KIA-Hyundai?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Plánování nabíjení
Těžko říci, já teď nemám v Audi aplikaci s dálkovou správou auta a s baterií nejsou problémy a jsem zvědav, až mi tam udělají aktualizaci a spustí tuhle správu, co nastane. Kia/Hyundai mají prostě nesmyslné vypnutí dobíjení baterie po několika pokusech, kdy se více vybíjí, nevidím problém, proč by baterii nemohli nabíjet klidně několik dní a mezi tím nahlašovat klidně denně problém s 12V baterií.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Plánování nabíjení
Lama píše:Závěr tedy je, že problém mají pouze vozy s BlueLinkem. Je otázkou, zda se to týká všech značek s dálkovou správou, nebo jen KIA-Hyundai?
To je IMHO hodně zajímavá otázka - pro mne by toto byl rozdíl mezi tím, zda daný vůz koupit či nekoupit.
Pro lidi, kteří testují elektroauta - prosím toto testovat a psát výsledek do recenzí.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Plánování nabíjení
Idcka of VW probouzeji se kdyz na zastrcenem konektrou se objevi nabijecka. Byl nahlasen problem s probuzenim auta po aktualizaci na SW 3.2 ale jen u aut ktere byli obnovene v servisu, kdo ma verzi 3.2 z vyroby tento problem nepozoroval. Ale zda se i to se da vyresit restartem RJ pres pojistku.
Muj ID.3 s zatim SW 2.4 nema problem se probudit rano kdyz PV zacne vyrabet. Obcas se stane ze PV stridac prepne na sit a zpatky - a nekdy pro auto to je problem - zastavi nabijeni a hlasi chybu. Tohle se nestava pokud auto bylo pripojeno ale melo prikaz nenabijet. Pokud v okamzik prepinani siti nabiji tak pravdepodobne zastavi s chybou. Pak pomuze zamozrejme vytahnout a pripojit konnektor. Pomaha ale i vypnout stridac PVE (coz u me jde pres appku a problem s tim neni protoze mam ne nem jen klimu a auto) pockat minutu a zapnout zpet - auto zacne nabijet.
To prepinani siti pro mne neni velky problem - da se doladit script aby tomu zabranil,
Hodne take zalezi na WB - nektere WB maji moznost simulovat vytahnuti konnektoru, ale to je spise funkce pro starsi auta.
Take ted' mi doslo ze ten EVSE protokol byl nestastne navrzeny s tim omezenim na 1.4kW, auto ale mohlo by brat i min' kdyby melo nejake otevrene API a pak vytezovani z FVE bylo by plynulejsi. Narazil jsem na screenshot kde ID-ko nabijelo s 500W - takze ono to umi, jen donutit ho to delat neni jednoduchy.
Muj ID.3 s zatim SW 2.4 nema problem se probudit rano kdyz PV zacne vyrabet. Obcas se stane ze PV stridac prepne na sit a zpatky - a nekdy pro auto to je problem - zastavi nabijeni a hlasi chybu. Tohle se nestava pokud auto bylo pripojeno ale melo prikaz nenabijet. Pokud v okamzik prepinani siti nabiji tak pravdepodobne zastavi s chybou. Pak pomuze zamozrejme vytahnout a pripojit konnektor. Pomaha ale i vypnout stridac PVE (coz u me jde pres appku a problem s tim neni protoze mam ne nem jen klimu a auto) pockat minutu a zapnout zpet - auto zacne nabijet.
To prepinani siti pro mne neni velky problem - da se doladit script aby tomu zabranil,
Hodne take zalezi na WB - nektere WB maji moznost simulovat vytahnuti konnektoru, ale to je spise funkce pro starsi auta.
Take ted' mi doslo ze ten EVSE protokol byl nestastne navrzeny s tim omezenim na 1.4kW, auto ale mohlo by brat i min' kdyby melo nejake otevrene API a pak vytezovani z FVE bylo by plynulejsi. Narazil jsem na screenshot kde ID-ko nabijelo s 500W - takze ono to umi, jen donutit ho to delat neni jednoduchy.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Plánování nabíjení
xdenser píše:Take ted' mi doslo ze ten EVSE protokol byl nestastne navrzeny s tim omezenim na 1.4kW, auto ale mohlo by brat i min' ...
Toto je IMHO spíš kvůli účinnosti nabíjení - nabíječka v autě bude mít při provozu nějakou stálou fixní spotřebu tj. u hodně pomalého nabíjení by pak do baterie teklo třeba jen 50 % dodávaného výkonu.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Re: Plánování nabíjení
U FVE to je jedno, je lepsi dodat i 250W do baterky nez promarnit 500W z FVE, nebo cyklovat to pres uloziste.
Proste to nedomyslely.
Ale nejlepsi by bylo levne pomale DC nabijeni z FVE. Cekam na cinana kteremu dojde ze to je obrovsky trh a on udela WB (v podtstate jen HV MPPT traker ktery umi povidat s autem) na ktery primo pripojim panely.
Proste to nedomyslely.
Ale nejlepsi by bylo levne pomale DC nabijeni z FVE. Cekam na cinana kteremu dojde ze to je obrovsky trh a on udela WB (v podtstate jen HV MPPT traker ktery umi povidat s autem) na ktery primo pripojim panely.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)