TM3 cena dílů a záruka
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
TM3 cena dílů a záruka
Když Vám odejde baterka v Koně, tak jsou snad všechny Kony v záruce a nic platit nebudete, pouze pokud by odešla po záruce což je hypotetická situace, protože za několik let bude cena baterky jinde, nebo naopak bude tak drahá, že se prostě auto dojezdí až na dřeň a pak sešrotuje.
Nebo snad chcete říct, že pokud by jste měl na Niru nad 150 tis. a byl problém s baterkou, že by jste vytáhl z kapsy 500 tis. a koupil novou baterku do vozu co bude mít zůstatkovou cenu rozhodně menší? Já tedy pokud si Citigo tak dlouho nechám, že s ním najedu 160 tis. Km a bude problém s baterkou, tak to rozhodně řešit nebudu a auto půjde s sběrný dvůr, protože už bude dávno odepsané a zaplacené, proto neřeším cenu baterky vůbec.
Ale pokud si někdo koupí TesluM3 s najetýma 110 tis. Km s tím, že má záruku na baterku jen 75 tis. Km a za auto má dát milon korun, tak to už je hodně velká odvaha do toho jít.
Nebo snad chcete říct, že pokud by jste měl na Niru nad 150 tis. a byl problém s baterkou, že by jste vytáhl z kapsy 500 tis. a koupil novou baterku do vozu co bude mít zůstatkovou cenu rozhodně menší? Já tedy pokud si Citigo tak dlouho nechám, že s ním najedu 160 tis. Km a bude problém s baterkou, tak to rozhodně řešit nebudu a auto půjde s sběrný dvůr, protože už bude dávno odepsané a zaplacené, proto neřeším cenu baterky vůbec.
Ale pokud si někdo koupí TesluM3 s najetýma 110 tis. Km s tím, že má záruku na baterku jen 75 tis. Km a za auto má dát milon korun, tak to už je hodně velká odvaha do toho jít.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
TM3 cena dílů a záruka
Samozřejmě je to hypotetická situace, ale diskuze nad nesmyslnou cenou baterie za 1,5 mil. je zcela namístě.
Ano, kdybych byl s autem tak spokojený, že bych si ho chtěl nechat do konce života, pak nová baterie znamená bezproblémové ježdění dalších 10 let. Bohužel já neumím jezdit jedním autem více jak 3-4 roky, ale znám lidi co mají 1 auto 10-15 let. Kia má záruku na baterii "jen" 7 let na rozdíl od mnoha jiných BEV, tedy může odejít jako na potvoru za 7,5 roku a je vymalováno.
Ano, kdybych byl s autem tak spokojený, že bych si ho chtěl nechat do konce života, pak nová baterie znamená bezproblémové ježdění dalších 10 let. Bohužel já neumím jezdit jedním autem více jak 3-4 roky, ale znám lidi co mají 1 auto 10-15 let. Kia má záruku na baterii "jen" 7 let na rozdíl od mnoha jiných BEV, tedy může odejít jako na potvoru za 7,5 roku a je vymalováno.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TM3 cena dílů a záruka
Citigo e IV píše: Ale pokud si někdo koupí TesluM3 s najetýma 110 tis. Km s tím, že má záruku na baterku jen 75 tis. Km a za auto má dát milon korun, tak to už je hodně velká odvaha do toho jít.
A proto Tesla drží záruku 8let /192tkm na kompletní pohon včetně baterie.
https://www.tesla.com/cs_CZ/support/vehicle-warranty
Josef píše: Jak píšu to si mohu koupit novou Konu, vzít z ní baterii a zbytek prodat na náhradní díly, nebo ještě lépe, tu starou s vadnou baterií prodat na náhradní dily
Ano, pokud nové auto stálo 1,2mil a nová baterie 1,5mil, nebo nové auto 400tis a nová baterie 500tis, tak to smysl nedává. Ale pokud stojí auto 1,5mil a baterie 300tis, tak v mém vidění světa to smysl má.
TM3 cena dílů a záruka
Co mě u Tesly trochu mate, je ta záruka na 4 roky nebo 80000 km, co nastane dřív. Takže když člověk najede těch 80 tisíc za rok a půl, má po záruce. Podle mě, dle zákona to takto omezit nelze, první dva roky by to mělo být bez omezení km.
TM3 cena dílů a záruka
Asi tam bude výjimka pro fyzické osoby, právnická osoba může mít klidně rok. Fyzické osoby si ale kupují auta za 1.5 mil zcela vyjímečně, ale najdou se tací, kteří rádi odevzdají DPH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
TM3 cena dílů a záruka
To už se dostáváme úplně nějak jinam, než by původní záměr někoho přede mnou poukázat na drahé nahradní díly a servis Tesly jako takové.
Ukazovat opak na baterce, kterou si 99% majitelů elektro vozů jako náhradní díl nekoupí je nefér.
Ale když budeme řešit tu záruku, proč má tesla záruku jen 190 tis. Km je to sice docela dost, ale takové auto si přece kupuje člověk co hodně jezdí a on nebude chtít mít po 4 letech po záruce, při dojezdu 500 Km to je nějakých pouhých 380 cyklů, proč tak málo? To si nevěří?
V citigu mám baterku poloviční s dojezdem 250 Km a zárukou 160 tis. Km má záruku na 640 cyků , taky to není moc, ale nároky na baterku jsou jince jak u tesly a je to auto za 1/3 ceny. Podle mě u tesly by měla být adekvátní záruka někde kolem 500 tis. Km.
Ukazovat opak na baterce, kterou si 99% majitelů elektro vozů jako náhradní díl nekoupí je nefér.
Ale když budeme řešit tu záruku, proč má tesla záruku jen 190 tis. Km je to sice docela dost, ale takové auto si přece kupuje člověk co hodně jezdí a on nebude chtít mít po 4 letech po záruce, při dojezdu 500 Km to je nějakých pouhých 380 cyklů, proč tak málo? To si nevěří?
V citigu mám baterku poloviční s dojezdem 250 Km a zárukou 160 tis. Km má záruku na 640 cyků , taky to není moc, ale nároky na baterku jsou jince jak u tesly a je to auto za 1/3 ceny. Podle mě u tesly by měla být adekvátní záruka někde kolem 500 tis. Km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: TM3 cena dílů a záruka
Ne že by nevěřili jen nájezdu, ale kombinací stáří, nájezdu a nabíjení. Trvalým nabíjením na DC ty baterie nejsou úplně happy. Když si vezmu Kiu Niro, tak tam je záruka 7 let, nebo 150 tisíc najetých kilometrů, což je ještě horší než u ostatních výrobců. Pravda zase je 7 let na většinu částí auta. Tedy člověk, který bude mít nájezd cca 21500 km za rok, tak je to ideální. Já jezdím průměr 22600 takže to je ještě OK, ale kdo jezdí těch 35000 tis. km, tak mu dojde záruka na baterii už po 4 letech.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: TM3 cena dílů a záruka
Nemá Kia náhodou záruku 7let jen baterku a zbytek částí pouze 3 roky? Aspoň u Soulu mi to tak bylo řečeno.
Re: TM3 cena dílů a záruka
Pokud vím, tak Kia dává záruku 7 let na celé auto, i u spalovacích verzí. Proč by to u EV bylo jinak?
Re: TM3 cena dílů a záruka
Ano je to stejné u všech aut, 7 let záruka na "vše", tedy jsou tam výjimky https://www.kia.com/cz/prodej/7-leta-zaruka/.
U akumulátorů platí 7 let a nesmí kapacita klesnout pod 70%.
U akumulátorů platí 7 let a nesmí kapacita klesnout pod 70%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: TM3 cena dílů a záruka
Je to tak 150-190 tis. Km záruka na baterku, ale to toho co jezdí ročně 40-50 ti. Km to není moc dobrá podmínka, nemá jistotu, že se mu vůbec investice do EV vrátí a výměna, nabo oprava baterky bude za astronomickou cenu. U spalováku mu také končí záruka po 150 tis. Km, ale aby měl nějakou zásadní poruchu dejme tomu do 300-400 tis. Km, tak to už jsou dneska u spalováků vyjímky nic ne by nestavilo pár desítek tisíc .
Tohle podle mě brání větším prodejům EV u firem co jezdí velké porce Km.
Tohle podle mě brání větším prodejům EV u firem co jezdí velké porce Km.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: TM3 cena dílů a záruka
Citigo e IV píše:Je to tak 150-190 tis. Km záruka na baterku, ale to toho co jezdí ročně 40-50 ti. Km to není moc dobrá podmínka, nemá jistotu, že se mu vůbec investice do EV vrátí a výměna, nabo oprava baterky bude za astronomickou cenu. U spalováku mu také končí záruka po 150 tis. Km, ale aby měl nějakou zásadní poruchu dejme tomu do 300-400 tis. Km, tak to už jsou dneska u spalováků vyjímky nic ne by nestavilo pár desítek tisíc .
Tohle podle mě brání větším prodejům EV u firem co jezdí velké porce Km.
No ja tedy nevim, ale pokud nekdo ma na firmu auto a jezde 50000km rocne, tak to auto bude menit kazde 3 roky. Nikdo nebude jezdit do najezdu 500 000km. Nemelo by to ani smysl pro tu firmu. Obecne se da rict, ze do kazdeho auta bez rozdilu po ujedi urcitych km se uz jen cpou penize za servis.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1075
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: TM3 cena dílů a záruka
První majitel, když bude dostatečně solvetní, tak si auto po 3 letech možná vymění, ale kolik za něj dostane a kdo si ho bez záruky na akumulátor koupí? Třeba na Sautu je k mání 2900 naftových oktávek a z toho většina 1600 ks má najeto nad 150 tis. Km a to je navíc o průměrně 100 tis. Km stočený.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: TM3 cena dílů a záruka
Citigo e IV píše:První majitel, když bude dostatečně solvetní, tak si auto po 3 letech možná vymění, ale kolik za něj dostane a kdo si ho bez záruky na akumulátor koupí? Třeba na Sautu je k mání 2900 naftových oktávek a z toho většina 1600 ks má najeto nad 150 tis. Km a to je navíc o průměrně 100 tis. Km stočený.
Velke nebo solvetni firmy toto neresi, auto odjezdi, odepisou z dani a poslou ho za aktualni vykupni cenu dal a nakoupi nove, ktere si opet daji do nakladu.
Nesolventni si nove auto stejne nebudou kupovat, bez rozdilu jestli to to EV nebo ne.
Re: TM3 cena dílů a záruka
Citigo e IV píše:Je to tak 150-190 tis. Km záruka na baterku, ale to toho co jezdí ročně 40-50 ti. Km to není moc dobrá podmínka, nemá jistotu, že se mu vůbec investice do EV vrátí a výměna, nabo oprava baterky bude za astronomickou cenu. U spalováku mu také končí záruka po 150 tis. Km, ale aby měl nějakou zásadní poruchu dejme tomu do 300-400 tis. Km, tak to už jsou dneska u spalováků vyjímky nic ne by nestavilo pár desítek tisíc .
Tohle podle mě brání větším prodejům EV u firem co jezdí velké porce Km.
Když jsem před 20ti lety s autama začínal, přišla mi oprava za 5tis fakt celkem pálka, před 10ti lety byla drahá oprava za 20-30tis, dneska není problém 50-80tis, před 14dny jsme předávali auto za 150tis (repas motoru + vstřiky a další). A to jsme nezávislá dílna s hodinovkou 650,- Kč. Pokud se vysype třeba vysokotlaké čerpadlo, tak je to v autorizáku 200tis plus, za vysypané turbo + práce a díly kolem klidně 60-80tis i za Fabii. U vyšších tříd aut není problém v autorizáku dát za brzdy (kotouče + desky) 50tis, za keramiky je to klidně 100-200tis. Lehčí rána na předek je +-200tis. když jsou pytle venku tak 300tis +
Jako že dnešní spalováky nebudou mít zásadní poruchu do 400tkm mi přijde celkem jako slušný vtip , kolikrát to bez problémů nepřežije ani tu záruku a na nových autech jsou díly za celkem slušný rakety, když se rozsvítí kontrolka motoru, tak je to málokdy pod 10tis.
A v tom kontextu mi nepřijde cena za baterku do TM3 po řekněme 300-500tkm za 300tis Kč až takový úlet, samozřejmě pokud se měnit nebude muset, tím líp. Ale u tý Tesly to chápu jako smysluplnou a celkem kompromisní službu pro obě strany, u té konkurence to zatím spíš vypadá jako "koupil sis krám na baterky, tak hezky plať", snad se taky časem proberou.
A ještě k těm zárukám je potřeba taky studovat ještě ty podmínky - "Na co se záruka nevztahuje - Opotřebení způsobené obvyklým užíváním" a za to schová úplně cokoliv a v praxi se za to schovává. Představa, že Kia do 7mi let stáří opraví zdarma cokoliv je fakt velká naivita. Pokud není explicitně uvedeno třeba jako u baterie 7let/70% kapacity, tak bych o tom velmi pochyboval, i tak je tam na běžné užívání v souladu s návodem, kde asi bude popsáno, že se máte vyhnout DC a nenabíjet do 100% a to všechno se dá z BMS zpětně vytáhnout a může být s reklamací problém.
Jinak si nemůžu pomoct, ale poslední dobou mi to tady přijde jako soutěž o to, kdo napíše větší ptákovinu
Re: TM3 cena dílů a záruka
Citigo e IV píše:Je to tak 150-190 tis. Km záruka na baterku, ale to toho co jezdí ročně 40-50 ti. Km to není moc dobrá podmínka, nemá jistotu, že se mu vůbec investice do EV vrátí a výměna, nabo oprava baterky bude za astronomickou cenu.
Lidi co jezdí tyhle porce nechtějí o BEV ani slyšet, to by pořád někde stáli a nabíjeli
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: TM3 cena dílů a záruka
Turbo píše:Citigo e IV píše:Je to tak 150-190 tis. Km záruka na baterku, ale to toho co jezdí ročně 40-50 ti. Km to není moc dobrá podmínka, nemá jistotu, že se mu vůbec investice do EV vrátí a výměna, nabo oprava baterky bude za astronomickou cenu. U spalováku mu také končí záruka po 150 tis. Km, ale aby měl nějakou zásadní poruchu dejme tomu do 300-400 tis. Km, tak to už jsou dneska u spalováků vyjímky nic ne by nestavilo pár desítek tisíc .
Tohle podle mě brání větším prodejům EV u firem co jezdí velké porce Km.
Když jsem před 20ti lety s autama začínal, přišla mi oprava za 5tis fakt celkem pálka, před 10ti lety byla drahá oprava za 20-30tis, dneska není problém 50-80tis, před 14dny jsme předávali auto za 150tis (repas motoru + vstřiky a další). A to jsme nezávislá dílna s hodinovkou 650,- Kč. Pokud se vysype třeba vysokotlaké čerpadlo, tak je to v autorizáku 200tis plus, za vysypané turbo + práce a díly kolem klidně 60-80tis i za Fabii. U vyšších tříd aut není problém v autorizáku dát za brzdy (kotouče + desky) 50tis, za keramiky je to klidně 100-200tis. Lehčí rána na předek je +-200tis. když jsou pytle venku tak 300tis +
Jako že dnešní spalováky nebudou mít zásadní poruchu do 400tkm mi přijde celkem jako slušný vtip , kolikrát to bez problémů nepřežije ani tu záruku a na nových autech jsou díly za celkem slušný rakety, když se rozsvítí kontrolka motoru, tak je to málokdy pod 10tis.
A v tom kontextu mi nepřijde cena za baterku do TM3 po řekněme 300-500tkm za 300tis Kč až takový úlet, samozřejmě pokud se měnit nebude muset, tím líp. Ale u tý Tesly to chápu jako smysluplnou a celkem kompromisní službu pro obě strany, u té konkurence to zatím spíš vypadá jako "koupil sis krám na baterky, tak hezky plať", snad se taky časem proberou.
A ještě k těm zárukám je potřeba taky studovat ještě ty podmínky - "Na co se záruka nevztahuje - Opotřebení způsobené obvyklým užíváním" a za to schová úplně cokoliv a v praxi se za to schovává. Představa, že Kia do 7mi let stáří opraví zdarma cokoliv je fakt velká naivita. Pokud není explicitně uvedeno třeba jako u baterie 7let/70% kapacity, tak bych o tom velmi pochyboval, i tak je tam na běžné užívání v souladu s návodem, kde asi bude popsáno, že se máte vyhnout DC a nenabíjet do 100% a to všechno se dá z BMS zpětně vytáhnout a může být s reklamací problém.
Jinak si nemůžu pomoct, ale poslední dobou mi to tady přijde jako soutěž o to, kdo napíše větší ptákovinu
V okolí pořád slýchám, jak jsou naftová auta nesmrtelná. Hlavně ta koncernová. Asi má hodně lidí v mysli ještě Oktávky s 1,9 TDI a sazometem místo výfuku.
Věřím, že se postupně objeví dost nezávislých firem zabývajících se repasí a výměnou bateríí v autech a cena bude klesat na úroveň velkých oprav motorů ze spalováků. Je to příležitost, turbo.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Re: TM3 cena dílů a záruka
Když to zvládne jeden člověk v domácích podmínkách, proč by opravy baterií nezvládly zvláště firmy zaměřené na vývoj baterií či elektroniky apod. Není to raketová technika vyměnit článek, podstatně složitější je tam dát jinou baterii a přeprogramovat co dělá Havrla. Autorizovaný servis nikdy neměnil a nebude měnit nějaké součástky, které tvoří u výrobce jeden díl. Mimochodem ani ta progresivní Tesla nemění články.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: TM3 cena dílů a záruka
cernymotyl píše:
V okolí pořád slýchám, jak jsou naftová auta nesmrtelná. Hlavně ta koncernová. Asi má hodně lidí v mysli ještě Oktávky s 1,9 TDI a sazometem místo výfuku.
Věřím, že se postupně objeví dost nezávislých firem zabývajících se repasí a výměnou bateríí v autech a cena bude klesat na úroveň velkých oprav motorů ze spalováků. Je to příležitost, turbo.
U těch 20ti letých aut je to ještě relativně pravda, ty zvládnou celkem slušné porce km za rozumné náklady, ale na druhou stranu je to to nejhorší emisní peklo. Láme se to u prvních aut s DPF, od nového roku je nová metodika měření emisí a pro tato auta je to největší problém, hodně jich neprojde na KO filtr (možná 50%), a ten je nový za +- 60tis originál, repliky jsou třeba i za 15tis, ale ty nefungujou.
S baterkama nejsem moc optimista, práce se nejspíš zvládne, ale problém bude ten materiál.
Re: TM3 cena dílů a záruka
Materiálu bude až až, jakmile bude na trhu dostatek BEV budou toho plné skládky
Audi Q4 Sportback e-tron 50