TM3 cena dílů a záruka

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
cernymotyl
Příspěvky: 102
Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
Bydliště: Kozinec

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod cernymotyl » úte 08. úno 2022 9:35:59

Turbo píše:
cernymotyl píše:
V okolí pořád slýchám, jak jsou naftová auta nesmrtelná. Hlavně ta koncernová. Asi má hodně lidí v mysli ještě Oktávky s 1,9 TDI a sazometem místo výfuku.
Věřím, že se postupně objeví dost nezávislých firem zabývajících se repasí a výměnou bateríí v autech a cena bude klesat na úroveň velkých oprav motorů ze spalováků. Je to příležitost, turbo. ;)


U těch 20ti letých aut je to ještě relativně pravda, ty zvládnou celkem slušné porce km za rozumné náklady, ale na druhou stranu je to to nejhorší emisní peklo. Láme se to u prvních aut s DPF, od nového roku je nová metodika měření emisí a pro tato auta je to největší problém, hodně jich neprojde na KO filtr (možná 50%), a ten je nový za +- 60tis originál, repliky jsou třeba i za 15tis, ale ty nefungujou.

S baterkama nejsem moc optimista, práce se nejspíš zvládne, ale problém bude ten materiál.


Myslím, že u nás pořád platí, že když se namaže, projde STK každé auto, co aspoň trochu brzdí a z prahů netrčí ostré rezavé plechy.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Turbo » úte 08. úno 2022 13:01:57

Ono už se ta metodika celkem komplikuje a je na emisích čím dál složitější to nějak obcházet, ale za mě je to jenom dobře. Nicméně na druhou stranu chápu, že pro ty méně movitější je to docela problém, protože dát dohromady starší diesel, aby prošel legálně emisema, může být docela solidní průvan v peněžence.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Citigo e IV » úte 08. úno 2022 13:14:57

To že máte na dílně práci je dobře, spalovací auta se sypou a opravují. Ale vemte si kolik jich jezdí. Rozbije se jich pouhý zlomek a to ještě většinou zanedbanou údržbou, nebo nesprávným používáním jako krátké jízdy se studeným motorem atd. Ve svém okolí nezmám nikoho kdo byl dal do opravy více jak 50 tisíc. Ale to že odejte akumulátor EV po 300 tis. Km je více méně jistota. A to se nebavím o poruše která může přijít kdykoliv. Časem jistě vzniknou i nezavislé opravny akumulátorů a bude to dobrý kšeft. Ale měnit samotné články někde na dílně je jistě utopie, 100% půjde o výměnu celého modulu. Uvídíme co si řekneme za 10 let, zatím jsou ty auta moc nová a ty EV první generace moc nikdo neopravuje ani nerepasuje baterky protože se to nevyplatí, ty auta měla mizerný dojezd již jako nová.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Marek71 » úte 08. úno 2022 15:45:17

Celkem dobrý ukazatel toho, jak je na auto drahý servis (myšleno opravy po havárii, díly, práce...), je cena havarijní pojistky. A ta není u Tesly zrovna nízká, ve srovnání s ostatními EV. Nebo ano?

Co sa týká poruchovosti, tak dnes je z novějších aut asi dobrou volbou např. hybrid od Toyoty, je to poměrně jednoduché a spolehlivé. Teda, oproti dieselům a benzinum s DPF, turbem, složitou AT a pod.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Turbo » úte 08. úno 2022 16:48:33

@Citigo
Ale s kolika auty jste najezdil od nova těch 300-400tkm? Já to mám do jisté míry asi chorobu z povolání, to uznávám, nicméně taky jsem měl spoustu aut a ani jedno nebylo "jen měnit olej". Největší pokladnička bylo BMW E39, do něj za 2 roky padlo 120tis jen materiál, ale skoro půlka z toho byla převodovka. Jinak souhlas, že ty závady u spalováků jsou tak 1/3 špatný servis, 1/3 nevhodné používání a 1/3 výrobní vady. Ale to se u BEV celkem značně redukuje, protože servis odpadá úplně, užívání je "jen" o nabíjení baterky a těch exponovaných dílů je tam řádově méně.

@Marek
No a to si vemte, že třeba přední nárazník na TM3 stojí méně než na Citigo, o korejských a japonských autech nemluvě. Proto si Tesla založila vlastní pojišťovnu, a už snad ve Španělsku je to v provozu.
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Marek71 » úte 08. úno 2022 17:22:32

Turbo píše:@Citigo
Ale s kolika auty jste najezdil od nova těch 300-400tkm?


Sice to není na mě, ale momentálně mám auto co má najeto 348 tisíc :-) Pravda, koupil jsem už s 262 na tacho, ale dle záznamů servisu do té doby žádná porucha, jen garančky. A za mě kolem 290 výměna PP náboje kola. Ale to není proto, že je to benzín, to by při kvalitě našich cest potkalo i EV. Zas na druhou stranu, pravidelná údržba je drahá, kolem 1 KČ na km to vychází v autorizovaném servisu.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne úte 08. úno 2022 20:45:34, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Josef » úte 08. úno 2022 17:26:56

Turbo: Takže majitelé asi vyloženě lžou?

.
The Tesla Repair Process.
Damage: Minor Scratch.
Cost: $7174.
Repair time: 7 weeks.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Citigo e IV » úte 08. úno 2022 19:18:24

Turbo píše:@Citigo
Ale s kolika auty jste najezdil od nova těch 300-400tkm? Já to mám do jisté míry asi chorobu z povolání, to uznávám, nicméně taky jsem měl spoustu aut a ani jedno nebylo "jen měnit olej". Největší pokladnička bylo BMW E39, do něj za 2 roky padlo 120tis jen materiál, ale skoro půlka z toho byla převodovka. Jinak souhlas, že ty závady u spalováků jsou tak 1/3 špatný servis, 1/3 nevhodné používání a 1/3 výrobní vady. Ale to se u BEV celkem značně redukuje, protože servis odpadá úplně, užívání je "jen" o nabíjení baterky a těch exponovaných dílů je tam řádově méně.

@Marek
No a to si vemte, že třeba přední nárazník na TM3 stojí méně než na Citigo, o korejských a japonských autech nemluvě. Proto si Tesla založila vlastní pojišťovnu, a už snad ve Španělsku je to v provozu.


Já auto dávám pryč, když má max 50 tis. Km i když v současné době to asi budu muset přehodnotit, ale ty auta nejdou na vrakáč, ale normálně je někdo koupí a dál používá, výměna majitele nemá na fukci vozu přece vliv.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Turbo » stř 09. úno 2022 13:53:27

@Josef:
Nevím jestli lžou, já tady prezentuju pouze svoje zkušenosti s opravama aut, dokonce jsem vedle posílal opis faktury za díly, které jsem si objednal standartní cestou u zastoupení Tesly v PZE.
Pokud trefíte Niro na předek, tak cena za díly bude násobně vyšší než u Tesly 3, jednak proto, že ty díly jsou samy o sobě podstatně dražší, ale je jich tam násobně víc a taky dojde k většímu poškození, protože Niro není tak robustně postavené jako Tesla 3.
To jsou pouze moje osobní zkušenosti, žádná studie z YT. Pokud tomu nevěříte, tak to není můj problém. Ale zeptejte se kohokoliv, kdo opravuje auta, na co jsou nejdražší díly - bezkonkurenčně na korejce a hlavně na japonce. Některé ceny jsou fakt úlet, třeba elektropneumatický ventil na turbo stojí na koncern cca 1000,-Kč, ten samý díl na Toyotu je klidně za 10-12tis.
loping1
Příspěvky: 46
Registrován: čtv 11. lis 2021 12:36:52

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod loping1 » stř 09. úno 2022 14:19:39

Turbo píše:@Josef:
Nevím jestli lžou, já tady prezentuju pouze svoje zkušenosti s opravama aut, dokonce jsem vedle posílal opis faktury za díly, které jsem si objednal standartní cestou u zastoupení Tesly v PZE.
Pokud trefíte Niro na předek, tak cena za díly bude násobně vyšší než u Tesly 3, jednak proto, že ty díly jsou samy o sobě podstatně dražší, ale je jich tam násobně víc a taky dojde k většímu poškození, protože Niro není tak robustně postavené jako Tesla 3.
To jsou pouze moje osobní zkušenosti, žádná studie z YT. Pokud tomu nevěříte, tak to není můj problém. Ale zeptejte se kohokoliv, kdo opravuje auta, na co jsou nejdražší díly - bezkonkurenčně na korejce a hlavně na japonce. Některé ceny jsou fakt úlet, třeba elektropneumatický ventil na turbo stojí na koncern cca 1000,-Kč, ten samý díl na Toyotu je klidně za 10-12tis.


docela by mě zajímalo kolik stojí pojištění na TM3, na e-niro platím 14700kč havarijní+povinný, na e-golf 8200kč a to mám 144 měsíců plný bonus.
Rudi
Příspěvky: 34
Registrován: pát 14. led 2022 23:35:28

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Rudi » stř 09. úno 2022 14:57:38

Josef píše:Ano je to stejné u všech aut, 7 let záruka na "vše", tedy jsou tam výjimky https://www.kia.com/cz/prodej/7-leta-zaruka/.

U akumulátorů platí 7 let a nesmí kapacita klesnout pod 70%.


Zajímavé, v Německu mi dealer právě tvrdil a opakovaně, že první 3 roky je to na téměř všechny díly jako Klima, Multimedia a Asistenti a po 3 letech jen baterie. Ptal jsem se na to právě extra, že jsem na německých fóru již zahlédl, kdy lidi řešili problém na klimatizaci a šlo to celé za nimi.
Ale jestli v ČR uznají celou, tak tím lépe, aspoň dle webu by opravdu měli.

ČR záruční podmínky potvrzují má slova
Audio a navigační systémy
Na audio, video, navigační systémy a jejich komponenty, které jsou součástí výrobku vozidla Kia, se poskytuje záruka po dobu 3 let/100 000 km od data
prvního uvedení do provozu, dle toho co nastane
dříve.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Josef » stř 09. úno 2022 15:16:51

loping1 píše:
Turbo píše:@Josef:
Pokud trefíte Niro na předek, tak cena za díly bude násobně vyšší než u Tesly 3, jednak proto, že ty díly jsou samy o sobě podstatně dražší, ale je jich tam násobně víc a taky dojde k většímu poškození, protože Niro není tak robustně postavené jako Tesla 3.
.


Takže když tady nezávislý servis tvrdí, že opravuje Tesly výrazně levněji, než autorizovaný servis (až o 80%) dělá to zřejmě zadarmo.

Až mi ukážete, že Tesla bouraná na předek, kde se mění nárazník, ochranné přepážky a čidla a bude to stát 40 tis. tak pak tomu uvěřím, že Tesla je na opravy levnější. Záleží jak trefit auto, to prostě porovnat nejde. Viděli jsme tady opravu bouchnuté Tesly zezadu (na první pohled nic velkého) s několikatýdenním čekáním za stovky tisíc. Kolega trefil Soul BEV na předek stálo to 52 tis., někdo mohl mít nehodu na předek za 500 tis., tohle nelze porovnat.
Ještě dodám, díly z hliníku je průser největší, to pak opravovat bude masakr. Umělohmotný nárazník lisovaný v Mexiku bude proti tomu sranda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Lama » stř 09. úno 2022 15:40:01

El.Dad si "lehce" naboural u svojí T3 zadní nárazník a oprava 250 tis...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Josef » stř 09. úno 2022 15:45:07

Nedivím se když stojí samotný nárazník 1500 EUR na Sko.

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Turbo » stř 09. úno 2022 21:50:47

Já myslel, že se tady řeší cena dílů na TM3 :)
Proč sem taháte najednou Sko a práci? Cena za práci mě vůbec nezajímá, Tesla nemá předepsaný žádný servis a všechno ostatní si udělám sám, a navíc práce na Tesle je neuvěřitelně jednoduchá.
Zkusím to znovu a naposledy - porovnávám tady konkrétní díly, které jsem sám osobně v originále kupoval na konkrétní auta a díly na TM3 jsou obecně nejlevnější, oproti korejským elektromobilům je ten cenový rozdíl propastný, jedná se o násobky cen. Konkrétně oproti Niru je to třeba přední nárazník 10tis vs 35tis (s nabíjecím konektorem 70tis), LED světlo 21tis vs 49tis, atd atd... Navíc Tesla 3 je chytře a jednoduše designované auto, kde každý celek obsahuje minimum dílů.
To je zkrátka holá realita, kterou má evidentně někdo problém přijmout.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Josef » stř 09. úno 2022 22:22:35

Nic nechme toho, až nabouráte dejte vědět, jak vám opraví auto za 50 tisíc. Pokud si tedy nekoupíte všechno sám a neuděláte doma včetně laku, což by asi bylo v lepší kvalitě než u Tesly.
Když takto budete počítat, proč tedy Tesla stojí víc než to Niro, to vás nenapadlo, když odpočítáme lichvářský zisk Muska? Těch 35 tis. USD je reálná cena toho auto v tomto provedení.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 10. úno 2022 9:59:16

Turbo píše:Já myslel, že se tady řeší cena dílů na TM3 :)
Proč sem taháte najednou Sko a práci? Cena za práci mě vůbec nezajímá, Tesla nemá předepsaný žádný servis a všechno ostatní si udělám sám, a navíc práce na Tesle je neuvěřitelně jednoduchá.
Zkusím to znovu a naposledy - porovnávám tady konkrétní díly, které jsem sám osobně v originále kupoval na konkrétní auta a díly na TM3 jsou obecně nejlevnější, oproti korejským elektromobilům je ten cenový rozdíl propastný, jedná se o násobky cen. Konkrétně oproti Niru je to třeba přední nárazník 10tis vs 35tis (s nabíjecím konektorem 70tis), LED světlo 21tis vs 49tis, atd atd... Navíc Tesla 3 je chytře a jednoduše designované auto, kde každý celek obsahuje minimum dílů.
To je zkrátka holá realita, kterou má evidentně někdo problém přijmout.


A jak má Tesla tady ceny těch dílů? Jsou to koncové ceny co uvádíte, nebo pro opravny. Jistě to nejsou koncové ceny pro škody co platí pojištovna.
Já jsem v Kie dostal ceny prakticky poloviční, když jsem to vzal na firmu a oznámil jim že škodu nebude hradit pojištovna, protože je to dovoz a opravu musím hradit sám.
Např nárazník je ze dvou dílů horni 7000 Kč a spodní 4500 Kč . Světlo LED za 30 000,- Kč Kompletní nabíjecí zasuvka s kabeláží na phev za 13000,-
ceny bez DPH. Jinak levný náhradní díly mi jsou dobrý kdyý nemám auto pojištěné. Pochybuji , že pojištovna umí nějak zohlednit výši pojistky s tím že koupím na firmu levný díly s tím že to opravím sám. Když musí stejně pojistit vůz na celou hodnotu kvůli krádeži, nebo totálce.
Kolik tedy stojí pojistit Teslu 3 s porovnáním na stejně drahou KIU, nebo škodovku? To je podstatný hledisko, ceníková cena dílů s marží několika prodejců je nepodstatná.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Marek71
Příspěvky: 828
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Marek71 » čtv 10. úno 2022 11:53:08

Asi tak, souhlas. Skoro nikdo si nová nebo zánovní auta neopravuje sám nebo někde u garážníka. V drtivé většině to jde na pojišťovnu do autorizáku, nebo ne? A co jsem viděl to video od ElDad, tak to jsem čuměl, co si Tesla servis dokázal říct za ten "ťukanec" na zadní nárazník. Druhá věc, že to auto se ani nehlo a muselo na odtah, to taky prodraží servis.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Turbo » čtv 10. úno 2022 22:04:38

Nárazník na Niro je ze 2 dílů jo? Já jich teda napočítal minimálně 15. Šrouby a další spojovací materiál samozřejmě nepočítám....

https://oem-img.yqservice.eu/YQKA1/sour ... 051ecc6316
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: TM3 cena dílů a záruka

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 10. úno 2022 22:36:25

Já to měl bouchlý na bok :D . Ale uznavám že jednoduchej nárazník na tesle 3 je výhoda. Sice se na to nedá koukat, ale to majitele vozu za volantem netrápí. Ale je třeba brát ohled na okolní spoluobčany ať to stojí co to stojí :D
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault